Subaru Impreza (2009)
14.12.2010Proč tohle auto? Proto. O značce bylo celkem jasno, otec dlouho provozuje imprezu GT (2000) a legacy 2.5i (2004) - a mně se to moc líbí. Šel jsem…
Subaru Impreza (Reza traktor)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- nepoznáte, že nejedete v naftě 14.12.2010 17:41 m.z.
- supr 15.12.2010 06:38 gagarin_cccp
- Paráda 15.12.2010 09:08 EskiMag
- pekná recenzia 15.12.2010 10:14 kyro.dna
- Čidlo na provázku 3 metry za autem....)))) 15.12.2010 11:25 Poustnik
- prave 15.12.2010 14:20 Brandon Walsh
- Tak to ma vyzerat! 15.12.2010 18:07 kolmar
- Belgie 15.12.2010 18:23
- Pravdivé 16.12.2010 10:12
- Radost až do rána 17.12.2010 00:46 woody-alien
- noo 17.12.2010 01:49 zdekajinek
- sůl života 17.12.2010 17:57 ozawasan
- Nejlepší recenze 17.12.2010 22:31 d.a.m.
- Klima 20.12.2010 14:23 Kolík80
- díky + spojka 23.12.2010 11:15 Reza traktor
- Spojka 27.12.2010 16:44 Qwertz
- chip 04.01.2011 17:31 VipermCZ
- Pochvala 20.10.2011 16:31 kempo
-
-
Reza traktor 15.12.2010 01:14
« Re: nepoznáte, že nejedete v naftě
O službách v Belgii se mezi lidma, kteří tam žijou, dávají většinou historky k lepšímu v hospodách. Člověk má kolikrát pocit, že se mu smějou do xichtu - v maloobchodě, řemeslech, čemkoli. Příklad z nedávna: instalatér si jedné mé kolegyni po zapojení pračky v ceně 350 eur do kanalizace a elektriky řekl o 300 eur za práci. Byl tam dvacet minut. Ale dobře to skončilo - dala mu půl sta a vyhnala ho, ať se o to soudí. Tak nakonec šel.:) Ale lidi tu vyprávějí hrůzné příběhy a já už taky mám pár na kontě (ale přeci jen méně šťavnatých). -
Slavek-TDM 15.12.2010 13:29
« Re: nepoznáte, že nejedete v naftě
Souhlasim s obojim.
Perfektni recenze (vtipna, popisna, akorat dlouha), vybornej popis auta a motoru (zkousel jsem tu "sportovni" edici Imprezy 2.0D) a s automatickou klimatizaci mam v Outbacku presne ty samy pocity a tak radeji tocim koleckem teploty podle potreby. Jinak vcera v noci a dnes rano jsem si pekne zaradil s mou starou Imprezou v cerstvym prasanku >:-[] :yes: :yes:
-
-
gagarin_cccp 15.12.2010 06:38
supr
moc pěkná recenze, pěkně jsi to celé popsal, hned jsem to dočetl až do konce :-) dávám plnej počet, tak hlavně spousta šťastných kilometrů a minimum spálených spojek >:D -
EskiMag 15.12.2010 09:08
Paráda
Perfektná recenzia. Myslím, že Subaru Diesel je výborný kompromis medzi voľbou srdcom a rozumom. Možno by to k dokonalosti ešte chcelo napr. nejaké video s Rézou na snehu :-) -
kyro.dna 15.12.2010 10:14
pekná recenzia
Pripájam sa ku kolegom hore, čiže chválim, pekná recenzia :yes:
Jazdíš viac mesto? čo spotreba?-
Reza traktor 15.12.2010 10:39
« Re: pekná recenzia
Spotřeba je pro zájemce o tenhle motor asi důležité téma, tak to rozeberu podrobněji:
Můj záběh zřejmě trval větší počet kilometrů, než je běžné - jezdím hlavně po dálnici (dejme tomu 90-95 % ujetých kilometrů), kdy auto příliš nestřídá režimy. Takže o ustálení spotřeby se dalo mluvit až tak okolo 25 000 km. Proto na fotce, kterou jsem pořídil při nájezdu okolo 16 tisíc, svítí dlouhodobý průměr 7,8. Ten je dnes nižší.
Když jsem měsíc jezdil skoro jenom po městě a vynuloval si na to denní počítač, ukázalo se po tisíci kilometrech 8,8. Byla v tom jedna cesta po okreskách asi 150 km, kde to jezdí za málo, takže reálná městská spotřeba může být asi 9-9,2.
