Recenze

Nameless (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi Premium

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Santa Fe, foto 1 Hyundai Santa Fe, foto 2 Hyundai Santa Fe, foto 3 Hyundai Santa Fe, foto 4 Hyundai Santa Fe, foto 5 Hyundai Santa Fe, foto 6 Hyundai Santa Fe, foto 7 Hyundai Santa Fe, foto 8
Hyundai Santa Fe, foto 9 Hyundai Santa Fe, foto 10 Hyundai Santa Fe, foto 11 Hyundai Santa Fe, foto 12 Hyundai Santa Fe, foto 13 Hyundai Santa Fe, foto 14 Hyundai Santa Fe, foto 15 Hyundai Santa Fe, foto 16 Hyundai Santa Fe, foto 17 Hyundai Santa Fe, foto 18 Hyundai Santa Fe, foto 19 Hyundai Santa Fe, foto 20 Hyundai Santa Fe, foto 21 Hyundai Santa Fe, foto 22 Hyundai Santa Fe, foto 23 Hyundai Santa Fe, foto 24 Hyundai Santa Fe, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Santa Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2199 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 547 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

Ahoj lidi. Rozhodl jsem se napsat pár řádků o Hyundaji Santa Fe 2019, třeba někdo z vás vybírá stejnou kategorii auta a mohlo by vám to pomoci. Potřeboval jsem pro rodinku větší auto s pohonem 4x4 a automatem protože mám panický strach ze sněhu a jsem líný řadit :-). Limit jsem měl něco málo přes 1 mil. Dost se mi líbí SsangYong Rexton, ale dealer není v mé blízkosti, což je pro mě důležité. Do konečného výběru se tedy dostal Superb, Kodiak a Santa Fe. Nevím proč, ale mám slabost pro SUV což pozici Superbu oslabilo, a také to že ho má tolik taxikářů a přeci jen se mi chce sedět víš a mít lepší rozhled. Viděl jsem snad stovky videí a testů Santa Fe a tou poslední kapkou byl srovnávací test Santaféčka a Kodiaku na Auto.CZ a bylo rozhodnuto. Santa Fe se dělá už ve čtvrté generaci skoro 20 let, kdežto Kodiak teprve v první generaci, tak že Hyundai má v kategorii SUV znatelný náskok. A také se mi Santaféčka vždycky líbila, už od první generace. Ke značce Hyundai jsem nikdy necítil a necítím žádnou averzi. Něco jsem se kdysi najezdil se Sonátou ročník 1997, na tu dobu to byl parádní kočár, rád vzpomínám. Neříkám že je Kodiak a všeobecně Škodovky špatné, Kodiak se prodává skvěle ale Santaféčko je po tolika letech řekl bych dotaženější. A taky mám raději auta kterých všude nejezdí mraky, zase nic proti Škodovkám, sám jsem jich pár měl a v práci mám služebky TDI DSG.

Exteriér pravda nemusí být pro každého stravitelný, mě se zamlouvá. Je to zkrátka globální model a není lehké se trefit do vkusu všem obyvatelům planety. Někdo říká že Hyundai dizajnově tápe, já to tak černě nevidím. Interiér vypadá na mainstream skoro až prémiově, zpracování je bezchybné. Přední i zadní sedadla jsou vyhřívaná, ta přední jsou i ventilovaná. K dokonalosti už chybí jen masážní funkce. Interiér opravdu vypadá dobře až luxusně. Vybral jsem šedé čalounění sedadel, černý interiér mi přijde fádní. Potěšili mě mimo jiné takové drobnůstky jako elektrický odsun sedadla při vystupování, stahovatelné roletky oken zadních dveří, 71 litrová palivová nádrž, rezervní kolo, dvě úesbéčka a zásuvka 220V vzadu a nádherné obrovské střešní okno. Ochlazuje se a tak si teď užívám vyhřívaného volantu. No a head up display promítající informace přímo na čelní sklo je taky naprosto parádní, kdykoli dobře čitelný. Display infotainmentu je řekl bych moderní, po stranách má hardwérová tlačítka, grafika srozumitelná. Bezplatné aktualizace mapových podkladů 1× ročně po dobu 10 let se taky hodí, jinde se za to musí hodně platit. Teď vám neřeknu jestli je dostupný Android Auto nebo Apple CarPlay, technologicky jsem zamrzl už před lety a tak používám jen vestavěnou navigaci. Audio systém Krell se dá poslouchat, nic lepšího jsem zatím neměl, samozřejmě jsou lepší systémy. Bezdrátové dobíjení mobilu super. Chválím i plynové vzpěry kapoty, elektrické otevírání pátých dveří je rychlé. Ať jen nechválím, na vypínání stop-startu po nastartování jsem si už dávno zvykl, další tlačítko které po každém nastartování vypínám je držení v jízdním pruhu a po každém nastartování znovu zapínám funkci auto hold. Auto si prostě nepamatuje že chci mít tyto funkce vypnuté/zapnuté. Auto přijelo na kolech 235/55 R19 s pneu Continental SportContact, k vozu jsem dostal ještě kompletní zimní litá kola 235/60 R18 s pneu Falken Eurowinter HS01. Dosud jsem měl vždy jen Dunlopy a tak jsem byl k Falkenům dost skeptický, ale na suchu a mokru nejsou špatné, až první sníh ukáže. I na 19 kolech je auto pohodlné, žádné rány od podvozku. Čekal jsem že bude mít auto měření tlaku v pneu pomocí TMPS, ale naštěstí měří tlaky jednotlivých kol díky jejich otáčkám, tak že nepotřebuji chytré ventilky a párovat kola s řídící jednotkou, za to jsem velmi rád. Vzhledem k rozměrům auta je k nezaplacení monitorování okolí vozu 360° kamerovým systémem. Vůz je sedmimístný a už bylo mnohokrát řečeno že poslední řada sedadel je opravdu nouzová, asi jako ve všech podobných sedmimístných SUV, tak že jen pro děti asi do 10 let/160 cm. Druhá řada sedadel je naštěstí posunovatelná a tak se dá pokud na ní cestují skrčci posunout dopředu a udělat více místa pro třetí řadu sedadel. Daň za sedmimístné provedení je menší kufr, mě ale stejně připadá obří v pětimístné konfiguraci. Naložím čtyři složené elektro koloběžky a ještě zbyde místo na víkendovou bagáž. Takový kufr jsem potřeboval.

