Recenze
Škoda Octavia Octavia Tour 1.5 TSI 110kW
Technické info
Přezdívka auta Škodověnka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1494 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Naší rodinnou Škodověnku jsme zakoupili v měsíci lednu 2020. Byl to náš první nový vůz- „funglovka“. Přemýšlel jsem, jestli koupit slušnou ojetinu (Superb III 2.0 TDI), ale vzhledem k tomu, že předchozí vůz jsme měli 13 let a do rodiny potřebujeme spolehlivé vozidlo na obdobnou dobu, vyhrála výhodná nabídka, kterou jsme dostali od prodejce G.H. na zakoupení nové Octavie Tour třetí generace v benzinovém provedení. Poslední sériové kusy před IV generací. Vozidlo je již s filtrem pevných částic a vypínání dvou válců (popsáno dostatečně na různých webech). Vzhledem k tomu, že se jednalo o skladový vůz, výbava byla daná. Dnes bych hledal kus, který má přední parkovací senzory. Mně to tolik nevadí, ale manželka by to ocenila. Dovybavení je poměrně dražší. Vyhřívaná sedadla jsou fajn. Absenci navigace jsem donedávna nahrazoval zrcadlením telefonu pomocí spojení Mirolink. Vzhledem k tomu, že Samsung ukončil podporu Mirolink, telefon v současné době spojuji s vozidlem (zrcadlím) za pomoci AutoAndroid (AA). V AA zatím pouze navigace od Google a Waze. V AA nelze zatím použít (nezobrazí se) navigaci Sygic, ale údajně došlo k dohodě a Sygic by se měl postupně v AA objevit. S výbavou jsem celkově spokojen. Při dané ceně a skladovému vozu, si člověk nemůže výbavu diktovat :-), základní požadavek byl - automatická klimatizace, tempomat.
Silné stránky
- prostor,
- spokojenost se vzhledem nfotainmentu - ty nové tablety, které jsou v současné době totožné snad ve všech vozech, se mi moc nelíbí,
- spotřeba,
Slabé stránky
- trochu horší odhlučnění od zadní nápravy a od pneumatik
- sedadla - mohly by být pohodlnější,
- případně doplním, když na něco přijdu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- zatím kladné,
- závada zatím pouze jedna - opravdu velmi nepatrné ťukání pod plastem u opěradla zadního sedadla vpravo - slyšitelné pouze občas při soustředění se na daný zvuk. Odstraněno v záruce - jednalo se o klepání bowdenu, který je uložen pod plastem v molitanu.
- první výměna oleje za dva roky, nebo 40.000,-km mě trochu zarazila - možná budu měnit dříve budu sledovat stav (kvalitu) oleje a uvidím
- po 10.000 km dolito čtvrt litru oleje,
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- zatím slušné.
- uvidíme při výměně oleje, až si koupím a donesu orig. vlastní olej do motoru :-)
Postřehy:
- zaujal mně proces regenerace filtru pevných částic pro TSI - čištění (regenerace filtru) vyvolá údajně jízda bez plynu, při zařazeném rychlostním stupni - viz článek T. Dusil na webu auto.cz "všechno co potřebujete vědět vědět o částicových filtrech pro zážehové motory" https://www.auto.cz/vsechno-co-potrebujete-vedet-o-casticovych-filtrech-pro-zazehove-motory-cim-se-lisi-od-filtru-pro-diesely-124295
- štelování sklonu světel pouze v nastavení infotainmentu - samostatný ovladač, jak to bylo dříve, by dle mého názoru bylo lepší. Jde možná o zvyk.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: palo.k84
Přidáno: 18.7.2015 289 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: MadMack2
Přidáno: 22.3.2015 669 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2013) Majitel: Bertold
Přidáno: 20.3.2014 2410 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: honza_f
Přidáno: 11.8.2015 2410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2015) Majitel: ericn
Přidáno: 11.11.2018 69 Majitel 9.86 Uživatelé