Seat Ibiza (2010)
26.6.2011Proč SEAT? Kvalita VW a neotřelý sportovní design. Přirostl mi k srdci. Proč výměna za GOLFA V? Golfák mi byl ukraden! :-/ Proč IBIZA ST a ne…
Seat Ibiza (M.E.N.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 1.2TSI 26.06.2011 17:10 sotomaior
- Ibiza ST 27.06.2011 09:38 overnight
-
rozmery 27.06.2011 11:19
Nicco
- Re: rozmery 27.06.2011 12:19 palokalo
- Dálkové trasy 28.06.2011 07:48 M.E.N.
- krasa 28.06.2011 09:33 adrenalinmania
- gratulujem 28.06.2011 21:23 Brandon Walsh
- Paráda 29.06.2011 09:28 certina
- krasavec 09.07.2011 22:25 berysek
- krasne auticko 27.08.2011 12:52
- hm 29.08.2011 19:03
- TSi 18.11.2011 08:55
- Pěkný kousek 03.01.2012 15:12 Endroo
- Brzdy Seatu IBIZA ST 18.02.2012 20:33 jame68
-
sotomaior 26.06.2011 17:10
1.2TSI
ahoj, na ten chrastivý zvuk bacha...u fabií 1.2TSI byly problémy s rozvody a začínaly kolem 10tkm, ale nevím jestli je to i případ ibizy...jinak pěkné autí, ať slouží a až doplníš tak ohodnotím!-
Nerez 26.06.2011 22:35
« Re: 1.2TSI
Motory jsou ve všech autech stejné, takže tyto problému mohou postihnout i Ibizu. Jinak osobně jsem byl z jízdního projevu TSI nadšený, ale po problémech již po malém nájezdu km bych si jej nekoupil. Časem jim určitě vychytají mouchy a pak to teprv bude paráda ;-)
-
overnight 27.06.2011 09:38
Ibiza ST
Opravdu nejkrásnější kombi se skvělým poměrem cena / užitná hodnota. :yes: -
Nicco 27.06.2011 11:19
rozmery
Mohol by si prosim odmerat vzdialenost od operadiel prednych sedaciek az k piatym dveram? Vosli by sa tam 2 bicykle, pokial mozno, bez odmontovania prednych kolies?
Ako su na tom predne stretavacie svetla v noci v porovnani s Golfom alebo niecim inym?
Aku ma spotrebu pri 130kmh?
3000ot/130kmh je velmi slusny pomer na benzin. Nevies ako to ma Polo a jeho 6ka? Bohuzial ale Polo uz nie je kombi a naviac je to pure VW, cize umerne tomu sa asi bude kradnut.-
palokalo 27.06.2011 12:19
« Re: rozmery
Nemam sice tuto ibizu ale bol som si ju pozriet u predajcu kedze zvazujem kupu noveho auta a jeden kandidat je aj ibiza ST. Po zlozeni sedaciek je tam cca 150 cm. Nemeral som to presne len tak bajocko. Ja som skor skusal dat do kufra kocik. Na bycikel neni lepsi nosic na strechu?-
-
-
-
palokalo 27.06.2011 12:58
« Re: Re: Re: Re: rozmery
ano.. toto som si aj ja hovoril ked som kupoval sedan.. a po par rokoch manzelka a dieta :-) ale ked kupis kombi si pripraveny :-) podla mna sa bajk do toho kufra zmesti bez odmontovania kolesa ale ruku do ohna za to nedam. Umy bicykel a chod do showroomu a skus. Tak ako ja s kocikom. To je najlepsie :-!-
M.E.N. 28.06.2011 07:36
« Re: Re: Re: Re: Re: rozmery
S tím svícením je Iba fkat třída! V noci svítí potkávačky skvěle, ale dálkové svítí trošku moc usměrněně dopředu a kraje jsou malinko neprosvícené. Podle mě svítí min. stejně dobře jako GOLF V!
POLO s 5kou by mělo při 130km/h točit tuším 2900ot/min. Tam podle mě bude rozdíl spíše ve vyšších rychlostech. Každopádně má 1.2TSI skvělé spřvodování! Jen pozor! Mouze 1.2 TSI!!! 1.4 16V i bývalá 1.6 16V jsou na to úplně jinak! Tam točíte při 130 cca 4000! Resp na 3000ot jede auto jen 110!
Jinak já jsem chtěl LEONa, ale když jsem si vzal, že auto jednou dostane moje přítelkyně a počítám s kočárkem, tak vyhrála Iba. Taky se mi hodily střešní hagusy, na které se perfektně připevňují nosiče a nezasahují do auta jako u aut bez ližin.
S tím kolem bych to ale asi do kufru moc nepraktikoval, (každopádně to vyzkouším a napíšu co a jak) protože jak jsem psal, ibiza je dost oplastovaná a použité plasty jsou extrémně náchylné na podření, takže u mě zvítězily alu nosiče SEAT s THULE alu stojany na kola. To teprve Iba vypadá k světu!
