Diskuse

Škoda Rapid (2017)

24.12.2017

Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr.…

 

Škoda Rapid (MadMack2)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 08.02.18  19:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Hlučnosť atmosfér 1,6 určite nie je obťažujúca.Už veľa ludí si myslelo,že na križovatke mám start/stop.A veru nemám. ;-) Tak je v aute ticho a bez vibrácii.
  • « 10 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 08.02.18  15:24

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Reaguji trochu opožděně, ale nesouhlasím. Když se dívám na videa zrychlení a pružných zrychlení, tak corolla atmo 1.6 z 0-100km taky okolo 9s.

    [odkaz]
    [odkaz]

    Pružné zrychlení taky určitě není "nekonečné" viz: ¨
    [odkaz]

    a kolega pode mnou dal dobrý odkaz na přímé porovnání 1.4 Tsi vs 1.6 corolla, kde je jasně vidět, že 1.4 Tsi má navrch, ale ne moc.

    To, že auto u zrychlování zní jak skůtr a CVT pocitově nejede je ovšem pravda.

    Ale 1.4 Tsi není o tolik silnější (v reálu), jak se uvádí. Je úspornější, na dálnici určitě tišší. Na druhou stranu - do města je zase atmo + cvt rozhodně příjemnější volba.

  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 24.01.18  09:49

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    U Corolly by som to zhrnul takto- používa osvedčenú, spoľahlivú techniku (1,6 atmosféra), je to Toyota (=symbol kvality). Nie je najsilnejšia, nejazdí ako Golf, Focus, Mazda..., ale jej prevádzka bude dajme tomu bezproblémová. Je veľká v interiéri, má veľký kufor... Je to skvelá voľba z rozumu. Navyše je aj pekná.
    Poviem to ešte takto - ak by na trhu nebola Mazda 3, prípadne by som mal o 15 rokov viac, tak by som sa s veľkou pravdepodobnosťou vozil na Toyote Corolle 1,6 ;). Podľa z dnešných áut je máloktoré spoľahlivejšie ako Corolla.
    Osobne mám malé výhrady k interiéru.
  • « 10 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 14.01.18  14:22

    « Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    To Verny: Nedá mi to a řekl bych, že Tvoje tvrzení o atmosférách <2 L je trochu vytržené z kontextu.... Chápu, každý si asi budeme chválit to svoje… ale podívej se na to i z ekonomické stránky.
    Lidem, kteří potřebují motor dynamikou odpovídají právě těm atmosférám (řekněme 1.5 , 1.6 , 1.8) automobilky často ani nemají co nabídnout, pokud jde o rozumný, dynamicky podobný čtyřválcový turbobenzín v cenové kategorii odpovídající právě těmto atmosférám (jasně, díky různým akcím a doprodejům to neplatí stoprocentně, ale obecný trend takový bude). Na „finančním“ místě těchto atmosfér je často nabízen právě Tebou zmiňovaný („komentářů nehodný“) turbo-tříválec… a ten je kolikrát stejně ještě dražší, než obdobně dynamická a osvědčená čtyřválcová atmosféra. Ona úspora v pořizovacích nákladech za atmosféru pak během životnosti auta mnohdy plně pokryje i cenový rozdíl ve vyšší spotřebě benzinu. A míra „zhuntovanosti“ či spotřeba oleje obou typů motorů po několika stech tisících km by taky stála za samostatnou polemiku. ;-)
    Prostě mám za to, že pokud budeme srovnávat motory v cenové kategorii odpovídající právě těm atmosférám <2.0 L , tak tady ty turbobenziny nemají zas tak moc co nabídnout (a to nijak výrazně ani svou dynamikou a už vůbec ne kultivovaností) a bude záležet spíš jen na individuálních preferencích zákazníka.
  • « 01 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 14.01.18  11:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Benzínové atmosféry se kterými jsem jezdil např Focusy 1,6, Mazda 2 1,4, Octy 1 i2 s 1,6 Kia s 1,6 GDi točily při 130 na 5-6° 3300-3800 ot. zatímco 1,4 TSi a podobné přeplňované čtyřválce točí 2600-2800 ot. Při nižších rychostech a na nižší převodové stupně se ten rozdíl samozřejmě snižuje z 500-1000 ot. až na polovinu. To je jasné. A už ve svém předchozím příspěvku píšu o objemu <2,0 l. Takže nevím proč do toho pleteš skyactive 2,0 88Kw. Ten znám a to je skvělý motor. A tříválce fakt na milost brát nehodlám. Lecos jsem najezdil s 1,4 TDi i 1,2 HTP a ten tříválcový vysavač sice bývá u moderních motorů dobře odhlučněný mě prostě dráždí.
  • « 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 14.01.18  10:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    To, že by atmosféra pracovala nad 30km/h o 500-1000 otáčok viac nie je pravda... Extrémne dlho sprevodovaná Mazda3 88kw točí pri 130 km/h cca 2700 - myslím že podobné otáčky väčšinou točia aj menšie turbá - Corolla s MT točí na pri 130km/h 3000 - teda 300 otáčok, je rozpustených medzi 5 stupňami.
    Prečo taký hate na preplňované trojvalce? 1.2 Puretech 96kw bude lepší z pohľadu dynamiky - a na kultivovanosť sa hádam sťažovať nemôžeš (ako človek dlho jazdiaci 1.9 TDI ak sa nemýlim >:D >:D :D).
  • « 01 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 13.01.18  16:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Mluvím o kultivovanosti přeplňovaného benzínového motoru který dobře znám - 1,4 TSi a to v celém spektru použitelných otáček. Ja taky netvrdím že 1,6 benzín atmo je nekultivovaný ale tím že při rychlostech nad 30 km pracuje atmosféra při stejném převodovém stupni o 500-1000 ot. výše tak zejména hlučnost motoru je obecně vyšší a tím i obtěžující. Mimochodem po nastartování 1,4 TSi jsem si musel zpočátku stahovat okýnko abych se ujistil že motor běží. Přeplňované tříhrnky jsem na mysli určitě neměl, ty nepovažuju za důstojný motor hodný komentářů.
  • « 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 13.01.18  15:55

    « Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Ja netvrdím, že atmosféry sú lepšie, ale podľa mňa sa nedá povedať, že 1.6 v Corolle je prepadák oproti 1.4 v Rapide. S manuálom točí Corolla na dialnici 3500 pri 150km/h (s CVT to na rovine to bude pravdepodobne okolo 3000) - pochybujem, že Rapid točí 2000.
    Výkony odčítané z grafov (+- pár kw, neupravoval som to v prospech corolly >:D naozaj):
    otáčky 1.6 Valve97kw 1.4TSI 92kW
    2000 30kw 40kw
    3000 52kw 65kw
    4000 66kw 85kw
    5000 82kw 92kw
    6000 95kw 92kw

    Teda Corolla si musi pomahať približne +1000 otáčkami, aby mali motory rovnaký výkon + asi nieco zozere CVT.
    Jetta 1.4 TSI vs Corolla 1.6 Valvematic MS: [odkaz]
    Síce provizórne porovnanie 80-160, ale lepšie som nenašiel - vidno na ňom, že Corolla zaostáva tak o sekundu - čo je jasné že horšie, ale úplný prepadák by som nepovedal.
    So spotrebou máš pravdu - tá je o 2 deci vyššia podľa sprintmotora (Auris 1.6 2013+: 6.79 l/100km vs Rapid 1.4 2013+: 6.57 l/100km) - ale takisto nič veľkolepé.

    Takže určite nie je pravda, že Rapid by si v pohode zrýchľoval z 90 na 150 v 3000 otáčkach a Corolla by ho nevedela dohnať a hučala pri 6000. Potrebovala by tak 4000 aby zrýchľovala obdobne. Je pravda, že CVT pocit zrýchľovania maskuje, pretože "záťah" sa nemení.
    Corolla je v objektívnej dynamike pohonu a spotrebe o malú štipku horšia, ale o žiadnych veľkách rozdieloch sa nedá hovoriť - takisto v odhlučnení Corolla je odhlučnená lepšie, teda tých + 1000 otáčok nemusí byť počuť - ale to je iba môj subjektívny názor.
    Na druhej strane Corolla ponúka vyššiu predpokladanú spoľahlivosť - CVT ti pravdepodobne 200 000 v pohode vydrží (na Toyota fóre som našiel jediného človeka, ktorý mal problém - a to ešte v záruke, takže pravdepodobne výrobna vada) a motory vyzerajú byť takisto bezproblémové.

