Diskuse

Škoda Octavia (2002)

25.4.2009

Bestseller třídy aneb sen mnoha českých rodin Škoda Octavia,toto auto netřeba představovat tak jako každé auto i ono má předurčenou svou dráhu.Zde je…

 

Škoda Octavia (Matheas)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 11.05.13  13:21

    « zdar brňáku :-)

    pěkná kára, zdařilá recenze a exkluzivní fotky !! je to docela inspirující :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 04.04.13  12:55

    « Re: Fotky - max. rychlost - fake?

    +1
  • 00 Reagovat !

    foto mikys

    mikys 04.04.13  10:42

    « Fotky - max. rychlost - fake?

    Ahoj,
    u posledních dvou fotek, jak máš na tachometru skoro 220, tak nehrál sis s Photoshopem? :-) Přijde mi divné, že ikdyž jedeš těch "220" tak ti teploměr chlad. kapaliny ukazuje, že je motor studený :-)
  • 00 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 28.01.13  12:21

    « ad kola

    Velmi pěkné auto i velmi pěkná recenze, sám octavii mám a máš ve spoustě věcech pravdu. Já to nějak nechci otevírat, protože je to evidentně 2 roky uzavřená záležitost co jsi se tady dohadoval s kubanem, tak se Ti předem omlouvám a neber to nějak zle, ale padlo tady co jsem četl celkem dost nepřesností. Nechci Vám tady nějak mentorovat, ale chci jen napsat svůj názor co se týče těch gum. Já se gumama živím a tak jsem si za ty roky na to udělal svůj obrázek a mám s tím své zkušenosti.

    Octavia I nemá až na RS předepsané 17ky, na ně se může namontovat rozměr podle šířky disku 205/50 R17, 215/45 R17 nebo 225/45 R17 - poslední zmíněný, nejde na všechny obyčejné verze jentak namontovat, u některých se musí vyměňovat vnitřní výplně podběhů. Není pravda, že 17 palcové obuté kolo je oproti 16 palcovému těžké jako prase. Samotná váha disku záleží na kvalitě litého disku. Ten disk může být i velmi lehký a paradoxně i lehčí než 16kový plech, záleží také na počtu paprsků, šířce paprsků, vyjma OZ, které má velmi lehké disky i v mnoha paprskových verzích. Hodně záleží na kvalitě pneumatiky. Ty Goodridy, které jsi tam psal, že máš to je s prominutím čínská srágora, které jsou velmi těžké a hlavně hodně nekvalitní, já jsem s nima zažil u zákazníků story, které raději ani psát nebudu, separace bočnice, vytrhávání dezénových bloků, zubatění a další zvěrstva, až tam dáš normální značku gumy, uvidíš rozdíl.

    Širší pneumatiky nejsou opravdu více odolnější vůči vodě než užší, je to prakticky nastejno a zde hodně záleží opět na kvalitě pneumatiky a její schopnosti odvádět vodu z dezénu a vytlačovat ji do strany. Nelze hodnotit tuto odolnost podle šířky. Jízdní vlastnosti a lepší stabilita auta je jasná, čím nižší profil pneumatiky, tím je rychlejší odezva změny směru na volant. Ovšem není to vyloženě o šířce a výšce profilu to je z 50%. Nejpodstatnější je zde kvalita patky, čím kvalitnější patka u pneumatiky je, tím je reakce na řízení lepší. Např .Dunlop Sportmaxx TT, který se už bohužel nedělá měl kevlarovou patku a ta pneumatika měla bezkonkurenčně nejlepší odezvu na řízení ze všech ve všech profilových číslech, ve kterých se vyráběla a ta odezva byla stejná u všech výšek profilu. Rozhodně není pravda, že by zadek kvůli nižšímu profilu odskakoval a stával se nestabilním. Jistě fyzikální zákony platí. Ale zde je důležitá paradoxně šířka ráfku. Pokud budeš mít například ráfek 7x17 a na tom 205/50 R17, nebo 215/45 R17, tak bude jízdní stabilita mnohem lepší a auto bude držet lépe stopu než při šířce ráfku 7,5x17 nebo 8x17, pro tyto šírky ráfku je lepší mít rozměr 225/45 R17, ony už by taky na 7x17 šli blbě obout nebo šli, ale žádná estetika by to nebyla. Na příliš širokém ráfku pneumatika vytváří pomyslné Ačko a kordy a lana jsou v nepřirozené poloze a díky tomu pneumatika více odskakuje a je nestabilní.
    Co se týče jízdního komfortu, tak tam ji taky můžeš hodně zlepšit vhodnou pneumatikou, čím kvalitnější pneu s kvalitnějšími lany, tím lépe budou pohlcovat rázy a tím toho dost na tom autě ušetříš.

