Škoda Yeti (2016)
31.10.2018Motor 2.0 TDI 81kw 250Nm SCR katalyzátor s AdBlue 4x4 Haldex 6 st. mechanická převodovka barva bílá Laser kola 16" alu originál Škoda letní…
Škoda Yeti (Pokušitel)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Martin7799 01.11.2018 12:24
Neviem
ci by som bol taky pozitivny pri hodnoteni. Jazdim pravidelne presne touto istou kombinaciou (pred fl) a u mna prevazuju negativa.
Ako prve celkovy pocit z jazdy - je to strasne uskakane (asi sposobene kratkym razvorom) a neposedne. Pre mna, ako cloveka zvyknuteho na Peugeot 508 a VW Passat to bol obrovsky sok.
Druha vec odhlucnenie - podla mna dost zle, tu je naozaj citit hierarchia VW az potom Skoda. Objektivne pri 150 km/h to uz nie je prijemne cestovanie.
Tretia vec su sedacky - doteraz som im neprisiel na chut, specialne hlavovej opierke. Tiez by som privital dlhsiu laktovu opierku (alebo zvacsit jej rozsah posuvania).
Mimo maleho kufra a podla mna vysokej spotreby by som este rad vypichol tazne zariadenie, konkretne sposob montovania - ktoreho experta to napadlo? Najprv si clovek zaspini ruky od krytu ked ho dava dole, potom kolena ked sa ma trafit taznym do ukotvenia. Bolo by to tak tazke spravit na sposob vysuvania spod naraznika ako napr. pri novom Superbe?
Na druhu stranu chapem cloveka, ktory chodi castejsie mimo asfalt, kde sa hodia kratke previsy a razvor. Takisto som si s Haldexom uzil kopu zabavy na zasnezenych cestach, parkoviskach a letiskach, kde ochotne vrtelo zadkom.
Posledna vec, cisto moj sukromny pohlad na motor - slaby a smadny, musim dost rozmyslat, ci este stihnem predbehnut (opat porovnanie oproti 508 a Passat, kde je 180/150 koni).
Nechcel som aby to vyznelo takto negativne, ale asi zalezi, z coho clovek presada. Mne to auto nesadlo.-
Pokušitel 02.11.2018 11:46
« Re: Neviem
Máte pravdu, že je moje hodnocení subjektivní...
Z pohledu řidiče jsou sedačky - přední v pohodě. Zadní jsou pro děcka :-)
Vím že si spousta řidičů v Yetině stěžuje na nemožnost seřídit sedačku vs. volant a tlačí je koleno o středový tunel. Já mám 174 cm a nemám problém. Asi to dělá problém spíš dlouhánům.
K jízdním vlastnostem. Přesedal jsem z Opelu Astra Caravan J 1,7CTDI. To auto bylo ideál na dluhé cesty po dálnici. Rovně to jelo krásně, pohodlně, až komfortně. Ale to bylo vše, pocit z řízení nulový, asi jako když hraješ na PlayStationu. Do zatáčky se tomu nechtělo, nedotáčivost byla velká. Po první jízdě s Yetim jsem měl pocit že řídím "motokáru", kola v rohu karoserie, krásně se dá poslat do obluku a ve volantu něco cítím. Nicméně, je to jen bonus k tomu že tohle auto je v první řadě pracant.
K tažnému zařízení. Není to úplně "user friendly", ale většinou se zaprasím daleko víc při nakládání vozíku, než při nasazování bajonetu. :-) Prostě jednou za měsíc, když ho sudávám, to přežiju.
