Škoda Favorit (1990)
16.11.2008Nápad kúpiť si vlastné auto vo mne driemal už od dákych 16-tich rokov..vodičák ešte v nedohľadne ale už vtedy som začal po brigádach zháňať peniaze..…
Škoda Favorit (PietroLM)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- náklony 16.11.2008 21:10 jpor (RSKa)
- dojem 16.11.2008 21:24
- Tak bych řekl,.. 17.11.2008 11:57 zip2016
- Nerozumim 17.11.2008 13:52
- A tak.... 17.11.2008 16:57 Konwi
- pěkny 18.11.2008 18:41 chetoos
- sneh 15.02.2009 16:34 Čujo
- preto, práve preto, ja milujem ZIMU 12.04.2009 18:09
- To je stroj 29.06.2009 16:02
- Sytič 15.08.2009 01:55 Ronault.
- Spolehlivost 18.08.2009 11:21 jersey.se
- 10/10/10 19.08.2009 11:15 jersey.se
- Kde se začalo solit? 01.02.2010 16:52 FRPE
- Nahoře huj, dole fuj? 02.04.2011 23:12 Ronault.
-
-
"-- skrytý --" 16.11.2008 21:24
dojem
Tady samozřejmě nesmíme být tak přísný, ale přes to všechno mám tohle auto rád, když jsi ještě nebyl na světě, stál jsem na něj v pořadníku... .
Tento evergreen československého motorismu nic nemá, tudíž se nemá co pokazit, resp. co nákladného pokazit, což je pro začínajícho motoristu příznivá zpráva.
Ale nerozumím tomu, že je z roku 1990 po prvním majiteli...? To musel být vskutku spokojený majitel, nebo nostalgik. -
zip2016 17.11.2008 11:57
Tak bych řekl,..
...,že sis koupil pěkné Fávo. Pro začínajícího motoristu je to asi ta nejlepší volba. Jedinou slabinou Favorita je bezpečnost, tak bych ti doporučil určitě používat bezpečnostní pásy a už nikdy nejezdit 140 km/h. Přeju ať ti dlouho vydrží. :yes: -
"-- skrytý --" 17.11.2008 13:52
Nerozumim
Čabas... Nechci bejt hnusnej, ale proč dáváte favoritu 10b??? To auto neni ničim vyjimečný, ani nic extra. Recenze a fotky jsou perfektní, ale to auto je o ničem sry...-
-
"-- skrytý --" 18.11.2008 09:34
« Re: Re: Nerozumim
Kompenzace??? Ne opravdu si nic nekompenzuju. Nemám k tomu důvody. Jen jsem prostě řekl svuj názor, favorit neni auto na desítku. Opravuji proto své hodnocení vozu, pač jsem netušil, že to vyvolá takovou reakci. >:D
A auta hodnotim přinejmenším podle originality. Prostě se mi nelíbí hnědobéžový favorit. Tobě ano??? Přepisuju známku na 6. Auto je v perfektnim stavu, nezaslouží si dvojku.
A nedáváš náhodou ty desítku aby jsi dostal taky desítku?
;-\
-
-
Čujo 15.02.2009 16:34
sneh
tak nam to v LM pekne pripadlo a to som si myslel ze sneh uz nebude >:D favo pekne :yes: ale v LM som ho este nevidel >:D -
"-- skrytý --" 12.04.2009 18:09
preto, práve preto, ja milujem ZIMU
original tam ma byt "leto" ale to ti isto nemusim pripominat >:D je to fajna pesnicka od robota cviklu >:D inak favo vyzera hrozne ;-) co sa tyka vyzoru (koli farbe a antikoroznym upravam ale hlavne ze sluzi).sorry no inak mam fava naozaj rad-ece radsej ako feldy...dobre ze si si ho dal do poriadku bo by ti otrhlo zadne koleso jedna basen, co by u fava nebolo nic neobvykle :-) tak dufam ze sa ti to nepodari a favo bude sluzit.-
PietroLM 13.04.2009 21:16
« Re: preto, práve preto, ja milujem ZIMU
jj, inšpiroval som sa krásne expresívnou lyrikou roba cviklu >:-[] ináč dík za úprimnosť, môj favson nie je žiadna leštenka ale skôr pracovný voz..každý deň do školy a nazad, či zima či leto..pridaj k tomu absenciu garáže a môže ti byť jasné prečo to tak hnije
no som rád že slúži, nie som taký maniak ako môžeš vidieť že kúpi auto a celú zimu ho má v garáži aby nezhrdzavelo..pekné ALE na aute sa má jazdiť že..
