Ford Focus (2013)
30.8.2013Již několik let pročítám auto.cz a profily řidičů. Nedávno jsme si pořídili vlastně první fungl nové auto a vzhledem k tomu, že tato motorizace není na…
Ford Focus (PCJoe)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bud 04.09.13 13:57
« Re: Re: Spotřeba Ekoboost
Ahoj, gratuluji k NOVÉMU autu :-) Jinak jen tak pro zajímavost, jezdím s FoFo první generace s benzínovou 1,6 a jezdím podle tankování za 7. Do práce to mám pouze 3 Km, do obchodu 2, atd., takže pojížděčky po městě, sem tam projížďka po dálnici v průměru140 Km/h. Takže jsi mě potěšil s tím dvoulitrem v naftě od kamarádů a vidím, že zatím není nad benzín... >:D :-) -
PCJoe 27.03.15 09:25
« Re: odomknutie
Je pravda, že od té doby je zase vše při normálu. Nečekal jsem takovou "vychytávku". Ani ve Fordu mi to nevysvětlili, když jsem tam volal co se stalo a co mám dělat. Ale je pravda, že jsem mluvil jenom s obchodním zástupcem.
Díky za vysvětlení. Příště už mne to nevyplaší. :-) -
Clier 16.04.14 19:14
« Re: Re: Detailing
Klidně tady můžeš prozrazovat jména přípravků ;-) >:D
A mohu se zeptat kde nakupuješ? :-)
Pokud to za měsíc budeš voskovat znovu tak je to v pořádku, každopádně na zimu je to trochu nepraktické ;-\
Ten vosk do wapky se opravdu dá koupit, ale pokud má ten vosk takový efekt jako ty vosky co si nastříkáš wapkou u benzínky tak je to škoda peněz :'-( -
PCJoe 15.04.14 18:53
« Re: Detailing
Nepoužil jsem leštěnku jako podklad. Používám šampón, který sám o sobě zvyšuje lesk a používám tekutý vosk ve spreji. Nevydrží tak dlouho jako klasika, ale na měsíc to stačí a aplikuje se pouhým rozetřením. Parádní práce. Dokonce dnes už existuje vosk na bázi vody a aplikuje se wapkou.
Nevím jak je to tady s reklamou, tak snad nic neporuším. Používám ChemicalGuys a Optimum. Ohledně přípravků nejdříve docela studuju k čemu je dobrý a co já od něj očekávám. Pak ještě konzultuji přímo s prodejcem. -
-
PCJoe 13.02.14 15:50
« Re: Pěkné auto
Velmi děkuji za reakci na auto :-) a za hodnocení. Nám se třeba vůbec nelíbí záď hatchbacku, ale na kombi se nám kouká dobře. Záleží i na barvě - některé vypadají dost levně a jiné auto ozvláštní. Nejdříve jsme si chtěli koupit výbavu trend, ale nakonec jsme se rozhodli pro lepší výbavu a ty detaily v exteriéru i interiéru autu dost prospěly.
Díky za přání a i tobě spousty šťastných kilometrů. -
dal 13.02.14 10:41
« Pěkné auto
Myslel jsem, že to v souvislosti s Focusem 3 nikdy nevyslovím. Nikdy neříkej nikdy, v této kombinaci je to auto opravdu pěkné. Vlastnil jsem FF 1 i 2 a trojku jsem nechtěl, bral jsem ji jako mimořádně ošklivou(časem jsem si asi zvykl). Přeju ti aby ti dělalo autíčko jen a jen radost.
Pěkná recenze za mne 3x10. -
michalpneu 28.12.13 12:02
« Re: Re: Rozměr pneu vs. spotřeba
Ale tady si pletete pojmy, což ostatně dělá prakticky každý. Pneumatika s označením XL, tedy zesílená konstrukce, neznamená, že je zesílená bočnice pneumatiky....což sám potvrzujete v tom porovnávání tuhosti bočnic, kde máte pravdu, to tak opravdu je.
Na druhou stranu opět je to o výrobci. Pirelli má třeba bočnice tuhé jako prase a nedá se říct, že by seděla lépe než pneumatika s měkčí bočnicí, je to opět o konkrétní gumě a výrobci. nelze tedy paušalizovat, že to zvládne kdejaká pneumatika.
