Renault Talisman (2019)
1.1.2021Ahoj, všechny Vás moc zdravím, nejen milovníky francouzských vozů, ale i milovníky toho velkého koncernu, i našeho Ádu, který mě v diskuzi donutí k…
Renault Talisman (Nameless)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Talisman 01.01. 18:36
mirastr
- Re: Talisman 01.01. 19:18 idam.i
- Re: Talisman 04.01. 14:54 Ozzman
- Gratulujem 01.01. 19:17 idam.i
- Díky, parádní recenze! 01.01. 21:57 Arese
- Pekné spestrenie 02.01. 22:50 Rasto
- nádrž 04.01. 10:36 honza_f
- Poděkování 06.01. 08:30 Nameless
-
-
-
xxc 02.01. 22:50
« Re: Re: Talisman
"Mám Talisman 1.6dci 96w r. 12/2016, výbava intense. Vlastním ho 6 mesiacov a pri kúpe mal najazdených cca 46000km. Hneď po kúpe išiel do servisu a odvtedy som tam s nim každé 2-3 týždne..
Buchanie prednej nápravy, doteraz postupne vymenili stabilizátory, uloženie tlmičov, silent bloky motora.. Odvtedy relatívne kľud.
Rezonancia od radiacej páky, nový shifter pri 48000km
Odlúpnuté chrómovanie na znaku prednej masky, výmena na 2x nakoľko pri prvej výmene technik poškodil úchytky na plaste. .
Pri cca 50000km nový zotrvačník + spojka.
Pri cca 55000km nová lakťová opierka (nefunkčný zámok)
Momentálne pokoj, uvidíme dokedy. Samozrejmosťou je ale vŕzgannie plastov a rôzne zvuky od palubnej dosky, slabý príjem FM rádia, ktoré radšej neriešim. Všetko menené v rámci záruky."
"Renault Talisman 1.6 TCe200 Initiale Paris, zakoupen 10/2017. Do teď najeto cca 50 tis. km, celkem 8x na reklamaci (cca 7 týdnů v servise). Mezi hlavními byla vadná automatická převodovka, výměna kompletního Rlinku, vnitřního ambientního osvětlení, zrcátka, antény, čerpadla v nádrži (nyní opět zlobí), stabilizátorů (po 10 tis. km opět špatné), několikrát update softu, nastavení automatického otevírání 5. dveří....Co mě aktuálně nejvíc štve je:
- stále podvozek, který při mrazech "bouchá" (pravděpodobně vadné uložení tlumičů nebo příčného stabilizátoru),
- neustále cvakání opěrky hlavy u sedačky řidiče
- boční parkovací senzory občas ukazují překážku, i když tam nic není,
- občas stávkující senzor mrtvého úhlu,
- občas nefunkční přepínání dálkových světel,
- pazvuky z palubní desky a středového tunelu,
- vrzání a lupání v sedačce řidiče (měla by to být špatná kostra),
- v zimě naprosto nepoužitelné stěrače při rychlostech nad 90 km/h (člověk musí téměř zastavit, aby si očistil před okno - u auta za milion korun!!)"-
-
-
Andromeda 03.01. 23:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
To je neuvěřitelné, co jsi za ichtyla 8-s ... Spokojený majitel otevřené hovoří o svém voze a zkušenostech, a Ty, jako klasický parazit "pastuješ" negativa ještě někoho jiného 8-s ... V reálu jseš na ránu zavřenou dlaní - nevynecháš jediný článek, jediný test, a a koukám, že ani jedinou osobní vlastnickou recenzí, aby jsi nevydal špínu a nezasmrděl atmosféru.
Jestli-že jseš takový jelito ( a to jseš ), který koupí vůz bez zkoušky, a pak jen díky vlastní neschopnosti roky otravuje tím samým fňukáním, pomlouváním a práskáním všechny okolo, tak alespoň tady kručí dej pokoj, tupoune ... 8-s-
xxc 04.01. 19:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
Ved sa vyssie diskutujuci pytal, v com su problemy Talismanu :-) Ja ho nemam, ale rad pomozem, ak mam pristup k informaciam a viem. Nevynecham jediny clanok, lebo ma celkom zaujima, kde sa stala chyba, ze tie auta su take, ake su. Nekvalitne, zle, prepadaky. Prave z fabriky v Douai.