p.s.-odpadnuté koleso na favorite? To som veru ešte nepočul, nepletie sa ti to zo stodvácou? Tam sa to stávalo..-
"-- skrytý --" 14.04.2009 20:25
« Re: Re: preto, práve preto, ja milujem ZIMU
ved jasne ja si tiez myslim ze auto ma v prvom rade sluzit na dopravu a az potom na obdiv. aj ked teda asi by som sa snazil dat si favo v tvojom pripade nastriekat.kamarat si teraz dal 130ku na komplet novy lak a vyslo ho to s farbou a gitovanim na nejakych 300 eur co nieje vela.a potom by aj favo bolo uuuplne ina kava.co sa tyka toho otrhnutia napravy tak videl som (sice len na obrazku,) niekolko kusov,ktore mali koleso asi 10m mimo podbehu >:D a to vsetko bohuzial koli korozii, nie chybou zavesenia...ale ako som pisal,favo uznavam ak je dobry stav a sluzi tak sa o ten svoj staraj ;-) a ziadny tuning! >:D nemam to rad >:-[]-
PietroLM 14.04.2009 20:39
« Re: Re: Re: preto, práve preto, ja milujem ZIMU
vraziť do toho 300 eur len aby to bolo pekné? >:D kúrňa chlape nebudem investovať 50% hodnoty celého auta do lacku ;-) vravím, pracovný voz, budem sa ho snažiť udržať pri živote ako dlho to pôjde s čo najmenšími investíciami..a potom keď budú love tak sa pohnem ďalej :-!
odtrhnutie nápravy to už je iná vec...uloženie zadnej nápravy zvykne odhniť a potom to býva kruté
-
-
-
-
Ronault. 15.08.2009 01:55
Sytič
Manuální sytiš vyhoď, je to totálně na nic. Měl jsem ho v bývalém Favoritu a nefungovalo to a v zimě to pak narušovalo normální automatickou funkci sytiče, který je jinak spolehlivý. Teď to mám normálně a naprosto přesné. V poloze I v zapalování prošlápnu plyn na podlahu, nastartuju, otáčky se do zahřátí drží tak kolem 1100-1200, pak klesnou nebo stačí ho i vypnout větším prošlápnutím plynu... Manuální bych zpátky nechtěl-
-
-
-
Ronault. 18.08.2009 10:30
« Re: Re: Re: Re: Sytič
Máš pravdu, taky jsem s tím manuálem jezdil... panečku... 99-08, 9 let a jak já, tak děda jsme to vždy přežili.
Jinak chci ti to taky ohodnotit. Recenze fajn, fotky jsou dobré, myslím, že pořád se to dá označit za 10 a auto, jsem na vážkách... silně... Nelíbí se mi poklice, dokonce více než ty moje a to je už co říct >:D , škoda, že ten originál poleb odešel i s blatníky, takže být tebou, tak ho sundám... a třetí věc... ty opravené věci by chtělo stříknout do originál odstínu... ALe jinak 70 000 km? Nádhera... tak nevím, 9 nebo 10? 8-s-
PietroLM 19.08.2009 00:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Sytič
Pozri, ja to berem ako pracovné auto..leštenka sa nekoná :-) puklice tam už boli a nové kúpim až keď sa tieto rozpadnú..páči sa mi na nich to že skoro úplne zakrývajú disk..
polep neviem, skôr by som dokúpil chýbajúcu časť ako dávať všetko preč, páči sa mi ten originálny socíkovský nápis favorit..