A jinak za 14 dní dodělám zadní senzory a dolakuju přední a zadní podnárazník. :yes: >:-[]-
Nicco 28.06.2011 10:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozmery
Len doprnim, ze prevody sa nastavuju tak, aby auto islo pri 130kmh na vrchole tociveho momentu a dosahovalo optimum v spotrebe (samozrejem od 80kmh stupa odpor vzduchu geometricky, takze najlepsia spotreba bude pri 80kmh). Takze ak pozeram na graf v tvojej galerke, tak mas max Nm od 1600otacok a atmosfera zacina az na 3800ot. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
M.E.N. 28.06.2011 07:48
Dálkové trasy
Ještě mě napadla důležitá věc. S Ibou mám za 4 měsíce najeto už 11.000 km a i delší trasy. Jel jsem do Budapešti po okreskách a spotřeba byla 6,6 tam a 6,8 zpátky - což sice není málo, ale kdo zná cestu přes Slováky ví... Samé kamiony atd. A to jsem si to hezky pral!!! Takže mě spotřeba hodně překvapila.
Po dálnici je to už trošku horší. Tak při rychlostech okolo 140 - 150 při cestě do a z Chorvatska brala Iba 7,1 tam a 7,2 zpátky. Ale to jsem velice trápil 2.0 TDI (103kW) Passaty apd. Audině A4 1.9 TDI (85kW) jsem postupně ujel a to se kluk Rakouskej fest snažil! :-!
Městský provoz je extrémně závislý na síly nohy. Ale při razantní jízdě se dá jezdit někde kolem 7mi litrů...-
-
"-- skrytý --" 04.07.2011 09:49
« Re: Re: Dálkové trasy
Kdybyste tušili, co všechno se na těch zkušebnách děje...-
-
"-- skrytý --" 04.07.2011 12:31
« Re: Re: Re: Re: Dálkové trasy
Např. modelový cyklus se na zkušební dráze projede autem, které je na měření připraveno (je těžší, má úzké pneumatiky skoro bez vzorku). Naměří se jízdní odpory, na něž se zkalibruje válcový dynamometr, ale na něj se pak postaví auto nepřipravené, které má jízdní odpory poněkud větší. Dynamometr pak v městském cyklu to auto kapánek popotlačuje...
No a vod kolegů z Oak Ridge máme potvrzeno, že BMW programuje řídicí jednotky tak, aby rozpoznaly jízdní cyklus. Oni si jedno dieselové nechali kvůli výzkumu emisí dovézt z Evropy, páč takové v US tehdy nebylo k sehnání. Posadili ho na válce, a všechno vyšlo úplně nádherně podle údajů výrobce. Vycházelo to furt moc pěkně, tak s ním objeli laborku a posadili ho zpátky na válce. No a najednou už byly výsledky daleko horší, ale ŘJ za chvíli zas poznala, že se jede cyklus :-) Ono nebude nic složitého takovou detekci udělat, protože při simulaci jízdního cyklu nesmíte manipulovat volantem (pouze plyn, spojka, řazení, eventuelně brzdy).
-
-
-
-
-
-
Brandon Walsh 28.06.2011 21:23
gratulujem
takze si sa nakoniec rozhodol pre ibizu, upravy ktore si spravil mozem :yes: pristane jej to vela stastnych km ;-) -
certina 29.06.2011 09:28
Paráda
Zdravím, auto se mi moc líbí ;-) :yes:
Chtěl jsem se tě zeptat, jakou propustnost mají ty folie? 35%? Taky o nich uvažuju-
-
"-- skrytý --" 04.07.2011 09:55
« Re: Re: Paráda
Chlapče, to je příliš, to není akorát. Na dveřích u řidiče a spolujezdce musíš mít propustnost oken minimálně 70% (směrnice EHK R43), což už maji ta skla v základním provedení, pokud jsou tónovaná. Jinou než čirou fólii na ně dát nesmíš, i kdyby byla stokrát schválená a měla 200 atestů, neboť v tomto případě není schválená montáž.
Když přijíždím do křižovatky a z boku je tam takovejhle machýrek, tak si dávám sakra majzla. Netuším, kam se kouká, jestli mě vůbec registruje, jestli mi tu přednost náhodou nevezme...
P. S. Zkus si s tim vyjet do Německa. Jakmile tě hlídka zmerčí, přinutí tě ty fólie z předních okének sundat a nepustí tě, dokud to neuděláš.-
M.E.N. 04.07.2011 11:40
« Re: Re: Re: Paráda
Chlapče mi už dlouho nikdo neřekl...pane otče... Že to není homologované vím. Stejně jako vím, jak je to s dodatečně dodělávaným denním svícením alá AUDI atd... ;-)
Machýrek mi taky ještě nikdo neřekl a nevím, dle čeho tak usuzuješ. Do mého auta jde vidět při normální viditelnosti dobře a v noci nejde vidět ani tebe bez folií. A pokud jsi ve střehu, když vidíš machýrky, pak je to jen dobře pro jejich i tvé bezpečí.