Motor 2.2 CRDI, 147kW je povedený, je kultivovaný(i za studena), dobře odhlučněný a má víc než dostatečný výkon, krásně táhne. Těch 440 Nm tam pod kapotou skutečně je. Tento motor už Hyundai nabízí řadu let, tak předpokládám že je to jeho poslední evoluce a je vyladěný pro moderní dobu k dokonalosti. Na spotřebu se mi nechce jezdit, mám těžší nohu, a tak mi zatím palubní počítač u syrového motoru ukazuje hodnotu 8,3l. Rád se svezu rychleji a tak spotřebu neřeším. Osmistupňová HDM předovka řadí tak jak má, možná není tak rychlá jako dvojspojka, ale řadí hladce a téměř neznatelně. Jen když při předjíždění sešlápnu plyn na podlahu tak převodovce skoro vteřinu trvá než si to přebere a auto vyrazí kupředu, to mě trochu štve. Auto není zrovna nejlehčí (2095kg) a v testu jsem se dočetl že je v zatáčkách těžkopádné, to je logické, je to trochu parník. Ale já zatáčky neřežu, neproháním se mezi kužely a tak neohrabanost nepozoruji. Do prudších zatáček jezdím s každým autem s rozumem. Samozřejmě že takto těžké auto nebude zatáčet jako Mazda 3.

Docela jsem se rozšoupnul s autem v nejvyšší možné výbavě a se všemi dostupným příplatkovými položkami, taková auta v plné byla zrovna u dealera skladem a mě se nechtělo čekat několik měsíců na auto z výroby. Ale co, žiju jenom jednou tak proč si nedopřát, a ne pořád jen makat. Auta jsou dnes docela složitá a toto nabízí tolik funkcí a asistentů že návod k obsluze je neuvěřitelně tlustý. Návody čtu tuze nerad, naštěstí je ovládání auta a infotainmentu intuitivní, prozkoumání a porozumění mi trvalo jen pár hodin. Ještě se s autem sžívám a je to moc příjemné auto i svezení. Těším se na každou jízdu. Dnešní nafťáky s močovinou už nesmrdí a tak nemám špatné svědomí, nikomu neubližuju, ani planetě. Tak že, ať žije nafta a velká a zbytečná SUV. A Greta ať si trhne :-)

Silné stránky

-motor
-převodovka
-komfortní výbava, příjemný a prostorný interiér
-podvozek který ze mě nevytřese duši
-perfektní zpracování interiéru i exteriéru
-bohatá výbava

Slabé stránky

-chybí masážní funkce sedadel
-vyšší cena

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Hyundai Domanský, férové a profesionální jednání.

 


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Moderátor Medúzy Juchelka o smrti syna (†10): 2 roky jsem nemohl mluvit!

Moderátor Medúzy Juchelka o smrti syna (†10): 2 roky…

Aleš Juchelka (43), jehož tvář si pamatují zejména diváci pořadu Medúza, moderování vyměnil za poslanecké…

Hvězda Vysoké hry Miroslav Donutil vyzradil: Největší svině mého života?!

Hvězda Vysoké hry Miroslav Donutil vyzradil:…

Role gentlemanů v dokonale padnoucím kvádru mu sednou jako ulité. Jenže v perfektně střiženém obleku se dají…

 

iSport.cz

Slzy za Kobeho, pak show. Kyrgios dřel i skákal rybičky, Nadal ho chválil

Slzy za Kobeho, pak show. Kyrgios dřel i skákal…

Letošní Australian Open nabízí opravdu výjimečné tenisové zážitky. Osmifinálová bitva mezi Rafaelem Nadalem a…

Klopp po šoku naštval soupeře z třetí ligy: Odvetu nehrajeme, dovolená

Klopp po šoku naštval soupeře z třetí ligy: Odvetu…

Třetiligové anglické Shrewsbury zažívá fotbalovou pohádku. Outsideři na domácím stadionu během pár minut…

 

Reflex.cz

Čtrnáctiletý Putin a puberťačka Merkelová. Světové osobnosti, jak si je nepamatujete

Čtrnáctiletý Putin a puberťačka Merkelová. Světové…

Přední postavy světového dění většinou všichni znají z oficiálních snímků, které zachycují, jak si někde…

Do konce hradní ostudy už snad zbývá jen 1096 dnů, k nápravě hanby ale bude potřeba víc času

Do konce hradní ostudy už snad zbývá jen 1096 dnů, k…

Tak se nám dnes sešla taková dvě pěkná výročí. Pokud vycházíme z termínu minulé prezidentské volby – a…