Mazda RX-8 (2005)
16.2.2012Zdravim vsechny autofandy, dovolte mi kratce predstavit pribeh me rotary Mazdy. Touzil jsem po relativne modernim sportovnim vozu, ale zaroven jsem…
Mazda RX-8 (Machbuster)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Machbuster 17.02.12 09:57
« Re: Re: Re: Skvost - OLEJ
Je to nutne u kazde RX-8, proste je to nutne u Rotary motoru.
Motor maze tesnici lamely rotorů a proto ma jistou spotrebu oleje vzdy a je to jeho vlastnost. Olej je pote spalovan v komore spolu s palivovou smesi.
Odhaduji spotrebu dle mych zkusenosti pri stredne akcni jizde >:-[] se doliva tak 1x za 2.000km a jde i 1x za 3.000km okolo 1 litru oleje.
Pouzivat je lepsi original Mazda Dexelia Ultra 5W30 vzhledem k tomu, ze olej je spalovan v komore spolu s palivem a prave tento vyrobcem doporuceny/narizeny byl testovan s vozem od jeho uvedeni a cca 1.000.000 testovacich kilometru behem vyvoje motoru a vozu (Mazda testy celkem vcetne simulaci atd.). Cena je cca 250,- za 1 litr. Tedy naklady jsou relativne zanedbatelne - na 10.000km/ cca 1.000Kc navic v oleji. To uz je vicemene v kontextu nakladu na takovy tip vozu zanedbatelne.
S tim menemim oleje jsi to napsal presne - menim kazdych 10.000 a nejdele 1 rok (po sezone vymena na jare) a pak je to opravdu znat a pojede to OK. -
britas1 17.02.12 09:27
« Re: Re: Skvost
:yes: :yes: :yes:
Jinak tedy s tím dolíváním oleje, to je skutečně pravda?? aco se týká výměny oleje, nedávno sme tu měli živou diskusi na tohle téma, včetně názorů skutečného odborníka ( jak bez legrace :-) ) a vysledek byl víceméně takový, že olej je třeba měnit každých 10 tis km nebo jednou za rok...pro ideální kondici motoru a jeho dlouhou životnost...a v případě upravených motorů by toto mělo být více pravidlem než doporučením..tak hádám že spíš budeš v normě ne??
Ale ještě se vrátím k tomu dolívání oleje..máš nějaké informace o tom, že to je nutné u každé rx8? přijde mi to divné -
britas1 17.02.12 09:22
« Re: Re: Skvost
Přesně tak..a navíc..čím by se potom odlišovala třeba od takový Z4...to je jako kdyby udělali BMW 1 s předním pohonem..jasně, mnoho lidí by si rozdílu ani nevšimlo...někdo by namítl, že s předním pohonem by to auto bylo mnohem lepší na běžné užívání, zvlášt v zimě...no a zde u RX8 šli s odvahou ještě mnohem dál...kdo jiný se může pochlubit takovou libůstkou.... -
Alejandro 16.02.12 22:36
« Krásné a neokoukané auto!
Tak tohle je velmi fajn! Mám rád Mazdu RX8. Je to vcelku jedinečné a neokoukané auto! ;-)
Sice je to dávno, ale vzpomínám si, že i Jeremy Clarkson byl z tohoto auta unešený a říkal něco ve smyslu, že jednou to bude velmi vyhledávaná a dobře ceněná rarita. Tak snad to tak i po pár letech bude! :yes: -
blowiik 16.02.12 21:47
« Re: Re: Skvost
jojo novou 3 mps jsem taky na to moje ježdění zvažoval, ale jednoduše mě odradilo, že to je jenom předokolka a prát se s volantem 2-3 hodiny denně by mě zas až tak nebavilo, a většina 6mps kousků už jsou starší ročníky, což taky není na můj nájezd zrovna ideál -
Machbuster 16.02.12 21:38
« Re: Skvost
Taky jsem o tom hodne premyslel. Jde o to, ze ten DISI je super a sam planuji koupi bud 3 MPS nebo starsi 6 MPS, ktera je dnes velmi zajimava cenou a pokud najdete dobry kus...
Ale 2.3 DISI Turbo je o dost tezsi motor nez 13B a RX8 ma vyborne vyvazeni hodne diky prave lehkemu wankelu, ktery muze byt ulozen az hodne vzadu a tim pomuze k tomu 50.3:49.7 vyvazeni. Tedy skoro 50:50.
Bylo by to zajimave, ale o neco by RX8 charakterem i vlastnostmi prisla. Jde o to, o kolik a kolik by ziskala.
