Recenze

Nameless (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI 147kW 4x4 Premium

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Santa Fe, foto 1 Hyundai Santa Fe, foto 2 Hyundai Santa Fe, foto 3 Hyundai Santa Fe, foto 4 Hyundai Santa Fe, foto 5 Hyundai Santa Fe, foto 6 Hyundai Santa Fe, foto 7 Hyundai Santa Fe, foto 8
Hyundai Santa Fe, foto 9 Hyundai Santa Fe, foto 10 Hyundai Santa Fe, foto 11 Hyundai Santa Fe, foto 12 Hyundai Santa Fe, foto 13 Hyundai Santa Fe, foto 14 Hyundai Santa Fe, foto 15 Hyundai Santa Fe, foto 16 Hyundai Santa Fe, foto 17 Hyundai Santa Fe, foto 18 Hyundai Santa Fe, foto 19 Hyundai Santa Fe, foto 20 Hyundai Santa Fe, foto 21 Hyundai Santa Fe, foto 22 Hyundai Santa Fe, foto 23 Hyundai Santa Fe, foto 24 Hyundai Santa Fe, foto 25 Hyundai Santa Fe, foto 26 Hyundai Santa Fe, foto 27 Hyundai Santa Fe, foto 28 Hyundai Santa Fe, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Santaféčko Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2199 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 547 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Jééé, helé, Námeles tady zase otravuje s novou hračkou, všichni se podívejte :-). Jsem jako malý kluk co vyrostl a s ním i jeho autíčka a jedno autíčko mi samozřejmě nestačí.

Zase Vás všechny moc zdravím. Dnes jen pár řádků o našem druhém autě, nebo spíš prvním autě v rodině? Jak se to vezme. Nemám slabost jen pro kombíky střední třídy. Vždycky jsem chtěl taky něco vyššího. Ano, dnes tak strašně módní SUV, samozřejmě s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. No jasně že v naftě. Viděl jsem se chvilku v Kodiaku RS, ale pak jsem si uvědomil, že je to trochu nad moje finanční možnosti. Ale ten zátah, ten musí být. Byl jsem se párkrát na Kodiaka u svého nejbližšího dealera podívat. Naproti showroomu Škodovky je také dealer Hyundai. Zašel jsem se tam jen tak ze zvědavosti podívat. Krásný a obrovský prodejce. Koukám jen tak po autech, samé i30 a Tucsony, docela příjemná prodejna. A v tom jsem ho uviděl. Naleštěné, černé, velké, krásné SUV Santa Fe. Ten nešel přehlédnout, i když byl úplně v rohu. Běžel jsem se na něj podívat, jen jsem cestou "zakopával" o í dvacítky a Kony. Doběhl jsem k němu a jen se kochal. Strčil jsem hlavu otevřeným okénkem dovnitř. Mělo krásné šedé kožené čalounění, obrovské panoramatické střešní okno, ta palubka, to zpracování! Sedl jsem si do něj a byl jsem z něj paf, krásně vonělo. Připadal jsem si velice útulně. To musí jet parádně, pomyslel jsem si. Myslím, že je tak akorát velké i pro moji křehkou polovičku, která zatím neumí moc parkovat, ale ona se to naučí, jednou bude muset :-). Mělo motor 2.2 CRDI a automatickou převodovku. To bych moc chtěl a moje drahá taky, jen to ještě neví. No, seděl jsem v něm dlouho, dokud nepřišli další obdivovatelé. Prostě to byla láska na první pohled a dotyk, tohle asi moc žen nepochopí, hlavně těch spořivých :-). To se ovšem některým mužům stává, že jdou ráno jen pro rohlíky a skoro se vrátí domů novým autem. Já jsem toho příklad. Týden jsem doma o ničem jiném nepřemýšlel a o ničem jiném nemluvil. Na druhou stranu cena nebyla lidová, musel jsem to doma trochu prokonzultovat. Ale takové auto si svou cenovku obhájí, říkal jsem. Nebylo to lehké. A na co chceš nové auto, vždyť to staré pořád jezdí. Nakonec tedy že prý ano. Když jsem nakousl cenu, on ten Kodiak RS nebyl o moc dražší než to nejdražší Santa Fe, ale mě se ten Hyundai strašně zalíbil. Nakonec jsem dealera Hyundai znovu navštívil a zeptal se jestli nemají nějaké takové vozy skladem, nebo se musí čekat na dovoz z Koreje. Pan prodejce se podíval do PC a řekl mi co jsem chtěl slyšet. Pár aut v této výbavě je v evropském přístavu. Polil mě pocit blaha. Dokonce jsem si mohl vybrat barvu karoserie a sedadel. Chtěl jsem pokud možno ta krásná světle šedá sedadla (černá mi přijdou fádní) a k tomu se nabízela karoserie v pěkné šedé barvě s názvem Magnetic Force. Tahle kombinace se mi moc líbila. Okamžitě jsem si ho zamluvil. Asi za 14 dní mi pan prodejce volal, že si ho můžu vyzvednout, to bylo v září 2019. Odjížděl jsem domů a bylo mi hezky, skoro prémiově, opravdu, nekecám.

