Toyota Corolla (2018)
24.11.2018V poslednej dobe, sa tu s recenziami na Auris a Corollu síce roztrhlo vrece a mnou vlastnená kombinácia motora a prevodovky sa tu vyskytuje už trikrát,…
Toyota Corolla (Rasto)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Gratulujem k volbe. 25.11.2018 11:22 idam.i
- CVT a tažné? 25.11.2018 17:45 C.M.Burns
- Gratulace 25.11.2018 21:51 colin251
- Corolla 26.11.2018 20:59 palix
- Dobrá recenze. 27.11.2018 08:58 Bud
- Recenze 28.11.2018 12:49 chetoos
- Corolla 09.09.2019 18:54 Verny_2013
- Rychlost a spotreba 29.10.2020 18:31 janiga77
-
-
Rasto 25.11.2018 12:40
« Re: Gratulujem k volbe.
Ako Hyundai som pozeral novú i30 kombi, ktorá bola fajn, ale strašne sa mi nepáčil ten vystrčený display, tak som nakoniec o ňom ani nerozmýšľal, Elantra ma ani nenapadla, nakoľko som auto najprv chcel kúpiť v ČR a tam sa nepredáva...
CVT je naozaj pre mňa príjemné prekvapenie. Ako zas musím povedať, že v HDM a DSG som sa viezol len ako spolujazdec, takže úplne priame porovnanie neviem dať. Každopádne na bežné jazdenie je to výborná voľba, jasné, že pre športovo zamerané auto alebo autá s vysokým točivým momentom, je to nevhodný typ prevodovky. Vytkol by som jej len pár drobností a to 7 stupňov v manuálnom režime - sú strašne blízko seba, človek sa v tom stráca, stačilo by 6. Druhá vec je, podradzovanie dolu kopcom - niekedy sa prevodovka snaží brzdiť motorom, problém je, že často sa netrafí do toho, čo chcem ja - teda väčšinou nebrzdí, keď by som chcel aby brzdila, a keď už brzdí, tak zas brzdí moc dlho, ja už brzdiť motorom nechcem a auto stále drží 4000 otáčok.. Ale to sú drobnosti, ktoré pociťujem sem-tma pri prejazde horských riechodov.
Inak funguje výborne - keď človek pochopí ako radí, nekoná sa žiadna vysávačova párty, do prudkého kopca sa s ňou dá auto pohybovať po centimetroch bez trhania, čo som si zisťoval, tak nemá problémy s výdržou a 250 000km by mala v pohode zvládnuť.
P.S. 308 kombi má predĺžený rázvor a vzadu je to lepšie ako krátka verzia. Miesta tam síce na rozdávanie nie je, ale stačilo by mi to.
-
-
C.M.Burns 25.11.2018 17:45
CVT a tažné?
Ahoj, gratuluji k výběru. Mi to brždění motorem taky občas hlava nebere, podle čeho se převodovka rozhoduje...?
Každopádně se k CVTčku moc tažné nedoporučuje, kvůli zvýšenému opotřebení. Za mně, kdybych chtěl tažné, tak bych to kombinoval raději s manuálem.-
Rasto 25.11.2018 21:55
« Re: CVT a tažné?
No mne by sa dokonca zdalo, že to má spojené s tým čítaním dopravných značiek, a keď prekračujem načítanú rýchlosť brzdí častejšie ale to môže byť len dohad, nemám to potvrdené... Každopádne to nefunguje, ako by som chcel >:D a ani to podľa mňa fungovať nemôže, to by mi musel vidieť do hlavy >:D skôr by som ocenil, keby jemné stlačenie brzdy pri jazde s kopca spôsobilo podradenie a brzdenie motorom, čo sa nedeje...
No povolené to má ťahať 1300kg, takže ten môj 250kg vozík to zvládne podľa mňa hravo. Navyše je to vždy kľudná jazda na chalupu, takže myslím, že bežne pri rýchlej jazde po diaľnici/okreskách dostáva prevodovka zabrať viac.
