Škoda Rapid (2017)
24.12.2017Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr.…
Škoda Rapid (MadMack2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
martinST 08.02.18 15:24
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Reaguji trochu opožděně, ale nesouhlasím. Když se dívám na videa zrychlení a pružných zrychlení, tak corolla atmo 1.6 z 0-100km taky okolo 9s.
[odkaz]
[odkaz]
Pružné zrychlení taky určitě není "nekonečné" viz: ¨
[odkaz]
a kolega pode mnou dal dobrý odkaz na přímé porovnání 1.4 Tsi vs 1.6 corolla, kde je jasně vidět, že 1.4 Tsi má navrch, ale ne moc.
To, že auto u zrychlování zní jak skůtr a CVT pocitově nejede je ovšem pravda.
Ale 1.4 Tsi není o tolik silnější (v reálu), jak se uvádí. Je úspornější, na dálnici určitě tišší. Na druhou stranu - do města je zase atmo + cvt rozhodně příjemnější volba.
-
michal.t 14.01.18 14:22
« Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
To Verny: Nedá mi to a řekl bych, že Tvoje tvrzení o atmosférách <2 L je trochu vytržené z kontextu.... Chápu, každý si asi budeme chválit to svoje… ale podívej se na to i z ekonomické stránky.
Lidem, kteří potřebují motor dynamikou odpovídají právě těm atmosférám (řekněme 1.5 , 1.6 , 1.8) automobilky často ani nemají co nabídnout, pokud jde o rozumný, dynamicky podobný čtyřválcový turbobenzín v cenové kategorii odpovídající právě těmto atmosférám (jasně, díky různým akcím a doprodejům to neplatí stoprocentně, ale obecný trend takový bude). Na „finančním“ místě těchto atmosfér je často nabízen právě Tebou zmiňovaný („komentářů nehodný“) turbo-tříválec… a ten je kolikrát stejně ještě dražší, než obdobně dynamická a osvědčená čtyřválcová atmosféra. Ona úspora v pořizovacích nákladech za atmosféru pak během životnosti auta mnohdy plně pokryje i cenový rozdíl ve vyšší spotřebě benzinu. A míra „zhuntovanosti“ či spotřeba oleje obou typů motorů po několika stech tisících km by taky stála za samostatnou polemiku. ;-)
Prostě mám za to, že pokud budeme srovnávat motory v cenové kategorii odpovídající právě těm atmosférám <2.0 L , tak tady ty turbobenziny nemají zas tak moc co nabídnout (a to nijak výrazně ani svou dynamikou a už vůbec ne kultivovaností) a bude záležet spíš jen na individuálních preferencích zákazníka.
-
Rasto 14.01.18 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
To, že by atmosféra pracovala nad 30km/h o 500-1000 otáčok viac nie je pravda... Extrémne dlho sprevodovaná Mazda3 88kw točí pri 130 km/h cca 2700 - myslím že podobné otáčky väčšinou točia aj menšie turbá - Corolla s MT točí na pri 130km/h 3000 - teda 300 otáčok, je rozpustených medzi 5 stupňami.
Prečo taký hate na preplňované trojvalce? 1.2 Puretech 96kw bude lepší z pohľadu dynamiky - a na kultivovanosť sa hádam sťažovať nemôžeš (ako človek dlho jazdiaci 1.9 TDI ak sa nemýlim >:D >:D :D). -
Rasto 13.01.18 15:55
« Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Ja netvrdím, že atmosféry sú lepšie, ale podľa mňa sa nedá povedať, že 1.6 v Corolle je prepadák oproti 1.4 v Rapide. S manuálom točí Corolla na dialnici 3500 pri 150km/h (s CVT to na rovine to bude pravdepodobne okolo 3000) - pochybujem, že Rapid točí 2000.
Výkony odčítané z grafov (+- pár kw, neupravoval som to v prospech corolly >:D naozaj):
otáčky 1.6 Valve97kw 1.4TSI 92kW
2000 30kw 40kw
3000 52kw 65kw
4000 66kw 85kw
5000 82kw 92kw
6000 95kw 92kw
Teda Corolla si musi pomahať približne +1000 otáčkami, aby mali motory rovnaký výkon + asi nieco zozere CVT.
Jetta 1.4 TSI vs Corolla 1.6 Valvematic MS: [odkaz]
Síce provizórne porovnanie 80-160, ale lepšie som nenašiel - vidno na ňom, že Corolla zaostáva tak o sekundu - čo je jasné že horšie, ale úplný prepadák by som nepovedal.
