Renault Laguna (2002)
4.1.2010Původně jsem chtěl čekat až do léta,abych auto nafotil na letních kolech a naleštěné,ale rozhodl jsem se že fotky sem dodám později a auto nafotím nyní…
Renault Laguna II (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Lucaslegend 11.07.13 11:39
« Re: Re: Re: Re: spolahlivost
Ozzman: ano natrafil som na hodne zly kus....a hlavne som auto kupoval dost na rychlo a nestihol som si zistit na co si dat pozor pri tom aute.......bolo to moje prve auto, kaze tak som aj dopadol :))).....bol to rocnik 2001, cize v podstate testovaci prototyp :))))......ale tak to dnes robi bezne skodovka ze vypusti zmetky a testuje pokial ludia maju nervy to znasat :))
moja laguna bola 1.9 88kw grandtour
fotky:
https://plus.google.com/photos/1111827… />
-
Lucaslegend 11.07.13 11:29
« Re: Re: Re: Rozhodování
u tej 6stupnovej prevodovky byval ten problem ze unikal olej z nej a potom si to uz viete predstavit co sa asi s prevodovkou mohlo stat ked mala malo oleja.....ale to sa tykalo asi len rocniku 2001 a 2002....ono najhorsie bolo kupit tie prve rocniky 2001 a 2002, postupne uz potom vychytavali tie chyby....
ci mal megane tu istu prevodovku nieviem isto ale skor asi konstrukcne tu istu len mozno inac sprevodovanu pre slabsi motor.....inac skusal som tiez megane 1.5dci rocnik asi 2003 a zatah motora celkom milo prekvapil ale auto strasne hlucne a nekultivovane oproti lagune.....a samozrejme ze tam bola zla ta stahovacka okna :) -
Ronault. 11.07.13 11:18
« Re: Re: Re: spolahlivost
Já bych tolik optimistický k Passatu nebyl, pravda, rotačky TDI byly až na turba spolehlivější, v benzínech to vyšlo nastejno a v podvozku to v Passatu s hliníkovými nápravami za 40 t kč nebyla žádná legrace a že odcházely velmi rychle... Za 40 t Kč si toho na Laguna na podvozku nedokážu představit, co by se muselo měnit... to je včetně gum na Al kolech ;-) Já vlastně loni zrepasoval celý zadek za 10t včetně práce (silentbloky, tlumiče, pružiny a to jsem na dílech opravdu nešetřil, v podstatě to nejlepší) -
rmt 11.07.13 05:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování
Vitara ta je naše rodinny auto. Já mám papiry 2 roky, takže jsem chtel něco co malo žere. Vitarou jezdim casto a mám ji v péči. Mám ji hrozne řád, je to pohodovy a hlavne multifunkcni auto. Na recenzi megana se chystam. Jestli jsi ji jeste nehodnotil tak bych poprosil. :-) -
Ozzman 10.07.13 22:15
« Re: Re: spolahlivost
Ale jo.. některé věci měla LII vychytené méně oproti stejně starým Passatum. Dnes už to bude po 200 plichta, když vidim, co se kazí u koncernu a to na prvních pár desítkách tisíc km! :-)
Laguna II byla obětí své doby. Na jedné straně auto s technikou, kterou neměly ani vozy prémiových výrobců, technické vymoženosti, moderní motory, nadčasová, já to musim říct.. krásná, ano a pořád je, zvlášť, když je v originálním stavu. Ale na druhou stranu šitá horkou jehlou. Kdyby to vše fungovalo jak mělo, deklasovala by koncern na plné čáře, vyjma kufru :-) -
Ozzman 10.07.13 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování
Hlavně se chovej hezky k turbu >:D Nevim jak ta jednapětka, ale to mé Dci na to je dosti háklivé :-) Snad ti bude dobře sloužit... :-) Jinak, proč si kupoval Megana, co ta Vitara co máš zde recenzi? Vždyť to je fajn auto ne?:) Párkrát sem s ní jel oproti Meganu to je trochu jiná liga :-) Mě se moc SUV nelíbí, ale Vitara je fajn :-) -
Ozzman 10.07.13 16:02
« Re: spolahlivost
To si měl tedy opravdu vadný kus :-( Mě do těch 190ti, nebo kolik přesně měla, než sem ji prodal jezdila spolehlivě až na to turbo. Párkrát nějaká pojistka, která nebyla důležitá, ale elektronicky auto drželo a prý pořád drží doteď. Stejnak převodovka i spojka. Auto trpí na našich silnicích, jelikož podvozkové díly jsou náchylné a rychle se opotřebují, což je škoda, možná v zahraničí by vydržely Laguny sloužit déle... Jaký si měl model přesneji? ( rok, karoserii, výbavu, motorizaci?). Jsem rád, že sem se jí zbavil, ale na durhou stranu, tenkrát bych si ji stopro koupil znovu :-) -