Ostatne utoky nema cenu komentovat, aj ine auta som kupil bez skusky a funguju normalne. A naopak, svoje auta mam rad, aj ten Scenic. Je to ako postihnute auto, nikdy nebude normalne, ale aj tak je moje a mam ho rad :-)
-
-
-
-
-
-
-
Nameless 05.01. 14:35
« Re: Re: Re: Re: Talisman
Tak je fakt že Renault nepochopitelně u Talismanu ušetřil na zadní nápravě, když nepoužil víceprvek. Ale třeba to vylepšují ty adaptivní tlumiče. Nikdy před tím jsem adaptivní tlumiče neměl, ale fakt si na komfort odpružení nestěžuji. I na dlažbě je to auto tiché. Ale taky musím přiznat že mám dost necitlivý zadek a konkurenty jsem si neprojížděl, tak že nevím jak jezdí taková Insignia, Mazda 6 nebo Mondeo. Ale ten dizajn je prostě parádní, i po letech.-
Ozzman 05.01. 16:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
Ono je to tak trochu u Renaultu tradice, alespoň co si pamatuji, tak Laguny také neměli multilink vzadu. Na hezké silnici kofmortní loď, na rozbité okresce to bouchalo a skákalo. Já teď aktuálně mám dvojkového Megana kombi a žasnu, jak dobře je odhlučněn, příjde mi to lepší, než aktuální generace. Na druhou stranu ten podvozek i když dobře tlumí, tak do zatáček se mu moc nechce a není to zrovna příjemné s tím jezdit v takovém režimu rychle.
Mondeo je skvěle odhlučněno, Mazda 6 nevím, ale prý sice skvělý podvozek pro jízdu, ale alespoň předfacelifty prý nebyly moc dobře utlumeny.-
-
Ozzman 05.01. 20:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
Mégane nemá problém díky zadní nápravě, ale ten podvozek je tak zvláštně vylazený, dobové testy to tak i popisují. Při klidné jízdě je fajn, tužší, než starší francouzi, tlumí dobře a působí jistěji, než rozvelátý měkký francouz minulého století, ale když s tím chci jet rychleji, mám pocit, že brzy příjde nedotáčivost, mám na to hodně slušné pneu a ještě jsem se na limit nedostal, ale na rozdíl od Fordů, který drží jistě stopu v rychlostech mnohem vyšších až k hranici adheze ,tak tady mám pocit, že auto klouzne už cca v 80ti, ale možná je to jen pocit, s Cliem jsem se taky bál prvních pár měsíců a pak jsem na starých 13tkach projížděl zatáčky za pískání gum >:D .-
xxc 05.01. 22:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
Na Grand Scenicu mam aj ja pocit, ze to klze skor, ako ostatne auta. Lenze on ma tazky zadok a tak zaujimavo to uteka zadkom, cize jazda je celkom zabavna. Na rozdiel od BMW, ktore je rychle, drzi stopu vo vysokych rychlostiach, ale v smyku som ho mal mozno 2x za zivot a aj to som sa bal, ze vyletim z cesty.-
Ozzman 05.01. 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
Až bude zase někdy volné letiště na srazu, tak Mégana vyzkouším, do té doby prostě cítím, že v zatáčkách to není ono, hlavně proti Mondeu AWD, které na těžký kombík zatočí neuvěřitelně. To jsem dostal do smyku asi 3x. Poprvé na polygonu v Mostě na sněhu s vyplou stabilizací, jelo bokem. Po druhé ho dostal do smyku Woody, ten trochu utrhnul zadek na suchu na letišti ( na elektronickou čtyřkolku slušný) a pak já na za silného mokra na sjezdu z Boleslavské, kdy jsem to přehnal do zatáčky.
-
-
-
-
woody-alien 05.01. 18:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talisman
Mondeo a Insi jsou v tomhle ohledu aktuálně v mainstreamu top. Nicméně si dovolím poznamenat, že multilink rozhodně není zárukou nadstandardního komfortu. Mám s tím své zkušenosti. Vyřešil jsem to nákupem druhého, ještě hlučnějšího a nepohodlnějšího auta a po týdnu ježdění v něm mi to první připadá jako etalon komfortu. >:D
-
-
-
-
-
-
-
idam.i 01.01. 19:17
Gratulujem
k parádnemu autu.Odhliadnúc od ľudi typu Ádo,musí každý uznať že Talisman má niečo do seba.Keď som volil auto mal som jeden v hladáčiku.Bol to 2ročný kombík Tce 200 v modrej metalize.Bál som sa automatu,lebo som čítal,že z kraja výroby mali problémy s prevodovkou.Dokonca som čítal aj o výmenách v rámci záruky.Že vraj Tce 225 už majú toto vychytané.Prajem veľa spolojných kilometrov.-
Nameless 01.01. 20:31
« Re: Gratulujem
Ahoj, moc Ti děkuji za přání. Převodovka zatím super. Nevím jak na tom bude po 100 000-150 000 km. Takovou porci kilometrů ale nenajedu. Tak že případné problémy bude řešit příští majitel. Auto si nechám aspoň 10 let a to najedu pouze nějakých 60 000-80 000 km. No, Áda mě šetřit nebude, ale to je mi u zadnice :-)
-
-
Arese 01.01. 21:57
Díky, parádní recenze!