-
-
colin251 25.11.2018 21:51
Gratulace
Gratulace k výběru auta. Tohle auto se vybírá rozumem. Kvalitní zpracování, atmosferický benzín, plynulá CVT převodovka, cena. Já bych si tohle auto sice nekoupil, ale jako opravdu racionální koupě, je tohle auto absolutní jednička, o tom asi žádná.
K hybridnímu Aurisu (2018 Selection) ... teď jsem s tím autem jezdil 2 týdny (2 nádrže). Ač jsem příznivcem hybridů, mild-hybridů a el. vozítek všeobecně, to auto bych si nemohl koupit. Pravděpodobně mi někdo napíše, že se s autem za 2 týdny a 2 nádrže nesžiju, ale nemyslím si, že to bude tím. Auris jako takový se mi líbí designově i zpracováním. Z první jízdy hybridem jsem byl natěšený jak malej kluk, ale jízdně nebo spíš technologií, si mě hybridní Auris nezískal. Při jakémkoli požadavku výkonu převodovka vytočí motor do maxima, že to řve jak motorová pila. Na elektřinu to dejme tomu při velice plynulé a pomalé jízdě umí po měste ty 2 km ujet, jinak ani při natvrdo zaplém režimu EV to téměř na elektřinu nejezdí (ano, má to malé baterie, bohužel). Neustále jsem se hlídal, abych nešlapal víc na pedál a co nejvíc jezdil alespoň částečně na elektřinu. Jízdní režim byl tak 40 % město a 60 % okresky (tak kolem 120 km/h ... mám to do práce větší kus po rychlostce s 110 km/h), dálnice žádná. Než začalo být teď chladněji, tak se mi dařilo držet kombinovanou spotřebu lehce pod 6l a po ochlazení dejme tomu do 6,5l a to jsem se opravdu neustále hlídal, abych nepotřeboval využívat výkon, neustále se snažil zapínat natvrdo režim EV (pak jsem vše zkoušel nechat na samotném autě při režimu Eco), hodně často při nízkých rychlostech a chladnu prostě nenaskakoval a akorát se ozýval rušivý pískot upozornění. Režim "B" sice asi více rekuperuje z kopce, ale zároveň auto neskutečně hučí. Handsfree v autě má příšerný zvuk, rádio také nic moc. Opravdu mi smysl hybridu uniká, to raději plug-in hybrid, který má alespoň kolem 50km dojezd na baterie, ale ten je o dost dražší.
Abych to tedy shrnul, Auris mě zklamal ... hlukem vytočeného motoru při akceleraci, velice slabém využití jízdy na baterie, zvukem rádia/handsfree a nakonec i spotřebou. S klasickým turbobenzínem (ovšem o vyšším výkonu) ve stejné třídě jezdím kombinovaně za stejně a s dieselem (taktéž vykonnějším) o třídu výš jakbysmet.
Co mě potěšilo, tak zpracování, přišlo mi kvalitní, poměrně solidní podvozek a také LED světla (svítí celkem slušně).
