Recenze
Technické info
Přezdívka auta Kia GT line Rok výroby 2023 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 73 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
KE KOUPI BOHUŽEL NEDOŠLO ALE POBAVME SE ALESPOŇ O PŘÍSTUPU PRODEJCE.
Nejen o autě ale zatím jen o tom jak jsem vybíral
V první části recenze najdete jak jsem auto vybíral a jaké jsem měl zkušenosti s prodejci a ve druhé pár postřehů z něj.
Část první: Výběr auta
Už mnoho let jsem pokukoval po nějakém rychlejším svezení. Nikdy jsem však neměl možnost se k RS ani GT přiblížit. A to hlavně z praktických důvodů a omezeným rozpočtem na pořízení takového auta.
Znovu se to ve mě ozvalo asi v loni v létě. A tak jsem začal pátrat. Fiesta ST, Yaris GR, Hyundai i30N, i20N, historický Fiat Panda 100hp...
Jenže, všechno takové dnes začíná na ceně, kde před covidem začínala ta nejvyšší třída. Tam, kde dnes už je asi lepší si koupit rodinný VAN, nemotorné (korejské) SUV nebo zánovní kombík prémiové třídy, či nějakou exotiku z Číny jako MG nebo Sang Yong… A tak nezbývalo, než jít po cenových schůdkách dolů.
Již pátým rokem slouží naší rodině starý Fiat Panda druhé generace. Druhé, autíčko v rodině, které je však jasnou jedničkou, v našich rodinných potřebách všedních dní. Na jetí na dovolenou to pochopitelně není.
Mimochodem Octavia ve třetí generaci vnitřním prostorem také zrovna neoplývá. Hromady plechů kolem ale interiér jak když sedíte v kajaku. Na těch malých autech, se mi líbí že naopak vše je odsunuto od vás a vy se cítíte daleko svobodněji.
Po vyřazení i20, i30N a Fiesty ST, UP!u gti a pár ojetin jsem přemýšlel co dál. Naštěstí jsem velký fanda automobilového světa, takže přehled o trhu a autech trochu mám.
Někde jsem kdysi shlédl recenzi na Hyundai i10 N-line a Kiu GT line a X-line. Auto s tříválcem 1.0 T-Gdi hnaným turbodmychadlem pěkně odspoda, s váhou kolem jedné tuny a nízkým těžištěm, vykazujícím poměrně solidní dynamické svezení.
„Já vím tříválec“.
Argumenty a historky o tříválcích od pochybných opravářů z vesnických garáží, kteří se vrtají v 20let starých autech a stále považují motor 1.9D z Felicie za vrchol mezi všemi pohony napříč EU slýchám denně. Těch si vůbec nemá smysl všímat. Argument že tříválec je na h**no motor a kdesi cosi, je stejně hloupý, jako tvrdit, že Nokia 3310 je nejlepší telefon co kdy byl a lepší už nebude. Poslední dobrou atmosféru má Hyundai i30 a kdoví jestli se ještě vůbec prodává.
Kia je malá, pro rodinu nevhodná ale Panda je menší a jak si s ní v pohodě žijeme ve čtyřech… . A tak nastalo roční pročítání, sledování video testů ve všech jazycích. Hledání pozitiv, negativ, sledování reakcí redaktorů, ze všech koutů světa, návštěva u regionálního prodejce, omrknutí nové generace, respektive faceliftu a vylepšení stávajících verzí.
Ale věděl jsem že mám jasno. Pokud do toho půjdu, bude to Kia Picanto GT line s 1.0 T-Gdi. Hyundai i10 má výraz pitomečka. Z Kie kouká přeci jen víc sebevědomé agrese. Počkám si ale na facelift, který se měl ukázat každým dnem a předkreslené skici vypadli fakt dobře. Realita ale byla jiná. Výrazně se nezlepšilo nic. Digitální přístrojový štít mne nenadchl. To umí dělat jen prémiovka a navíc miluji mechaniku. Digitální hodinky jsou dnes už opět minulostí. Přední maska je nateklá jak když vás štípne včela do tváře a zezadu… možná tam to je o chlup lepší. Samozřejmě na živo to může vypadat lépe, ale zase se nepočítá s motorem 1.0 tgdi. Je rozhodnuto. Jednejme rychle než zůstane jen Hyundai. Škoda jen, že se nedodává s automatem. Řazení je dnes přežitek.
Návštěva autosalonu (Auto Hybeš Dřenice) mne trochu rozladila. Prodejce, sic těsně před zavíračkou, zjistivše, že mám zájem jen o malé auto, ihned spustil přednášku o tom, jak je Picanto malé a nebezpečné auto. Že Rio je za podobné peníze větší, bezpečnější a tak dále a tak dále... Nezapomněl dodat že jeho manželka čirou náhodou doma jedno Rio má a chystá se ho prodat. Když jsem řekl že Rio mne nezajímá, že jsem tu kvůli Picantu, přestal jsem ho zajímat já.
