Diskuse

Ford Kuga (2014)

14.12.2014

Letos konečně uzrál čas na výměnu automobilu a osmiletá VW Jetta šla do světa (recenze je zde také). Myšlenka na koupi něčeho praktičtějšího a novějšího…

 

Ford Kuga (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 10 Reagovat !

    foto C--Max

    C -Max 05.10.16  13:11

    « Skúsenosť s importérom

    Mal som tiež vidinu kúpi predvádzačky za lepší peniaz, ale chuť ma prešla vo chvíli, keď som videl ako niektorí umelci zaobchádzali s týmito autami. Nebolo to vo Forde, ale v Seate (robil som si prehľad) a môžem povedať, že jeden „tiež zákazník“ (alebo si chcel len zajazdiť) točil 1,2 TSI Leona až do max. otáčok. Pozeral som na dealera, či niečo tomu blbovi povie, ale nič...asi vedel, že auto niekto kúpi. Keď som presadol, videl som, že auto malo najazdených niečo cez 300 km. Vtedy som povedal, že predvádzačku nekúpim.

    Je mi ľúto, ak aj s Vašim autom jazdilo takéto ho...do. A dupľom, ak o tom dealer vedel. My sme si kúpil tento rok nový C Max 1,0 Ecoboost a radšej som si 9 týždňov počkal...teraz 5 300km a zatiaľ spokojnosť. Dúfam, že to tak aj zostane.
    Veľa šťastia...
  • « 10 Reagovat !

    foto mrazik

    mrazik 13.07.16  09:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je zatím druhý

    Modifikace kolem pistnich krouzku tam urcite byla - jen se me neptej kdy, to netusim. Me treba zaujalo, ze v SMaxu nemam kryt pod motorem (TDCi ho ma) a pak se dozvedel, ze je potreba odvadet teplo od motoru a je fakt, ze vedro tam je. Vetsinu (nechci psat vsechny) problemu by mel motor 1.5 odstranit, tak uvidime.
    Motor uz v tom servise rozebrali ?
  • « 10 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 11.07.16  15:02

    « Re: Tak to je zatím druhý

    Tak tomu tedy říkám ostuda Fordu. Jako já bych i bral to, že se motor po 24000 km odporoučí do kytek, i když je to v dnešní době na oprátku výrobce...

    Ale přístup, který popisuješ, je děsivý. Tak vysolíš za auto půl milionu nebo více, očekáváš spolehlivý provoz a v záruce se stane fatální porucha v době, kdy je sotva zajetý motor a distributor se začne dohadovat s tebou, že ti nedají nahradní vozidlo, jen ten, co mi auto prodal a podobné nesmysly. To je opravdu neuvěřitelná drzost distribuce a po tomto zážitku bych vůbec nad dieselovou verzí stejného auta neuvažoval, ale šel ke konkurenci.
    Technickou chybu nebo páteční kus bych dokázal tolerovat, však jsem měl Lagunu II a mám Megana, ale přístup ke zákazníkovi se dneska ještě pořád jaksi u nás nedostal u prodejců do povědomí. :no:

    i ten blbý Hyundai...sestřence klekla na výletě v Polsku převodovka, přijela odtahovka, naložila, přistavili nahradní auto...zadarmo, vyřešeno... I když je ta ix20 popelnice, tak v tomhle pochvala
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 05.01.15  14:17

    « Zase po čase nějakej Ford v TOPce

    Tak to ho musím podpořit. ;-)

    Ale nemáš to ze známosti, recenze se fakt povedla. Jak už jsem kdesi psal, takováhle Kuga s 1.6 EB a za dobrou cenu dává smysl SUVéčkům s předním náhonem, pro které jsem kdysi moc pochopení neměl. :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 19.12.14  21:25

    « Re: Re: Re: Re: fajné

    No, takhle tam záleží na tom, jaký typ toho ventilul máš, kdyby jsi to vyfotil, tak Ti přesně řeknu, který to je.

    já osobně si myslím, že Tě ale nákup té druhé sady ventily nemine. Jak jsem Ti říkal, ono Tě to prostě donutí. Já od nějakého června chodím na školení po všech možných výrobcích ventilů, po všech legislativách, říkali jsme si jak to půjde obejít a pak přišla realita a velký prd.

