Volkswagen Passat (2010)
5.1.2016VW PASSAT 1.4 TSI ECOFUEL patri k nejvykonejsim automobilum na zemni plyn (CNG) s karoserii kombi dostupnych na Evropskem trhu (viz. prehled CNG…
Volkswagen Passat (Nick.Nick)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Nick.Nick 07.01.2016 11:54
« Re: servisni narocnost
Zdravim Vas a dekuji za otazku,
podle ruznych zdroju je moznou pricinou zaklepavani ventilu vyssi spalovaci teplota LPG a CNG.
Samostudijni program od VW o tomto motoru, shrnuje tovarni upravy provedene na motoru pro provoz na CNG. Konkretne ohledne ventilu zminuje, ze:
* Ventily jsou krom jineho nitrovane a posilene.
* Dosedaci krouzky v hlave valcu jsou z materialu s vyssi odolnosti proti korozi a opotrebeni.
Tento velmi zajimavy dokument se da vygooglit: 'Selbststudienprogramm 425 Konstruktion und Funktion Der Erdgasantrieb EcoFuel mit dem 1,4 l-110 kW-TSI-Motor'
Ackoli nektere ceske stranky napr. [odkaz] velmi doporucuji pridavat aditiva nejen pro LPG ale i pro CNG vozy, tento Passat, stejne jako mnoho jinych tovarnich aut na CNG, zadna additiva nepridava.
Nemecke CNG forum [odkaz] stejne jako ceske forum [odkaz] zatim neregistuje problemy se zaklepavanim ventilu.
Pokud najdete/znate fundovanejsi vysvetleni anebo obsahlejsi servisni statistiky, budu rad, pokud se podelite.
S pranim pekneho dne
Nick.Nick
-
Nicco 08.02.2016 17:21
« Re: Re: servisni narocnost
Nahodou jsem nasel v SM:
Zvažuji koupi vozu na CNG. Zaujal mě Volkswagen Passat 1.4 TSI/110 kW
Ecofuel z roku 2009. Je to dobrá volba? Josef Zima, Praha 5 – Hlubočepy
Ještě to zvažte, riziko závad a vysokých
servisních investic je v případě
tohoto modelu značné. Motory TSI
této řady (EA 111) trpí vytahováním
rozvodových řetězů a závadami proměnného
časování ventilů – tedy nastavovačů
vačkových hřídelí. Problémem
jsou i regulační ventily tlakových
nádob. Zkušení majitelé se shodují,
že odcházejí zhruba tempem jeden
ročně. Nejsou sice drahé, ale kvůli
výměně musí autoservis celý modul
tlakových nádob demontovat z vozu.
Navíc jsou upevněny pozinkovanými
ocelovými pásy, mezi nimiž a povrchem
nádob dochází k rozvoji galvanických
mikročlánků a k překvapivě
výrazné korozi. Nárok na bezplatnou,
jinak velmi drahou výměnu není automatický.
Výrobce a české zastoupení
posuzují celou řadu věcí včetně toho,
jak dobrý jste pro ně zákazník, tedy
kolik peněz už jste jim přinesl. Kupující
ojetin z tohoto pohledu tahá za pěkně
krátký konec provazu.
Proto doporučujeme počkat na novou
generaci plynových aut s motory EA
211, například na Škodu Octavia III
G-Tec. Výrobce nám přiznal, že o problémech
passatu ví a nová technika
už je z nich poučena – například
regulační ventily
lze vyměnit bez
demontáže modulu
tlakových
nádob.
Martin Vaculík,
technický
poradce-
Nick.Nick 22.02.2016 18:15
« Re: Re: Re: servisni narocnost
Zdravim a dekuji za prispevek.
Uvedene body by jiste staly za detailnejsi analyzu a to zejmena z pohledu jejich principialnich duvodu, cetnosti a financni narocnosti. Zde zatim kratka analyza a zjednodusene doporuceni:
Vytahovani rozvodovych retezu - minimalne v Nemecku VW resi minimalne 50% kulanci. Viz. [odkaz]
Souhlasim s postupem uvedenym na blogu D-FENS "Dožadujte se řešení v rámci kulance, protože chyba byla v motoru přítomna už v okamžiku prodeje. Zákazník bude určitě nadále platit úkony, které by se prováděly v rámci nejbližší inspekce (výměna oleje), ale samotnou výměnu řetězu a souvisejícího hardware ne, a to ani materiál, ani práci." Viz [odkaz] Pokud mate zkusennosti s prubehem kulance, uznanou casti a celkovou cenou za vymenu, budu jen rad, pokud se podelite v diskuzi.
Z clanku o tom samem motoru v VW Tiguan na auto.cz:
"Samotný výrobce přesto po čase uznal své pochybení a v roce 2012 změnil nejen konstrukci řetězu, nýbrž i napínáku. Ten do té doby neměl mechanické zarážky, které po vypnutí motoru a tedy poklesu tlaku oleje v napínáku udržují řetěz napnutý. Vinou toho docházelo zejména po delším odstavení vozu k povolení napnutí řetězu.
„V každém případě doporučuji nechat vyměnit u 1.4 TSI rozvody po ujetí 60.000 až 80.000 km,“ říká Petřík. Kdy přesně, ale záleží i na názoru zkušeného mechanika, jehož cvičené ucho dokáže odhalit blížící se katastrofu. Na kolik výměna rozvodů vyjde? Přibližně na 8.000 až 10.000 korun. Pokud rozvody selžou, bude účet za opravu několikanásobně vyšší
Více na [odkaz]
Co se tyce ventilu, jak je uz popsano v recenzi, puvodcem nefunkcnosti ventilu muze casto byt jen 'banalita' typu nefunkcni tesnici gumicka uvnitr ventilu. Zde dava smysl snazit se najit pricinu a ne bezhlave menit ventily i s lahvemi, jak se deje dle nemeckeho fora erdgasfahrer-forum.de.
Potencialne nejdrazsi muze byt vymena tlakovych nadob, pokud je nahloda koroze. Zde se cena za jednu muze byt 10 - 20 tisic Kc podle velikosti. Nicmene tomu se da velmi snadno predchazet: Zcela jasnym doporucenim je auto s narezlymi tlakovymi nekupovat, nebo pozadovat jejich vymenu pred koupi. Tez se jiste vyplati tlakove nadoby preventivne zajistit proti korozi - napr. natrenim dalsi ochranou vrstvou a pridanim mekkeho mezikusu mezi objimky a lahve jako napriklad tady [odkaz] Tato opatreni v radech nekolik stovek ci tisicikorun se jiste vyplati. Pokud mate s relavantni zkusennosti, prosim podelte se s ostanimi v diskuzi.
Resume:
Pri koupi tohoto ojeteho Passatu na zemni plyn dava smysl proverit:
* stav (a stari) tlakovych nadob a ventilu
* zda-li jiz byl vemenen rozvodovy retez
Po koupi
* zvazte preventivni opatreni vedouci k vyraznemu prodlouzeni zivotnosti tlakovych nadob.
* zvazte preventivni vymenu rozvodoveho retezu pokud jeste nebyl menen.
Pokud mate dalsi podnety, doporuceni ci zkusennosti, podelte se o ne prosim. Pomuzete ostatnim a mozna i sobe.
-
-
-
Nekde na LPG strankach jsem cetl, ze i kdyz je vyrobce zesili, tak se stejne casem zaklepou.