    Takže najväčší problém je v skútrovom prejave, ktorý vadí Mr. Hide-ovi >:D (a kopu ďalším ľuďom).

    Ja mám Corollu s CVT objednanú - keď na nej niečo najazdím, tiež pridám recenziu. Aby ste si nemysleli, že ju slepo idealizujem, tá 1.6 je podľa mňa najslabší článok na aute, a keby dávali 1.4 turbo mám ju tam >:D - a keby som sa nerozhodol pre automat beriem Focusa s 1.5 EB.

    Edit:
    btw - Verny o akej kultivovanosti hovoríš? Prečo by mala byť atmosféra horšia?
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 13.01.18  09:37

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    konečně se někdo nebál napsat jak to prostě je. Maloobjemové atmosféry <2,0l nemají proti turbomotorům šanci co se týká spotřeby, kultivovanosti, hlučnosti mimo město a dálnici nárok. Jediná disciplína kde je taková atmosféra vhodnější je městská aglomerace.
  • « 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 12.01.18  23:35

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Tak Corolla má oproti Rapidu pozitiva v podvozku a šíři interiéru, ale celé pohonné ústrojí vše zabíjí.
    Dynamika není srovnatelná - už jen papírové hodnoty jsou opravdu rozdílné - zrychlení 9.0s vs 11.1s, maximální rychlost 208km/h vs. 190km/h.
    V praxi je jízdní projev Corolly srovnatelný s Rapidem ve městě. Mimo město je již citelně znát nižší točivý moment motoru a převodovka vše nahrazuje otáčkami, které při citelnějším sešlápnutí plynového pedálu letí k 6.000ot., kde setrvávají, dokud potřeba akcelerace neopadne.
    A největší rozdíl je na dálnici, kde v rychlostech kolem 150 km/h točí Corolla o cca 1.500ot. více než 1.4TSI Rapid, což vyvolává hluk, nepohodu a vyšší spotřebu.
    A pružné zrychlení např. 90km/h - 160km/h ( zbrzdí vás kamion a chcete se vrátit na svoji rychlost ) je u Corolly nekonečné doprovázené "skůtrovým" projevem celého pohonného ústrojí.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:16

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Porovnávame 1,6 atmo Corollu a 1,4 TSI? Ak áno, tak nesúhlasím. Mazda 3 - 2,0 - 88 kW je ledva porovnateľná s 1,4 TSi a to má dosť navrch v sile motora oproti Corolle (210 Nm vs 160 Nm). Síce má menší výkon 88 vs 97 kW, ale ide isto lepšie ako Corolla.

    V každom prípade je Corolla aj tak niekde úplne inde ako Rapid. Navyše ani nie je drahá, keďže Toyota má stále nejaké akcie...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:13

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Rapid = niečo ako Citroen C-Elysse / Peugeot 301 - len za iné peniaze.
    To auto nebolo nikdy robené tak, aby v niečom vynikalo, ale aby bolo cenovo dostupné, čo u vybavenejšieho Rapida s lepším motorom stráca zmysel.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:11

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Corolla je naozaj super, aj ja som ju mal v hľadáčiku, ale na Mazdu fakt nemá. Ináč Corolla 2017 je veľmi pekná spredu - oproti napr Aurisu. Ale má hnusnú palubnú dosku. Ináč Toyotu by som bral ako značku kvality. Ale priklonil som sa k hlasu srdca a chlapčenským snom ;).
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Mazdička