So spotrebou máš pravdu - tá je o 2 deci vyššia podľa sprintmotora (Auris 1.6 2013+: 6.79 l/100km vs Rapid 1.4 2013+: 6.57 l/100km) - ale takisto nič veľkolepé.
Takže určite nie je pravda, že Rapid by si v pohode zrýchľoval z 90 na 150 v 3000 otáčkach a Corolla by ho nevedela dohnať a hučala pri 6000. Potrebovala by tak 4000 aby zrýchľovala obdobne. Je pravda, že CVT pocit zrýchľovania maskuje, pretože "záťah" sa nemení.
Corolla je v objektívnej dynamike pohonu a spotrebe o malú štipku horšia, ale o žiadnych veľkách rozdieloch sa nedá hovoriť - takisto v odhlučnení Corolla je odhlučnená lepšie, teda tých + 1000 otáčok nemusí byť počuť - ale to je iba môj subjektívny názor.
Na druhej strane Corolla ponúka vyššiu predpokladanú spoľahlivosť - CVT ti pravdepodobne 200 000 v pohode vydrží (na Toyota fóre som našiel jediného človeka, ktorý mal problém - a to ešte v záruke, takže pravdepodobne výrobna vada) a motory vyzerajú byť takisto bezproblémové.
Takže najväčší problém je v skútrovom prejave, ktorý vadí Mr. Hide-ovi >:D (a kopu ďalším ľuďom).
Ja mám Corollu s CVT objednanú - keď na nej niečo najazdím, tiež pridám recenziu. Aby ste si nemysleli, že ju slepo idealizujem, tá 1.6 je podľa mňa najslabší článok na aute, a keby dávali 1.4 turbo mám ju tam >:D - a keby som sa nerozhodol pre automat beriem Focusa s 1.5 EB.
Edit:
btw - Verny o akej kultivovanosti hovoríš? Prečo by mala byť atmosféra horšia? -
MadMack2 12.01.18 23:35
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Tak Corolla má oproti Rapidu pozitiva v podvozku a šíři interiéru, ale celé pohonné ústrojí vše zabíjí.
Dynamika není srovnatelná - už jen papírové hodnoty jsou opravdu rozdílné - zrychlení 9.0s vs 11.1s, maximální rychlost 208km/h vs. 190km/h.
V praxi je jízdní projev Corolly srovnatelný s Rapidem ve městě. Mimo město je již citelně znát nižší točivý moment motoru a převodovka vše nahrazuje otáčkami, které při citelnějším sešlápnutí plynového pedálu letí k 6.000ot., kde setrvávají, dokud potřeba akcelerace neopadne.
A největší rozdíl je na dálnici, kde v rychlostech kolem 150 km/h točí Corolla o cca 1.500ot. více než 1.4TSI Rapid, což vyvolává hluk, nepohodu a vyšší spotřebu.
A pružné zrychlení např. 90km/h - 160km/h ( zbrzdí vás kamion a chcete se vrátit na svoji rychlost ) je u Corolly nekonečné doprovázené "skůtrovým" projevem celého pohonného ústrojí. -
marguc 02.01.18 16:16
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Tiez si myslim ze pri porovnani corolly a rapidu ma corolla jasne navrch ci uz je to priestorom, vybavou, spolahlivostou, bezpecnostou a celkovym spracovanim. Ak ti islo len o co najlepsi pomer vykon tak corola by bola jasny vitaz. Aj u mna bola v najuzsom vybere ale rozhodol som sa pre mazdu. Predsa len moj financny strop bol trosku vyssi a tak som sis mazdou priplatil za motor a celkovy pocit vnutri v aute. Rozhodol som sa pocitovo aj ked cesta rozumu bola toyota. -
Rasto 02.01.18 14:45
« Re: Ještě k výběru auta
Jasné teraz ten benzín vs. nafta dáva zmysel >:D.
Nemôžem ale s tebou súhlasiť, že Corolla je horšie auto ako Rapid. Objektívne je Rapid LowCost, pričom Corolla je normálna nižšia stredná trieda. Corolla je až na kufor priestrannejšia (o 7 cm širšia), interiér je na inej úrovni čo sa týka materiálov (design ma rád každý iný, a slušne spracovaný Rapid je). Takisto čo sa týka platformy zdieľa Corolla prednú nápravu s Avensisom, zatiaľ čo Rapid so starým Polom. Odhlučnenie mi subjektívne tiež prišlo lepšie v Corolle (až na kamienky v podbehoch, tam to je bieda pre Corollu).
