Fiat 500 (2012)
16.1.2013Fiat 500 O pětistovce jsme uvažovali už nějaký ten rok zpět. Stejně jako MINI to bylo jedno z aut, které mě provázelo již od dětství. U pětistovky to…
Fiat 500 (MINIak)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Gratulujem 16.01.2013 20:01 idam.i
- Krasavec 16.01.2013 22:25 KubikCv
- Gratulujem k autu 17.01.2013 08:04 lakyno
- CUORE 17.01.2013 10:43 SCHROJF
- Suprova kara 17.01.2013 12:04 tomike
- Díky všem za pozitivní reakce :) 17.01.2013 15:54 MINIak
- Vítám Tě do klubu :-) 19.01.2013 18:39 Dave 11
- Veselé autíčko 20.01.2013 10:13 VladoA6
- Fiatek 24.01.2013 09:48 Fisi
- Motor 1.4 25.01.2013 16:12 Nerez
- SPZ 29.01.2013 20:35 Prase
- 500(L) 12.02.2013 21:07 MatoMI
- svietenie parkovackami?????????????? 14.02.2013 10:36 lorenzlubos
- Zajimave hodnoceni 01.03.2013 07:52 MINIak
- Pozdrav 12.01.2015 09:11 fiatak500
- Miláčik 03.02.2020 21:27 designer
-
KubikCv 16.01.2013 22:25
Krasavec
Pětikilo se mi líbí moc.A tahle kombinace modrá+chrom je super,trochu mi to připomíná mýho Tráboše :-)
Interiér je moc slušivej.Motor je taky hodně zajímavej i když bych se turba bál,ale i bez turba má pěkný parametry a hlavně je hodně lehkej..Gratuluju ke krásnýmu autu a dávám 3x10
Jinak mně v Pandě i 500 hrozně překáží ta řadička...mám 184 a furt jsem kolenem narážel do toho plastu :-( -
Dave 11 19.01.2013 18:39
Vítám Tě do klubu :-)
Smekám nad Tvou recenzí. Skvělé fotky, jen při tom množství bych rád viděl i sedadla, která máš jiná. Líbili se mi ty bílé "ramena" sedadel, ale zase jsem si nebyl jist tím šedým potahem, proto jsem nakonec zvolik "kostku". I když ta je pro mne nepochopitelně ke Cappellini pouze černá. (Byť bych volil k modréku auto modrou).
Shodné pocity mám s dálkovými světly, které se mi zdají málo účinné - možná právě malou velikostí paraboly a také s nastavením sedadla, které mám taky tendeni snížovat a ono už je dole.
Barvu jsem chtěl původne bíllomodrou Cha cha cha, ale bohužel už byla vyřazena z nabídky. Na Cappelini si zprvu nemohla zvyknout manželka, ale dnes už jí lentylka nevadí :-)
Zajímalo by mne kolik jich v ČR jezdí. V Brně jsou podle všeho 2.
Motor jsi vystihl přesně. Kdo nezažil - nepochopí :-)
Je to zkrátka srdcová záležitost. :yes: :yes: :yes:-
MINIak 19.01.2013 19:52
« Re: Vítám Tě do klubu :-)
Ahoj a díky,
já si nejdřív říkal, jestli ho sem mám přidat, když jsem viděl, že tu jsi ty, abych ti nelezl "do zelí" :-) Ale vlezl jsem. Já původně chtěl modrobílá sedadla. Viděl jsem je na jedno propagačním letáku a na netu, že k modré barvě dávají modrobílá, ale prodejce, byť v letáku je měl, při objednání je už neviděl. Tak jsme se museli spokojit s bílošedými. Mě zas kostka přišla taková nevýrazná z dálky, kdy to ani není pořádně poznat, že to je kostkované :-) Barva je super, nás zaujala hned, ale asi to bylo taky tím, že zrovna prodejce tam jednoho měl vystavenýho (takže víme o dalším - má ho nějaký pan učitel odněkud Brandýsa nebo Boleslavi nebo tím směrem) - když bychom ji vidělí jen na fotce, nevím, jeslti by se nám chtělo dát o bůro víc. Čeho teď lituju je, že jsme nedali úložný prostor pod sedačkou, viděl jsem to u tebe na fotkách, jak tam máš krásně narovnanou výbavu, hasičák... to my musíme mít pod sedadlem a po kufru :-(
Jak říkáš, je to srdcovka!
-
-
VladoA6 20.01.2013 10:13
Veselé autíčko
Nad existenciou nového fiatu 500 som nemal ani páru...až dokým som si neprečítal tvoju recenziu a nepozrel fotky a popravde ti fandím...z toho autíčka doslova vyžaruje radosť a pohoda a páči sa mi aj nezvyčajné riešenie prístrojového panelu...u mňa 3x10 a nech slúži k spokojnosti :yes: -
Fisi 24.01.2013 09:48
Fiatek
Uz od znovuzrozeni jsem tohodle mrnouse sledoval,protoze starou petistovku jsem vzdycky chtel.Tohle se Italum rozhodne povedlo,jelikoz z toho neudelali predrazene retro,jako VW nebo Mini.Mel jsem v merku Abartha,ale nakonec jsem zkoncil u Subaru,ale neco mi rika,ze toho fiatka jeste z hlavy pustit nesmim.
