Škoda Octavia (2005)
20.6.2014Výběr konkrétního auta zabral cca půl roku. Že to bude Octavia bylo více méně jasné. Šlo jen o to, najít pěkný, zachovalý kus. A to je v Česku problém.…
Škoda Octavia (Octa)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
-
TomasPT 21.06.2014 20:48
« Re: Re: Hezká klasika
No, i těch 20tisíc není ultra nálož na diesel.
My jsme to řešili u nákupu ročního auta, kde to vycházelo v rozdílu ceny pro roční nájezd přes 30tisíc. + náklady dieselu, které atmo benzín nemá
Na ten nájezd jsem se ptal jen proto, jak vychvalujete tu nízkou spotřebu. Tak nějak jsem si totiž zvykl, že co nejnižší spotřebu řeší lidé, kteří nemají moc velký roční nájezd.
Nicméně, ať dlouho slouží. Tohle je jeden z posledních ještě slušných motorů.-
-
Verny_2013 22.06.2014 16:21
« Re: Re: Re: Re: Hezká klasika
souhlasím s Lukášem. Protože pro Octu 1 jsou optimální 2 motorizace. V dieselu 1,9 TDi 66 a 81 Kw. A pro benzín 1,8 T 110Kw. Ten benzín je taky spolehlivý, velmi žívý, odpružení má o něco měkčí než diesel Ve 130 točí nějakých 3300 ot.ale reálná spotřeba je 8 L a ani při eko jízdě se nedostaneš pod 7. Diesel obzvlášť 81 Kw jede skvěle, přes 6 l nafty se prakticky nejde dostat a to ani se zapnutou klimou. Pravda točit má smysl jen do 4000 Ot pak je už jen mrtvo a hlučno ale do těch 4000 drží s benzínem krok. Ale na dálnici znamená 130Km jen 2800 ot. tedy klid a pohodu. Nejrozšířenější benzín1,6 74 Kw je líná a ve vyšších otáčkách uječená koza která si na dálnici klidně vezme ve 130 těch 8 l taky. navíc točí kolem 4000 Ot. Takže jako rodinné auto je diesel jednoznačně nejlepší volba, pro fajnšmerky kteří nemusí koukat na spotřebu je ideální benzín 1,8T.-
azraelsk 23.06.2014 15:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezká klasika
hm, pri najazde 20 tis km rocne riesit za kazdu cenu diesel sa mi zda ako trosku ulet. ked si odmyslim studene starty, a asi hodinu trvajuce zahriatie motora (uvedene neplati ak je auto garazovane) tak nevidim absolutne ziaden zmysel v tom kupovat diesel kvoli "setreniu".
na spotrebe sa rozdiel ceny nema sancu pri takomto najazde prejavit...pretoze ten kto vie jazdit usporne s dieslom, bude rovnako usporne jazdit aj s porovnatelnym benzinom. moj odsledovany rozdiel v spotrebe pri rovnakom style jazdy je cca 1 liter v neprospech beznzinu. co je pri nakladoch za auto, poistky, spotreby material a rozdiel v nakupnej cene skutocne absollutne zanedbatelne.
osobne som jazdil s tymto motorom dlhodobo za dakych 6,4 litra, nizsie sa mi dostat nepodarilo (letna spotreba v zime predpokladam plus par deci navyse). porovnatelny benzin od suziky so mnou ako soferom jazdil okolo 7,2 celorocny priemer.
porovnavat 66 kw diesel a 110 kw benzin v ohlade spotreby moze len niekto, kto nedokaze absolutne rozumne uvazovat a chce za kazdy cenu zdovodnit kupu dieslu-
Lukáš 25.06.2014 09:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká klasika
Průměr 6,4... musel jsi mít špatný kus, nebo jezdit jen rychle po dálnici, nebo jezdit jako čuník :-) Nad šest litrů nemám ani čistě město.
Ano, auto je garážované a když je "normální" počasí (od jara do podzimu), tak mám 90 stupňů cca po pěti kilometrech...
S touhle naftou mám nyní průměr 4,8. S benzínem 1,6 litru 66kw se nedostanu pod sedm ani náhodou. Takže rozdíl přes dva litry.
A co se ceny servisu týče... počítám, že pokud bude potřeba nějaká investice, tak to určitě nebude motor, ale podvozek, brzdy atd. A to je stejné i pro benzínové verze.-
azraelsk 26.06.2014 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká klasika
jazdim vzdy rovnako..cize relativne dost ostro, vyuzivam vykon motora, neriesm dochadzanie na cervenu a podobne..cize ziadna eko relye...tak ale jazdim s kazdym autom, preto viem porovnat spotrebu :-) (pre porovnanie, aktualne najnovsia A4 Quattro, 130 kw diesel, dlhodobypriemer 8,4/100)
preto si aj myslim, ze na tom benzine tomu asi budes trosku viac slapat na krk, preto mas vyssiu spotrebu, a pri diesli tak akosi podvedome setris, preto ides s lahsou nohou..
mal som seata leona s tymto motorom, za dva- tri mesiace isiel z domu, pretoze to bol totalny lenochod :-) pocitovo sa zdala akceleracia dobra, realita so stopkami ukazala pravu tvar..skoro 14 sekund na stovku bolo prilis...
-
-
-
-
-
-
-
-
Verny_2013 20.06.2014 21:35
legendární TDi
Ahoj, chválím výběr. Já si ji vybral před 13 lety a opravdu nelituji. Letos budu aktualizovat recenzi po nájezdu 300 000Km. Krom drobností a běžných spotřebních věcí jako brzdy, silenbloky na předních ramenech vše původní a bez problémů. žádné pískání turba, vibrace setrvačníku, problémy s váhou vzduchu, vstřiky, to zatím neznám. Takže pokud jsi koupil auto v dobrém stavu, nehavarované s nájezdem do 200 000Km nezbývá než gratulovat k min dalším 100 000 bezproblémových km navíc s famózní spotřebou.-
Lukáš 20.06.2014 22:19
« Re: legendární TDi
Ahoj, děkuji za pochvalu :yes: Jo vybíral jsem celkem dlouho... v bazarech to jsou samé vraky... bourané, stočené atd... Před koupí jsem to měl na změření laku, protože jsem chtěl fakt nebourané... takže jsem spokojen... Doufám, že se bez problémů dostanu taky na 300 tisíc :-)
-
Máme benzínovou verzi a spotřeba taky slušná (v létě 6.8, v zimě 7.2), pravda nic moc dynamika, ale zase bez kurvítek.
Můžu se zeptat, jaký máte roční nájezd?