Recenze

Nameless (muž 43 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Talisman TCe225 EDC GPF

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Talisman, foto 1 Renault Talisman, foto 2 Renault Talisman, foto 3 Renault Talisman, foto 4 Renault Talisman, foto 5 Renault Talisman, foto 6 Renault Talisman, foto 7 Renault Talisman, foto 8
Renault Talisman, foto 9 Renault Talisman, foto 10 Renault Talisman, foto 11 Renault Talisman, foto 12 Renault Talisman, foto 13 Renault Talisman, foto 14 Renault Talisman, foto 15 Renault Talisman, foto 16 Renault Talisman, foto 17 Renault Talisman, foto 18 Renault Talisman, foto 19 Renault Talisman, foto 20 Renault Talisman, foto 21 Renault Talisman, foto 22 Renault Talisman, foto 23 Renault Talisman, foto 24 Renault Talisman, foto 25 Renault Talisman, foto 26 Renault Talisman, foto 27 Renault Talisman, foto 28 Renault Talisman, foto 29 Renault Talisman, foto 30 Renault Talisman, foto 31 Renault Talisman, foto 32 Renault Talisman, foto 33 Renault Talisman, foto 34 Renault Talisman, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Talisman Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:4000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 165 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 608 pohon kol: přední

Popis vozu

Ahoj, všechny Vás moc zdravím, nejen milovníky francouzských vozů, ale i milovníky toho velkého koncernu. Však víte jakého. Zkusím napsat pár řádků o Renaultu Talisman Grandtour 2019. Proč zrovna Renault? Co mě to napadlo? Bohužel nemám na Mercedes a protože mi byla tato značka vždycky sympatická, něco jsem se jako dítě najezdil v Renaultu 11, to byl na tu dobu úžasný kočár. A také mám showroom a servis Renault u baráku, to je u mě velké plus. Poohlížel jsem se po novém autě, požadavků bylo jen pár: kombík střední třídy s dostatečně výkonným benzínovým (turbo)motorem a automatickou převodovkou, prostě auto s důstojným spalovacím motorem, v mých(skromnějších)finančních možnostech, dokud nám to všechno Brusel nevezme a nezakáže. Ono se to nezdá, ale těmto požadavkům vyhovuje čím dál méně aut. I když tu jsou stálice, tak se nabídka střední třídy pomalu ale jistě zužuje. No vyhrál to už zmíněný Talisman. Na skladový vůz byla sleva téměř 200 000 kč, jen kvůli tomu, že už byla tři měsíce spuštěna záruka a dealer ho měl 3 měsíce přihlášený na sebe, měl ovšem najeto jen 5 km, tak že to byla funglovka. Dlouho jsem se nerozmýšlel a vzal ho. Jelikož mám rád francouzská auta a líbí se mi francouzský dizajn, uvažoval jsem také o Peugeotu 508 SW, ale jsem menšího vzrůstu a tak bych s jejich i-Cockpitem neviděl