    Prakticky máš dvě možnosti. Buď je tam kovový TPMS ventil, jaký si měl asi na laguně. Tento typ měli fordy se starou řídící jednotkou a to jsou mondeo jako máš ty, galaxy/smax a kugy si nejsem jistý, mám pocit, že taky, protože už je dost stará, ale pokud se neplánuje nějak brzy nový model, tak může mít už překodovanou řídící jednotku z nového focusu (prostě toho co se dělá ty tři roky myslím) a v takovém případě budeš mít gumový tpms ventil.

    a mezi nimi jsou tyto rozdíly.
    Jelikož ty kovové bývaly u toho mondea a spol za příplatek, tak byly kvalitnější, měli jednu centrální jednotku a ta sbírala data, posílala to do palubovky a tobě to na displeji ukazovalo přesné hodnoty tlaku na každém kole. Tohle ale z legislativy EU vypadlo, jediné co zůstalo za povinnost je to, že to musí ukázat ztrátu tlaku na konkrétním kole, proto z té legislativy vypadlo úplně to abs, jako měli bavoráci a vw, protože ten fungoval tak, že ti na displeji jen rozsvítil kontrolku a ty jsi nevěděl na kterém kole to je. ale TPMS ventil napsal přesně, které a o kolik. další výhoda toho kovového ventilu byla, že když jsi si doma přehodil kola sám, tak se to automaticky spárovalo podle pozice kola, tzv. auto self a po 15 minutách jízdy si to našlo i pozici.
    A jak už to tak bývá, tak výrobci když to začalo být povinné, tak museli snížit náklady, tak se udělal nový tpms ventil, ten pryžový, který je levnější a stojí těch cca 1000 kč s DPH jako mají focusy. Ten už neukazuje přesnou hodnotu tlaku, ale jen pozici defektu, jak přikazuje EU. Nevýhodou toho je, že si tento ventil sám nenajde pozici při přehození kol, takže aby jsi nemusel na to překodování, tak bys ho musel mít pořád na LP, LZ, PP, PZ. což je na *.

    Nevýhodou těch ventilů obecně je, že jejich kvalita vlivem povinnosti šla tak akorát do *, takže se musí každou zimní sezonu servisovat (kvůli soli) a ob dvě letní, musí se vyčistit tělo ventilu u ústí, jak z venku tak zevnitř vyměnit těsnící gumička a matice. ta opravná sada stojí nějakých 250 kč na jeden ventil. Pryžový vydrží o něco déle a pak se vymění to tělo ventilu celé a to stojí asi 100 kč jeden.

    Pak jsou v tom baterky do hodinek zalisované, takže když zdechne, tak se to musí vyměnit celý. Další nevýhoda je, že ten ventil se při defektu rozmlátí na kaši, protože ta patka gumy ho vevnitř zničí, takže i když nerozjezdíš gumu a dá se použít, tak ventil nikdy, protože jakmile ta patka povolí, tak od gumy je tak 4 cm,takže ta patka to rozseká. u nízkých profilů stačí i jen trefit díru u ventilu a při troše štěstí ho rozmlátíš taky, jak se ta guma prohne, tohle jsem zažil z Panamerou, když jsem jel pána vysvobozovat, to bylo moc fajn, venku byly takový ty zimní sračky a navíc neděle večer.

    Co se týče toho ježdění bez. To je možnost, že to prostě vydržíš a budeš na tom jezdit se svítící kontrolkou. podívej se, ve kterém měsíci je technická, pokud v létě, tak bych na nich jezdil v létě a v zimních je neměl. Pokud opačně, tak opačně:-)

    Pokud ten ventil 15 minut nejede a je v klidu, tak se uspí, takže baterka se nevyčerpává. Jakmile s kolem zatřeseš, tak se ventil probudí a začne fungovat.