Vrátil jsem se asi za dva měsíce a místo pána prodavače tam seděla jeho kolegyně. A co čert nechtěl, jako předváděčku měli Picanto GT-line s 1.0 TGdi. Bez velkých zbytečných řečí nabídla předváděcí jízdu. „Znáte to tady? Jeďte se projet.“ Super. A vyrazili jsem. Po návratu zavládlo nadšení. To chci! Po připomínce k výbavě mi prodejkyně však sdělila, že Picanto má již zablokovaný konfigurátor a auta do výroby již nelze zadat. Zdrcující zpráva.
Bílá barva, kterou bych asi zkousl by se nechala vydržet. Ostatní auta máme také bílá, ale chyběla mi tam spousta výbavy, která je sice pro moje potřeby zbytečná, ale čtete o ní dennodenně v odborných článcích, tak ji prostě tak nějak chcete mít na palubě také. A u piva zní lépe když můžete říct že to v autě máte. Uf… co teď. Mám to vzít ??. Sedmdesát pět tisíc úspora proti tomu co jsem chtěl. Ze zoufalství, aby řeč nestála jsem se zeptal na financování, protože pár minut před námi kdosi podepsal Kiu Sportage na úvěr. Úrok na předváděčku Picanto 11%. A byl jsem venku ze salónu.
Všechna tvrzení prodejkyně jsem si ale ověřil někde v Ústí nad Labem, kde mi všechno potvrdili. Jen prodejce vylepšil úrok na cca šest procent za nové auto. Bavit se semnou ale moc nechtěl. Doporučil kontaktovat regionálního prodejce. Přitom kdyby měli konfiguraci co chci, klidně bych si tam pro něj zajel. Asi hold zase taková krize není. Když se k nám takhle, byť kolegiálně mezi prodejci odmítavě chovají.
Nevím už proč, poslední Kia Pardubice (autosalon Barth) byl mojí poslední zastávkou bez jakýchkoliv očekávání. S nabídkou zmiňovaných prodejců lezu do dveří. V salonu který má už něco za sebou stála asi tři auta. Trochu bída na první pohled. Za stolkem na mne vykoukl prodejce s dotazem co sháním. Řekl jsem hned a rozhodně že auto. Protože jsem tušil že semnou bude hned hotový. „To jste tady dobře.“ odvětil. Sháním Picanto a všude mi říkají že už se nevyrábí a tak asi otravuju zbytečně.
„Kouknem na to pane“
„Tak jak to sestavíme? povídá“ Úplně jsem na tuto otázku nebyl připraven. Vysoukal jsem ze se sebe: Turbo, barva Astro grey, paket ADAS a NAVI… „Žádný problém povídá.“ Částka se okamžitě vyhoupla tam, kde už se nechá opravdu koupit auto o řadu vyšší. Interiér necháme černý povídám. Ale jen proto že už jsem za to dalších deset tisíc fakt dát nechtěl. Navíc na umělé kůži se buď zadkem lepíte nebo kloužete jak po mastném papíře. Bude černý, látkový bez dekoračních proševů a doplňků…
Takže za všechny ty systémy, které každý hned vypíná a vypiplané jsou opravdu jen v těch lepších kategoriích jsem vysolil nemalý peníz, abych je také mohl po usednutí do auta okamžitě povypínat. Inu co naděláte.
Financování podle mých představ s minimálním úrokem, zaplacená záloha jedné desetiny vozu a jel jsem domů.
Za 14 dní telefon od prodejce že Kia má jisté problémy ve výrobě, jestli bych neměl zájem o jinou motorizaci. Řekl jsem že nechtěl. Tak prý mám počkat do listopadu, prý budeme chytřejší. Nová generace, respektive facelift té současné se má začít vyrábět od března. Tak uvidíme jak to dopadne.
Inu nakonec to nedopadlo. Motor 1.0 TGDi už prý Kia do Europy nedostane. Zajímavé je, že v konfigurátoru ještě nějaký čas zůstával a Hyundai ho má v i10 možná dodnes.
Apropo dnes, téměř po roce má Autosalon Hybeš Dřenice Picanto stále v nabídce a zdá se mi, že i trochu podražila. Pokud ale nepotřebujete velké auto a chcete se jízdou bavit, jeďte si ho vyzkoušet. Je možná poslední co se nechá v Čechách koupit. A je to pecka.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Hybeš Dřenice.
Autosalon BARTH Pardubice
Přidat názorDiskuse: Kia Picanto JA
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Kia
-
Kia Picanto (2019) Majitel: chetoos
Přidáno: 31.3.2020 010 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Kia Picanto (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.1.2011 110 Majitel 6.44 Uživatelé
-
Kia Soul (2009) Majitel: Pete62
Přidáno: 14.9.2009 379 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Kia Soul (2011) Majitel: esso
Přidáno: 2.6.2013 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Kia Sorento (2021) Majitel: JirkaVejrazka
Přidáno: 19.10.2021 399 Majitel 9.91 Uživatelé