-
Ozzman 10.07.13 15:58
« Re: Re: Re: Rozhodování
Převodovka přežila motor, stejně tak i spojka :-) Byla povolená, stačilo dotáhnout lanko ( Já na to kašlal 3 roky co sem ji měl). Okna šla bezproblémů jen u mého kusu se rozpadlo ovládání u zadních dveří za řidičem ( důsledek demontáže dveří za účelem lakování) ale i tak tlačítko fungovalo >:D jen vypadávalo ze dveří >:D -
Lucaslegend 10.07.13 14:15
« spolahlivost
laguna II je dost dobre auto, bezpecne, priestranne,tiche a pohodlne auto ale po najazdeni cca 200 000 km sa jej treba urychlene zbavit......naklady na jazdenie sa potom velmi zvysuju, auto sa uz serie dost......pisem z vlastnej skusenosti,vlastnil som ju asi 4roky....za tu dobu som musel menit neplanovane prevodovku, stahovaci mechanizmus okna(potom sa zas pokazil na dalsom okne),musel som si opravit citacku kariet, unikalo chladivo z klimi, zadne silentbloky(po nejakej dobe ich chcelo znova menit), trebalo dat zbrusit hlavu motora lebo sa skrivila.... nakoniec odislo turbo ....tak som bol rad ze som to auto za par euro predal :/
ale stale spominam na to auto s laskou, bol som snim aj vo Francuzsku a Irsku, prijemne sa s vnom cestovalo aj na velke vzdialenosti... :-) teraz mam napriklad omnoho tvrdsie auto ale zase aj spolahlivost je niekde inde....... -
Ronault. 09.07.13 23:34
« Re: Rozhodování
Tak kdyby jen pozink, ono je to plast a hliník k tomu :-) A určitě i Laguna I byl pozink, to snad i vsadím boty, když R19 byl taky pozink a dodnes oproti konkurenci nereznou.
Jo tak silentbloky zadní nápravy je chronický problém Laguny. Ty se na mé měnily 3x, jednou to taťka vítězoslavně sehnal levné na aukru a měnily se hned po asi 10 000 km, znovu, druhé vydržely tak 50t km a já teď dle Renault fora zajel přímo do Renaultu a koupil nové, které se montovaly po faceliftu s novou konstrukcí a ty prý vydrží už bez problémů přes 100 t km i více.
Teď tam ale něco dost tluče, tak jsem zvědavý...
Jedno už ale vím jistě, když už měnit nějaký díl, tak prvně na Renault forum a podívat se na doporučení, co za značku. Tlumiče v podstatě jedině Kayaba, případně Monroe, pružiny na zadek LESJÖFORS, případně díly LEMFÖRDER... které všichni chválí, i když jsou docela drahé.
Teď jsem dával čepy Myele HD, no uvidím, servisák moc nadšený nebyl, prý Myele nic moc, Myele ale u HD verzí udává, že mají větší výdrž než originály, že jsou to modifikované díly, tak jsem zvědav.
Škoda toho motoru, moc mi není jasné, jak se mohl potkat po výměně rozvodů... asi se sním kamarád nepáře, což mi k kombíku této kategorie nesedí, tam patří pohodová jízda, případně trochu rychlejší ale ne pirátské dálniční přesuny, na prasení má tady i Renault jiná auta, která daleko více potěší, Megane RS a Clio RS.
Já nakonec po dlouhém zvažování zůstávám u Laguny. Ne, že už byla málem k prodeji, ale nástupce byl prodán do rodiny prodávajícího (šéfa), takže Passat 2,0 TSI 147 kW nebude... no což, Laguna tedy dostane pár investica a bude se jezdit dále.
Na motoru snad nás nic nečeká, měnili jsme v květnu hlavní řemenici, prý má životnost 200-300t km a já s ní dojel do servisu už na poslední chvílí, inu 330t km.
Koupíme 2 letní Michelinky, 4 nové zimní gumy, přelakujeme plecháče na zimu (poklice mě nsekutečně iritují, asi jen plechy dám do stříbrné). No a nechám opravit poškrábaný blatník a nárazník (dílo předchozího majitele), vyměníme vpředu tlumiče (po 330 tkm si to zaslouží), asi tyčky stabilizátorů (ty byly měněny před více jak 100 tkm) a uvidíme, snad budeme jezdit dál...
Přecejen LPG stojí teď v Polsku 13,40, u nás od 15 po 18,50 Kč/l, při spotřebě 9l/100 km se Laguna ještě pořád vyplatí :-! >:-[]