Tvoje recenze se moc hezky čte a mohu souhlasit se vším, co jsi do ní napsal. Taky mě vždy v té záplavě koncernové techniky na našich silnicích a dálnicích vždy potěší nějaké to oživení, třeba autem jako je Talisman. :-)-
-
Arese 05.01. 19:46
« Re: Re: Díky, parádní recenze!
Rádo se stalo! S Talismanem jsem měl možnost se několikrát svézt a to auto se mi svým vzhledem, prostorností a komfortem vždy líbilo. V prvních letech ale bylo hodně handicapované nabídkou motorů pouze se směšným objemem 1,6 l. Tento hodně přehnaný downsizing si ale Renault naštěstí uvědomil a napravil ho. :-)
P.S. Jen ještě poznámka k té nedobré strategii velkých Renaultů - Avantime, Vel Satis i příšerný Latitude nedostaly nástupce prostě proto, že to byly komerční propadáky. Renault měl prostě pokračovat ve výrobě krásných velkých fastbacků/liftbacků s praktickými pátými dveřmi a plynule navázat na tradici vybudovanou úspěšnými modely R20/30, R25 a Safrane. Při pěkném designu by tak mohl konkurovat i tomu Superbu nebo Insignii... Takto už je zcela jisté, že žádný nástupce Talismanu nepříjde, což je mi taky moc líto...-
Nameless 06.01. 19:49
« Re: Re: Re: Díky, parádní recenze!
Souhlasím, v prvních letech výroby Talismanu to byla s motory 1.6 docela zoufalost. K té strategii s velkými Renaulty. Kdyby Renault opravdu chtěl, tak vyrábí zdatné soupeře Superbu, Insignii nebo Mondeu. Mě se zdá, že Renault s velkými modely roky jen tápe.
-
-
-
-
Rasto 02.01. 22:50
Pekné spestrenie
Díky za výbornú recenziu zaujímavého auta. Pomaly pozerám náhradu svojho a pozeral som aj silnejšie benzíny presne z dôvodu, kým nám to Brusel nezakáže... Ale u Talismanu by som neprekusol tú malú nádrž - nechápem Renault, že to urobil a pritom taká blbosť... -
honza_f 04.01. 10:36
nádrž
Talisman vypadá dobře, díky krásnému čalounění bych překousl i ten lacině vypadající plast kolem tabletu (problém všech dnešních Renaultů), motor musí být naprosto skvělý, jízda díky 4control taky... Jen bych prostě nedal tu 47 litrovou nádrž. Mám teď ve V90 60 litrů, spotřebu po 6 tisících km stále 9 l/100 km a i tak mě strašně štve jezdit 2x týdně na benzinku a mít po dotankování dojezd 650 km. Při spotřebě 10-12 mít jen 47 litrů je peklo. Ale třeba jezdíte málo a nevadí Vám to.... :-) Ať dobře slouží!-
-
honza_f 04.01. 13:38
« Re: Re: nádrž
Pak je to jasné a zvolil jste správně :-) Já republiku ani nekřižuji, ale denně dám 200 km po Praze a okolí...
Ještě si přesto dovolím otázku - co výlety třeba na otočku na hory? Za mě by Praha - Šumava svižnějším tempem znamenala strach, jestli nebudu muset cestou zpět tankovat, to Vás neštve? Asi se v tom moc rýpu, ale šlo by mi o princip >:D-
Nameless 04.01. 15:16
« Re: Re: Re: nádrž
Já jsem se s častějším tankováním smířil. Taky jsem dal autu "jen" 8 bodů. Malé nádrže jsou dneska čím dál častější, bohužel. Já toho opravdu moc nenajedu, ale když už jedu, tak se chci dobře svézt. Tedy není to E-class, ale v rámci mých možností dobré auto :-)-
-
-
-
-
Arese 05.01. 22:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nádrž
No při stylu jízdy, který se předpokládá u Talismanu možná ano. Ale v případě současného Meganu RS je tato "vymoženost" spíše pro zlost. Na limitu totiž nikdy předem nevýš, jak to auto zareaguje. Osobně jsem si to vyzkoušel na okruhu v Mostě a zaznělo to i v mnoha testech tohoto auta. :'-( Nemluvě o zvýšené hmotnosti a zvětšené ceně...
-
-
-
-
-
-
-
Jinak na Facebooku máme skupinu Renault Talisman CZ/SK, doporučuji se přidat ;-)