Diskuse

Škoda Rapid (2017)

24.12.2017

Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr.…

 

Škoda Rapid (MadMack2)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 20 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 27.12.17  17:54

    « Re: Re: Gratulace...

    Však já ti tu důvěru vůči škodovce neberu, taky mám dvě doma, ale prostě když začnu číst recenzi jak si vybíráš auto a už cíleně v podstatě víš, že stejně skončíš ve Škodovce, tak je to rozhodování zbytečné popisovat, je neobjektivní.

    Hned na začátku Astra, auto, které je o třídu výše, porovnáváš cenu dieselu proti benzínu v Rapidu, benzín je v Astře levnější a taky plná výbava v Astře je něco jiného než v Rapidu.

    i30 je byla novinka, ale i tak u prodejců jsou ceny o hodně jiné než v cenníku, opět srovnáváš cenu v naftě, proč ne v benzínu? A navíc na skladě ještě i teď jsou automaty v minulé generaci, která je pořád ještě dobré auto. [odkaz] - a výběr byl větší.
    lehce jeté v naftě: [odkaz]

    Ad Focus... za dvoulitrovou naftu 530? Super cena za plnohodnotné auto s perfektními jízdnimi vlastnostmi, opět v benzínu by cena byla někde na úrovni tvého Rapidu. A jestli ti na něm nepříjde nic extra...jel jim Jekyl nebo Hyde? Neříkám, že je to krásné auto, to ne, ale zase jako celek a jízdně jiná (nižší střední) třída.
    ... a tak se dá pokračovat.

    Neříkám, že je Rapid úplně špatnou volbou nebo, že jsi měl volit jinak, ale asi bych si odpustil ta porovnávání, protože každý kdo si některé z aut, co popisuješ, projel, ví, že to jsou jedině zaujatá srovnání.
    Prostě jsi chtěl Škodovku, tak sis ji koupil a ten zbytek bych raději nerozebíral ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 08.02.18  15:24

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Reaguji trochu opožděně, ale nesouhlasím. Když se dívám na videa zrychlení a pružných zrychlení, tak corolla atmo 1.6 z 0-100km taky okolo 9s.

    [odkaz]
    [odkaz]

    Pružné zrychlení taky určitě není "nekonečné" viz: ¨
    [odkaz]

    a kolega pode mnou dal dobrý odkaz na přímé porovnání 1.4 Tsi vs 1.6 corolla, kde je jasně vidět, že 1.4 Tsi má navrch, ale ne moc.

    To, že auto u zrychlování zní jak skůtr a CVT pocitově nejede je ovšem pravda.

    Ale 1.4 Tsi není o tolik silnější (v reálu), jak se uvádí. Je úspornější, na dálnici určitě tišší. Na druhou stranu - do města je zase atmo + cvt rozhodně příjemnější volba.