    Hodně také bude záležet na výběru pneumatiky, kterou tam dáš. Chtěl by jsi dát Continental SportContact 2, ty už se ale v těchto velkých rozměrech nevyrábí, teď už se dělá SportContact 3 a SportContact 5. Jsou to špičkové pneu, nic proti nim, ale všechno jsou to pneu se sportovním charakterem. Já osobně bych volil trochu jinou pneumatiku s komfortním UHP charakterem. Jízdní vlastnosti splní stejně, o trochu déle vydrží. Continental v tomto rozměru takovou pneumatiku nevyrábí, ale třeba Michelin ano, ten má dezén Primacy HP nebo už Primacy 3, to jsou komfortní pneumatiky se špičkovými vlastnostmi, krásně se na nich svežeš, uspoří Ti nějaké palivo a vydrží Ti déle. Jsou o něco měkčí (ne směsí, ale tuhostí nárazníku a běhounu). Nebo Nokian V, japonskou Yokohamu C.Drive 2 nebo Advan Sport. případně když bych volil sportovnější pneumatiku, tak Pirelli P Zero Rosso Asimetrico. Ten Continental není co do kilometrového proběhu nějaká velká sláva.
    Nedával bych tam pneumatiku s vysokým rychlostním indexem. čím vyšší index tím budeš mít tvrdší směs a tužší spodní hrany dezénových bloků. Dal bych si maximálně jednoduché V a dal bych si tam XL zátěž, v tom rozměru 225/45 R17 94. Ten zátěžový index není jen kvůi váze auta, že má zesílenou bočnici, ale má zpevněný celý běhoun, jak bočnici, tak nárazník a jsou tam pevnější i dezénové bloky v uložení. Ony se ty XL pneu dávají na moderní auta hlavně kvůli vysokému kroutícímu momentu, auta mají pořád větší sílu a ty se standartní zátěží se více lámou v blocích než zesílené. Není to nějak zásadní rozdíl, ale znát to je. Hlavně ta zesílená pneu více tlumí rázy a nepřenáší je tolik na nápravu. Zajímavé je, že lidé, co na ně přešli ze standartní zátěže říkají že to méně žere. Je to tak, protože přechod mezi běhounem a bočnící se tolik při nerovnostech a jízdě do zatáčky nedeformuje. Určitě ale zůstaň u asymetrických pneumatik, mají vnější rameno zesílené a jsou více stabilní v zatáčkách. Asymetrické jsou ale všechny které jsem zmínil a i conti, které by jsi chtěl.

    Omlouvám se, jestli jsem psal trochu zmateně, nejsem nějak velký spisovatel. Přeji Ti mnoho spokojených kilometrů a ať krasavice dlouho slouží:-)
  • 00 Reagovat !

    foto Nuhla

    Nuhla 18.03.12  12:48

    « Parádní recenze

    Tak tahle recenze mi otevřela oči. Zkusím se s tou svojí dostat na podobnou úroveň :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 06.10.11  08:47

    « Fotosoutěž říjen 2011

    Téma na měsíc říjen je :

    "Moje auto - tady je doma"
  • 00 Reagovat !

    foto Frantizsekk

    Frantizsekk 30.07.11  21:42

    « Turbo

    tady v irsku to chodi takto:
    [odkaz]
    350 euro + sikovnej soused a mas vystarano. Jinac, muj passat ma ted nejakych 330 000 km najeto a turbo je puvodni a tichounky.. zalezi asi na kusu a taky jeho pouzivani ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 22.07.11  23:28

    « Re: Recenze na Octavii

    El S....,
    nechápu ?
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 22.07.11  18:01

    « Re: trochu negativní kritiky

    :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto El-Scorpio

    El_Scorpio 22.07.11  17:20

    « Recenze na Octavii

    postnuté na iný web
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 20.07.11  23:46

    « Re: trochu negativní kritiky

    Hele toleruju že tu kecáš hovadiny vůči mě , ale ani na koutek ust si neber moji rodinu do pusy ani v dobrém nemuselo by se Ti to vyplatit . Radím Ti slušně .

