Diskuse

Škoda Octavia (2002)

25.4.2009

Bestseller třídy aneb sen mnoha českých rodin Škoda Octavia,toto auto netřeba představovat tak jako každé auto i ono má předurčenou svou dráhu.Zde je…

 

Škoda Octavia (Matheas)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 20.07.11  12:25

    « Re: trochu negativní kritiky

    Sice je to debata o ničem, ale se zájmem jsem si ji přečetl!!!!! >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 19.07.11  23:30

    « Re: trochu negativní kritiky

    matii , brandon , jetty ,v3jc3 , :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 19.07.11  23:28

    « Re: trochu negativní kritiky

    Než začnu tak bych Ti rád řekl , že už se s Tebou asi setkat ani nechci asi by jsme si moc nerozuměli a dopadlo by to blbě sorry

    hele nekritizuju vůbec nic , jen reaguju na to , že jsi mi vlezl do diskuze začal si tady rozepisovat jaka je octavia na.* a , že to nemůže tohle , že tamto je moc a to zas málo.Nechápu důvod , ale asi ani Tebe sorry

    nevím kde si se dočetl , že kritizuji tvoji naftu jen jsem obhajoval svoji přečti si to znovu
    hele vyser se na fyziku zkus si projet zatáčku v 100km/h s 17/45mm profilem a pak s profilem 15/65 myslím , že se budeš divit ale asi to svlíkneš .......

    hele nechceš mi snad namluvit , že seriové brzdy jsou lepší jak na vadnutí a na ochlazení než drážkované tvrdší bremba hele kdyby se to jmenovalo brambor a odvádělo to stejnou práci tak si je koupím .....fakt mi nejde o to , že jsou to bremba

    Hele na Té vodní dráze je to asi o tom jak se jaká guma chová na mokru a né o rozměru nemyslím si , že Tvé matadorky budou lepší než conti pirel nebo bridge.. nechceš snad říct , že auta která mají již v sérii 225/45/17 jezdí hůře jako 195/65/15 ? [odkaz]

    hele na pi.čoviny nemám čas tak to s tou houbičkou zkoušet nebudu sorry

    Moc se Ti omlouvám dale se omlouvám svojí ženě svojim dvojčatům , že trpí dále celé své rodině svým přátelům na macz kteří mě podporují dále kněžně libuši za to , že byla moc mě to mrzí , že jsem si na svoje auto nazul kole která nejsou dle normy čsfsmrk5365A/88 omllouvám se i TÜV institutu , že mi do TP schválili a doporučili rozměr 215/45/17 dále za to , že jsem do takto nekvalitního tuctového vozu dal něco jako chip abych tím snížil spotřebu........................

    Hele jednoduše

    Požádám Tě veřejně slušně, nepiš už mi zde do diskuze prosím opravdu nejsem zvědavý na tvé příspěvky jo Děkuju za pochopení a za respetování mého přání.

    Matheas
  • « 00 Reagovat !

    foto v3jc3

    v3jc3 19.07.11  22:05

    « Re: trochu negativní kritiky

    aha, takže vlastně tvoje Stilo na 15" s uzoučkýma gumama a pěkně měkkým podvozkem má za všech okolností lepší jízdní vlastnosti než moje Fiesta na 17" s pneu 205/40 a tvrdým podvozkem. Asi mi nezbývá nic jiného než souhlasit, nebo za chvíli přijdeš se čtvrtým rozměrem, kvantovou fyzikou a teorií relativity >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 19.07.11  19:43

    « Re: trochu negativní kritiky

    Přeně tak Matii :yes:
    Jednoduše laicky řečeno: Guma s vysokým profilem se při zatížení v zatáčce podvaluje (dochází k odklánění dezénu od povrchu silnice a tím zmenšováním styčné plochy mezi gumou a silnicí).
    Kuban: proč si myslíš, že výrobcem (v TP) povolená větší šířka pneumatiky jde ruku v ruce s větším diskem a nižším profilem???
    Jinak cituji tě: "já na stilo 17" mám, ale nemám tolik peněz na obutí, když 215/45/17 k ničemu nepotřebuju"... tak nepruď ty, co na to mají a užívej života... ;-)
    Nám stačí si ty kola přezout a vyzkoušet to v praxi, nemusíme kvůli tomu přečíst 3 učebnice fyziky... Servus :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 19.07.11  17:27