Jediná vec, o ktorej sa dá baviť ako o lepšej v Rapide je motor - s manuálnou prevodovkou je Corolla strašný leňoch, ale s CVT to taký problém nie je - proste sa príde pre výkon do vyšších otáčok, ale toto ti hlavne po presadnutí zo silnejšieho TSI nevyhovovalo >:D - to verím.
Takisto sa do Corolly montujú Full LED svetlá s ostrekom a automatickým nastavovaním výšky, pričom do Rapida utlmená verzia xeónov, ktoré proste musia svietiť horšie. A nakoniec myslím že Rapid neponúka žiadne systémy dozorujúce vodiča - Corolla síce obmedzene, ale sleduje pruhy a mala by autonómne brzdiť.
-
MadMack2 01.01.18 16:49
« Ještě k výběru auta
Rozjela se tady debata ohledně mého výběru a mých argumentů, proto se pokusím o doplňující informace.
Měli bychom se shodnout na tom, že mraky věcí při výběru je ryze subjektivních a tedy neporovnatelných mezi auty, natož mezi uživateli :-)
Ze všech mnou vybíraných aut byl rapid nejhorší ( s výjimkou Corolly ), ale také nejlevnější ( s Corollou byl nastejno ). A právě ta cena nakonec zvítězila a koupil jsem Rapida.
Pokud bych vybíral bez ohledu na finanční stránku, byla by tu místo Rapida recenze na Astru, která se mi opravdu líbila velmi. Kultivovaný a úsporný motor 1.6 CDTI společně s HDM, komfortní podovzek, přehledný a útulný interiér. Ale celkové náklady na Astru byly vyšší a tyto finance prostě nemám.
A nejde jen o pořizovací cenu, ale i o spotřebu, pojištění a ceny servisek. A pokud si toto spočítám a vezmu náklady pro zjednodušení na 50 měsíců a 200 tisíc najetých km, tak jakýchkoli 50 tisíc v nákladech navíc činí tisíc korun měsíčně.
Tady je odpověď na otázku, že porovnávám něco v naftě oproti Rapidovi v benzínu. Je to dáno tím, že Astra, I30 i Focus mají rozumný příplatek za naftový motor, takže kombinace vyšší pořizovací ceny a nižší spotřeby udělá rozumnou úsporu oproti benzínu ( nafta bude jezdit za 5,5, benzín za 7, úspora každý kilometr 0.5Kč, za životnost auta úspora 100 tisíc, nárust ceny jen 50 tisíc, teoreticky je nafta o 50 tisíc úspornější).
Po všech těchto propočtech mi vyšla Astra o cca 2500,- Kč měsíčně dráž, což je 30.000,- Kč ročně, což je cca 120.000,- Kč za životnost tohoto auta.
A ted přichází to nejsubjektivnější - pro někoho jsou to dobře utracené peníze, pro mě jsou to peníze, které nejsem ochoten zaplatit a důvod, proč jsem se smířil s rapidem.
-
MadMack2 01.01.18 16:29
« Re: Pekná recenzia
Díky za hodnocení recenze.
A k DSG - jak jsem psal, nikdy jsem nejezdil s jiným typem automatu a tak nedokážu udělat žádné porovnání. S manuálem jsem taky jezdil tak, aby to autu "vyhovovalo" a s DSG je to stejné s tím komfortem, že nemusím řadit.
Co se týče cukání při prudkém brždění, možná jsem se nevyjádřil dost jasně - při jízdě, klidně i ostřejší a ostřejším brždění je vše v pořádku. Zmiňované cukání se dostaví při prudkém zastavování - např. jedu městem 60, přede mnou semafor a na něm už dlouho zelená, takže přidám na 90 a v tu chvíli přeskočí semafor na oranžovou - projet na červenou nechci, prudce brzdím a jak se rychlost dostane někam pod 40, tak DSG má tendenci ještě podřadit a dát tam ještě trojku a pak dvojku, ale auto už jede mnohem pomaleji a tak dojde k podřazení s cuknutím. -
Ronault. 25.12.17 17:36
« Gratulace...