-
Rasto 25.11.2018 22:15
« Re: Gratulace
Jojo, presne ako hovoríš, vyberalo sa bohužial rozumom >:D
Mne sa práveže hybridný pohon páči veľmi - šiel som s ním 2x do Chorvátska väčšina po diaľnici a výkon mi nechýbal a žralo to naozaj okolo tých 6 litrov, čo mi prišlo fajn na to, že som sa vôbec neriešil úspornú jazdu. Ako ale verím, že ak prechádzaš z výkonnejšieho turbobenzínu, musí to byť poriadnu downgrade. Ono výkonovo je to porovnateľné s 1.0TSI a 1.6TDI, teda starý známy problém, ako základ fajn, ale chcelo by to mať možnosť niečo silnejšie (čo už teraz v novej geneácií bude). Z toho čo popisuješ viem posúdiť len to, že režim B si využíval zle. Ten režim aktivuje brzdenie spaľovacím motorom, teda energiu zahadzuje. Ideálne je brzdiť brzdovým pedálom, len do takej miery, aby si neaktivoval klasické brzdy, ale len elektromotor a tak narekuperuješ najviac. Potom ešte jeden typ, ak chceš plachtiť tak je dobré mierne držať plyn tak, aby auto zbytočne nebrzdilo elektromotorom, to ušetríš ďalší kúsok ale to už je extrém :D. Rozjazdy na elektrinu tiež nie sú optimálne - ja sa vždy relatívne svižne rozbehnem na spaľovák (niekde na pomedzí Eco a Power poľa) na požadovanú rýchlosť a potom radšej využijem elektriku na udržovanie rýchlosti po meste.-
colin251 25.11.2018 23:24
« Re: Gratulace
Ano, režim B vím, že brzdí motorem, ale předpokládal jsem, ze zároveň pošle více energie do baterek ...asi špatný předpoklad. :-) Každopádně ten zvuk brzdění je příšernej.
Já to prostě jen zkoušel, jaký režim je pro nízkou spotřebu...někdy jsem šel hodně zlehka na plyn a jindy zase to, co popisuješ ty, a to rychle dosáhnout požadované rychlosti a pak udržovat. Každopádně jsem jezdil celkově kombinovaně zastejno, jako právě s turbobenzinem ve stejné třídě a dieselem v o třídu větším autě. Teď neporovnávám výkon, ale spotřebu. Nějak mi právě uniká smysl hybridu, vzhledem k tomu, že se mu musí člověk dost přizpůsobovat. Já bych opravdu raději plug-in hybrid, ale tam je problém pořizovací cena, vzhledem k ceně “obyčejných” aut.
Mě prozatím vychází, že tyhle auta jsou pro eko lidi, kterým nevadí se omezovat a nemají hluboko do kapsy ... do toho musím ještě dorůst :-)-
Rasto 26.11.2018 00:27
« Re: Re: Gratulace
Ak si jazdil za rovnako s benzínovým turbom aj HSD aurisom ,tak si asi niečo robil inak. Keď sa pozrieme na Spritmonitor.de r.v. 2014+, tak Auris HSD má priemer 5.35l a Golf 1.2 a 1.0TSI 6.25l, teda presne je tam rozdiel 0,9l/100km pri autách podobnej veľkosti s podobnou dynamikou.
No a potom to je už len o tom, koľko človek najazdí, či sa mu oplatí priplatiť za hybrid - presne rovnaká logika ako pri kúpe nafty. Len nafta je o niečo lepšia na diaľnici, hybrid v meste. V prípade riešenia od Toyoty, ešte človek za neštandardný jazdný prejav (ktorý chápem, že každému nemusí vyhovovať) ponúka principiálne výbornú spoľahlivosť.-
colin251 26.11.2018 10:53
« Re: Re: Re: Gratulace
Jak říkám, zkoušel jsem nechat auto v režimu Eco, aby si řídilo všechno samo. Zkoušel jsem i nechat auto v natvrdo zaplém režimu EV ... šlapal jsem na plyn lehce, i jsem se snažil co nejrychleji dosáhnout požadované rychlosti a pak jen udržoval. Než začala teď být zima (chladno), průměr jsem měl kolem 5,5l, což bylo celkem ok. Jakmile jsem ale začal využívat klimatizace, vyhřívání sedaček, rozmražování oken, a začal jsem jezdit rychlostma, kterýma jezdím běžně, tzn. už jsem bedlivě nedodržoval 50/90 km/h atd., rázem se začala spotřeba rovnat turbobenzínu ... alespoň při mém používání.
Rozumím tomu, že někdo s tím umí jezdit za 4l, ale úplně za jiných podmínek/rychlostí/jiné cestě, než jezdím já.