Presne jak pises, ja s nim na kratko vubec nejezdim (do prace nanejvys parkrat a delsi oklikou :-). Tu MPS planuji na bezne jizdy dokud jeste s mou milou nemame male děťátko :yes: -
blowiik 16.02.12 21:25
« Re: Re: Skvost
jojo motor je to bezpochyby úžasnej, ale mě od vysněný RX8 odrazovalo právě to, že jak píšu dole, 2 ze 3 lidí, kteří v mym okolí vankela jedou, řešili ohledně motoru skutečně drahý a náročný závady (auto samozřejmě měli od fungl). RX8 je jeden z mejch snů a rád si ještě jejího nástupce koupim, až si budu jistej, že dokážu naplno uživit dvě žravý auta naráz, ale Rx8 jako daily driver, to by pro mě byla finanční smrt :( -
Ovosh 16.02.12 21:21
« Re: Re: Skvost
Moc pěkné autíčko.. Já ho neřídil ale nechal jsem se jednou svézt a jednoznačně :yes: Pokud máš někoho po ruce, kdo se Ti o ten motor bude náležítě starat, tak gratuluju k super volbě..... Ať slouží a přeji hodně zábavy...
P.S.: doplň víc recenzi a pak ohodnotím... ;-) -
blowiik 16.02.12 21:19
« Re: Skvost
no mě právě příjde,že mazda udělala trošku chybu, že se jí nechtělo do RX8 implantovat i 2,3DISI, pokud neberu na zřetel vysokootáčkovou ejakulaci wankela, s 260 DISI koníkama by RX8 byla neuvěřitelný kladivo... navíc co vidím ve svém okolí (3x vlastnictví RX8 wankel) ten motor vážně není na kratší pojížďky a město, který disi zvládá celkem s klidem, čímž spoustu eventuálních zájemců diskvalifikovala. I když porovnávám jablka s hruškama, mít ona tenhle motor, asi bych se dočista zbláznil a měl jí v garáži místo CX-7 :-) -
Machbuster 16.02.12 21:16
« Re: RX-8
Tak to bych ti moc pral, aby se ti sen splnil. Cena je celkem dostupna, naklady na provoz se drzi jakztakz snesitelne na sportovni vuz - treba to v budoucnu vyjde.
Kdyby jsi nekdy chtel poradit s vyberem RX-8 nebo presneji na co se zamerit pri prohlidce, celkove co kontrolovat a kde jsou slaba mista atd. tak napis, to plati pro vsechny.
Mam v soucasne dobe opravdu dost zkusenosti a zhledl jsem mnoho kusu nez jsem pred rokem zakoupil tuto [i jsem se spalil trochu v Ostrave a skoro koupil RX8 s poruchou]. Tak klidne piste message a ja rad poradim. -
Machbuster 16.02.12 21:11
« Re: Skvost
:-) Jasny, mas pravdu.
Ja to myslel z pohledu nestraneho uzivatele bez vasne k rotary a jen z hlediska udrzby ne z hlediska charakteru motoru jako takoveho, ktery je jedinecny a kdo nezkusil moc doporucuju zazit.
Jinak SAMOZREJME ja to naprosto nekriticky zeru a klidne budu pecovat o motor 10x vice nez jindy a neni to mne naprosto v nejmensim minus.
Psal jsem to jako minus ne motoru, ale objektivne, ze to chce trochu vice sledovat a servisovat [olej kazdy rok a kvalitne, pravidelne dolevat - tak 1x za 3-5 tankovani]. :yes: -
Machbuster 16.02.12 14:49
« Re: pěkný auto
Existují modifikace, které tu slabší klidně umožňují buď šíleně vytáčet a tím ji zrychlují nebo jen modifikují a tím dostanou na úroveň té silnější v seriove verzi - viz tohle youtube video - Akcelerace SERIOVE 170kw a akcelerace modifikované 141kw - dobre video ilustruje jak upravena slabsi drzi krok se silnejsi seriovou- [odkaz] -
Machbuster 16.02.12 14:34
« Re: pěkný auto
Ahoj, dik.
Otacky jsou kompletně neměné oproti sériové verzi - me upravy neumoznuji, nemodifikuji moznosti v teto oblasti. Cervene pole tedy stale na 7.500 ot. a vic netocim.
Verze 170kw / 232hp je rozdilna motorove, nejen co se tyka vykonu, ale ma i o 2 nasavaci porty vice. Ma 6ti portovou konfiguraci oproti 4 portove u te slabsi jak mam ja, pricemz porty 5-6 se oteviraji az po 7.000+- otacek a dodaji dalsi vykonostni boost do tech 9.000 otacek (narust vykonu je samozrejme zcela linearni jako u wankelu bez turba byva). Destrukcni hranice obou motoru jsou co do konstrukce shodne (okolo 14.000+ otacek). :yes: -
blowiik 16.02.12 14:14
« pěkný auto
Ahoj, super výběr. :yes: Zajímalo by mě, jak to máš po úpravách s maximálními otáčkami, protože koukám že u tý 141kW verze začínají na 7 500 ot., jezdil jsem jenom tu 170 kW verzi wankela a tý začínalo červený pole někde na 8500 ot./min. ale dala se holka točit na 9000, ještě dneska mám banán na hubě, když na tu zábavu za volantem vzpomínám :-)