Diskuse

Volkswagen Passat (2010)

5.1.2016

VW PASSAT 1.4 TSI ECOFUEL patri k nejvykonejsim automobilum na zemni plyn (CNG) s karoserii kombi dostupnych na Evropskem trhu (viz. prehled CNG…

 

Volkswagen Passat (Nick.Nick)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 06.01.2016  16:32

    servisni narocnost

    Jak je to s ventilama, zaklepavaji se jako u LPG?
    Nekde na LPG strankach jsem cetl, ze i kdyz je vyrobce zesili, tak se stejne casem zaklepou.
    • 00 Reagovat !

      foto Nick-Nick

      Nick.Nick 07.01.2016  11:54

      « Re: servisni narocnost

      Zdravim Vas a dekuji za otazku,

      podle ruznych zdroju je moznou pricinou zaklepavani ventilu vyssi spalovaci teplota LPG a CNG.

      Samostudijni program od VW o tomto motoru, shrnuje tovarni upravy provedene na motoru pro provoz na CNG. Konkretne ohledne ventilu zminuje, ze:
      * Ventily jsou krom jineho nitrovane a posilene.
      * Dosedaci krouzky v hlave valcu jsou z materialu s vyssi odolnosti proti korozi a opotrebeni.
      Tento velmi zajimavy dokument se da vygooglit: 'Selbststudienprogramm 425 Konstruktion und Funktion Der Erdgasantrieb EcoFuel mit dem 1,4 l-110 kW-TSI-Motor'

      Ackoli nektere ceske stranky napr. [odkaz] velmi doporucuji pridavat aditiva nejen pro LPG ale i pro CNG vozy, tento Passat, stejne jako mnoho jinych tovarnich aut na CNG, zadna additiva nepridava.

      Nemecke CNG forum [odkaz] stejne jako ceske forum [odkaz] zatim neregistuje problemy se zaklepavanim ventilu.

      Pokud najdete/znate fundovanejsi vysvetleni anebo obsahlejsi servisni statistiky, budu rad, pokud se podelite.

      S pranim pekneho dne
      Nick.Nick
      • 10 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 08.02.2016  17:21

        « Re: Re: servisni narocnost

        Nahodou jsem nasel v SM:

        Zvažuji koupi vozu na CNG. Zaujal mě Volkswagen Passat 1.4 TSI/110 kW
        Ecofuel z roku 2009. Je to dobrá volba? Josef Zima, Praha 5 – Hlubočepy

        Ještě to zvažte, riziko závad a vysokých
        servisních investic je v případě
        tohoto modelu značné. Motory TSI
        této řady (EA 111) trpí vytahováním
        rozvodových řetězů a závadami proměnného
        časování ventilů – tedy nastavovačů
        vačkových hřídelí. Problémem
        jsou i regulační ventily tlakových
        nádob. Zkušení majitelé se shodují,
        že odcházejí zhruba tempem jeden
        ročně. Nejsou sice drahé, ale kvůli
        výměně musí autoservis celý modul
        tlakových nádob demontovat z vozu.
        Navíc jsou upevněny pozinkovanými
        ocelovými pásy, mezi nimiž a povrchem
        nádob dochází k rozvoji galvanických
        mikročlánků a k překvapivě
        výrazné korozi. Nárok na bezplatnou,
        jinak velmi drahou výměnu není automatický.
        Výrobce a české zastoupení

        posuzují celou řadu věcí včetně toho,
        jak dobrý jste pro ně zákazník, tedy
        kolik peněz už jste jim přinesl. Kupující
        ojetin z tohoto pohledu tahá za pěkně
        krátký konec provazu.
        Proto doporučujeme počkat na novou
        generaci plynových aut s motory EA
        211, například na Škodu Octavia III
        G-Tec. Výrobce nám přiznal, že o problémech
        passatu ví a nová technika
        už je z nich poučena – například
        regulační ventily
        lze vyměnit bez
        demontáže modulu
        tlakových
        nádob.
        Martin Vaculík,
        technický
        poradce
        • 00 Reagovat !

          foto Nick-Nick

          Nick.Nick 22.02.2016  18:15

          « Re: Re: Re: servisni narocnost

          Zdravim a dekuji za prispevek.