XL označuje pneumatiku se zvýšenou zátěží. Bočnice pneumatiky je fakticky stejně tlustá, ta zpevněná není. Ale zesílená je v místě nárazníku a pod celým běhounem a zpevněné je také uchycení dezénových bloků. Ty XL se primárně vyrábí kvůli vysokému kroutícímu momentu. Dobře je to vidět třeba u Superbu první a u Superbu druhé generace. Starší superb byl na váhu těžší než nový dvojkový, ale dvojkový má v každé motorizaci předepsané od výrobce zesílené pneumatiky XL, i když je na váhu cca o 100 kg lehčí.
Až budete mít někdy možnost, vemte si do ruky dvě stejné pneumatiky, jednu se standartní zátěží a druhou zesílenou. uvidíte, že bočnice jsou stejné, ale když se jen o zutou pneumatiku opřete na středu běhounu, uvidíte, že pneumatika, která je zesílená půjde daleko z těží na středu promáčknout, než ta standartní. Z logiky věci pak taková pneumatika i více uveze, proto má vyšší nosnost.
Jinak na jízdních vlastnostech v zatáčce nemá ani tak vliv bočnice, ale kvalita patního lana a konstrukce patky, bočnice na jízdu v zatáčce má vliv až podružný. Primární vliv je na konstrukci patního lana, od které vychází kordy přes běhoun na druhou stranu. Pokud ta patka bude udělaná mizerně (což je zrovna případ té pneumatiky, kterou jste uvedl), tak to auto do zatáčky plave. Uvedu příklad. Podívejte se někdy na pneumatiku Continental WinterContact TS850 a Continental WinterContact TS830P, 850 je pneumatika určená pro menší vozidla a komfortní jízdu. Když to TS830P se vyrábí pro silná vozidla s vysokým výkonem. Sáhněte si někdy na tlouštku patky u TS850 a TS830P u 195/65 R15 je to pěkně vidět, u 205/55 R16 taky. TS830P má daleko širší patku a jinak klopenou, než TS850.
Ostatně jednu z nejlepších konstrukcí patek měla pneumatika Dunlop SP Sport Maxx TT, která měla patku z kevlaru, což zajišťovalo vynikající jízdní přesnost a reakce na řízení...bohužel ta pneumatika byla tak dobrá, že zadupala i koncernové jedničky od Goodyearu dezény Optigrip, Hydragrip a F1 Asymmetric, tak ji nahradili Sport Maxx RT, která už žádná sláva není. Ale dodnes na ní zákazníci nedají dopustit, jakým způsobem auto reaguje v zatáčkách a jak je přesné.
Jinak co se týče té šířky, tak to máte naprostou pravdu. Mě to potvrdili na školení samotní zástupci výrobce a dělají to tak všichni výrobci. Oni mají navíc tolerance, do kterých mohou daný rozměr nacpat. Například když máte rozměr 235/45 R17, tak reálná šířka je kolem 225 až 240 podle typu dezénu a určení. Takže věřím, že jste to naměřil.
S čím rozhodně nemohu souhlasit, jak píšete, že Dezen pneu ma podruzny vliv - to není pravda. Dezén má vliv obrovský, protože lamely a bloky se naklápí a drží to kolo na vozovce...takže vliv dezénu je stejně důležitý jako vliv patky. -
Bully_ 27.12.13 13:25
« Re: Rozměr pneu vs. spotřeba
Na odezvu rizeni nema vliv ani tak dezen, jako predevsim tvrdost bocnice plaste. Potom i nizkoprofilovy plast s extra mekkou bocnici muze mit horsi odezvu nez klidne plast s vyssim profilem, ale s tuhou bocnici. Priklad- i vylozene sportovni a nizkoprofilove UHP pneu Vredestein Ultrac Vorti jsou v rozmeru 225/40 i ve verzi XL dost hruza, naopak kdejaka HP pneu v 17" ma obcas i bez zesilene bocnice diky vyssi tuhosti bocnic odezvu lepsi a nebude tolik plavat v zatackach. Dezen pneu ma podruzny vliv, tam jde o prorezani (lamely na zimnich plastich, odtokove drazky apod.). Na spotrebu ma pak krome sirky pneu rozhodujici vliv predevsim smes materialu behounu plaste. Pak jde vzdycky o kompromis- cim tvrdsi smes, tim nizsi spotreba (a vetsinou i km vydrz plaste), ale zaroven tim plaste ztraci na gripu, prilnavosti. Nikdy nejde vyrobit plast, co splnuje obe tyto protichudne vlastnosti.