přes volant na budíky. Ještě jsem trochu snil o Superbu, musím říct, že je moc pěkný, ale má ho tolik taxikářů a firem. Já jsem nikdy nešel s davem, prostě jsem tak trochu jiný. No kdyby jste měli na Passata, koupili by jste si Renaulta? Já ano, jsem divný? Superb určitě není špatné auto, ale jezdí jich opravdu mraky. Superb asi nebude špatný, každá generace je lepší a lepší. Ale jsem rád že Renault ještě nabízí tuto třídu aut, je to myslím si obohacení nabídky střední třídy. Je mi líto, že se prodává tak bídně ve srovnání s koncernem, přitom to není špatné auto. Možná by mohl být trochu levnější, to přiznávám, ceníkové ceny jsou mírně řečeno sebevědomé. Na druhou stranu Talisman toho ve vrcholné výbavě nenabízí málo. Jestli Renault ukončí bez nástupce výrobu Talismanu, tak to bude veliká škoda. Měl by se nad sebou Renault zamyslet, místo toho aby vyvinul auto střední třídy a toho každou generaci zlepšoval, ladil k dokonalosti a tvrdě pracoval na tom aby se v prodejích aspoň trochu dotáhl na koncern, tak pracně vyvine model jehož produkci s první generací bez náhrady ukončí. Například Avantime, Vel Satis, Latitude a asi i Talisman, který se asi nedočká nástupce. Třeba dnes mohl Renault dělat čtvrtou generaci Laguny po faceliftu, lepší, větší, kvalitnější, spolehlivější a nepřicházet pořád s novými modely a jmény. Na jméno Laguna bylo mnoho lidí zvyklých, já také. Pro někoho špatné auto, pro někoho to byl na tu dobu skvělý kočár. Ale to bylo jen takové zamyšlení. Vím, teď frčí crossovery a SUV, střední třída krvácí. Talisman je tady už pár let, vypadá ale pořád moderně a svěže, facelift moc změn exteriéru nepřinesl, nebylo to potřeba. Teď zpátky k mému vozu. Našel jsem si ho na netu, byl v pěkné barvě a dobré výbavě, nechtělo by se mi čekat na auto z výroby a platit ceníkovou cenu. Stihl jsem ho převzít na jaře 2020, těsně před prvním uzavřením showroomů kvůli koronaviru. Vůz je v nejvyšší výbavě Initiale Paris, interiér čalouněný Napa kůží s pohodlnými křesly s odvětráváním je moc hezky zpracovaný, černo šedo bílý interiér se mi moc líbí. Palubka moc pěkná, nedostatky ve zpracování se hledají těžko. Pěkné je i ambientní osvětlení. Kůže na volantu je velmi příjemná, volant se krásně drží a v zimě hřeje. Od masážních sedaček jsem si sliboval víc, ale ani jediný program mi není moc příjemný. Intenzita masáže mi přijde slabá a trvá jen 10 minut, poté se musí opět zapnout v hlubinách infotainmentu. Adaptivní tempomat funguje dobře, jen neumí zastavit a rozjet se, jako je to běžné u novějších aut. Prostě se vypne při poklesu rychlosti asi pod 40 km/h a vy to pak musíte dobrzdit nohou.