odtieň opravených časti..viem-viem, vyzerá to dosť biedne, tak to dopadá keď na poslednú chvíľu nabehneš do farbolakov a zoberieš prvú plechovku svetlej hnedej čo uvidíš >:D Rátam s tým že po najbližšej zime sa to celé rozpadne a budem natierať nanovo, tentoraz už odpovedajúcim odtieňom laku
hodnotenie daj podľa slobodnej vôle, necíť sa viazaný že som ti dal desiatku..stále lepšia devina ako keď ma raz za mesiac niekto preventívne "vyjednotkuje" preto, že nenávidí favority ;-\-
Ronault. 19.08.2009 00:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sytič
Leštěnka se nekoná? Škoda. Sice mluvím o leštěnkách a sám jsem letos vlastně pořádně neleštil. Vždycky to umyju šamponem s voskem, přeleštím jen puntíky od much a cítím se hrdý. 8-s
S tím zakrývaním disku to chápu, taky jsem zháněl poklice a pak jsem jen o pár stovek dráž koupil rovnou celá kola >:D
Já šel na to jinak, na netu našel vzorník barev, opsal odstín a číslo a pak šel nakupovat. Vzal jsem poslední plechovku, prý už nebudou :-(
Tak já to tady mezi favority hodnotím nějak podle toho, jak to cítím, že by mělo být. Devět je fajn.
Jo, tihle mindráci jsou fajn, ale chce to klid :-! :yes:
-
-
-
-
-
-
-
jersey.se 18.08.2009 11:21
Spolehlivost
Mě baví jak tu každej dává škodovkám hodnocení spolehlivosti 10/10 a argumentuje tím že je nikdy nikde nenechala a když tak to jistě nebylo její vinou, ale jen nějakou její součástkou. Jo kdyby se měla spolehlivost hodnotit podle toho jestli se mám bát jestli s autem kamkoliv na světě kam vedou silnice dojedu nebo ne to by asi byla síla. To by se toho od dvacátých let minulého století moc nezměnilo. Pravda je že u některých značek jako například u škodovek byly tyto obavy oprávněné až do konce výroby Felícií.-
PietroLM 18.08.2009 23:53
« Re: Spolehlivost
Nechápem čo ti nejde do hlavy? Auto ma NIKDY NIKDE nenechalo trčať (klop-klop) a štartovalo každý deň aj v dvadsať stupňových mrazoch....súčiastky je treba meniť, žiadny zázrak sa nekoná ale potom neviem čo si predstavuješ pod spoľahlivosťou..najazdiť mega bez výmeny čohokoľvek?
-
-
jersey.se 19.08.2009 11:25
« Re: Re: Spolehlivost
Kdybych se měl bát že s autem někam nedojedu, nejel bych s ním. Kolikrát jedu radši autem než vlakem z toho prostého důvodu že mám mnohem větší šanci že dojedu na čas. Hodnocení ADAC je imho vcelku nesmysl a u většiny aut jsou tyto výjezdy už dlouho vinou jejich majitelů, jinak řečeno jejich naprostou technickou ignorancí. Pro mě osobně spolehlivost znamená jak často musím s autem do servisu nebo na něm musím něco dělat. Podle toho jsou také obodovány všechny mnou recenzované vozy. Teď se například chystám snížit hodnocení u Aera protože se u něj vyskytlo několik po sobě jdoucích menších závad kvůli kterým jsem sice nemusel volat asistenčku, ale musel jsem si vyhrnout rukávy a dělat na něm. A čas jsou peníze děcka.
-
-
-
jersey.se 19.08.2009 11:15
10/10/10
Když si to chudák vybrečel tak jsem mu opravil hodnocení na 10/10/10. Nějak jsem vyměk. Asi už stárnu nebo co... Prej má dlouhej popis a hodně obrázků takže musí mít dobrý hodnocení. Asi to tak má bejt ;-)-
Ronault. 19.08.2009 11:21
« Re: 10/10/10
Nikdo tě nenutí hodnotit 10/10/10, spíše je důležité se oprostit od afektů a ohodnotit relativně kvalitní recenzi a fotky reálně. Auto se každému líbit nebude, to ne, Favorit už je řekněme 16 ( 8-s ) let za zenitem, jízda ani v době vzniku nebyla excelentní atd...