Jinak nadherne auto,krasna barva,super recenze a fotky,dostanes vysoke hodnoceni,coz u me neni zvykem >:D .-
MINIak 25.01.2013 08:06
« Re: Fiatek
Ahoj a díky. Taky jsem ho sledoval od prvních informací a měl jsem strach, že to bude, jak píšeš, předražený retro. Na jednu stranu je dobrý, že se FIAT vydal jinou cestou, na stranu druhou je nižší cena znát. Novýho brouka neznám tak, jak MINI (Beetle se mi opravdu líbí až od poslední modernizace), takže ho soudit nemohu. Co třeba oproti 500 má brouk i MINI jsou bezrámová okna u dveří, do 500 nedávají startování tlačítkem nebo bezklíčové ovládání (to snad jen do Abarthu), provedení části plastů je u miniho taky lepší (a to jsem měl ještě ten starší typ). Takže ten cenový rozdíl tam trochu znát je. Tím rozhodně nechci F500 kritizovat, když by mě šlo o všechny ty super moderní vychytávky jako parkovací kamera, hlídání jízdních pruhů, sklápění zrcátek atd., za podobný peníze jako F500 si můžu koupit kiju, hjundaj, škodovku a podobně. S čímž počítám, až budu potřebovat velký auto, přeci jen mám technický vymoženosti rád :-) Brouk, MINI i pětistovka jsou auta hlavně pro radost (i když pravděpodobně většina uživatelů zde na MACZ má auto pro radost, ať už jakýkoliv, že? :-) (i proto hodnotím všechna auta desítkou, ať je to trabant, favouš, báwo, audina, oktávka z různých let - i když vím, že některý typy aut bych si v životě nekoupil :-)), takže ho rozhodně z hlavy nepouštěj!
-
-
Nerez 25.01.2013 16:12
Motor 1.4
Zdravím tě, nezlob se, ale myslím, že buď trochu přeháníš, nebo s atmosférou neumíš jezdit.
Moje auto má o něco málo slabší atmosféru stejného objemu, hmotnostně +- stejné, ale takhle tragicky opravdu nejede.
Atmosféra se sice musí točit, když chceš aby jela, ale při rychlostech nad 110 je už v takových otáčkách, kde nemá moc daleko k vrcholu točivého momentu, takže na 130 není problém zrychlit během pár desítek vteřin. A když příjde kopec, není nic jednuduššího než podřadit a vyhnat motor zase do otáček. Narozdíl ode mě máš 6st. převodoku, takže kvalty máš kratší a do otáček by měly jít lépe. Kolik to točí na 6ku při 130ti?
Pokud sis navykl na vlnu krouťáku u turbomotoru v nízkých otáčkách a jezdíš tak i atmosférou, tak je jasné, že to nepojede.
Ani těch 8 litrů spotřeby mi příjde hodně, kor když narozdíl ode mě máš 6st. převodovku.
Honza-
dr.biker 25.01.2013 20:09
« Re: Motor 1.4
Také se musím přidat, myslím si, že trochu přeháníš. Jsi zvyklý na přeplňovaný dvouválec s jiným zpřevodováním, tak ti asi přijde „obyčejný“ atmosférický motor líný.
Četl jsem totiž test Fiata 500L s motorem 1,4 16v v jednom časopise, kdy pan Hyan byl překvapen neobyčejnou pružností, klidným během motoru a svižnou reakcí na přidání plynu. Auto s tímto motorem má sice nejvyšší kombinovanou spotřebu ze všech nabízených motorů (6,2 l/100 km), ale na rozdíl od nich se v reálu této spotřeby v pohodě dosáhne a také bude mít asi vyšší životnost. Tak to bylo napsáno. Za tvou vyšší spotřebou bude stát zřejmě mráz a syrový nezajetý motor.
Další výhodou 1,4 je cena, dvouválec nemůžeš koupit se základní výbavou, musíš si tedy připlatit 75 tisíc za výbavu Plus s a dvouválec. Ale teď jsem si všiml, že rozdíl mezi výbavami s 1,4 kou je 55 tisíc, což je opravdu hodně. Takže za dvouválec se připlácí jenom 20 tisíc, ale ve většině případů bude 500L stejně pohánět základní 1,4.
Kdyžtak napiš své vlastní dojmy do novinek, rád si přečtu, jak tvůj víkend dopadl.
-
MINIak 28.01.2013 22:30
« Re: Re: Motor 1.4
Něco určitě napíšu, ten motor ale do takto "velkého" auta je hodně slabý. A přiznávají to i ve fiatu, který pro letošek rozšířil paletu motorů. Samozřejmě je určitě skupina lidí, kterým tento motor vyhovovat bude, stejně jako např. základní výbava. Já se rozhodně nepovažuju za někoho, kdo potřebuje extra výkonné motory, aby mohl závodit, ale s tímhle autem jsem se prostě bál předjet i kamion jedoucí po okrskách 80 (+-). A to si troufnu říi, že něco už máám naježděno i na nepřeplňovaných motorech, takže vím, jak se k nim chovat. Samozřejmě je to o zvyk, jezdit s touto kombinací déle, naučil (zvykl) bych se ho využívat. Sepíšu určitě něco víc během týdne, dvou.