    « Re: trochu negativní kritiky

    Asi zrovna studuješ ty laterální síly že? Jinak si nedovedu vysvětlit, že se tím pořád oháníš. Většina tvých oponentů jsou zkušení řidiči praktici (osobně jezdím 21 let). Já zase mám zkušenost, že ty zácpy na dálnici tvoří právě takoví "fyzici na Matadorech"jako jsi ty, protože si spočítají laterální sílu a pak se diví, že vymetou pangejt. Při svých výpočtech stále vynecháváš sílu odstředivou (asi záměrně), která tu hraje roli zásadní a s vyšším profilem působí na pneu a tím i na běhoun více.

    Udělej si jednoduchý pokus ... vem si gumu na gumování cca 1x3cm a výšce 0,5cm a zkus s ní naplocho smýknout po nějakém hrubém povrchu ... třeba smirkovém papíře. Pak si vem tu samou gumu ale vysokou ne 0,5cm, ale třeba 2cm a smýkni s ní stejným způsobem a silou. Opravdu si myslíš, že půjdou posouvat stejně lehce/těžce? Proč gumuješ ve škole s tou gumou na výšku a ne třeba naplocho? Podle tebe a tvé teorie laterálních sil by to mělo jít stejně.

    Tvoje poznámky o pokrytcích a ješitech si nech pro sebe, já tě nezačal urážet, jen jsem psal, že jsi ještě kluk, který si koupil Stillo a teď to chce nandat celému světu na silnici i na fórech. Fiat vs zbytek světa. Stačí si přečíst tvoji recenzi a je to každému jasné. Absolutně nic proti tvému autu, RESPEKT pro všechny značky, ale psát, že mít větší gumy valil bys se Stilem 240Km/h a konkuroval vyšší střední třídě ... to je projev nevyježděného "kluka", kterých tu je na fóru tucet do roka.

    Co se týká vozů DTM, dal jsem to jako příklad, což věřím jsi pochopil, tak proč píšeš takové nesmysly, aby šly jezdit na české cesty.

    Píšeš že to myslíš v dobrém, ale přijdeš na cizí profil, doslova "poflušeš" někomu auto a když se někdo ohradí "myslíš to v dobrém".

    Říkáš, že se těšíš až se mnou budeš diskutovat a "smlsneš" si na mně v diskuzi o těžišti apod. Víš na co se těším já? Až jednou vnitřně dospěješ, dostaneš rozum a bude s tebou možné rozumně diskutovat.

  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 19.07.11  17:10

    « Re: trochu negativní kritiky

    pytat sa ich urcite nebudem nemame taky blizky vztah >:D ale myslim ze pri normalnom kludnom jazdeni to zas az take hrozne nebude a matheas zrejme pirat ciest taktiez nebude
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 19.07.11  16:58

    « Re: trochu negativní kritiky

    a už ses ptal svých brzd na to jak jim to vadí? Nech si to proměřit. To je jako říct, že silentblokům uložení motoru nebbude vadit když na ně posadíš o 20kilo těžší motor.....

    PS: ty máš pneu podle TP

    matheas nejenom, že má větší průměr ráfku, má je i širší, nemluvě o tom že má širší gumy než měla škoda RS. Tím dost zatěžuje celou nápravu. (pokud si je o tom vědom pak není co řešit, jen to dost bije do očí)

    Zkus si to představit na jízdním kole, poskládej si bicykl co bude mít 2x širší ráfek a pak brzď obyčejnýma paknama.... enjoy. Životnost se tím nezkracuje dvojnásobně, ale o řády procent až desítek. Vždy jde ale o povahu a chování řidiče.
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 19.07.11  16:49

    « Re: trochu negativní kritiky

    tak neviem preco mne tie iste brzdy dajme tomu 18 ky zatazovat nebudu a octavii ano ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 19.07.11  16:44

    « Re: trochu negativní kritiky

    to je ten problém, proto si to přečti ;-) než začneš moudrovat. PS: tyhle úpravy jsou dílem předchozího majitele, ale věřím že to víš, že jsi mou recenzi četl :-) Pane Brendonne.