    Mazda jazdí skvele...
    Miesta v nej je dostatok. Záleží, k čomu sa prirovnáva. Ja mám 2 deti 11 a 8r a miesta máme na rozdávanie. Ľudia aké máte požiadavky? My sme mali kedysi Škodu 100 - tam sa pri posunutom sedadle až dozadu nevošli 3 prsty za sedadlo a vošli sme sa tam zo začiatku 6-tk (pokým sme boli malý) a potom 5-ti (kolená sa zaborili do sedadla). Samozrejme otec bol menší ako my keď sme dospeli - takže v čase keď šoféroval on bolo viac miesta - o málo.
    Potom som mal Astru G - mala dosť miesta (na bežný život v aute - nikto sa nesťažoval), ale nie toľko ako Mazda 3, ktorá je taký dnešný priemer, navyše je poriadne široká! Kto ňou nejazdí denne, alebo mal kedysi niečo väčšie, ten to neposúdi. Mazda 3 je podľa mňa plne postačujúce plnohodnotné rodinné auto - nie je pre osoby väčších objemov, lebo má pomerne úzke sedadlá (ktoré ale normálnu postavu pekne obklopia).
    Niekto považuje za rodinné auto Fábiu, ktorá je maličká. Iný Rapid, ktorý je nie celkom veľký. Ďalšiemu je Mazda 3 malá. Je to vec pohľadu. Kedysi neboli ani auta strednej triedy také veľké ako dnes Mazda a vozili sa na nich manažéri ;). Za socializmu mali dokonca rodiny s 3 deťmi aj Fiaty 126 P a pomestili sa. Dnes sme akýsi nároční ;).

    Na záver - Mazda 3 nie je MALÁ - tvrdím to ja ;). Ak nie je úplne najväčšia (napr ako Corolla), tak to vyváži dizajnom a jazdnými vlastnosťami - nie je to úplne typické praktické rodinné auto. Nie je simply clever, ale má iné vymoženosti, ktorými sa ani nechváli, lebo je to bežná vec. Komu sa nepáči je tu ďalších asi tak "milión" rôznych áut ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:48

    « Re: Re: Mazdička

    Mám Mazdu 3 - 88 kW (210 Nm) manuál. Bývam v meste a jazdím plno krátkych trás 3 až 5 km. Spotreba v lete 8, v zime 9. Ak idem mimo mesto - dá sa aj za 5,2 (plno dedín po ceste) a menej - po okreske. Diaľnicu a dlhé trasy som veľmi neskúšal. Len cca 20 km po diaľnici a okamžitá spotreba pri 90 km/h na tempomat bola 4,2l na rovine. Zle na 2,0 l motor? Octávia TDi v najlepších časoch by mala ani o 1 liter menej ;). Práveže Mazda 3 má všade chválenú spotebu.

    Mimochodom presne rovnakú spotrebu som mal aj na starej Astre G 1,4 (125 Nm) = Mazda je v tomto geniálna. Ak mi dáte akékoľvek auto podobnej veľkosti, tak menej nespravím. Ani diesel nebude oveľa úspornejší, len sa v takých podmienkách ako mám ja zničí. Kolega má Yaris 1,33 a spotrebu má podobnú - cca o 1l mešiu, keď jazdí len čisto krátke trasy mesto. Keď ide mimo, spotreba na tom Yarise ide okolo 4,5 l pri úspornej jazde. A to sme obaja úsporní vodiči!
    Zatiaľ vyzerá, že bude všade v spotrebe Mazda lepšia, alebo rovnaká, ako Astra. To je akože auto s vysokou spotrebou? Je značne výkonnejšia, o dosť väčšia... S Astrou som jazdil do Nemecka za cca 6,4 (priemer za 4000 km dovolenky) v rámci povolených rýchlostí (max 150 km/h) v DE. Mazda nebude iná podľa všetkých informácii - onedlho vyskúšam. Navyše je značne komfortnejšia, bezpečnejšia, tichšia.... Ja sa pozriem vždy na Spritmonitor.de a beriem, že moje auto bude mať spotrebu cca stred. A asi tak to vychádza, ak neberiem moje tradičné jazdy mestom. Nízku spotrebu má pár expertov a je ju takmer nemožné dosiahnúť, najvyššiu má znova len pár expertov. Ja mám napr špecifické podmienky, ktoré som popísal a lepšie by to dal len hybrid.

    Záver - môžem hľadať auto s najnižšou možnou spotrebou, ktoré sa mi nebude páčiť, alebo si vyberiem, čo sa mi páči a má dobrú spotrebu a nájdem si spôsob, ako to uživiť.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:28

    « Re: Re: Re: Gratulace...