Auto je opravdu nizoučké, nastupování není tak příjemné jako do vysokých SUV. Naštěstí mám ještě zdravé kyčle, kolena a jsem celkově pružný a tak se mohu více ohnout a rozkročit :-). Nízké auto = nízký odpor vzduchu a i to má vliv na maximální rychlost, která je v tomto případě až 240 km/h. To auto miluje dálnice ale i zatáčky. Ještě uvedu pár výhod nízkého auta. Dobře se myje střecha a snadno se ze střechy ometá sníh, což je u 170cm vysokého SUV malinko problém. Jinak mám SUV rád.

Motor TCe225 (1.8 litru) má při vyšší zátěži příjemný zvuk, jinak je ale motor dobře odhlučněný. Krásně táhne, i v kopcích. Rozjíždění z místa je ovšem váhavější. Přidáte trochu plyn a nic, přidáte trochu víc a pořád nic, tak přidáte ještě víc a auto vystřelí z místa. Není to zrovna uživatelsky příjemné ale zvyknete si. Když čekám na semaforu, tak prostě sešlápnu plyn už na oranžovou a ono to krásně vyjde, odjíždím na zelenou. Jinak sedmistupňová dvouspojková převodovka 7DCT300 od firmy Getrag řadí logicky, jemně a ví co má zrovna zařadit. Pádla řazení pod volantem nejsou, ale to mi vůbec nevadí, nekoupil jsem si automat abych manuálně řadil. Na přístrojovém panelu je uprostřed digitální displej a po stranách analogové ukazatele teploty chladící kapaliny a stavu paliva. Taky se na tomto displeji v jednom z režimů zobrazuje rostlinka s lístečky a čím víc jedete ekologicky tím více vám rostlinka roste. Já takové blbosti neřeším a využívám naplno potenciál motoru. Spotřebu fakt neřeším. Jízdní vlastnosti mě mile překvapili, auto je nizoučké a tak i těžiště je nízko, auto se vůbec nenaklání a tak se dají na okreskách řezat zatáčky. Systému 4Control natáčející zadním kola dost pomáhá, i při parkování. Z jízdních režimů Comfort, Sport, Eco, Perso a Neutral jsem si vybral nebo se spíše smířil s posledně jmenovaným který se stejně navolí po každém nastartování a já nemám chuť volit pokaždé ten svůj jiný režim. Kufr je pro naše potřeby dostatečně velký, krycí roletka je dobře vymyšlená. Páté dveře se otvírají elektricky, stačí máchnout nohou pod zadním nárazníkem, ne vždy je to ale na první pokus. Pod podlahou se skrývá dojezdová rezerva za což jsem rád. Bohužel palivová nádrž má kvůli 4Control objem jen 47 litrů, tak že dojezd na plnou nádrž do rezervy je pouhých 400, s lehkou nohou 450 km. Bez 4Control má nádrž objem 51 litrů, což taky není žádná výhra. Motor se rychle zahřívá na provozní teplotu a rychle topí.

Přední hokejky denního svícení mi přijdou elegantní, plusem je že při zapnutém denním svícení svítí i zadní světla a i ta jsou pěkná. Když je pod mrakem, nebo při západu slunce vypadá denní svícení fantasticky. Když míjím takto osvětleného Talismana, tak to je radost pohledět. Denní svícení mohou automobilky udělat nudné, Renaultu se to v tomto případě povedlo. Za tmy svítí LED světla docela dobře, takový lepší průměr. Audio systém Bose hraje jen průměrně, žádný zázrak řekl bych. Štve mě že se klimatizace, směrování ofuků a otáčky ventilace ovládají jen dotykově na displeji. Alespoň že zůstali kulaté knoflíky pro nastavování teploty. Taky velmi oceňuji mechanické tlačítko pro vypnutí systému stop-start.

Jinak jsem velkým odpůrcem dnešního trendu ovládání mnoha základních funkcí přes diplay, další hřebíček do rakve bezpečnosti na silnici. Kde jsou ty časy kdy měl každý systém a funkce své hardwarové tlačítko. Prohlašuji, že bych si auto bez tlačítka vypínání stop-startu nikdy nekoupil. Nějak nemám náladu se nořit do menu systému po každém nastartování. Asi jste pochopili jak mě stop-start prudí.

Do všech zákoutí systému R-link2 jsem ještě úplně neproniknul, mám najeto ještě málo kilometrů, tak že se s ním ještě pořád sžívám a učím se. Asi stárnu a nové technologie jsou pro mě méně a méně pochopitelné, hlavně detailní nastavení a personalizace mnoha funkcí, ta základní nastavení samozřejmě zvládnu. Tablet nemá moc rychlou odezvu ale jeho prostředí je docela moderní. Návody na použití čtu tuze nerad, tak že si s tím budu muset víc pohrát, samozřejmě ne za jízdy. Head-Up displej promítaný na výsuvné sklíčko působí v dnešní době trochu zastarale. No spíš dost zastarale, používal jsem ho jen chvilku a potom ho v hlubinách infotainmentu deaktivoval a natrvalo zasunul. Ještě mám připomínku ke kartě bezklíčového přístupu. Stejnou má i Duster, jen ta moje je bílá. U vlajkové lodi bych čekal trošičku méně šetření. K funkčnosti karty jako takové nemám připomínek.