    Výrobci ale mezitím EU dost obcházejí, viz VW, který má to TPM + a vyvinul ho spolu s continentalem VDO, na tzv, kroužku v náboji mezi nápravou a tlumičem, nebo nějak tak to funguje, zatím na tom sjíždí rapid a nová fabie, jak to bude u superba III to se ještě neví, pokud bude mít stavitelný podvozek, jako některé audiny, tak to bude v tlumičích a v čidlech světlé výšky.

    Nicméně takový průkopníci ventilů TPMS jako jsou renault, peugeot a citroen, který s tím vysírali už před 10 lety od příštího roku také přechází na TPM+ jako VW.

    Takže loby amerického schraderu a leštění klik v bruselu se trošku vymyká kontrole. Navíc přicházi i neorigo ventily pomalu, které mají zatím své mouchy a především u fordu dochází ke ztrátě signálu mezi ventilem a řidící jednotkou a někteří výrobci ventilů sice tvrdí, že jsou spárovatelné, ale třeba zrovna schrader se s fordy nespáruje..

    Nejsmutnější to má zatím chudák hyundai, který mimo nějaké modely, neumí jiné než originální akorát aligator jde u ix35, ostatní musí mít origo a stojí asi 2100 jeden.

    přitom pro bezpečnost provozu stačilo uzákonit, že všichni musí mít senzory přes ABS čidla s rychlejší detekcí ztráty tlaku. to výrobci udělat mohli, to čidlo ABS nebo ESP na to připravené bylo, ale nezvládlo poslat signál o konkrétním kole.

    Další problém je, že ne do všech disků ty ventily jdou namontovat. Ty disky na to musí mít speciální vybrání a upravený HUMP, aby ten ventil nešel přes hump a nedošlo tak k poškození při montáži a demontáži, nebo se ten ventil neopíral o disk a neohýbal se....
    Nejvíc se na to těší pojišťovny, ty jakmile to tam nebudeš mít, tak hodlají krátit plnění. cokoliv co bude souviset s koly při té bouračce a to i nedobrždění na mokru, tak půjdou po ventilech, to už všichni zástupci pojišťoven řekli. STK tím, že to dostali jako závadu typu C, tak prostě potom půjdou, protože to bude zakotveno i ve velkém technickém průkazu, jako povinná výbava podobně jako počet airbagů a abs.

    Nejhorší je, že EU pořád dává příklad tu svinskou ameriku..jenomže i v té pitomé americe už je tohle zaostalý systém. To co se používá tam je o dva kroky dál, ti to totiž mají v čepičkách ventilu, která bez spec. adaptéru nejde odmontovat, takže to nikdo ani neukradne a ta celá sada stojí 600 kč. jenže to eu přenesla jen paskvil a udělala z toho kočkopes.

    Takže výsledek je takový, že já s tím měl v sezoně problém, kam jsem se podíval. Jednak, jaký ventil tomu zákazníkovi koupit a když chtěl celou sadu, tak mu vybrat disky, které budou kompatibilní s ventilem a tohle všechno pospárovat nakodovat. Já osobně to nepovažuju za bezpečnostní prvek, je to velmi křehká věc, která jde do kola, na které jdou ty největší rázy....

    Já jsem spočítal, že jen na těch cca 40 autech, kterých se to týkalo teď během řijna a listopadu, ti lidé navíc zaplatili dohromady o nějakých 260 000 kč víc to je dost peněz, než za normálních okolností.

    A Ty mi tady pak s bulym budete vyčítat, že unii nerozumím a že to s náma myslí dobře....To se na mě nezlobte je to banda obyčejných *
  • « 10 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 19.12.14  16:21

    « Re: Re: fajné

    Nebo jako to obesel koncern. Ten pouziva tpm+ . Ventily tam nejsou a ukazuje to defekt na konkretnim kole. Takze vyhlaska je splnena a zakaznika to nestoji navic nic
  • « 10 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 19.12.14  16:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajné

    To bylo obecne, ne na tebe osobne, snad jsi to tak nepochopil. Spousta recenzi tady vznikne jenom tim, ze se lidi rozepisou o aute co videli sotva z rychliku, ale to tvuj pripad rozhodne neni :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 29.08.16  22:44

    « Re: Re: Re: chybička

    :yes: Díky za tip :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 29.08.16  22:36

    « Re: Re: chybička

    Najeď do editace recenze a dole pod textem máš Přidat novinku. Pod tím máš Seznam novinek. Rozklikneš to a uvidíš data (jako že datumy ;-) ) přidaných novinek. Klikni na datum a rozvine se text, kterej už můžeš upravit a uložit. Není zač.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 29.08.16  22:04

    « Re: chybička

    Ahoj, díky za upozornění, bohužel novinky editovat asi nejde, nebo jsem na to zatím nepřišel :-)
  • 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 29.08.16  21:59

    « chybička

    Oprav si preklep v predposlednej novinke. Auto máš doma od 29.7. nie 29.8. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 29.08.16  20:37

    « Re: Konec dobrý, všechno dobré ?

    >:-[] Upřímě ti řeknu, že jsem myslel, že to vyšumělo do ztracena, dost mne mail od importéra překvapil a ještě více, že přišli s takovouto kompenzací. Auto jsem od té doby řídil asi 2x (nemam k němu důvěru a chvíli to ještě potrvá) a jak jsem si pochvaloval perfektně živý agregát, tak syrový motor je opravdu o poznání línější. Nyní už po 2 tisících km se jakž takž probouzí k životu, ale myslím, že to ještě pár tisíc KM potrvá.

    A k tomu jednání dealerů mám nový zážitek >:-[] Sice se to sem nehodí, protože se nejedná o auto, ale o motorku, ale s tátou jsme si udělali radost a koupili na popojíždky skútr od Hondy ( po Praze zjištuju nedocenitelná věc) v Auto Jarov.... už to bude 14 dní a pořád nám nejsou schopni dodat techničák a my to nemůžeme přihlásit , na telefonické dotazy prodejce pořád říká, "jojo, pošlu".... Zítra se tam chystám došlápnout si na ně... Takže, koneckonců, zlatý Ford >:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 29.08.16  19:57

    « Konec dobrý, všechno dobré ?

    No, to asi stěží. Ta pachuť z jednání importéra i dealerů zřejmě hned tak nezmizí. A nepříjemný pocit při každém zvláštním zvuku v autě asi taky ne. Nicméně přeju, ať je to poslední větší problém s Fordem a doufám, že ti hlavou neběží slavný Pyrrhův výrok: Ještě jedno takové vítězství, a jsme zničeni. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 05.08.16  19:44

    « Re: Re: Re: Brečíš hezky...

    Tu pohádku o majitelce nám řekli, já se s nimi hádat nebudu, nedělám si iluze, proto jsem psal "prý".

    A auta nehaním, vůbec nehaním Ford, ale přístup dealera a o to tady kráčí, to je to, co by se mělo vědět a na tom se jak vidno snad shodneme. Co jsem řekl je, že by se mělo trochu vědět, že Ecoboosty nejsou bezproblémové a že se to stát může, což třeba při koupi vozu já neměl tušení a všude bylo jen psáno, že se nikdy žádná závada neobjevila :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mrazik

    mrazik 05.08.16  18:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No to je milé...

    Me kdyz se stala nehoda u Nymburka, stejne jsem auto nechal odtahnout do Liberce, kde se mi o auto postaraji nejlepe. Musel jsem si priplatit, ale stalo to za to.
  • « 00 Reagovat !

    foto Nagano

    Nagano 05.08.16  15:40

    « Re: Re: Brečíš hezky...

    Začnu od konce...já se rozhodně nezastával Fordu ČR. Právě proto, že vím že se chovají k zákazníkům hrozně, jsem rovnou psal využij právníka, jinak se svého práva nedostaneš.

    Nevím o kolika 1,6 EB jsi slyšel, ale i kdyby to bylo 20 aut, tak to rozhodně není problém jako mělo TSI. Já třeba o takovém problému u těchto motorů ještě neslyšel a to se v automotive branži pohybuju docela dlouho.