Jediné opravdu velké plus vidím v tom, že z těch běžných věcí jako jsou dvouhmoty, různý filtry pevných částic, turbo, se nemá na tomhle autě co pokazit :-)
Nehaním to, jen tohle auto není pro můj účel použití. Raději bych plug-in hybrid, musel by ovšem stát to, co stojí klasický hybrid a ne desítky tisíc (nebo i statíce) navíc :-)
Pevně věřím, co s Corollou budeš spokojený a případně s dalším hybridem.
P.S.: Mě se hodně líbí nástupce Aurise, tedy právě nadcházející Corolla Touring Sports, kde by to s tou 180k verzí mohlo být ono :-)-
Rasto 26.11.2018 14:05
« Re: Re: Re: Re: Gratulace
No veď som zvedavý, kde skončím nabudúce, možno práve si urobím radosť a využijem asi poslednú možnosť kúpiť si silnejší turbobenzín s manuálom :D. No ten silnejší hybrid vyzerá dobre, ale asi bude cena celkom vysoko...
To ja by som plug-in zrovna vôbec nevyužil, keďže moja najčastejšia cesta má 420km :D.
-
-
-
-
-
-
palix 26.11.2018 20:59
Corolla
Tiež sa chcem pridať k blahoželaniu k novému autu. Prajem veľa šťastných kilometrov.
Čo sa výberu týka, tak ja som skončil u Mazdy 3, lebo...
Priznám sa, že Corollu som neskúšal, ale páčila sa mi a páči. Len jednoduchá zadná náprava ma trochu odradila. Veľkosťou je ale skvelá - hlavne priestor vzadu.
Ale... nová Corolla vyzerá byť skvelé auto a ak by som niekedy chcel automatickú prevodovku, tak isto beriem novú Corollu hybrid :).
Tentoraz som ale chcel taký akože "rodinný športiak" za priateľnú cenu s perfektným manuálom = Mazdu 3 ;). Zatiaľ u mňa plná spokojnosť.
Čo sa nových áut týka, taká Honda Civic sedan 1,5T je pomerne výhodná kúpa. Naproti nej je Civic hatchback s daným motorom o dosť drahší.-
Rasto 27.11.2018 09:49
« Re: Corolla
Jasné, Mazda 3 je krásne auto, aj motoricky by sa mi páčila (na rozdiel od 1.6Valvematic verí, že je motor použiteľný aj s manuálom), ale keď som si nastavil sedačku, 170cm vysoký človek sa už za mnou moc pohodlne necítil :(.
Ale ak to miesto nepotrebuješ a nevadilo ti prihodiť pár eur oproti Corolle, tak určite dobrá voľba.
Ako jednoduchej zadnej nápravy by som sa extra nebál, aj v porovnaní s Aurisom, ktorý má multilink tam je hlavne nejaký nie veľký rozdiel v pohodlí a trochu pocite ale v bežnej premávke sa na limity podvozka človek nedostáva, takže z hľadiska bezpečnosti problém nevidím.-
palix 29.11.2018 11:57
« Re: Re: Corolla
Priestor je relatívny - záleží na čo je človek zvyknutý. Rodičia kedysi mali Škodu 100 a cestovali sme vzadu 4 deti. Nohy sme mali zaborené v predných sedadlách a to otec nebol nejaký veľký obor. Minule som išiel na firemnom Audi A3 r.v. cca 2012 a miesta to má strašne málo.
Auris mal pre mňa pocitovo menej miesta vzadu ako Mazda 3.
Našťastie nie som na priestor a výkon až taký náročný a tak Mazda 3 stačila :). Zatiaľ mi plne vyhovuje.-
-
palix 30.11.2018 13:33
« Re: Re: Re: Re: Corolla
Čo sa miesta, veľkosti, výkonu týka, tak to je silno osobná vec = hodnotenie je závislé na predošlých skúsenostiach. Ja som prešiel z Astry G na Mazdu 3 a je v úplne všetkých smeroch väčšia a lepšia = posun vyššie. Ak by som mal predtým napr Superb, tak asi Mazdu 3 nekúpim.