...ani ne tak k autu, ale k tomu nadšení přejít z mainstreamového auta nižší střední třídy do lowendu s pár cinkrlátky (viz podvozek a poměr vysokopevnostní oceli ve srovnání třeba s Fabií) a dát za něj v benzínu 450t Kč.
Právě jsem řešil, že v našem otloukankovi je před Romerem King II prostě málo místa, že v Rapidu by bylo více, že jako levné (do 300) slušně vybavené popojíždědlo by ženě stačilo, ale jak koukám tak raději ani ceník nebudu otvírat...
Ale ať slouží a Škoda fans jsou vždy spokojení a i přes vyzkoušení jiných aut při vybírání auta, stejně u té Škody skončí...a jak říkám, ať je auto jakékoli pro mě, majitel z něj musí mít radost :-) :yes: -
Verny_2013 24.12.17 18:01
« Tak to je vánoční překvapení
Z Octy do Rapida! Skvělá recenze včetně dr.Jekkyla i mr. Hyda. Nejvíc jsem se pobavil v kapitole výběr vozu - testovací jízda s Pegueotem 308. Taky jsem s ním jezdil a i-kokpit je ta největší ergonomická zrůda mezi dnešním interiéry. Ale ptáka se mi volantem přehodit z jedné nohavice do druhé nepovedlo. Za tohle dávám plnou! -
palix 24.01.18 09:49
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
U Corolly by som to zhrnul takto- používa osvedčenú, spoľahlivú techniku (1,6 atmosféra), je to Toyota (=symbol kvality). Nie je najsilnejšia, nejazdí ako Golf, Focus, Mazda..., ale jej prevádzka bude dajme tomu bezproblémová. Je veľká v interiéri, má veľký kufor... Je to skvelá voľba z rozumu. Navyše je aj pekná.
Poviem to ešte takto - ak by na trhu nebola Mazda 3, prípadne by som mal o 15 rokov viac, tak by som sa s veľkou pravdepodobnosťou vozil na Toyote Corolle 1,6 ;). Podľa z dnešných áut je máloktoré spoľahlivejšie ako Corolla.
Osobne mám malé výhrady k interiéru. -
Verny_2013 13.01.18 09:37
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
konečně se někdo nebál napsat jak to prostě je. Maloobjemové atmosféry <2,0l nemají proti turbomotorům šanci co se týká spotřeby, kultivovanosti, hlučnosti mimo město a dálnici nárok. Jediná disciplína kde je taková atmosféra vhodnější je městská aglomerace. -
palix 12.01.18 15:16
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Porovnávame 1,6 atmo Corollu a 1,4 TSI? Ak áno, tak nesúhlasím. Mazda 3 - 2,0 - 88 kW je ledva porovnateľná s 1,4 TSi a to má dosť navrch v sile motora oproti Corolle (210 Nm vs 160 Nm). Síce má menší výkon 88 vs 97 kW, ale ide isto lepšie ako Corolla.
V každom prípade je Corolla aj tak niekde úplne inde ako Rapid. Navyše ani nie je drahá, keďže Toyota má stále nejaké akcie...
Hned na začátku Astra, auto, které je o třídu výše, porovnáváš cenu dieselu proti benzínu v Rapidu, benzín je v Astře levnější a taky plná výbava v Astře je něco jiného než v Rapidu.
i30 je byla novinka, ale i tak u prodejců jsou ceny o hodně jiné než v cenníku, opět srovnáváš cenu v naftě, proč ne v benzínu? A navíc na skladě ještě i teď jsou automaty v minulé generaci, která je pořád ještě dobré auto. [odkaz] - a výběr byl větší.
lehce jeté v naftě: [odkaz]
Ad Focus... za dvoulitrovou naftu 530? Super cena za plnohodnotné auto s perfektními jízdnimi vlastnostmi, opět v benzínu by cena byla někde na úrovni tvého Rapidu. A jestli ti na něm nepříjde nic extra...jel jim Jekyl nebo Hyde? Neříkám, že je to krásné auto, to ne, ale zase jako celek a jízdně jiná (nižší střední) třída.
... a tak se dá pokračovat.
Neříkám, že je Rapid úplně špatnou volbou nebo, že jsi měl volit jinak, ale asi bych si odpustil ta porovnávání, protože každý kdo si některé z aut, co popisuješ, projel, ví, že to jsou jedině zaujatá srovnání.
Prostě jsi chtěl Škodovku, tak sis ji koupil a ten zbytek bych raději nerozebíral ;-)