Mě se Santaféčka vždycky líbila, dělají se už ve čtvrté generaci nějakých 20 let, ale Kodiak teprve v první generaci. Hyundai má opravdu veliký náskok a přijde mi že je na rozdíl od Škodovky dotaženější. Kodiak mi uvnitř připadá tak nějak strohý, chudý a nudný, nic proti Škodovkám, Kodiak se prodává skvěle. Interiér Santaféčka je troufám si říct skoro prémiový, opravdu nádherně zpracovaný, špičkové čalounění, odvětrávání předních sedadel, vyhřívání i zadních sedadel. To panoramatické střešní okno nemá chybu, krásně prosvětluje interiér, hlavně když svítí slunce, tak se cítím skoro jako v kabrioletu. No, nebylo to zadarmo, ale člověk si občas musí udělat radost, nemůže jen pracovat. Na mainstream docela dobrý auto, prémie to samozřejmě není. Jenže to je věčné téma k diskuzi. Tam kde mainstream cenou končí, tam prémie bez příplatků teprve začíná. Já po prémii nijak zvlášť neprahnu, spokojím se s lepším průměrem. Háčko na kapotě mi stačilo ke štěstí. Nedlouho před tím vším vyšel srovnávací test na ACZ, docela zajímavý souboj, kde Santa Fe zvítězil ve většině disciplínách nad Kodiakem. Ten test stojí za přečtení a jsou tam i dobré fotky interiéru.

zde:

https://www.auto.cz/hyundai-santa-fe-2-2-crdi-vs-skoda-kodiaq-2-0-tdi-vzajemna-vymena-roli-130530

a jiný testík zde:

https://auto-mania.cz/test-hyundai-santa-fe-2-2-crdi-e-vgt-htrac-2019/


Auto vypadá tak nějak Asijsko Americky, je sedmimístné a v maximální možné výbavě. Už nezbylo žádné nezaškrtnuté políčko příplatkové výbavy, o taková auta je asi nejen tady zájem. No ten dizajn exteriéru a interiéru pravda nemusí být stravitelný pro každého, je to přeci jenom globální model prodávaný hlavně v USA a Jižní Koreji. Mě se přesto moc líbí, není to žádná nuda. Globální modely to mají dost těžké, musí se trefit do vkusu většině obyvatel planety. Ale já mám rád, když jsem na silnici a na parkovišti trochu originál, ne žádná tuctovka. Ale to už jsem psal u Renaultu Talisman. Škoda že denní svícení je tady docela nudné, prostě jen funguje, ale jinak bez emocí. Světelný podpis mohl být výraznější. Jen při denním svícení zadní led světla nesvítí, škoda. Je důležité na to v dešti na dálnici nezapomínat.