Ale ničit snahu majitele čtyřkami za recenzi fér není ;-)
Někdo mě napadne, že hodotím tady Favority dost vysoko. No, není to tím, že je mám rád, ale tím, že mé hodnocení žádného Favorita neposune vysoko celkově, ale mohlo by jej posunout výš nebo níž v žebříčku faťasů, kam si dle mého úsudku zaslouží být.-
-
-
jersey.se 19.08.2009 11:36
« Re: Re: Re: Re: 10/10/10
Přiznám se že to byla provokace ty 4. Ale kdybych měl hodnotit zcela neovlivněn, dal bych mu za recenzi nejvýš 5, ruku na srdce, není tu z nejlepších, za fotky asi klidně 10 a za auto určitě ne víc než 4. Ano, je to Favorit. Chápu že se řadě lidem líbí, ale aby dostalo odemě za 10, muselo by vypadat jako by sjelo z výrobní linky.
-
-
PietroLM 19.08.2009 13:05
« Re: Re: Re: 10/10/10
Vyskakujem? Ale no, ohovárať ma rovno v diskusii ;-)
Priznám to kľudne verejne, každému čo mi dá nižšie hodnotenie ako 6-7 píšem súkromnú správu s tým čo sa mu na aute/recenzii/fotkách nepáči a čo by som mohol zlepšiť aby bol spokojný...žiadne vulgarizmy ani vyhrážky...ak je toto pre teba "vyskakovanie" tak už neviem ;-\
p.s.-máš sz, týka sa toho štvorkovania
-
-
-
-
FRPE 01.02.2010 16:52
Kde se začalo solit?
Taky potřebuji nějaký kačky, eura, bony - napiš kde dávaj a já si vezmu s práce avii a dojedu si pro výplatu ... ;-) >:D -
Ronault. 02.04.2011 23:12
Nahoře huj, dole fuj?
Ale no tak, chlape!
Nebylo by lepší než vozit auto do pneuservisu na přezutí 4 kol raději si nechat ty prahy vyvařit? Taky mi začaly reznout prahy, ale měl jsem je v plánu letos měnit.
Kit není železo a prahy nejsou rohy dveří, přecejen je to do jisté míry nosná a deformační zona auta, tam přece nebudeš riskovat. Plus ta výměna není až tak rujnující na peněženku.
Tak se nad tím zamysli, jinak to je stejné auto, jak píšu v nadpisu článku,.-
PietroLM 04.04.2011 18:23
« Re: Nahoře huj, dole fuj?
No tak chlape, nebuď cimprlína. Zdvíhanie staršieho auta na zdviháku je vždy ošemetná záležitosť.A to nemyslím, že auto je nadranc zhrdzavené, len proste roh prahu pri zadných dverách- čo je najexponovanejšia časť- je kus prederavený.
O "nosnej" či "bezpečnostnej" úlohe tohto segmentu auta si každý môže urobiť obraz z fotiek v mojej galérii. Keď som to opravoval prvýkrát, je tam krásne vidieť aj rozsah poškodenia a časť, ktorú tvorí tmel.
Takže brzdi to moralizovanie, môj favorit patrí medzi to zachovalejšie, čo z bývalej čssr/čsfr jazdí po slovenských cestách.-
Ronault. 04.04.2011 18:35
« Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
No právě, to málo, co Favorit z bezpečnosti má, máš ještě prorezlé. To už stojí za zamyšlení.
Navíc jedna věc je povrchová koroze a druhá věc je mít díru v prahu a celý prah tak nahlodaný, že je problém na něm zvednout auto ;-)
A pokud bych si třeba chtěl koupit Favorita, tak prvně se mrknu dolů na podlahu, pak na podběhy a potom na prahy. Nějaké zrezlé páté dveře neho rohy dveří je maličkost, ale tady z těch prahů ti to půjde dál a po příští zimě už nemusíš udělat ani STK 8-s-
PietroLM 04.04.2011 21:53
« Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Ako konkrétne ovplyvní bezpečnosť zhnitý prah pri zadnom blatníku? :-O Nehovoriac, že jediná šanca na prežitie vo favorite je- NEbúrať.
A neni nahlodaný celý prah, teda zatiaľ. Predok išiel zdvihnúť v pohode :-!