Po okreskách svižně (ne na krev) za 7,5-8, v poklidu za 6.
Dálniční režim v závislosti na tom, jestli se jede přes Německo (a jak to v Německu jede, kolikrát tam člověk stejně jede skoro celou dobu do 140). Když je volno a člověk často může jet 180, pak je cesta Praha-Brusel třeba za těch 7 a půl. Dlouhou dálniční trasu s dodržováním limitů jsem jel za 6 a půl.
Zkušení řidiči s lehčí nohou mohou ode všeho kousek odečíst, můj otec s tím jezdí za míň (třeba o 0,2 pro každou z těch hodnot). -
-
Reza traktor 15.12.2010 20:43
« Re: pekná recenzia
Se spojkou viz reakce na Kolmárův příspěvek.
A rád bych ujasnil ještě jednu věc okolo toho hodnocení: nelpím na tom a nijak mi nevadí, když kdokoli vyjádří, že má větší nároky na fotky nebo recenzi nebo se mu nezdá, že by slabá verze rézy měla dostávat deset z deseti. Upřímně řečeno bych souhlasil.
Já taky nikomu nechci kazit pozici a když se mi líbí recenze, dávám lidem většinou třikrát deset, páč mám neodbytný pocit, že se to tu tak ňák sluší.
Ale kdybychom se tu všichni dohodli, že body mají odrážet i slabiny auta a desítka je vyhrazena klenotům třeba od Astonu a Ferrari (a dalším, to je jen příklad), budu první, kdo to podpoří.
-
-
Poustnik 15.12.2010 11:25
Čidlo na provázku 3 metry za autem....))))
Super! Díky za čtivou recenzi! Ještě teď se usmívám! Krkovičkova recenze tu patří k tomu nejlepšímu, ale přiřadil bych k ní ještě filkovu recenzi na Formana a prasete MB na Škodu 1000MB Karkulku. Nasadil jsi mi brouka do hlavy, že bych měl trochu překopat svoji recenzi na Mazdici, přece jen zůstala skoro tak, jak jsem ji před 3,5 rokem napsal....S Krkovičkou jsem se viděl, když jsem byl ve Vídni, príma chlapík. [odkaz] Ty jsi v Bruselu? Taky tady budu pár let pobývat, tak se můžem někdy sejít. Jinak s belgickými službami máš naprostou pravdu, něco jsem myslím už psal v diskuzi pod Mazdicí....ale dneska jsem byl v domluvenou dobu v domluveném servisu Mazda na namontování zimních kol a všechno proběhlo tak jak bylo domluveno, dokonce za dohodnutý peníz!!!! :-O >:D Ještě se z toho nemohu vzpamatovat! Ať ti auto slouží a nezlobí! Hoj! :-) -
-
kolmar 15.12.2010 18:07
Tak to ma vyzerat!
Uz fakt dlho som necital recenziu na MACZ, hoci som na auto.cz niekolko krat denne. No kliknutie na tvoju bolo fakt super rozhodnutie. Je dlhsia no to nevadi, lebo to bavi cloveka citat az do konca!! Vtipne, pekne opisane auto aj zopar skusenosti :yes: Skoda tej spojky, bracho by chcel Forestera, no zatial su drahe tak bude riesit nieco ine, no ako pises neviem co by ta spojka robila v SUV s ktorym chce chodit do terenu pripadne tahat prives!! Neda sa tam dat nejaka kvalitnejsia alternativa ktora by to prezila a mal by si s nou pokoj na veky amen?
Nech slusne jazdi, nech plni to co jej prikazes ... hlavne bez poruchy...-
Reza traktor 15.12.2010 20:36
« Re: Tak to ma vyzerat!
Díky všem, pánové.
Stran spojky mám podezření, že se subaru potichoučku chytlo za nos a po počátečních problémech montuje do dieselů odolnější spojky. U nové generace legacy/outback jsem o problémech ještě neslyšel - ale může to být tím, že ta auta nestihla najet dost kilometrů... Nicméně dvacku už asi leckdo najel a je ticho, takže...
Oficiální pozice českého importéra ale zní, že spojková sada je pro všechny modely s dieselem od počátku stejná a neměnila se. Výslovně jsem se ptal, zda existuje odolnější alternativa. Bylo mi řečeno, že ne.-
-
Reza traktor 15.12.2010 21:11
« Re: Re: Re: Tak to ma vyzerat!