    Se "služebním autem" majitelky jsi pobavil :-)

    Celý motor se musí vyměnit, protože to tak prostě funguje...ostatně pro zákazníka je to nejlepší řešení. To, že Ford pak motor vezme, vybrousí, dodá nové písty a kroužky a prodá jako nový polomotor je věc druhá.

    Btw. o tobě vím, že jezdíš Fordy a proto mě překvapuje, že tu haníš auta, která nejsou zase tak špatná. Jedna vlaštovka jaro nedělá. Chápu kritiku Fordu a dealera, nechápu tvé hanění auta. Je to prostě stroj a ten se může pokazit. I kdyby to bylo po 200km, tak se to bohužel stát může - od toho je záruka. Problém vidím v přístupu zástupců značky, nikoli v autě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 05.08.16  13:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je zatím druhý

    Tady je dalsi 2.0TDCi:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 05.08.16  12:41

    « Re: Brečíš hezky...

    Cestu proplácet mají v rámci Ford Assistance, samozřejmě že neproplatily a na dotaz se dealer odkazoval na importéra a importér na dealera. Soudit se nemam proč, ale je nutné dát věděť, aby tyto praktiky, kdy si zákazník musí i vše vykomunikovávat sám!!! si každý mohl přečíst a jsou příšerné. Vždyť nás sami ze servisu žádali, abychom zatlačili na Importéra a opačně!! Pokud čteš správně co píšu, tak na tom každému normálnímu člověku musí být něco divné a ryba smrdí od hlavy....

    Šířit paniku? Ne, ale upozornit, protože se o tomhle problému moc nehovoří, cena takové opravy je 170 tisíc korun! A tvářit se, že jsme ojedinělý případ taky nebudu, sám tady čteš, že to tak není. I kdyby auto jezdilo závody, tak s tak nízkým nájezdem nutno repasovat celý motor není uplně běžné, pokud jsi na to zvyklý, tak já opravdu nekupuji auto na dva roky, aby se mi následně rozpadlo. Předváděčka to nebyla, bylo to prý "služební auto" majitelky dealerství. Jestli chceš někoho urážet, tak si jdi pokecat někam do hospody, nejsem na tebe zvědavej. Dle tvých příspěvků v diskuzích jsi k Fordu až značně nekritický, takže bych tipl zaslepenec, co si nepřizná pravdu? Ten problém s kroužky tu je, stejně jako mělo problémy TSI a majitelé si to ne a ne přiznat (shodou okolností jsme taky jedno takové měli v rodině) a vždy se našel podobný "blb" jako ty, co mi tvrdil, že jsme meli jen špatný kus a že problém neexistuje...... a to s prominutím, protože si jinak vozím * v Mondeu a jsem nadmíru spokojeny, takže z nenávisti k značce mne obvinit nemůžeš....

    A že Ford ČR se chová k zákazníkům hrozně je fakt, který jsem zažil nejen já, podívej i ten "donedávna vymívanej Hyundai" si zákazníka považuje.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 05.08.16  11:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No to je milé...

    Jo.. takhle by to asi mělo chodit... u nás byl prostě problém, že auto muselo být odtaženo do jiného servisu, než je náš dealer... jenže to mam jezdit jen kolem našeho servisu a nesmim nikam dál?!
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 05.08.16  11:39

    « Re: Re: Re: Ford Europe

    Jak jsem psal výše, mluvil jsem s tím pánem ze Slovenska, který se trápí s Tranzity a říkal mi, že tam byl dokonce osobně (v Kolíně nad Rýnem) a stejně se ničeho nedomohl a motor si nechal Ford v záruce! zaplatit..... Pochybuju, že mne se dostane nějaké kompenzace, nebo asi ani omluvy >:D Dokonce mi ještě neodpověděli ani pořádně na to, jaké mám nově záruky (chci to potvrdit písemě s přesným datem) a to jsem to včera urgoval telefonicky... :-) Mylsím, že mne už hodně nesnášejí >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…