Jinak figl spousty tzv. "zelenych" plastu (garantujicich nizsi spotrebu vozu) spociva vlastne v klamani zakaznika, co se tyka jejich rozmeru. Kdo je mate na aute, schvalne si zmerte jejich skutecnou sirku behounu. Ja jsem treba uz u 2 rozdilnych znacek a typu nameril realnych 205mm, misto proklamovanych 225mm. Co to udela s valivym+ aerodynamickym odporem a tim jejich vlivu na spotrebu je nasnade.
Velikost kol a tim predevsim hmotnost cele soustavy kolo+ pneu je potom dalsi kapitola, ted se pise o plastich. -
PCJoe 27.12.13 07:25
« Re: Rozměr pneu vs. spotřeba
Díky za příspěvek a nemůžu jinak než souhlasit. Aktuálně mám na autě 16" zimní pneumatiky a spotřeba zůstala stejná. Což vlastně odpovídá tomu co říkáš. Obvykle jsem po přezutí na zimu zaznamenal nárůst spotřeby.
Jezdím na spotřebu, ale na druhou stranu jsme si 17" kola vybrali, protože autu dost sluší. Už když jsme vybírali, tak jsem počítal, že reálná spotřeba by se mi líbila kolem 6-6,5l. Nyní se to drží na cca 6,7-6,9l. Aktuálně jezdím výhradně po Praze, takže městský provoz.
Nejsem až tak zklamaný. Můžu to porovnávat s dieslem 2.2 Ford Mondeo, kde jsem měl spotřebu kolem 6,3l a nebo benzínem 1.25 Ford Fiesta, kde je spotřeba cca 7,8l. K Mondeu se mi zatím nedaří více přiblížit, ale oproti Fiestě je to bezvadný výsledek. Mám větší, těžší auto s dvojnásobným výkonem a pořád mám spotřebu o litr menší.
Jinak podle TP jsou nejmenší pneu 16" 205/55, což právě na autě mám. -
Slávek 24.12.13 12:27
« Rozměr pneu vs. spotřeba
Vyšší spotřeba je dána zvoleným rozměrem pneu. 17" je na tento motor docela dost.
Z vlastní zkušenosti jsem zaznamenal pokles dlouhodobé spotřeby u nového benzínového Opelu Corsa 1.2 16V 59kW při přezutí ze 17" kol (takto jsem to koupil) na 14" kola o celých 1,5 litru/100km při stejném stylu jízdy a trasách. Prostě velká část výkonu motoru byla využita jen na překonání odporu těch nesmyslných sedmnáctek.
U dalšího auta, třináctileté Škoda Octavia I 1.6 benzín 74kw jsem změnou ze 16" na 15" ušetřil cca. 0,8 litru/100km opět při stejném stylu jízdy a trasách.
Opravdu bych zvážil u Tvého vozu "downgrade" na 16" nebo i klidně na 15", pokud to umožní velký TP. Pokud jezdíš spíše na spotřebu, investice do nových kol a pneu se Ti brzo vrátí.
Je nutno vzít do úvahy, že fabrické měření spotřeby se dělá v laboratoři, za ideálních podmínek, teplot, vlhkosti, bezvětří, na superúsporných pneu, bez zrcátek a střešních ližin, se zaslepeným chladičem a s úsporným a superdrahým superřídkým olejem - takže v podmínkách, které naprosto neodpovídají běžnému provozu. -
Bully_ 13.10.13 11:23
« Re: Re: Re: Verva 100
Asi si moc nerozumime. "Premiove" palivo s vyssim okt. cislem nez pro ktery je (seriovy) motor urceny vykon nebo kroutak urcite neprida. Prave jenom vuci palivu, ktere ho svou nekvalitou naopak ubira.
Ale placebo efekt podcenovat nejde, spousta ridicu uz se zaprisahalo na uzasny prinos jinych paliv, motorovych oleju apod. a pritom vubec neberou v uvahu veci, co maji na chod motoru daleko vyznamejsi vliv.