Tým posledným odstavcom narážaš, že som kúpil zle? Alebo že predám zle? 8-s A stavím sa s tebou o pivo, že STK prejdem.-
Ronault. 04.04.2011 22:10
« Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Ačkoli se ti to nezdá, tak i ten Favorit je kostruován s ohledem na bezpečnost, jen dle hledisek a měřítek oné doby. A pokud některý svár nebude držet, tak se ta karoserie v tom místě bude kroutit jinak než bylo předepsáno. A nechceš snad tvrdit, že koroze nijak neovlivní bezpečnost?
A ano, narážím na to, že když bys jej prodával, tak bys mohl narazit na někoho, kdo si to prověří. Vyleštěných Favoritů jsem při hledání toho svého bývalého našel mnoho, ale opravdu "zdravý" byl jen jeden.
A snad nebudeme zde diskutovat o tom, jestli je dobré mít na autě rez či díru, ne? Nebo snad máš opačný názor? Třeba, že jde o odlehlčení vozu? >:-[]
Přes STK projdeš, když budeš "chtít".
;-)-
PietroLM 04.04.2011 23:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Samozrejme, že bol konštruovaný s ohľadom na bezpečnosť. Škoda, že pred 20 rokmi. Pozri sa, ako a v čom sa jazdí dnes..nie som pesimista, ale čistého vína to ja rád ;-)
A neskúšaj mi vnútiť niečo, čo som nenapísal. Samozrejme, že korózia ovplyvňuje tuhosť karosérie a tým pádom aj celkovú pasívnu bezpečnosť. Ale Diera v zadnej časti jedného prahu? Sotva. Pri čelnom náraze určite nie..
Ohľadom predaja- márne reči. Favorit neplánujem predávať. Som študent a ešte pekných pár rokov (dúfam teda) študentom zostanem. A do tej doby fávo musí slúžiť. Potom ho buď zo slzou v oku odveziem na vrakáč, alebo (a čo je pravdepodobnejšie) si ho odložím na lepšie časy a hĺbkovú rekonštrukciu. Rozhodne ho nepustím cigáňom za pár šušňov.
Inak som myslel, že to z recenzie, fotiek a konieckoncov aj tejto diskusie vyplynulo- moje auto nie je žiadna leštenka. Je to pracovný voz. Pravidelnú údržbu nezanedbávam, ale aby som trávil víkendové popoludnia s handričkou a turtle waxom nad hnedou sahara..ďakujem neprosím :-) Preto ma dosť urážajú tvoje reči o "naleštenej kráse".
A STK-čku som robil už dva krát, raz po tej samo doma oprave prahu, a vždy na prvý krát a legálne. Len toľko.-
Ronault. 04.04.2011 23:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Koroze je jak rakovina, jak začne a ty to rázně nestopneš, tak to jde dál. U dveří to neprojde gumou, ale jakmile začne reznout spodek, což jsou prahy, tak to letí jak střela.
Ty to nějak těžce neseš, když ti někdo něco vytkne. Prostě můj názor je takový, že na auto díra nepatří, ani zakitovaná. Jestli ti to dovolí svědomí mít místo prahů cedník, tak prosím, ale za cenu toho zbytečného subwofera, který se jen bude prát se zbytkem kraválu v autě, bys měl nový práh. Možná když bys zařizoval diskutéku, neřeknu ;-)-
PietroLM 05.04.2011 07:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Keď tie prahy naozaj prehnijú, dám ich vymeniť. Nie som ani taký bohatý, ani taký perfekcionista, aby som pri prvej známke korózie na favorite (!) bežal do body shopu..
Btw- subwoofer v aute nie je, to bola len štedrá dotácia od brata, ktorý neskôr postupoval systémom "dal sem, vzal sem" >:D
-
-
-
-
-
-
-
Zaujal ma preto tvoj postreh že sa v zákrutách nenakláňa moc...ty si asi zvyknutý na nejaký mäkký peugeot, čo? Alebo jazdíš pohoda tempom? V onej strašidelnej pravouhlej zákrute som šiel decentne a predsa išli oči z jamiek >:D
Tak nech jazdí a čoskoro nech spoznáš vyššie triedy ;-)