    PS: Máš to v TP? pak není co řešit... rspektive nevím co ty řešíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 19.07.11  16:27

    « Re: trochu negativní kritiky

    vieme ze si odbornik, staci si dat tahokov do masky, ovisnuty vyfuk, brutalne matador gumy, nastudovat si fora a sme majstri sveta vsetci ;-)
    so spotrebou suhlasim jazdim za 6,5 l v meste menej sa neda
    nad profilmi pneu sa smejem mal by si si vyskusat prejazd tej istej zakruty na 15 kach (65) a 17 kach (45)
    brzdy preco by ich viac zatazovali 17 ky :-O v tp mam ako 15 ky tak aj 18 ky a v kufri mi ziadne doplnkove brzy kvoli volbe kolies nedali :'-(
    dalej som necital takze neviem o com pises >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 19.07.11  16:13

    « Re: trochu negativní kritiky

    Spotřeba: Vůz musíš vždy rozjet, něco vyjet, přibrzdit znovu rozjet a pak někde dojet. Rozjezd je největší dým každého vozu a mapu TDi jednotky znám víc než dobře abych věděl, že ve měste se za 4l jezdit v průměru nedá ;-) To holý nesmysl. Vozy se na spotřebu ve městě testují stylem, rozjezd udržet rychlost zastavit, rozjezd atpd + pár cyklů do kopce a z kopce. Pokud bereš jako jízdu ve městě průjezd městem po zelené vlně 50km rychlostí, tak se rychle prober, tímto akorát lidi budeš těžce mystifikovat a dále se budou o těchto zázračných motorech šířit fámy, ono čech ti totiž uvěří pokud jde o škodovku. S felicii jezdím dojezd 630-700, někde budeš mít problém.

    Motor: Ostatně já ještě neviděl ani octu s nájezdem více jak 400tisíc.... Tedy jednu ano, u známého, stejně jako jeden z klubu co má můj motor JTD a má na něm 750tis. Takže z mého vlastního úhlu pohledu je to dost bídná a typická obhajoba.... PS: Kritizuješ mojí naftu, aneb tu naftu kterou kopíroval VW :-) JTD jsou velmi spolehlivé a solidní Common Rail nafty.
    - já na stilo 17" mám, ale nemám tolik peněz na obutí, když 215/45/17 k ničemu nepotřebuju neb tím zhoršuju komfort. Nemluvě o tom, že na vodní dráze mi 15"ce s Matadorkama gumama odvedly mnohem lepší kus práce.

    Stabilita: Chci tě vyvézt z omylu, klidně si o tom zjišťuj informace jinde, ale vzhledem k tomu, že to jde do rozporu s tvojí recenzí jsem to napsat musel.

    Interier: Ano samozřejmě :-) to už bylo jen takové hnidopišství.

    Brzdy: Achy ty brzdy brembo... to je ta záruka kvality... chtěl bych být takový idealista :-) Nejde mi o samotnou intenzitu brždění ale její projev společně s podvozkem... Vůz je pod zátěží při ostrém brždění neklidný, zvlášť se 17" kolama. Pokud není řeč o octě RS.

    Vzhled: já psal kritku, a to co si myslím, né že to tak je :-)

    Brzdy/Chip: Víš proč trpí brzdy? Né čipem, ale tím že musí pohlcovat mnohem větší valivé hmoty od kola. Brzdy se navrhují právě na určité hmotnosti kol a rychlosti. Proč bych já měl kupovat jiné brzdy, když mám přečipovaný motor, se kterým jezdím stejně rychle jako s nepřečipovaným???

    Vzhled tvého vozu: Já taky tvůj vůz nikterak nehaním, já mám octavie rád. O dovozu jsem přemýšlel, ale nakonec, probůh, má jí tady každý, chci se trošku lišit, tak sem si koupil všemi zatracované auto :-) A vida, zatím také jezdí výtečně.. to se takto brát nedá.... Kvalitní oktávku ale budu vždy řidičům závidět :-)

    - houpající se vůz co drží je naprosto v pořádku vůz. Říká se tomu komfort.

    - co se zařazení týče, ano to máš pravdu, je to hothatch, octavia je ale podvozkem stejné auto (tedy s golfem)

    - neboj moje vozidlo už nevrže :-) utáhnutý šroub
    - stabilita: přesně tak, stabilita!

    - k tomu plavání/držení jako prase: malej pokus, vezmi si houbičku na nádobí a začni s ní drhnout, co ta houba dělá? Pak si vezmi rejžák, a začni dělat to samé. Možná pak pochopíš co tím básník myslel :-) Aneb koukni se jak se deformuje pneu.