Motor je dnes už skoro klasika 2.2 CRDI 147kW, je povedený, má více než dostatečný výkon a s autem o hmotnosti 2095 kg slušně cvičí. Je kultivovaný a dobře odhlučněný,
krásně táhne kopec nekopec. Těch 440 newtonmetrů a 200 koní tam pod kapotou někde skutečně je. Spotřeba je kolem 8-8.5 litru, na spotřebu ale nejezdím, rád tomu dávám občas pokouřit, nejsem žádný ekojezdec. Motor za studena klape jako každý jiný diesel, žádná hrůza to ale není,
zažil jsem pár za studena hlučnějších turbodízlů. Osmistupňová automatická měničová převodovka řadí úžasně a jemně. Dvouspojka mi tady ani trochu nechybí, jsem moc spokojený. Dojezd díky 71 litrové
nádrži je zhruba +-800 km. S tankováním Adblue nemám nejmenší problém, mají ho za babku na benzínce u Globusu. Emise jsou díky této technologii velmi čisté, nechápu pořád tu hysterii ekologických fanatiků, bruselských úředníků a západoevropské elity kvůli dnešním moderním dízlům. Je mi líto, že za pár let už si člověk nekoupí klasický spalovací motor bez jakýchkoliv elektrických nesmyslů, tlustých kabelů a těžkých akumulátorů.

S autem se musí do zatáček rozvážněji, je to parník, ta hmotnost je znát a v zatáčkách se naklání a je trochu nedotáčivý. Ale na dálnici to jede parádně. Můj Talisman s 4Control má samozřejmě jiné jízdní vlastnosti, ale s autem jako je Santa Fe se zatáčky neřežou, jezdí se rozvážně, v klidu a nikam se nespěchá, i když to není pomalé auto. Se Santaféčkem jezdí častěji paní s dětmi, ale když už s ním jedu, tak s ním jedu moc rád. Je to většinu času velice komfortní auto, bohužel nemá rádo špatné silnice. Automobilky asi nepřestanou dávat na auta velká kola a pneu s nízkým profilem. Vím, auta musí dobře vypadat, ale jsou tady také lidé, kteří víc ocení komfortní podvozek. Nezlobte se na mě, ale takhle drahé auto by už nemuselo drncat. S největší pravděpodobností mají v J. Koreji perfektní silnice.

Co mě ještě potěšilo? Takové drobnůstky jako elektrický odsun sedadla při vystupování, dětmi často používané stahovací roletky oken zadních dveří, rezervní kolo, vzadu dvě úesbéčka a zásuvka 220V, bezdrátové dobíjení mobilu a hlavě to nádherné obrovské střešní okno, ze kterého mají radost i děti. Venku se ochlazuje a tak si teď užívám vyhřívaného volantu. No a head up display promítající informace přímo na čelní sklo je taky naprosto parádní. Adaptivní tempomat umí stop and go. Infotainment je vcelku jednoduchý a přehledný, což oceňuji. Auta jsou dnes docela složitá a toto nabízí tolik funkcí a asistentů že návod k použití je neuvěřitelně tlustý, skoro se nevejde
do přihrádky u spolujezdce. Zatím jsem na všechno přišel tak nějak sám a do návodu se ještě nepodíval. Fakt nemám rád návody které jsou plné bezpečnostních doporučení, ale co mě zajímá tam nenajdu.

Rychlost otevírání pátých dveří je řekl bych lepší průměr. Máchání nohou pod zadním nárazníkem tady nefunguje, umažete si prsty. Nebo můžete otevřít dobře schovaným tlačítkem pod volantem. V podlaze kufru jsou sklopená dvě nouzová sedadla. Pro rezervu(díky Bohu za ní)musíte pod auto, ale kolikrát za život to děláte, že? Líbí se mi, že je v autě ještě docela dost tlačítek, nemusíte
tak pořád matlat po displeji. Infotainment je tady jednoduchý a přehledný, po obou
stranách jsou fyzická tlačítka pro hlavní funkce. A také dvě točítka. Zvládnul jsem si v první půlhodince s autem nastavit head up displej do mého zorného pole. Za mě dobrý. Pro mě neznámý audio systém Krell hraje. Prostě jen hraje, nic víc, žádný zázrak.