To jo, ale je s tím spojeno několik problémů - keramické spojky se většinou dělají jako závodní. Odolné určitě budou, ale taky asi lehce pozmění razanci řazení.:-) V Japonsku se navíc diselové varianty neprodávají, takže se moc nedá čekat, že to tamní úpravce nějak extra zajímá.
Ale máš pravdu, že by v tom byl čert, aby se mimo ofiko díly někdo pořádný neobjevil i tady. Jenom to možná bude trvat - cílová skupina je početná jenom relativně.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 15.12.2010 18:23
Belgie
Jsem též momentálně v Belgii,Brusel pěkné autko :yes: -
"-- skrytý --" 16.12.2010 10:12
Pravdivé
Moc hezká recenze a dle mě i pravdivě a vtipně napsaná :-)
Docela mi překvapuje ta Belgie,už sem to slyšel od více lidí,lidi jsou tam nějací divní ;-\
Možná to za nějaký čas přijde i k nám. Každopádně asi velká chyba s tím dieslem,nevím jak moc velkou roli tam však hraje finanční stránka věci,ale dá se koupit třeba v cizině benzin a přihláit to tam?-
Reza traktor 16.12.2010 22:39
« Re: Pravdivé
Dá. A kdyby u případného dalšího auta zase nastala situace, že v Belgii nebude dostupná benzínová verze, udělám to tak.
Musím ale přiznat, že u tohoto nákupu byla finanční stránka věci významná dost a to, že jsem kupoval právě v Belgii, znamenalo doslova obrovskou úsporu. Ale abych byl poctivej: já to nebral nijak úkorně a myslel, že diesel je nejlepší volba - pokukoval jsem totiž i po WRX 265, které tou dobou mělo přijít. Prostě jsem si říkal, když už benzín, tak pořádnej. Ale polekal jsem se spotřeby a migrén z ryku motoru při převážně dálničním provozu. A na STi se šesti rychlostmi a SI-Drive jsem si už netroufal finančně, tam kromě pořizovací ceny leze nahoru všecko - gumy, brzdové obložení...:)
-
-
woody-alien 17.12.2010 00:46
Radost až do rána
Máš ode mě velkou pochvalu. Dlouho se mi nestalo, aby mě některý hlášky v recenzi na MACZ málem dostaly pod stůl. A ty tady materiálem doslova plýtváš. (čidlo klimatizace na provázku, belgický supersporty na semaforech atd.) >:D >:D >:D :yes:
Každopádně přinášíš cenné informace pro zájemce o tenhle donebevychvalovaný diesel. Což o to, já si ho vyzkoušel ve Foresterovi a jízdně byl opravdu moc dobrej. Problémy se spojkou mě ale dost zarážej a určitě by mě to štvalo.
Díky za tu zábavu -
zdekajinek 17.12.2010 01:49
noo
pobavil som sa..tiež ma masirovali v subaru..vedia to..ale som spokojný..len dufam že spojka u subaru justy vydrži via ako u imprezy.. -
ozawasan 17.12.2010 17:57
sůl života
je tahle Tvoje recenze. Odlehčená a vtipná, přičemž v ní člověk najde přesně to, co o autě potřebuje nebo chce vědět(někdy ani nechce ;-) ).
Ta spojka je "prokletí" a přístup fabriky více než smutný...... Ale což - ať Ti bez problému slouží a příjemné poježdění v současném počasí..... :yes: -
d.a.m. 17.12.2010 22:31
Nejlepší recenze
Sakra, protože jsem ho dlouho neměl potřebu použít, ani jsem si nevšimnul, že zmizel ten gombík "tip na nejlepší recenzi" :-O
Kdyby tady byl, zcela určitě bych ho zmáčknul, neb tvoje recenze je nejlepší za opravdu dlouhou dobu! :yes:
Máš styl, kterej je mi velmi blízkej a líbí se mi - dokážeš se nad věcí povznést a psát o autě tak, že je jasný, že to není úplnej smysl života. A navíc jsem se moc hezky bavil, za což děkuju!
Jakožto taky "čtyřkolkář" a fanda značky subaru jsem velmi vděčnej, že jsi - snad jako první na světě >:D - nepsal o Subaru jako o superautu, ale dokázal jsi pojmenovat i věci, který ti vaděj. Velmi obdivuhodný čín! >:-[]
Ad klimatizace: Japonci to maj asi nějaký pomotaný. Mě se u Vitary taky moc nedaří udržovat teď v zimě konstantní teplotu pomocí automatické A/C. Přesně jak píšeš - fouká to studený - teplý - studený - studený - studený - trochu teplý...lepší je volit si to sám!