  • « 10 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 14.01.18  14:22

    « Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    To Verny: Nedá mi to a řekl bych, že Tvoje tvrzení o atmosférách <2 L je trochu vytržené z kontextu.... Chápu, každý si asi budeme chválit to svoje… ale podívej se na to i z ekonomické stránky.
    Lidem, kteří potřebují motor dynamikou odpovídají právě těm atmosférám (řekněme 1.5 , 1.6 , 1.8) automobilky často ani nemají co nabídnout, pokud jde o rozumný, dynamicky podobný čtyřválcový turbobenzín v cenové kategorii odpovídající právě těmto atmosférám (jasně, díky různým akcím a doprodejům to neplatí stoprocentně, ale obecný trend takový bude). Na „finančním“ místě těchto atmosfér je často nabízen právě Tebou zmiňovaný („komentářů nehodný“) turbo-tříválec… a ten je kolikrát stejně ještě dražší, než obdobně dynamická a osvědčená čtyřválcová atmosféra. Ona úspora v pořizovacích nákladech za atmosféru pak během životnosti auta mnohdy plně pokryje i cenový rozdíl ve vyšší spotřebě benzinu. A míra „zhuntovanosti“ či spotřeba oleje obou typů motorů po několika stech tisících km by taky stála za samostatnou polemiku. ;-)
    Prostě mám za to, že pokud budeme srovnávat motory v cenové kategorii odpovídající právě těm atmosférám <2.0 L , tak tady ty turbobenziny nemají zas tak moc co nabídnout (a to nijak výrazně ani svou dynamikou a už vůbec ne kultivovaností) a bude záležet spíš jen na individuálních preferencích zákazníka.
  • « 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 14.01.18  10:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    To, že by atmosféra pracovala nad 30km/h o 500-1000 otáčok viac nie je pravda... Extrémne dlho sprevodovaná Mazda3 88kw točí pri 130 km/h cca 2700 - myslím že podobné otáčky väčšinou točia aj menšie turbá - Corolla s MT točí na pri 130km/h 3000 - teda 300 otáčok, je rozpustených medzi 5 stupňami.
    Prečo taký hate na preplňované trojvalce? 1.2 Puretech 96kw bude lepší z pohľadu dynamiky - a na kultivovanosť sa hádam sťažovať nemôžeš (ako človek dlho jazdiaci 1.9 TDI ak sa nemýlim >:D >:D :D).
  • « 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 13.01.18  15:55

    « Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Ja netvrdím, že atmosféry sú lepšie, ale podľa mňa sa nedá povedať, že 1.6 v Corolle je prepadák oproti 1.4 v Rapide. S manuálom točí Corolla na dialnici 3500 pri 150km/h (s CVT to na rovine to bude pravdepodobne okolo 3000) - pochybujem, že Rapid točí 2000.
    Výkony odčítané z grafov (+- pár kw, neupravoval som to v prospech corolly >:D naozaj):
    otáčky 1.6 Valve97kw 1.4TSI 92kW
    2000 30kw 40kw
    3000 52kw 65kw
    4000 66kw 85kw
    5000 82kw 92kw
    6000 95kw 92kw

    Teda Corolla si musi pomahať približne +1000 otáčkami, aby mali motory rovnaký výkon + asi nieco zozere CVT.
    Jetta 1.4 TSI vs Corolla 1.6 Valvematic MS: [odkaz]
    Síce provizórne porovnanie 80-160, ale lepšie som nenašiel - vidno na ňom, že Corolla zaostáva tak o sekundu - čo je jasné že horšie, ale úplný prepadák by som nepovedal.
    So spotrebou máš pravdu - tá je o 2 deci vyššia podľa sprintmotora (Auris 1.6 2013+: 6.79 l/100km vs Rapid 1.4 2013+: 6.57 l/100km) - ale takisto nič veľkolepé.

    Takže určite nie je pravda, že Rapid by si v pohode zrýchľoval z 90 na 150 v 3000 otáčkach a Corolla by ho nevedela dohnať a hučala pri 6000. Potrebovala by tak 4000 aby zrýchľovala obdobne. Je pravda, že CVT pocit zrýchľovania maskuje, pretože "záťah" sa nemení.
    Corolla je v objektívnej dynamike pohonu a spotrebe o malú štipku horšia, ale o žiadnych veľkách rozdieloch sa nedá hovoriť - takisto v odhlučnení Corolla je odhlučnená lepšie, teda tých + 1000 otáčok nemusí byť počuť - ale to je iba môj subjektívny názor.
    Na druhej strane Corolla ponúka vyššiu predpokladanú spoľahlivosť - CVT ti pravdepodobne 200 000 v pohode vydrží (na Toyota fóre som našiel jediného človeka, ktorý mal problém - a to ešte v záruke, takže pravdepodobne výrobna vada) a motory vyzerajú byť takisto bezproblémové.