PS.: asi zklamu, ale do Německa nejezdím...
-
-
-
-
berysek 09.07.2011 22:25
krasavec
Mooooooooooooc pěkné autí :-) .Chválím,protože jsem si udělal radost a před 2 měsíci jsem si koupil to samé >:D .Akorát v černé metle ,o fous skromnější výbavě a 1.4 63kw . ale taky mi dělá samou radost.Taky jsem si zde dovolil udělat malou recenzi,tak se na ni mrkni.Seátkům zdar :yes:-
-
berysek 11.07.2011 10:29
« Re: Re: krasavec
Jo a u mne to bylo na opak.Napřed jsme chtěli bílou a nakonec to vyhrála černá >:D
Jinak už není tak pěkná!Včera jsem ji umyl a našel jsem 2 malé rýhy na zadních dveřích.Pokud se na ně nezaměříš,tak vidět nejsou,ale já o nich vím a to stačí ;-\ .Asi mi to vorval nějakej grázl dveřma na P.
Tak se asi budu muset kouknout po nějaké retuš tužce,nebo něco podobného.Nemám s tím žádné zkušenosti,protože na felince podobn oprava neměla smysl
>:D >:D
-
-
-
"-- skrytý --" 27.08.2011 12:52
krasne auticko
konecne som sa aj ja rozhodol kupit si nove auto, lebo doteraz som mal stále iba jazdenky a dúfam, ze som sa rozhodol správne :-) Tiez som si objednal seat ibizu st 1.2 tsi v sport vybave + vyhrievané sedadla, dig. klima + storage packet, taktiež v bielej farbe na 17 kolesách a s DSG prevodovkou. joooooj uz sa neviem dockat mala by prist niekedy v polovici septembra.
Inac Vlada ta tvoja je neskutocne krasna, som rad ze aj ja som nakoniec zvolil bielu farbu, neskutocne jej pristane.
Ked uz konecne pride ta moja tak tu hned zavesim foto a prvé dojmy z DSG :-) -
"-- skrytý --" 29.08.2011 19:03
hm
ty tu asi uz velmi casto nechodis čo?? poslal som ti sukromnu spravu. Jaro
-
Endroo 03.01.2012 15:12
Pěkný kousek
Vypadá hodně dobře tohle přibližovadlo. :yes: Sice nejsem zastánce kombiků, ale určitě jsou tyhle menší auta v kombi mnohem použitelnější než hatchback verze.
S tím tónováním skel mám taky své zkušenosti a na svého Leona už folie dávat nebudu. Už kvůli té práci při odstraňování a taky kvůli nejasné situaci u nás v CR, jestli to má být trestné či nikoliv. -
jame68 18.02.2012 20:33
Brzdy Seatu IBIZA ST
Mám 1,2 TSI SPORT od 05/11/2011 nabehané 10000 km, vcelku som spokojný, motor šlape bez problémov, spotreba na tempomat pri 90km - 5,8 l pri 130 - 6,9 l. Podvozok je výborný určite sa o to stará ESP, len mám výhrady bol som na dviháku a už sa prejavuje hrdza na výfuku a to auto má len 10 mesiacov... podvozok asi nie je vôbec ošetrný, ďalšia vec sú brzdové kotúče, hlavne tie vzadu (výbava SPORT) ako nastala zima začali dosť korodovať, je viem že je to bežné a po nejakých km by sa to malo stratiť, ale na jednom kotúči zostáva v strede cca 1,5 cm hrdzavá drážka kde brzdové doštičky neplnia svoju funkciu, bol som stým aj u predajcu a ten mi povedal že málo brzdím , čo pokladám za totálnu volovinu... pátral som preto na nete a zistil som, že s nadmerne hrdzavejúcimí kotúčmi májú Seaty problém, preto sa chcem spýtať máte podobné skúsenosti ???-
M.E.N. 12.03.2012 08:01
« Re: Brzdy Seatu IBIZA ST
Já sám sem s tímhle problém neměl, ale s Ibou jezdí po městě a okreskách moje přítelka a ta má o dost něžnější nohu než já a po mém svezení po cca 3 měsících jsem málem projel křižovaku, jak auto nebrzdilo. Po asi 10 km hodně razantního brždění se to zpravilo, tak jsem zvědavý, jak to bude dál. Každopádně co se týče ošetření podvozku, nevím jak je na tom Seat vs VW, ale vím, že kotouče jsou stejné jako pro koncerny VW, Škoda atd...
-