Shrnutí. Auto je prostorné, pro mou drahou polovičku a dvě děti naprostý prostorový luxus. Motor je vynikající. Auto má skvělé jízdní vlastnosti, dá se jezdit hodně, hodně rychle, až se divím že mám ještě řidičák. Skvěle zatáčí, nevím co je to nedotáčivost, není těžkopádné, ale je hbité. Má velmi pohodlné sedačky. S letními pneu Continental 245/40R19, sedí na silnici jak přibitý. Na zimu jsem miláčkovi koupil gumy Michelin Pilot Alpin 5, taky výborné pneumatiky. Ani na devatenáctkách není auto nepohodlné. Je to nejvýkonnější auto jaké jsem kdy měl a je radost ho řídit. Těším se na každou jízdu a z každé delší jízdy vystupuji odpočinutý. Disky vypadají skvěle. Spotřeba u syrového motoru byla 10-12 litrů(hlavně město a dálnice), na spotřebu nejezdím, rád se svezu svižně. Za rok toho ale stejně moc nenajedu, tak že spotřebu benzínu neřeším, navíc v rodině už máme jeden naftový vůz, pro delší trasy. Ještě něco málo k pověrám o spolehlivosti francouzských vozů, nikdy, opakuji nikdy se mi Frantíci pro poruchu nezastavili, vždycky jsem dojel do cíle své cesty. A na konec otáčky: 50km/h -1500 , 90km/h - 1900, 130km/h - 2700

Děkuji pokud jste dočetli do konce. Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů a hezký den.

Silné stránky

-motor
-komfortní výbava a příjemný interiér
-adaptivní podvozek a 4Control
-kvalitní zpracování interiéru i exteriéru
-vnitřní prostor
-jízdní vlastnosti
-to auto dobře vypadá

Slabé stránky

-ceníková cena
-váhavé rozjezdy z místa
-malá palivová nádrž a s tím související dojezd
-na spotřebu si stěžovat nebudu, mám co jsem chtěl :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen první garanční prohlídka spojená s výměnou oleje. Vše za 5 662 kč. Jsem spokojený.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RRG Praha Zličín. Velký dealer. Seriózní a férové jednání.

 


Přidat názorDiskuse: Renault Talisman TCe225 EDC GPF

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Policie pátrá po podvodnici: Na cizí občanku si vzala úvěr, aby si koupila fotoobjektiv. Nepoznáváte ji?

Policie pátrá po podvodnici: Na cizí občanku si…

Pražští policisté pátrají po podvodnici a jejím doprovodu. Mladá žena si v bance vyřídila úvěr na cizí občanský…

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit můžete i za madonou nebo na Špičák

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit…

Konečně! Po měsících tvrdých opatření se začínají pomalu otevírat nejrůznější aktivity. To, co jsme dříve…

 

iSport.cz

Nechtěný Červenka: Nehroutím se, v týmu jsou mladší. Konec nevyhlašuje

Nechtěný Červenka: Nehroutím se, v týmu jsou mladší.…

Za národní tým odehrál Roman Červenka 157 zápasů, reprezentoval na třech olympijských turnajích, na Světovém…

Fanoušci: Guľa ven! Obrat jsme zahodili do koše, řekl kouč Plzně

Fanoušci: Guľa ven! Obrat jsme zahodili do koše,…

Návrat fanoušků na stadion si určitě představoval jinak. „Guľa ven!“ křičeli naštvaní příznivci Viktorie, kteří…

 

Reflex.cz

Mussoliniho útěk z vězení: Odkud a jak prchal italský fašistický vůdce?

Mussoliniho útěk z vězení: Odkud a jak prchal…

Dne 12. září 1943 vyhlíží Benito Mussolini z okna apartmánu v hotelu Campo Imperatore, kde je držen v domácím…

Ikonické okamžiky filmu: Stiptýz Demi Moore za který získala ocenění za nejhorší film

Ikonické okamžiky filmu: Stiptýz Demi Moore za který…

Už jen synopse tohohle filmu je neuvěřitelně šílená. Atraktivní kočka přijde o práci u FBI, a aby získala tolik…