    Takže najväčší problém je v skútrovom prejave, ktorý vadí Mr. Hide-ovi >:D (a kopu ďalším ľuďom).

    Ja mám Corollu s CVT objednanú - keď na nej niečo najazdím, tiež pridám recenziu. Aby ste si nemysleli, že ju slepo idealizujem, tá 1.6 je podľa mňa najslabší článok na aute, a keby dávali 1.4 turbo mám ju tam >:D - a keby som sa nerozhodol pre automat beriem Focusa s 1.5 EB.

    Edit:
    btw - Verny o akej kultivovanosti hovoríš? Prečo by mala byť atmosféra horšia?
  • « 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 12.01.18  23:35

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Tak Corolla má oproti Rapidu pozitiva v podvozku a šíři interiéru, ale celé pohonné ústrojí vše zabíjí.
    Dynamika není srovnatelná - už jen papírové hodnoty jsou opravdu rozdílné - zrychlení 9.0s vs 11.1s, maximální rychlost 208km/h vs. 190km/h.
    V praxi je jízdní projev Corolly srovnatelný s Rapidem ve městě. Mimo město je již citelně znát nižší točivý moment motoru a převodovka vše nahrazuje otáčkami, které při citelnějším sešlápnutí plynového pedálu letí k 6.000ot., kde setrvávají, dokud potřeba akcelerace neopadne.
    A největší rozdíl je na dálnici, kde v rychlostech kolem 150 km/h točí Corolla o cca 1.500ot. více než 1.4TSI Rapid, což vyvolává hluk, nepohodu a vyšší spotřebu.
    A pružné zrychlení např. 90km/h - 160km/h ( zbrzdí vás kamion a chcete se vrátit na svoji rychlost ) je u Corolly nekonečné doprovázené "skůtrovým" projevem celého pohonného ústrojí.
  • « 10 Reagovat !

    foto marguc

    marguc 02.01.18  16:16

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Tiez si myslim ze pri porovnani corolly a rapidu ma corolla jasne navrch ci uz je to priestorom, vybavou, spolahlivostou, bezpecnostou a celkovym spracovanim. Ak ti islo len o co najlepsi pomer vykon tak corola by bola jasny vitaz. Aj u mna bola v najuzsom vybere ale rozhodol som sa pre mazdu. Predsa len moj financny strop bol trosku vyssi a tak som sis mazdou priplatil za motor a celkovy pocit vnutri v aute. Rozhodol som sa pocitovo aj ked cesta rozumu bola toyota.
  • « 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 02.01.18  14:45

    « Re: Ještě k výběru auta

    Jasné teraz ten benzín vs. nafta dáva zmysel >:D.
    Nemôžem ale s tebou súhlasiť, že Corolla je horšie auto ako Rapid. Objektívne je Rapid LowCost, pričom Corolla je normálna nižšia stredná trieda. Corolla je až na kufor priestrannejšia (o 7 cm širšia), interiér je na inej úrovni čo sa týka materiálov (design ma rád každý iný, a slušne spracovaný Rapid je). Takisto čo sa týka platformy zdieľa Corolla prednú nápravu s Avensisom, zatiaľ čo Rapid so starým Polom. Odhlučnenie mi subjektívne tiež prišlo lepšie v Corolle (až na kamienky v podbehoch, tam to je bieda pre Corollu).
    Jediná vec, o ktorej sa dá baviť ako o lepšej v Rapide je motor - s manuálnou prevodovkou je Corolla strašný leňoch, ale s CVT to taký problém nie je - proste sa príde pre výkon do vyšších otáčok, ale toto ti hlavne po presadnutí zo silnejšieho TSI nevyhovovalo >:D - to verím.
    Takisto sa do Corolly montujú Full LED svetlá s ostrekom a automatickým nastavovaním výšky, pričom do Rapida utlmená verzia xeónov, ktoré proste musia svietiť horšie. A nakoniec myslím že Rapid neponúka žiadne systémy dozorujúce vodiča - Corolla síce obmedzene, ale sleduje pruhy a mala by autonómne brzdiť.
  • « 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  17:59