Co mne fakt vytáčí je AdBlue. Krom toho že se dolévá v kufru a je k tomu pod podlážkou špatný přístup mi leze na nervy upozornění že UŽ za 2400 km nenastartuju. Od 1000 km dojezdu pak bliká oranžová kontrolka na maxi dotu cca po 5 vteřinách. Při jízdě v noci je to fakt velká paráda. Nádržka vydrží cca 7500 km, takže co 3 měsíce následuje 14 dní s opruzem. :-(
Ad motor. No, závodnička to není, hodnotím jako dostačující na běžné ježdění. 110 kW verze asi byla lepší. Spotřeba 6,4 (reálná , PP ukazuje 5,9 - 6,1) je podle mne ok na 4X4, karoserii aerodynamickou asi jako krabice a můj způsob užití. Každopádně 1, 8 tuny to opravdu utáhne v pohodě.-
Martin7799 02.11.2018 14:44
« Re: Re: Neviem
Viacmenej suhlasim, pokial to clovek berie ako pracanta, tak je to v pohode. Ako rodinne auto by som si ale vybral nieco ine.
Za spotrebou si stojim, ta ista trasa 30 km a 105 km/h, Yeti a kolegova 5008 2.0 hdi 110kw, rozdiel v spotrebe pol litra v prospech Peugeotu. 5008 je tiez vyssie auto (porovnavam prvu generaciu) + 40 koni naviac by mohlo vykompenzovat stvorkolku a krabicovy tvar, nie?
S vozikom som nieco pojazdil a uznavam potiahne toho dost, ked clovek trochu motor drzi pod krkom.-
Pokušitel 02.11.2018 17:41
« Re: Re: Re: Neviem
Já to zase srovnávám s předchozí Astrou která měla spotřebu stejnou a to ještě byla taková "tupá" na plyn. Papírové hodnoty motoru přitom byly stejné 81/250, hmotnost auta cca stejně 1500 kg. Provozní režim byl skoro stejný, možná víc dlouhých dálničních tras.
Ještě předtím jsem provozoval Zafiru 2G 110 kw 2008-2010 a ta žrala cca 6,5 i bez koule. Takže asi mám nohu kalibrovanou na 6,5 :-)-
Martin7799 02.11.2018 19:14
« Re: Re: Re: Re: Neviem
Uz zostava kupit len nejaky smadny 12-valec, to bude radost jazdit za 6,5 litra :-) -
-
Ronault. 03.11.2018 21:41
« Re: Re: Re: Re: Neviem
Tak ona ta 1,7 od Opelu už byla hodně za zenitem, ta čekala na náhradu 1,6 cdti hodně dlouho a je pravda, že ta 1,6 byla o hodně lepší. A pak Astra byla prostě těžká, hodně těžká, tam mi přišel i dvoulitr tak akorát, když jsem o ní přemýšlel při výběru auta. Zase je pravda, že komfortem a chováním na našich cestách se blížila autům o třídu výše.
-
-
-
-
-
_Teddy_ 05.11.2018 11:03
pneumatiky?
Chcem sa spytat, tie rozmery pneumatik mas spravne napisane? Letne 215/60, zimne 205/55, v oboch pripadoch na 16" diskoch?
Trochu nezvycajna kombinacia. Sirka je normalna, ale co sa tyka profiloveho cisla, nizsie sa obvykle dava na leto. Ak to je naozaj tak ako pises, tak potom medzi letnymi/zimnymi kolesami je rozdiel v priemere 5%, a teda o tych 5% navyse je "mimo" aj tachometer pri merani rychlosti. A to este bez uvazovania opotrebovania dezenu a tlaku vzduchu v pneumatike...-
Pokušitel 06.11.2018 14:12
« Re: pneumatiky?
Ano, opravdu je to tak, z výroby na autě dodány letní pneu Michelin trochu neobvyklého rozměru 215/60 R16, zimní 205/55 R16 jsem kupoval já. Rozhodovala cena. Vše je podle velkého TP OK. Origo disky jsou 7Jx16 ET 45 a jde na to dát obě stávající gumy.
U letních uvažuju příští rok nad nákupem 17" a zavedu výměnu celých kol bez přezouvání jedné sady disků. Ale zas tím podvozek zbytečně přitvrdím.
-