    Nepotřebuju zvyšovat sledovanost tím , že mi v diskuzi zhazuje auto nějaký zobák ta recenze je tu víc jak 2roky a toto fakt nepotřebuje díky

    Geometrii si představ dělám v Porsche Brno jo a Ti si myslím pracují z daleko většímy rozměry sorry

    Hele to že jsem kupoval octavii aby mohl pořídit větší RD to si asi z té recenze nepobral a navíc te recenze je 2roky stará ?????? , ale to ty asi neřešíš .asi nepobíráš to , že jsou asi bezpečnější kvalitní brzdy a o desky se neboj není mi 2..let

    Nechápu ale proč pořád řešíš co dělám mužu si tam dát co chci a kam chci a ostatním po tom může být prd tak to neřeš jezdím v autě 15let a opravdu od Tebe nepotřebuju rady ................Neživíš tak nepřepínej.

    A ještě jednou Tě požádám slušně nestojím o Tvé příspěvky v mé dikuzi piš si je pod svou doufám , že to budeš respektovat
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  15:58

    « Re: trochu negativní kritiky

    To je typické. Nikde jsem tě neurazil, nikde jsem na tebe neútočil jen se bránil. Já ty tvé názory objektivně zkomentoval, je to podloženo praxí, tvůj útok na mne jsem si rozhodně líbit nenechal a nenechám. O slušnosti se začni učit ty, divím se, že člověk s takovými zkušenostmi jako ty musí přihazovat klacky do ohně. Zatím jsi nepřišel s ničím co by mé tvrzení jakkoliv vyvrátilo. Tak příště až začneš zase na někoho útočit, prosím bez urážek a afektů. To že jsi starší z tebe nedělá o nic lepšího člověka, než ze studenta základní školy.

    PS: Zatím jediná dobrá poznámka byla ta s gumou od tužky, bohužel je to přirovnání ke gumáám diagonálním, již 20 let za zenitem. To jsme ti slušně vysvětlil, tak děkuji za urážky a tvoji povrchnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 20.07.11  15:33

    « Re: trochu negativní kritiky

    Snažil jsem se být k tobě slušný Kubane, ale z tvého projevu je vidět že se ti nedostalo slušného vychování ani co by se za nehet vlezlo. Až jednou dostaneš rozum, tak se přihlaš, do té doby s tebou nemám co do činění.

  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  14:54

    « Re: trochu negativní kritiky

    >:D možná právě to o čem jsem se doposud vůbec nebavil, jelikož to beru jako samozřejmost :-)

    nezmar samozřejmě, vdyť může být Matheas rád, aspoň se mu zvýší čtenost ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 20.07.11  14:31

    « Re: trochu negativní kritiky

    Ty ji teda nezmar, Kubane! Moje přilnavost k povrchu vozovky je přímo úměrná počtu vypitých piv! A za tím si stojím! A co říkají o přilnavosti testy v autoškole? [odkaz] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  14:11

    « Re: trochu negativní kritiky

    jízdní vlastnosti = přilnvost, stabilita, náklánění podvozku, přesnost a odezva řízení a jiné...... já se bavím bohužel jen o té přilnavosti (navíc o sériově předepsaných gumách dle TP), asi jste to ještě nepochopili :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  14:09

    « Re: trochu negativní kritiky

    ale to já nikde neříkal že je, nebo že se brzdy opotřebovávájí enormě, prostě je to na ně větší zátěž, kdo jezdí plynule tak moc brzdy potřebovat nemusí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  14:08

    « Re: trochu negativní kritiky

    překrucuješ vše, tak se neoháněj slušnou diskuzí, bagatelizuješ vše, jako správný čech.

    Bohužel tě musím zklamat, na dálnici jezdím 110, a co jsem v posledních dnech viděl, ony kolony dělaly hlavně O2 řízené zkušenými řidiči. Diskutuj jako rovný s rovným, také ti nenadávám do starého páprdy bez reflexu a schopností se zkušenostma éry komunismu. Zatím úctu ke starším mám, ale vidno, že si jí vůbec nezasloužíte.

    Stilo není můj první vůz, já už jich pár na sportovních prostorách zlikvidoval, a můžeš si být jist, že mých strávených desítek hodin na oněch místech dalo o sportovní jízdě víc než tvé cestě z práce do práce.... Nezmiňuj se o vyježděnosti, nemůžeš vědět kolik mám anježděno a kudy, nemám najeto moc, zatím jen 150tisíc, ale s tímhle jsi začal ty né já. diskutére..