    - přesně tak, o tom ten vyšší profil je - vyšší komfort, a tobě přeci vadí tvrdý podvozek a jeho uskakování ne?

    Já vše s rezervou beru a klidně bych se sešel, Gmeter na přetížení mám pokud zvládneš aspoň 0,8g tak smeknu, ale kruháč není nijak dobrý na cvičení, navíc já na veřejném neprasím :-) Do havířova pojedu na oleje, ale nevím zda mi to vyjde tento měsíc. PS: Kdybych nechtěl rozvázat širší diskuzi tak bych takovou slohovku nepsal...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 19.07.11  12:39

    « Re: trochu negativní kritiky

    neřeším jednotlivé vzorky. To tu budeme do nekonečna. O šířce pneu se dočteš ve článcích o aquaplaningu, jízdu na sněhu nezná skoro žádný řidič, proto těch mylných názorů a reakcí všude na netu, proto ti může na zimu připadat široká guma OK, já se bavil čistě o jízdě na sněhu, sníh je to co napadne v zimě na cestu, udělá to nějakou souvislou vrstvu jemného bíleho povlaku a musíš přes to přejet... těchto situací moc nevzniká, stejně jako situací kdy máš 5cm a více vody na cestě, ono občas ano, pak to končí zácpama na dálnici kvůli bouračkám protože si někdo myslel něco jako ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 19.07.11  11:59

    « Re: trochu negativní kritiky

    udivuje mne tvá poslední narážka, ta mluví za vše.

    1) pneu má omezenou adhezi
    2) aby jsi zajistil grip musíš překonat laterární sílu silou kolmou k povrchu, tedy přítlačnouTo zajistíš jak ty moudrá fyziko???
    3) grip je definice složená z adheze, styčné plochy (která bývá u vyšších profilů pochopitelně - ikdyž u tebe už si nejsem jistý- větší)
    4)vyšší profil se více deformuje v bočnicích- tudíž v autě simuluje plavání (něco jako vjezd do kolejí), snižuje se odezva a čitelnost řízení, ale GRIP stále zůstává "relativně" stejný....
    5) PNEU SE NEBORTÍ V BĚHOUNU!!!!!!!!!!! ale v bočnici

    vyšší profil==> lehčí kolo, menší hybné síly, horší odezva řízení, sjejná trakce, lepší tlumící schopnosti..
    menší profil==> těžší kolo, větší hybné síly (namáhání podvozku), lepší odezva řízení, stejná trakce, nižší tlumící schopnosti (náchylné na nerovnosti) zase namáhání podvozku a s tím související vyšší relativní nebezpečnost

    Pokud ti tohle nestačí k zamyšlení se jaký jsi pokrytec a ješita, pak pán bůh s tebou.... Já to myslel v dobrém, ale evidentně někdo se nedokáže přenést přes svojí osobnost.

    A prosím začni to rozvíjet do hloubky..... Ještě jsme se nedostali k náklánění a těžišti vozidla, rád si na tobě smlsnu.

    [odkaz]

    jeden z mála výtažků z webu, nikde se nedočteš pořádně nic o volbě PROFILU...... a proč? protože to přilnavost neovlivňuje.... Kdybys něco na různých pneu najezdil, věděl bys....

    PS: Překonat laterární síly s vozem, vyžaduje těžký žaludek a nerovný terén, na rovné suché silnici téměř nemožné.... Široké pneu se dávají do sportovních vozů proto, aby přenesly kroutící moment a neprotáčely se (tím se zkracela jejich životnost) či se zvýšila brzdná účinnost, nižší profil pak pro zlepšení odezvy řízení a eliminaci naklánění, protože tam je potřeba přesnost.. to že jakmile s takovým supersportem přejdeš přes hranici přilnavosti přijde okamžitě těžký smyk téměř bez jakéhokoliv varování, to už si nikdo z lidí neuvědomuje, protože v takových vozech ještě neseděli..... Ale co už... očekávám zase něco konstruktivního jako tomu bylo v té tvé poslední úžasné větě.

    A jinak, pošli DTM vozy jezdit na české cesty :-D odborníku jeden.