-
-
-
Prase 29.01.2013 20:35
SPZ
Čau miniaku doufám, že nevěříš tomu cos napsal nebo ano? Že by nějakýmu obyčejnýmu člověkovi jen tak dali značku 4000 protože si ji vybral? jako vtip dobrý... shodou okolností jsem na tom super úřadě byl a ve stejný řadě mi dali super značku 3156 a na výběr jsem dostal kulový >:D Již jsem vystřídal nebo mám značky např. 1515,1000,4442,4455... a bez známejch bych je určitě neměl :-) Zejtra na ten úřad skočím a paní se zeptám jestli moje 3156 můžu vyměnit za 4000 :-))) Myslím, že se mi vysměje... Ale stejně tam nepůjdu Zdeník čeká na značku za 10 tis. už mám vybranou kombinaci, takže až to blbečci schválej hurá na úřad :-) Jinak bych to uzavřel, že tam visí nabídka značek je super ,ale obávám se že je to pouze divadýlko pro lidi....-
-
Prase 29.01.2013 21:09
« Re: Re: SPZ
já už se nad to přenesl, ale když to šlo tak proč nemít nějakou pěknou :-) Teď mám na dvou autech 2596 a 3156 a taky mi to vůbec nevadí :-) Nicméně chci si splnit svůj sen a tím je 7777 za to dám i těch 10 táců, ale pouze v případě, že ta značka bude přenosná na víc aut jinak na to kašlu :-)-
MINIak 30.01.2013 16:19
« Re: Re: Re: SPZ
Cau Zdendo, ja teda pokazdy kdyz jsem tam byl, tak tam visel papir, kde byly jednotlivy SPZ vypsany a pokazdy sem si mohl vybrat z nekolika desitek variant. Samozrejme, ze asi 7777 nebo podobny tam budou zahadne vyskrtany uz v prvni miunute vyveseni novyho papiru, ale aspon trochu si muzu neco zvolit. Samozrejme mne o peknou SPZ nejde (nepopiram, ze by petistovce 5E0 0500 nesluselo ;-), ale zas si rad vyberu nejakou kombinaci, kteoru si budu dobre pamatovat JA, at pri kazdym zadavanim znacky nekde nemusim vytahovat technicak... Az bude pekne, mohli bysme zas udelat nejakej vejlet na kunku nebo nekam treba...
-
-
-
-
MatoMI 12.02.2013 21:07
500(L)
Skvelá štýlovka, pravidelne sa za každou otočím, keď prechádza okolo a vždy vyčaruje úsmev podobne asi ako spomínanej pani :-)
Tie velikánske späťáky má z Grande Punta. Majú veľmi dobrú viditeľnosť :-)
Čo vravíš na 500L?
Ja som ju testoval s 1,3 85k a ten motor; aj keď mu chýba 10k proti 1,4Fire; mi pripadá ako adekvátny základ vďaka plynulému nástupu výkonu, rýchlej odozve a do 100-120km/h je jeho dynamika bezproblémová.
500L ma však prekvapilo ponukou vnútorného priestoru, odkladacími schránkami a dômyselnou variabilitou. Nehovoriac o kvalite sedenia, spracovania a pod.
Aj keď dizajnové srdce velí brať Bravo alebo Deltu, 500L po testovacej jazde veľmi prekvapilo a stalo sa mojím favoritom na ďalšie auto, napriek tomu, že MPV veľmi nemusím. -
lorenzlubos 14.02.2013 10:36
svietenie parkovackami??????????????
???? To sa u Vas moze bezne pocas jazdy? Nenapadlo Ta, ze na Teba neblikaju preto, ze svietis hmlovkami, ale presne preto, ze svietis tymi parkovackami? Parkovacky su na parkovanie...u nas je to tusim pokuta za 60 EUR. Normalne mi padla sanka, ked som si precital, co pises.... :-OOO-
MINIak 14.02.2013 12:13
« Re: svietenie parkovackami??????????????
Asi jsem to blbe vyjadril, u MINIho to jsou parkovacky ale temi jsem samozrejme nesvitil samostatne, tam svitily dohromady s klasickejma svetlama, ale kdyz jedes a svitis svetlama a pod nima sviti dalsi svetla, napadne te, ze to jsou "parkovacky" samostatne? Vsechny (vetsinu) napadne, ze to jsou mlhovky. Ty jsou ale pod tim. U 500 to jsou samostatne svetla pro denni sviceni. Ktery ale zase jsou samostatne pod klasickym svetlem, takze to zasev vypada, ze svitis dvojmo, cili mlhovkama. A jejich zapnuti vypnuti neovlivnim, ty proste pri otoceni klicku zacnou svitit a nikde se vypnout nedaji. Jen pohrabanim se v SW auta :-)
-