    240 je myšlen teoretický strop, chybí na to výkon, já nikde nepsal o tom, že s někým závotím, to je tvoje mýlka a diskreditace, to není slušná diskuze z tvé strany.

    DTM vozy jsi dal, a já to to vysvětlil, nemáš na to reakci, tak to zase nebagatelizuj!

    Já jsem neproflusal auto, proflusal jsem recenzi! Je hrozná!!! Ale nemám to srdce číselně hodnotit...

    K testu s gumou ;-) k tomuto jevu u předepsanýcg gum dle TP nedojde a víš proč? Protože je tak povaha podvozku tomu navržena, guma se v bočnici namáhá na tah, zvláště ty zesílená mají tah tak velký, že překonají adhezi pneumatiky s bezpečností 4x! /hel náklonu, tlumení podvozku a práce stabuilizátorů právě zabraňují tomu, aby se vnitřní část bočnice nepodebrala a nezdeformovala běhoun!!!! Žijete v dobách diagonálních gum a to je na tom to smutné!!! Přilnavost je zkrátka +- pořád podobná, nehodlám řešit zda se uthne pneu ve 170 nebo ve 171kmh...... už jsme doma? ne protože vy příliš moc nepřemýšlíte.... Pořád hodnotíte přilnavost stejně jako ovladatelnost a stabilitu... To já nikoliv! řeším pouze přilnavost.... A to je bohužel ověřené zjištěné a otestované, stačí si pročíst ADAC testy, tam jsou o tom taky nějaké články. K tomuhle zjištění se bohužel jízdou z práce do práce nikdy nedostaneš..... A pokud jsi se někdy dostal do smyku, věř že vinou byla řidičská chyba a nerovnosti terénu popř vada tlumění! Protože onu přilnavost jsi nebyl schopen zajistit.... Tak a teď diskutuj, čekám už konečně nějakou konstruktivní diskuzi.

    A jinak těm silám.... Pořád se bavím o rovnováze sil, že ona odstředivá sílá, neb to přetížení = síle třecí nebo je menší... Udivuje mne, že jsi to ještě nepochopil, neb by ti došlo, že tím odstředivou sílu řeším v každé větě a tím i deformaci bočnice... Pozorní to čtenáři...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  13:54

    « Re: trochu negativní kritiky

    kvůli obvodu

    PS: Já na to mám, ale mám dostatek rozumu abych si na to ten podvozek připravil, uložení tlumičů stabilizátory atpd geometrie... Námám v plánu zhoblovat gumy za 15K kilometrů. Z toho důvodu plynou ty peníze.

    PS: Ano vyzkoušet v praxi, a co jsi v praxi zjistil? Pořád je řeč o přilnavosti a o ničem jiném. Pochybuji že jsi se k hranici přilnavosti vůbec kdy alespoň přiblížil, ikdyž věřím, že to že jsi měl málem nakakáno jsi asi považoval za extrém).... bez urážky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 20.07.11  13:48

    « Re: trochu negativní kritiky

    je to svoboda diskuze, to že ty nepřijímíš kritiku na svou rozporuplnou recenzi je mi líto.

    Já nic zkoušet nemusím

    Faktem je že chceš úsporný bezpečný vůz
    - nazouváš nepředepsané typy pneu, co na sériovém podvozku už přilnavosti nepřidají, opotřebováváš si tím podvozek, zvyšuješ tím náklady, které jsi tak strašně chtěl snížit a mít je malé.

    Příště nepiš do recenzí voloviny a bude vše OK.

    Tvým dětem a rodině přeji jen vše nejlepší a tobě ve své podstatě taky, snad tě tvá ješitnost někdy nezabije nebo nebude stát moc peněz :-)

    PS: Poslední rejpanec, kdo ti dělá geometrii? >:D Já jen že na tak široké gumy se nedá geometrie neutrálně seřídit..... => opotřebování a zase ty prachy....

    Na to abys svlínkul gumu na správném ráfku, bys musel vyvinout přetíženíí větší než v kterém si kdy jel.... to Buď klidný, ale já vím že ty na tom kruháči a v zatáčkách umíš kouzla :-D

    Jo a k brzdám, proč jsi si tedy kupoval brzdy brembo? Proč si tak zatěžuješ kapsu? Přece jsi to nechtěl. Jinak brzdy chválím dobrá volba, snad jen doufám, že jsi k tomu zvolil i správný materiál destiček, abys o ně po 7tisících nepřišel, myslím o ty kotouče.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…