    ADD2: Octa 1 má v TP max 16" kola na 205 nebo 215, teď nevím přesně... 17" měla jen RS octa s většíma kotoučema a sportovnějším tlumením, která na to byla stavěná a připravená.... Volba 17" kol ještě na tak široké gumě je OSTUDA a důkaz neznalosti. Stěžovat si potom na rázy, přetáčivý a neklidný zadek, přitom si přát nenákladný RODINNY voz je do nebe volající!
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 19.07.11  10:51

    « Re: trochu negativní kritiky

    to Kuban: já se taky bavil první půlku příspěvku o gripu(přilnavosti).

    Hluboce s tebou nesouhlasím co se týká tvého tvrzení, že pneu se stejnou šíří a různým profilem mají stejnou přilnavost. Pokud tomu nevěříš, udělej si třebas fyzikální pokus, ale jak už jsem psal, právě tím nakláněním auta působí při vyšším profilu na běhoun větší odstředivá síla než u nízkoprofilových pneu, kde působí jako opora i nízko položený ráfek a daleko dříve začne ujíždět.

    Nechceš mi snad tvrdit, že když postavíš auto na gumy 225/45 což je šíře 225mm a profil 100mm začne ujíždět v zatáčce do boku ve stejném okamžiku jako imaginární 225/100 (225/225mm). Pokud ano, zajdi za svou učitelkou fyziky, ať ti vrátí prachy cos vyhodil za školu.

    BTW se divím, že dle tvé teorie třeba nejezdí DTM na traktorových slickách a drkotají se na nízkoprofilech.
    :-)

    Ty si prostě ještě kluk ...
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 19.07.11  01:22

    « Re: Aštar tě vzývá

    OkresyLover,
    máš pravdu také jsem podlehl davovému šílenství chipu stydím se a slibuju že to nikdy neudělám
    >:-[] a máš pravdu asi to je úchylka >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 19.07.11  01:20

    « Re: trochu negativní kritiky

    Hele než Ti trochu rozeberu Tvé výtky tak Ti zkusím něco objasnit.
    Neber můj komentář taky zle jen reaguji

    Octavii nemám na to abych někomu natrhával * na cestě na to jsem jí nepořizoval Je to zcela rodinné auto které pro mě představuje spoustu ušetřených peněz.
    Jednak je to tím , že originál nahr.díly mám opravdu za babku což Ti fakt vysvětlovat nebudu , a taky tím že tento motor je tímto proslulý což asi nevíš jinak bys nepsal místy takové bláboly :-)

    Spotřeba
    nechápu někoho kdo zaručeně ví , že ten druhý to tak nemůže přeci mít , dle čeho soudíš měl jsi Octavii máš s ní zkušenost , že nesouhlasíš??? nevím k čemu by Ti byla spotřeba při zrychlení 30-50 ???? navíc zaleží přeci na tom jak šlápneš na pedál né ? nebo snad i na toto máš výpočet tlaku nohy?
    Dvojnásobný rozdíl hochu poznávám pokaždé když jedu na benzinku s felicii jsem tam byl co 500km a s Octavii cca co 1000km

    Motor
    Tento motor není nejlepší na světě to nikdo netvrdil , jen píšu , že v době kdy se tento motor vyráběl byl ve střední třídě jeden z nejlepších teda pardon spíš to byla verze 66 Kw která neměla variabilní naklápění lopatek a co se týče spolehlivosti kolik Fiatů jsi potkal z nájezdem 300 - 400 tis/km ? A díru do světa s ní nedělám to jsi napsal TY !
    Moc se chytáš slovíček spotřební věci a celkové opotřebení auta je rozdíl .

    Kola nedrží drží jen pneu....Hm nechápu jak si to pochopil a ptát se radši nebudu. To je snad jasné né že drží kola , ale při použití většího kola a širší pneu je stabilita větší zkus si dát na stilo 17 chvíli jezdi a pak mi napiš jaký rozdíl si cítíl asi se už nebudeš houpat

    Stabilita
    "definoval bych to spíše jako zklepšení pocitu a enormní zatížení horšího podvozku (řeč je převážně o zadní nápravě a rozvoru) -> rychlejší opotřebení pneu, brzd, nemluvě o nápravě celkově- stabíky atpd..."