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Musím říct, že mě tvůj příspěvek zklamal.
    První větou jsi bez argumentů vše mé zpochybnil a pak ani nenapsal, co máš za auto. Podle parametrů a servisu zdarma bych řekl, že je to současný Ceed před FL, trefil jsem se?
  • 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  16:49

    « Ještě k výběru auta

    Rozjela se tady debata ohledně mého výběru a mých argumentů, proto se pokusím o doplňující informace.
    Měli bychom se shodnout na tom, že mraky věcí při výběru je ryze subjektivních a tedy neporovnatelných mezi auty, natož mezi uživateli :-)
    Ze všech mnou vybíraných aut byl rapid nejhorší ( s výjimkou Corolly ), ale také nejlevnější ( s Corollou byl nastejno ). A právě ta cena nakonec zvítězila a koupil jsem Rapida.
    Pokud bych vybíral bez ohledu na finanční stránku, byla by tu místo Rapida recenze na Astru, která se mi opravdu líbila velmi. Kultivovaný a úsporný motor 1.6 CDTI společně s HDM, komfortní podovzek, přehledný a útulný interiér. Ale celkové náklady na Astru byly vyšší a tyto finance prostě nemám.
    A nejde jen o pořizovací cenu, ale i o spotřebu, pojištění a ceny servisek. A pokud si toto spočítám a vezmu náklady pro zjednodušení na 50 měsíců a 200 tisíc najetých km, tak jakýchkoli 50 tisíc v nákladech navíc činí tisíc korun měsíčně.
    Tady je odpověď na otázku, že porovnávám něco v naftě oproti Rapidovi v benzínu. Je to dáno tím, že Astra, I30 i Focus mají rozumný příplatek za naftový motor, takže kombinace vyšší pořizovací ceny a nižší spotřeby udělá rozumnou úsporu oproti benzínu ( nafta bude jezdit za 5,5, benzín za 7, úspora každý kilometr 0.5Kč, za životnost auta úspora 100 tisíc, nárust ceny jen 50 tisíc, teoreticky je nafta o 50 tisíc úspornější).
    Po všech těchto propočtech mi vyšla Astra o cca 2500,- Kč měsíčně dráž, což je 30.000,- Kč ročně, což je cca 120.000,- Kč za životnost tohoto auta.
    A ted přichází to nejsubjektivnější - pro někoho jsou to dobře utracené peníze, pro mě jsou to peníze, které nejsem ochoten zaplatit a důvod, proč jsem se smířil s rapidem.
  • « 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  16:29

    « Re: Pekná recenzia

    Díky za hodnocení recenze.
    A k DSG - jak jsem psal, nikdy jsem nejezdil s jiným typem automatu a tak nedokážu udělat žádné porovnání. S manuálem jsem taky jezdil tak, aby to autu "vyhovovalo" a s DSG je to stejné s tím komfortem, že nemusím řadit.
    Co se týče cukání při prudkém brždění, možná jsem se nevyjádřil dost jasně - při jízdě, klidně i ostřejší a ostřejším brždění je vše v pořádku. Zmiňované cukání se dostaví při prudkém zastavování - např. jedu městem 60, přede mnou semafor a na něm už dlouho zelená, takže přidám na 90 a v tu chvíli přeskočí semafor na oranžovou - projet na červenou nechci, prudce brzdím a jak se rychlost dostane někam pod 40, tak DSG má tendenci ještě podřadit a dát tam ještě trojku a pak dvojku, ale auto už jede mnohem pomaleji a tak dojde k podřazení s cuknutím.
  • « 10 Reagovat !

    foto car

    car 25.12.17  18:06

    « Re: Gratulace...

    ..amen!
  • 11 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.12.17  17:36

    « Gratulace...