Ak by som chcel väčšie auto, tak skúsim Corollu. Konkurenti Mazdy ale nie sú oveľa väčší čo sa priestoru týka (aj to spomínajú v recenziách) - možno nejaké milimetre. Uznávam ale, že Mazda 3 má trochu premárnený rázvor 2700 mm. U Corolly rovnaká hodnota spraví obrovský priestor. Corolla ale nie je celkom rozmerovo bežné auto nižšej strednej triedy - tým je / bol Auris (posledná generácia podľa mňa stiesnenejšia ako Mazda 3).
Zatiaľ sa ani jeden člen rodiny nesťažuje, žeby mu chýbal priestor :).
Kedysi mal jeden rodinný priateľ mojich rodičov Fiat 126P a 3 deti + manželku. On mal výšku cez 190 cm a vošli sa ;). Podobne to bolo s Trabantami, rôznymi inými Fiatmi (127, 850...) a ľudia sa vošli. Dnes máme vo všetkom vysoké nároky ;). A autá rastú = dnešné Polo je väčšie ako kedysi Golf, Civic je porovnateľný s Accordom, Mazda 3 má väčší rázvor ako kedysi 626-ka... Čo bol pred 15+ rokmi luxus, to máme dnes v základe...
-
-
-
-
-
Bud 27.11.2018 08:58
Dobrá recenze.
Dobře jsi to napsal. Oceňuji rozepsání kladů i záporů. Je to docela podrobné a to je fajn. :-) Ještě by mně zajímalo, o kolik je u vás hybrid dražší, že bys do něho šel.-
-
Toky1 27.11.2018 10:14
« Re: Re: Dobrá recenze.
Ten rozdiel v cene podľa mňa musí byť jedným z motívov, prečo ísť do hybridu. Pretože ak by to bol jediný dôvod, tak návratnosť 125000km je pre obyčajného šoféra na hrane. Napríklad ja osobne som nemal nikdy auto viac ako 140000km. A som obyčajný šofér. Zatiaľ, netvrdím, že sa to nezmení. Časom.
Tá CVT má svoje zvláštnosti, chvíľu trvá si na ňu zvyknúť. Osobne keď teraz sadnem do manuálu tak sa chvíľu teším ale stačí prvá kolóna a som z nutnosti radenia normálne otrávený. V zásade si myslím, že z tých lacnejších áut s automatom je ten v corolle hádam naj na jazdu mestom. Povedzme koncernové DSG so suchými spojkami mi vyslovene nesadlo - v kolónach a pri parkovaní. Normálna jazda je OK.
Corolla 2019 vyzerá skvele v kombi a sedane, hečbek nie. Veľká škoda, že do sedanu zatiaľ neplánujú dať aj to silnejšie hybridné ústrojenstvo. Ale tak aj v tom kombi vyzerá rollka cool. Uvidíme ako na tom bude s odhlučnením podvozku, momentálne to je bieda.-
Rasto 27.11.2018 11:19
« Re: Re: Re: Dobrá recenze.
Tak určite spotreba nie je jediný dôvod ísť do hybridu. U mňa to je hlavne to, že ma jazda s hybridom baví a vždy sa teším, keď do neho presadnem - proste sa bavím tým, ako čo najlepšie využívať elektriku, keď idem na pohodu. Keď sa ponáhľam funguje rovnako, ako moje auto.
To, že by sa mi to finančne vrátilo, nemá sa tam čo pokaziť a hocikde v Prahe by som momentálne mohol parkovať skoro zdarma, sú príjemné bonusy.
A myslím, že pre veľa ľudí čo sa o autá nezaujímajú a nezmyselne kupujú naftu do mesta (ani sa im to nevráti a po 100 000 majú problémy s DPF) kvôli tomu, že z 1.9TDI majú zažité, že nafta je spoľahlivá a málo to žere, by bol hybrid skvelým riešením.
-
Toky1 27.11.2018 14:21
« Re: Re: Re: Re: Dobrá recenze.