    Focus je legenda v jazdných vlastnostiach. Skúšal som a jediné, čo mi vadilo bola palubná doska značne vystupujúca do priestoru... A ešte to, že bol už pomerne modelovo starý. V 2018 príde nový model, ale pre mňa je už "pasé".

    Nový Hyundai I 30 je cenovo veľmi výhodné auto, ktoré na istom stupni výbavy začne vychádzať lepšie ako Rapid. Skoro som ho kúpil. Ale keďže sa nedali u predajcu robiť zázraky (inde sa podobné veci dali spraviť bez problému), tak som sa na to vykašľal. Teda ešte prispeli aj drzí predajcovia na telefóne v okolí BA... Vlastne im všetkým ďakujem, že mi pomohli rozhodnúť sa preto, čo mám ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:21

    « Re: Gratulace...

    Problém je, že keď sa Rapid trochu vybaví, tak je jeho cena na úrovni áut, ktoré sú značne hodnotnejšie. Osobne mi Rapid príde naozaj ako auto pre fanúšika značky = Fábia je základ nechcem, Octávia drahá, Na Rapida mám...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:18

    « Re: 1.0 TSI DSG

    Gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných kilometrov.
    S Rapidom som síce nejazdil, ale mal som tú česť s Audi A3 1,0 - neviem aký to bol výkon, ale nešlo to vôbec zle. Zaujalo ma hlavne to, ako rýchlo padali otáčky pri radení prevodovky - to som ešte predtým nevidel.
    Osobne akosi nie som prívrženec Škody (môj brat je), ale každý nech si kupuje čo chce - hlavne nech je spokojný ;). Druhý brat má služobný Rapid a majú aj Focus II. Vyjadril sa, že správanie Rapida na ceste je ... Ale pocity sú relatívne a nie každý to vníma rovnako.
    Tiež som nedávno kupoval auto a keďže bude na 10 a viac rokov, chcel som niečo čo najviac odolné a s čo najviac "FUN-factorom".

    Nie je to cesta dole - prejsť z Octávie (pre mňa najlepšia Škoda) na Rapid? Predsa len Octávia bola robená vždy ako špičkové auto a Rapid bol vždy myslený ako lacné auto. Rapida nemá nikto známy, ale Octáviu má kopec ľudí - od 1. generácie, po poslednú a chvália si to.
    DSG je možno super, ale kolega kedysi kúpil Octáviu II s DSG s cca 60 000km a po cca 25 000 km to predal, lebo už začala DSG blbúť a vraj to čakal drahší servis. Možno nemala tie km reálne, ale problém tam bol. Teraz má novú KIU (jeho prvé nové auto) a vyzerá spokojne. Pritom to bol pravoverná priaznivec značky - mal Felíciu, Fábiu, 2 x Octáviu II - nakoniec podľahol výhodnej ponuke.

    Držím palce aby auto fungovalo bez problémov.
  • « 00 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 02.01.18  21:26

    « Re: Ještě k výběru auta

    Tady se taky musim zastat corolly, krome jiz prede mnou zminenych veci vybavy a kvality zpracovani je i motor dynamicky s cvt dynamicky srovnatelny s 1.4tsi a dsg. Ano, Rapid ma mozna trosicku navrch, ale jen velmi nepatrne. Ten pocit nedostatecne dynamiky dela pocitove to cvt, ale v cislech je zrychleni +- porovnatelne..
  • « 00 Reagovat !

    foto medvidak

    medvidak 02.01.18  20:21

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Souhlas. Z vybíraných aut Corolla rozhodne nejhorší není, spis je to trosku neco jiného než Astra/Focus/308, resp auto dělané primárně pro jiné trhy. Porovnatelný by byl Auris (s 1.2T nebo hybridem) - stejný základ, ale úplně jiný vůz. Tam já osobně ale naražím na design. V přímém srovnání s Rapidem je Corolla ovšem luxusní vůz (můj názor), s výše zmíněnými LED světlomety se jedna o opravdu pěkné auto. Rapid nejen ze není hezky (opět můj názor), ale jedna se vyloženě o lowcost za u nás nehorázný peníz. A ze se turbo chová jinak než atmosféra, o tom snad není třeba mluvit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…