          Uvedene body by jiste staly za detailnejsi analyzu a to zejmena z pohledu jejich principialnich duvodu, cetnosti a financni narocnosti. Zde zatim kratka analyza a zjednodusene doporuceni:

          Vytahovani rozvodovych retezu - minimalne v Nemecku VW resi minimalne 50% kulanci. Viz. [odkaz]

          Souhlasim s postupem uvedenym na blogu D-FENS "Dožadujte se řešení v rámci kulance, protože chyba byla v motoru přítomna už v okamžiku prodeje. Zákazník bude určitě nadále platit úkony, které by se prováděly v rámci nejbližší inspekce (výměna oleje), ale samotnou výměnu řetězu a souvisejícího hardware ne, a to ani materiál, ani práci." Viz [odkaz] Pokud mate zkusennosti s prubehem kulance, uznanou casti a celkovou cenou za vymenu, budu jen rad, pokud se podelite v diskuzi.

          Z clanku o tom samem motoru v VW Tiguan na auto.cz:

          "Samotný výrobce přesto po čase uznal své pochybení a v roce 2012 změnil nejen konstrukci řetězu, nýbrž i napínáku. Ten do té doby neměl mechanické zarážky, které po vypnutí motoru a tedy poklesu tlaku oleje v napínáku udržují řetěz napnutý. Vinou toho docházelo zejména po delším odstavení vozu k povolení napnutí řetězu.

          „V každém případě doporučuji nechat vyměnit u 1.4 TSI rozvody po ujetí 60.000 až 80.000 km,“ říká Petřík. Kdy přesně, ale záleží i na názoru zkušeného mechanika, jehož cvičené ucho dokáže odhalit blížící se katastrofu. Na kolik výměna rozvodů vyjde? Přibližně na 8.000 až 10.000 korun. Pokud rozvody selžou, bude účet za opravu několikanásobně vyšší
          Více na [odkaz]

          Co se tyce ventilu, jak je uz popsano v recenzi, puvodcem nefunkcnosti ventilu muze casto byt jen 'banalita' typu nefunkcni tesnici gumicka uvnitr ventilu. Zde dava smysl snazit se najit pricinu a ne bezhlave menit ventily i s lahvemi, jak se deje dle nemeckeho fora erdgasfahrer-forum.de.

          Potencialne nejdrazsi muze byt vymena tlakovych nadob, pokud je nahloda koroze. Zde se cena za jednu muze byt 10 - 20 tisic Kc podle velikosti. Nicmene tomu se da velmi snadno predchazet: Zcela jasnym doporucenim je auto s narezlymi tlakovymi nekupovat, nebo pozadovat jejich vymenu pred koupi. Tez se jiste vyplati tlakove nadoby preventivne zajistit proti korozi - napr. natrenim dalsi ochranou vrstvou a pridanim mekkeho mezikusu mezi objimky a lahve jako napriklad tady [odkaz] Tato opatreni v radech nekolik stovek ci tisicikorun se jiste vyplati. Pokud mate s relavantni zkusennosti, prosim podelte se s ostanimi v diskuzi.

          Resume:

          Pri koupi tohoto ojeteho Passatu na zemni plyn dava smysl proverit:

          * stav (a stari) tlakovych nadob a ventilu
          * zda-li jiz byl vemenen rozvodovy retez

          Po koupi
          * zvazte preventivni opatreni vedouci k vyraznemu prodlouzeni zivotnosti tlakovych nadob.
          * zvazte preventivni vymenu rozvodoveho retezu pokud jeste nebyl menen.

          Pokud mate dalsi podnety, doporuceni ci zkusennosti, podelte se o ne prosim. Pomuzete ostatnim a mozna i sobe.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Uvařte si s kuchařkou »Světová« Kateřiny Winterové: Zkuste peprmintky, dýňovou roládu či Tikka kuře

Uvařte si s kuchařkou »Světová« Kateřiny Winterové:…

Herečka Kateřina Winterová (43) letos již posedmé přináší na obrazovku České televize svůj pořad Herbář,…

 

iSport.cz

Komise rozhodčích hodnotila: Machálek chyboval třikrát, gól Sparty neměl platit

Komise rozhodčích hodnotila: Machálek chyboval…

Sudí Jan Machálek podle komise rozhodčích FAČR třikrát chyboval v nedělním zápase 13. kola první fotbalové ligy…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…