Tak ať slouží a dělá radost, Rézina! ;-)
A užij si v Čechách sněhu! -
Kolík80 20.12.2010 14:23
Klima
Gratuluju k autu...
Co se tyce klimy funguje uplne stejne i v mem Outlanderu, zkratka to vypada, ze v japonsku to delaji jinak...
Jeste pokud nastavim foukani na skla, tak mam v aute saunu celou dobu, vypada to jako by to ten termostat v tu chvili zkratka vynechavalo...
-
Reza traktor 23.12.2010 11:15
díky + spojka
d.a.m, ozawasan, woody-alien: tak aspoň tudy pánové díky za tu chválu. Mám radost, že to možná bude trochu plnit účel - až někdo bude lovit v téhle kategorii, najde snad díky vyhledávači tady na MA užitečné info.
Spojka: v pondělí jdu zde v Česku na prohlídku po 45 000 a jsme domluveni, že budeme zachraňovat i spojku. V zásadě prý půjde o to, že dokud (snad) není chycený dvouhmotnostní setrvačník (coby velmi drahý díl), může pomoct výměna přítlačného talíře (celkem zalevno), aby to někdy brzo neshořelo celé.
Celkem to dává smysl, podobné věci mi říkal už hlavní technik importéra pro ČR. Podrobnější info o spojkách v diselových subaru tedy v pondělí večer v novinkách. :-) -
Qwertz 27.12.2010 16:44
Spojka
Jen bych doplnil k té spojce.
Kamarád si koupil nového Outbacka 2,0D a spojka mu páchne jako tchoř už při výjezdu do kopce od garáže. Na všech diskuznich forech na EU trzích ohledně Subaru Legacy/OTB v dieselu je poddimenzovaná spojka důležitým tématem. Nemyslím si, že tu spojku nějak pro Legacy/OTB upravili. Byl to jeden z důvodů, proč jsem si OTB 2,0D nekoupil.
Jinak moc pěkná Impreza, a ještě lepší recenze! -
VipermCZ 04.01.2011 17:31
chip
výborně, děláš s tím přesně to, co bych dělal já, takže se těším na zkušenosti.. kdo ti ho dělal? hodnoty jsou z brzdy? bude zajimave, jak se s tim popere spojka, kdyz uz se serii se nekamaradila..-
Reza traktor 04.01.2011 23:06
« Re: chip
Hodnoty jsou spíše přibližné a mohou se od reality mírně lišit, až budou, čísla z brzdy dodám. Blíže na www.protovision.cz.
Spojka je ošemetná věc, půjde spíš o to, jak se s tím popere element mezi pedálem a sedačkou, nikoli spojka sama.:-) Nicméně křivka točivého momentu upravené mapy je proti sériové výrazně výše až ve vyšších otáčkách (souvisí to s lehkým zvýšením tlaku turba), v otáčkách používaných na rozjezdu je moment podobný jako v sérii, pokud se nepletu.-
catana 06.04.2011 10:46
« Re: Re: chip
A kdy se můžeme těšit na výsledky z brzdy? Co jsem koukal, tak úprava EcuTek přinese nějakých 30k a 50 Nm točivého momentu. Docela mě překvapilo, že zrychlení 0-100 má být skoro o sekundu lepší - 7,8s v závislosti na okolní teplotě. Přemýšlím o tom, ale váhám, zdali těch 15k za to stojí, plus ztráta záruky na motor.
-
-
-
kempo 20.10.2011 16:31
Pochvala
jak už zde bylo NĚKOLIKRÁT napsáno - PERFEKTNÍ, ÚSMĚVNÁ a VĚCNÁ recenze.Tak dlouho jsem se nepobavil a nepoučil zárověň.Autor si zde vyhrál s mnoha detaily, které jsou pro výběr auta této značky a modelu klíčové.Dal jsem za 10 a přeji hodně kilometrů bez nehod.
P.S.: Od kolegy jsem slyšel, že Brusel je stát státu ve státě, trochu jsem mu nejdřív nerozuměl, pak mi to vysvětlil na několika konkrétních případech a já byl rázem rád, že žiji tam, kde žiji...
Trochu mě překvapila popisovaná úroveň služeb, je to v tvém případě smůla, nebo standard Belgie?