To áno, s naftovým agregátom v meste si užívateľ koleduje o nákladný servis. Ale ak je doménou majiteľa brázdenie diaľnic, tak sa dízlová pohonná jednotka dokáže odvďačiť fajn spotrebou aj nenáročnou údržbou.
Čo sa týka hybridu v novej corolle (2019) , videl som na youtube test akcelerácie z 0-100km/h hatchback, s tým slabším hybridom. A teda 13s je podľa mňa za hranicou akceptovateľnosti. Samozrejme otázkou je ako veľmi sa tester snažil a či to nebolo auto v "zábehu" s nejako obmedzenou RJ.
[odkaz]
-
Rasto 27.11.2018 18:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá recenze.
Jasné, nafta je na diaľnicu fajn, to určite nerozporujem.
Ako tomu s ami moc nechce veriť, pokiaľ viem, mal by to byť ten istý pohon ako v Priuse IV alebo CHR.
[odkaz] CHR: 11.3
[odkaz] prius 11.42 (ten istý server)
[odkaz] prius 10.7
Takže 12.92 od novej Corolly mi príde veľmi podozrivé. JEdine, čo ma napadá je, že by úplne vyšťavili baterky a m erali to tak, teda, že by auto zrýchľovalo len na 73kw spaľováku - to by ten čas celkom aj sedel.
-
-
-
-
-
chetoos 28.11.2018 12:49
Recenze
Po dlouhé době dobrá a pro čtení zajímavá recenze. V poslední době tady lidí dají 2 fotky a k tomu 3 věty a myslí si, že je recenze hotová. Takže chválím čas věnovaný na napsaní. Gratuluji rovněž ke koupi nejprodávanější Toyoty na světe. Vzorná spolehlivost, osobitý desing, kvalitní zpracování a výborný a odolný motor podléhající trendu downsingu. Ať slouží.. -
Verny_2013 09.09.2019 18:54
Corolla
Měl jsem stejnou generaci půjčenou na tripu po USA. Po přečtení tvé recenze mě překvapilo že ta auta mají dost odlišnou techniku. V USA buď 1,8 benzín, nebo hybrid vše pouze s CVT. Americká verze CVT nemá žádné přednastavené stupně, ani možnost manuálního řazení. Po těch více než 6000 najetých km jsem se i s tím CVT celkem sžil, ale jízda na adaptivní tempomat v kopcovitých částech dálnice a při předjíždění byla opravdu opruz. To CVT vylo a vylo. Ale ve městě a při klidné jízdě naopak klídek a pohoda. Celkově jsem Corollu hodnotil velmi kladně. Překvapila prostorností, komfortem jednoduchostí ovládání a spotřebou -
janiga77 29.10.2020 18:31
Rychlost a spotreba
Zdravim tak co sa tyka rychlosti moja max bola 205km/ h na dialnici v Nemecku ale nebol som na doraz bola tam este niejaka rezerva.
Co sa tyka spotreby tak dlhodobu mam 6,3 mimo mesto mesto a napr.na ceste do Holandska 1650km podla palubneho pocitaca bola spotreba 6,2 dodrziaval som predpisane rychlosti trocha nad na neobmedzenych usekoch v Nemecku max 160km /h .
Inac s autom som spokojny nedavno som vymenil infotaiment lebo ten zakladny bez navigacie je o nicom a za gps dodatocne domontovat chceli 600€ a tak tam mam android so vsetkym co potrebujem az na DAB.
Zelam vela stastnych km a max spokojnost.-
Rasto 22.03.2021 07:07
« Re: Rychlost a spotreba
Díky aj tebe veľa spokojných kilometrov. To je asi najväčšia škoda, že TT2 nevie android auto. Ja som to vyriešil magnetickym držiakom mobilu do mriežky nad display. Mobil sa pekne oprie o horný rámček dispaly-a a pustím si navigáciu tam. Aspoň je to vyššie.
-
P.S. Peugeot 308 má vzadu zúfalo málo miesta.