Auto je v obou řadách velmi prostorné, nemusím říkat že třetí řada sedadel výklopná
v kufru je spíše nouzová, tak pro děti do 10 let. Ovšem druhá řada sedadel je posuvná a pokud na ní sedí skrčci, je možné posunout
druhou řadu trochu dopředu a udělat třetí řadě více prostoru. Daň za sedmimístné provedení je menší kufr, mě ale stejně připadá v pětimístné konfiguraci obří. I když je auto obrovské, dobře se s ním parkuje. Má čtyři kamery a skládá z nich 360 stupňový pohled ze shora, dost to mojí paní pomáhá.
Jinak než vyjedu tak už automaticky vypínám stop-start, držení v pruzích a zapínám auto hold. Tak že tři kliknutí(díky Bohu tlačítky)po každém nastartování. Až si koupím za deset let nové auto, tak to bude asi mnohem delší předstartovní procedura kolik bude v autě pomocníků a asistentů, kteří se se mnou budou chtít přetahovat o volant. Asi se ze mě stává staromilec. Rád vzpomínám na dobu po miléniu, kdy už byla auta dobrá, poctivá, ale stále jednoduchá.

Ke značce Hyundai jsem nikdy necítil žádnou antipatii. Něco málo jsem se kdysi najezdil Sonátou ročník 1998 mojí sestry, a to byl na tu dobu parádní kočár. Přeji značce Hyundai aby měla ještě dlouho poctivou mechaniku, no prostě aby to neojebávali a nekazili si čím dál tím lepší pověst. Šetření je cesta do pekel.

Auto přijelo na kolech Continental 235/55 R19, k vozu jsem dostal grátis ještě kompletní zimní litá kola s pneu Falken 235/60 R18.Je to moc příjemné auto i svezení, je nesmírně komfortní(většinou). Tak že, ať žije nafta a velká SUV. A Brusel ať jde někam. Děkuji všem čtenářům a přeji hodně štěstí na cestách.

Silné stránky

-motor
-převodovka
-komfortní výbava a příjemný a prostorný interiér
-perfektní zpracování interiéru i exteriéru
-bohatá výbava

Slabé stránky

-vyšší cena
-drncání na horších cestách
-dražší servis

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen první servisní prohlídka s výměnou oleje na mé vyžádání. Cena 8 894 kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ochotný pan prodejce.

 


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Covid-19 v pražské zoo: Nemocné šelmy dostávají antibiotika, Richardovi už je lépe

Covid-19 v pražské zoo: Nemocné šelmy dostávají…

K trojici zvířat pozitivních na covid-19, lvům indickým Jamvanovi a Suchi a gorilímu samci Richardovi, přibyly…

Cirkus byl, je a bude: Zarmoucená rodina se loučí s legendárním principálem Jaromírem Joo

Cirkus byl, je a bude: Zarmoucená rodina se loučí s…

Cirkusovou obec v České republice ta zpráva zasáhla jako blesk z čistého nebe. Dvacátého února zemřel principál…

 

iSport.cz

Gulaš se sedmi a zoufalý Zlín. Před play off se Plzni vrátil Mertl

Gulaš se sedmi a zoufalý Zlín. Před play off se…

Milan Gulaš se vrátil do plzeňské sestavy už při nedělním duelu v Liberci, ale až doma proti Zlínu se…

Třinec odložil duel. Manželka kapitána Vrány (†35) tragicky zemřela

Třinec odložil duel. Manželka kapitána Vrány (†35)…

Třinečtí Oceláři museli ze závažných důvodů narychlo odložit zápas 50. kola Tipsport extraligy proti Litvínovu.…

 

Reflex.cz

Filmy a seriály, které letos bojují o České lvy a můžete je vidět online

Filmy a seriály, které letos bojují o České lvy a…

Loňská filmová sezóna byla kvůli koronaviru nezvykle slabá i na české podmínky. Pole distribučních premiér kvůli…

Romská ghetta na Slovensku v čase koronaviru: Vojenské uzávěry, stovky nakažených, dřevo na topení zdarma

Romská ghetta na Slovensku v čase koronaviru:…

Koronavirus si nevybírá - onemocnění se nevyhýbá chudým ani bohatým a už vůbec neřeší barvu pleti. Přesto jsou…