    Hele nechceš to napsat za mě :no: Je to můj názor a zkušenost tak nevidím důvod proč se Tím tak zaobíráš :no:

    Dílenské zpracování
    toto už nedávám Hele je to moje Octavia a když je pro mě interiér praktický tak je pro mě praktický a je mi šumák zda je praktický pro Tebe. Kvalitu zpracování hodnotím podle toho , že mi v interiéru po 175.000km nic nevrže (jako tobě) nikde nic neklepe a to jezdím na Těch velkých nizkoprofilových kolech co nemáš rád. Jo koukni zde [odkaz] a najdi mi v tom seznamu Fiata nebo se snad v té době nedělal ?

    Brzdy
    Fakt jsi to četl ?? Octavia dostala vřed i vzad místo sériových ,brzdy Brembo které na to jak je auto obludně velké a nemotorné tak brzdí dobře (poznámka dobře je za 3 ju ať to zas nepochopíš , že jsou nejskvělejší)

    Nadčasová

    Opět a zase ??? vidím Octavii svýma očima a dle mých očí je nadčasová pokud to tak nevidíš a jseš přesvědčen tak to nevidíš no , ale s tou xsarou s tebou budu souhlasit našim stojí už 7 let před barákem a je pořád hezká

    Nechápu jak můžeš hodnotit moji gramatiku když sám napíšeš toto hodnocení s toliko chybama, zameť si před svým prahem a pak házej špínu na ten můj. ??

    poznámka vez , že Ty kuláky ramena atd... při 17 trpí daleko víc než brzdy
    Ano brzdy trpí pokud auto načipuješ a necháš tam sériové brzdy ty jsi vyměnil brzdy ??

    Je mi to jasné proč toliko kritiky stačí si přečíst tvou recenzi

    "Oči se zaměřily na Octavie. Možná to neměly dělat. Žalostný stav interiérů ojetých vozidel svědčí o jejich nekompromisních zkušenostech automobilovým životem a jelikož jsem člověk mladý, rád bych vůz co bude se mnou držet krok – do dvou let svou smrt neplánuji. Octavii jedině v naftě, toť bylo moje pravidlo. Stav naftových vozidel v ČR je rok od roku stejný, najeto 120000, rok výroby 2000 cena kolem 100000, super stav, s pofiderní historií, pofidérního držení těla, pofidérního zvuku motoru a ještě pofidernějšímu poměru „ujeté kilometry na rok života“. Asi se v něměcku běžně naftové motory na 10tisíc km ročně kupují "

    koukal jsi na moje fotky interiéru připadají Ti žalostné ? mě né a ani kolegům s daleko mladšími vozy (neberu design ) v Čr se nadá moc pořídít solidní auto , proto jsem si OI nechal dovézt z Německa

    "jsem si chtěl koupit téměř nejporuchovější vůz co dnes na cestách můžete potkat – Felicii)"

    v té tabulce Felicie byla tak to s ní nebude zase tak špatné navíc celková roční oprava a investice do Felicie je mnohem levnější než tvoje jedna garanční prohlídka nebo to bude hodně stejné

    "Jízdní vlastnosti jsou ale vynikající. Vůz se na 195/65/15 gumách krásně houpe"

    to asi nebude vynikající když se houpe

    "Po stránce interiéru bych řekl, že o krok převyšuje hlavního konkurenta – Oktávku stejné generace"

    co s toho když je to pěkné , ale vrže to :-(
    hlavní konkurent STILA byl GOLF FOCUS MEGANE atd...prostě HOT HACHE a né octavia ta s nima byla pouze ve skupině

    "Naladění podvozku bych odhadoval jako bezpečné do 200km/h, s 215/45/17 by neměl být problém valit i 240 "

    tzn zkráceně lepší stabilita ne?

    "vůz strašně plave na přední nápravě, guma se kroutí a spolu s malou odezvou volantu, to nepřidává k mému pohodlí. Za to v zatáčkách drží jako prase"

    tak plave nebo drží jako prase ?

    Když budu mít 15al tak taky nemusím zpomalovat na dírách jelikož profil 195/65/R15 je balon jak na traktor

    Závěrem tento měsíc od 25ho se chystám směr Orlová tak si můžeme dát sraz v Havířově a trochu se projed třeba po kruháči atd...zjistit jak to sedí atd ... a třeba už si nic vyčítat nebudeme.