    ...ani ne tak k autu, ale k tomu nadšení přejít z mainstreamového auta nižší střední třídy do lowendu s pár cinkrlátky (viz podvozek a poměr vysokopevnostní oceli ve srovnání třeba s Fabií) a dát za něj v benzínu 450t Kč.
    Právě jsem řešil, že v našem otloukankovi je před Romerem King II prostě málo místa, že v Rapidu by bylo více, že jako levné (do 300) slušně vybavené popojíždědlo by ženě stačilo, ale jak koukám tak raději ani ceník nebudu otvírat...

    Ale ať slouží a Škoda fans jsou vždy spokojení a i přes vyzkoušení jiných aut při vybírání auta, stejně u té Škody skončí...a jak říkám, ať je auto jakékoli pro mě, majitel z něj musí mít radost :-) :yes:
  • « 11 Reagovat !

    foto car

    car 25.12.17  15:27

    « Re: 1.0 TSI DSG

    S těma dveřmi u 308mi ti moc nevěřím.Zato věřím tomu,že do dveří Rapidu zatíka, teče..
  • 11 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 24.12.17  18:01

    « Tak to je vánoční překvapení

    Z Octy do Rapida! Skvělá recenze včetně dr.Jekkyla i mr. Hyda. Nejvíc jsem se pobavil v kapitole výběr vozu - testovací jízda s Pegueotem 308. Taky jsem s ním jezdil a i-kokpit je ta největší ergonomická zrůda mezi dnešním interiéry. Ale ptáka se mi volantem přehodit z jedné nohavice do druhé nepovedlo. Za tohle dávám plnou!
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 08.02.18  19:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Hlučnosť atmosfér 1,6 určite nie je obťažujúca.Už veľa ludí si myslelo,že na križovatke mám start/stop.A veru nemám. ;-) Tak je v aute ticho a bez vibrácii.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 24.01.18  09:49

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    U Corolly by som to zhrnul takto- používa osvedčenú, spoľahlivú techniku (1,6 atmosféra), je to Toyota (=symbol kvality). Nie je najsilnejšia, nejazdí ako Golf, Focus, Mazda..., ale jej prevádzka bude dajme tomu bezproblémová. Je veľká v interiéri, má veľký kufor... Je to skvelá voľba z rozumu. Navyše je aj pekná.
    Poviem to ešte takto - ak by na trhu nebola Mazda 3, prípadne by som mal o 15 rokov viac, tak by som sa s veľkou pravdepodobnosťou vozil na Toyote Corolle 1,6 ;). Podľa z dnešných áut je máloktoré spoľahlivejšie ako Corolla.
    Osobne mám malé výhrady k interiéru.
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 13.01.18  09:37

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    konečně se někdo nebál napsat jak to prostě je. Maloobjemové atmosféry <2,0l nemají proti turbomotorům šanci co se týká spotřeby, kultivovanosti, hlučnosti mimo město a dálnici nárok. Jediná disciplína kde je taková atmosféra vhodnější je městská aglomerace.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:16

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Porovnávame 1,6 atmo Corollu a 1,4 TSI? Ak áno, tak nesúhlasím. Mazda 3 - 2,0 - 88 kW je ledva porovnateľná s 1,4 TSi a to má dosť navrch v sile motora oproti Corolle (210 Nm vs 160 Nm). Síce má menší výkon 88 vs 97 kW, ale ide isto lepšie ako Corolla.

    V každom prípade je Corolla aj tak niekde úplne inde ako Rapid. Navyše ani nie je drahá, keďže Toyota má stále nejaké akcie...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:13

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Rapid = niečo ako Citroen C-Elysse / Peugeot 301 - len za iné peniaze.
    To auto nebolo nikdy robené tak, aby v niečom vynikalo, ale aby bolo cenovo dostupné, čo u vybavenejšieho Rapida s lepším motorom stráca zmysel.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…