    Hlavně to ber z rezervou , ale pochop musel jsem reágovat , taky bys to uděla kdybych Ti hanil v tvých očích vysněné Stilo a snažil se Ti vnutit můj názor na spotřebu design atd...
    Každému se líbí něco jiného a má jiné priority

    Zatím se měj a s tím srazem to myslím vážně a pokud né rád Tě třeba přivítám v Naší fotosoutěži na MACZ [odkaz]

    Matheas
  • « 00 Reagovat !

    foto v3jc3

    v3jc3 18.07.11  23:17

    « Re: trochu negativní kritiky

    ha ha musím se fakt smát >:D situace kdy byl na mokru / sněhu lepší užší profil pneu je tak 10 - 15 lel zpátky. Zaspal si? :-) Když už je tu řec o gripu, řekl bych že kvalitní guma, bude držet nestorvnatelně lépe než čínský šmejd, bez ohledu na šíri, nebo profil. S tvou představou o neskutečně těžkých 17" (od cca 7,5 kg) kolech taky nesouhlasím a i kdyby byl, furt lepší, než když nad přední nápravou trůní přetěžký nafťák.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kuban

    Kuban 18.07.11  22:54

    « Re: trochu negativní kritiky

    co definuješ jako jízdní vlastnosti..... Já jsem se bavil o gripu, což je jeden z parametrů definující ony jízdní vlastnosti... To že pneu s větším profilem mají horší odezvu pro řízení je věc jiná, nícméně na přilnavosti to nic nemění, ba co víc, je tak vůz použitelnější pro mnohé různé terény. To že se ti na nízkoprofilu vůz nenaklání a neplave, neznamená že se chová lépe nebo je bezpečnější - je to jen o pocitu. Právě se tak akorát projevuje více ono odskakování zadní nápravy. Ale na přilnavosti se nic moc nemění, rozhodně to nestojí za hlubší rozbor (tak bych to asi řekl), aneb dříve než dojdeš v zatáčce k takovým laterárním silám převyšující adhezi pneu, ti spíše uskočí samotná zadní náprava než že se překročí přilnavost, na vodě je široká pneu občas i na škodu nemluvě o sněhu. Široké nízkoprofilovky beru jako věc vkusu a designu s tím že to ten člověk má právě z toho důvodu, rozhodně od toho nemůžeš čekat nějaký praktický přínos ba naopak, jen další náklady :-)

    co se negativa týče, je hlavně to, že 17" palcový široký ráfek je těžký jako pr*se, z toho ty vyplývající zátěže na nápravu a brzdy.

    (o tom jsem se zmiňovalproto, protože jsi se v recenzi zmiňoval o tom, že sis chtěl vybírat relativně bezúdržbový vůz - tak mi tohle prostě vždy bije do očí, nejde jenom o tebe)
    - to že píšu takovou kritiku neber vůbec zle, prostě jen věc do pranice a k zamyšlení, taky nejsem člověk co pobral všechnu moudrost, ale jisté vzdělání a zkušenosti mám :-) bohužel i ty velmi nepříjemné co nikomu moc v autě nepřeji.
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 18.07.11  19:09

    « Re: trochu negativní kritiky

    Teda nebudu se tu nějak rozepisovat k tomu komentáři, ale trochu bych polemizoval o těch gumách.

    "Co se gripu týče, je jim většinou jedno jaký profil, jde o šířku..." ... snad ne 8-s
    Teda nejsem vyloženě odborník přes gumy, ale řekl bych, že profil má zásadní vliv na přilnavost. Tedy čím větší profil, tím působí v zatáčce větší odstředivá síla na běhoun a zároveň se snižuje i přilnavost. Opravte mne jestli se pletu. Pokud by platilo co píšeš, mohli by dělat vysokorychlostní pneu pěkně vysoké a zabili by tím dvě mouchy jednou ranou. Krom gripu by měli i dostatečný jízdní komfort.
    Právě ty nízkoprofilové 17" opravdu zlepšují jízdní vlastnosti třebas měkčeji odladěného podvozku a není to jen subjektivní dojem. Já měním 205/55R16 (zima) a 225/45R17 (léto) a je to sakra znát.

    Máš pravdu, že ne každý vůz široké gumy potřebuje, ale pokud dotyčnému nevadí horší jízdní komfort, vyšší spotřeba a opotřebení, potom proč ne? Za předpokladu, že se jedná o schválený rozměr pro dané auto bych se větší šíři nebránil.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…