Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 M340i

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10
BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta x Rok výroby 2020 Koupeno ojeté najeto [km]:10000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 275 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

BMW M340i

Zdravím všechny,

rád bych vám zprostředkoval dojmy ze svého vozu BMW M340i, se kterým v době psaní této recenze mám najeto cca 5000 km po měsíci od předání.


Výběr vozu

Výběr vozu byl pro mě běh na dlouhou trať. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, zda si koupit další spotřebák na 5 let typu Passat/Superb, a nebo si poprvé v životě dopřát prémiové auto s pořádným motorem. No tedy půjčil jsem si od svého otce jeho nového Superba s 140 kw TDI 4x4 AT. Papírově o něco málo vyšší výkon než v současné Mazdě 6, kterou jsem měnil. V realitě jsem byl až v šoku, jak je to auto neuvěřitelně líné, a převodovka pomalá. Druhá věc která mě okamžitě nepříjemně zaskočila, jak je motor špatně odhlučněný, má divný zvuk, a celé to zní jak traktor (jen dodám že ve zmíněné M6 mám taky diesel 2.2 l, a ten projev toho auta je daleko lepší). Znechucen koncernem jsem se začal rozhlížet jinde, do prémiového segmentu. Vždy onen zmíněný Superb stál 1,1 mil, a slušně vybavené skladové BMW 3 začínají od 1,3 mil.

Domluvil jsem si tedy předváděcí jízdu s 320d xdrive. A kupodivu papírově stejné hodnoty (výkon/objem/pohon atd.) jsou neuvěřitelně rozdílné. Auto svižně reaguje na sešlápnutí plynu, motor je dobře odhlučněný, a celkově jsem z vozu nadšený.

Uplyne nějaký čas, koupě vozu se z pracovních důvodů odkládá (3-4 měsíce). Mezi tím stále přemýšlím nad tím, zda přeci jen nejít do silnějšího motoru. V momentě kdy je otázka koupě nového auta opět aktuální, se na trhu začínají objevovat předváděcí kousky M340i za zajímavé peníze. Nedokážu vysvětlit jak jsem z původní 320d skončil na předváděcí jízdě výše zmíněného auta. Vím jen to, že posléze jsem už nic jiného nechtěl.

Nakonec tedy pořizuji předváděcí vůz z Hradeckého Stratosu s nájezdem necelých 5000 km s extrémně bohatou výbavou.



Design/interiér

Rovnou říkám že novou trojku jsem z velké části kupoval očima. Verze G20 se mě hned po představení neuvěřitelně líbila na fotkách. V reálu je dojem z vozu ještě umocněn. Extrémně hodně tomu ale pomáhá M packet (dle prodejce 80% vozů se prodává včetně), perleťová Mineral White barva, příplatková 19’ palcová kola, dále u verze M340i trochu specifický přední grill, reálné koncovky výfuku (díky bohu za ně!, i jeden z důvodů proč jsem nezvolil Audi S4), modré brzdové třmeny, nebo decentní spoiler na hraně kufru.

Přiznám se že kdybych si auto objednával do výroby, možná bych i zůstal u bílé barvy, ale zvolil bych černou barvu předního grillu, zrcátek a pravděpodobně černá kola.


Přesuňme se do interiéru, na kterém se těžko hledají chyby. Ideální pozici za volantem jsem chvilku hledal, ale nakonec se s mými 195 cm a 105 kg váhy povedlo. Sportovní sedačky nabízí velký rozsah nastavení, bederní opěrka je nastavitelná i výškově a nechybí ani vysunovatelná podpěra pod stehna. Sedačky jsou samozřejmě vyhřívané, nicméně odvětrávání chybí, což je velká škoda. Osobně bych ve své konfiguraci volil příplatkový kožený packet, pravděpodobně i ve formě individual, ano stojí nekřesťanský peníze (70 tisíc korun), ale myslím že k takovému autu se prostě hodí.

M sportovní volant je tak akorát tlustý, a příjemně se drží (za příplatek opět vyhřívaný).

Kvalita interiéru je dle mého názoru na dobré úrovni. Nicméně místy lze najít některé plasty, které při silnějším zatlačení povrzávají. Snad se to po pár desítkách tisících km nebude projevovat za jízdy.

U interiéru ještě pár slov k infotainmentu. BMW si stále zachovává hardwarové ovládání celého systému, za což jim nesčetněkrát děkuji. Současně s tím je ale možné 10”obrazovku ovládat dotykem. V době kdy se převážná většina automobilek snaží zákazníkům namluvit, že ovládání dotykem je lepší, tak já říkám že není. I když mám na výběr tak 99,9% času ovládám systém ovladačem na středovém panelu (mimo jiné jeden z důvodů proč jsem nevolil Audi S4 s jejich výhradně dotykovým ovládáním). Samotný systém iDrive 7.0 je často napříč internetem vychvalován jakožto ten nejlepší. Nemám důvod tomu nevěřit. Míra různých nastavení je neuvěřitelná, ovladatelnost, odezva, grafika, veškeré funkce atd. je toho prostě moc, a vše funguje perfektně.

Za příplatek můžete mít digitální přístrojový štít, jehož grafika se mě líbí. Display o uhlopříčce 12” je velmi dobře čitelný, má pěkné rozlišení a celkově se mě libí zakomponování do přístrojové desky. Je ovšem fér uznat, že vozy od koncernu mají tento prvek lépe zpracovaný, hlavně co se týče individuálního nastavení různých zobrazovaných informací.

Jako poslední bych zmínil Head-Up display, který je neuvěřitelně velký, a dokáže zobrazit velké množství informací, od rychlosti, po různé asistenční systémy, navigaci, atd. Osobně ho používám podle nálady.



Jízdní vlastnosti

Ač jsem si auto před koupí samozřejmě vyzkoušel, tak plný potenciál řadového šestiválce který produkuje 374 koní jsem si vyzkoušel až ve svém vlastním voze. Fakt je ten, že prvních pár dní jsem si klepal na čelo, co za šílenost jsem si pořídil, a že to nebudu mít kde využít. Přece jen z předešlých 174 koní v Mazdě 6 je to značný rozdíl. O to víc mě těší prohlásit, že po 5000 km jsou jakékoliv pochybnosti pryč. Jakmile si člověk zvykne na dávkování výkonu při různém nastavení převodovky a jízdních režimu, je každá jízda jedna velká radost a zábava. A nemusí jít nutně o vymetání okresek ve vražedném tempu. Člověk najednou nemá potřebu komukoliv něco dokazovat, a když vás ,,pozávodí” na světlech frajírek s RS ofcí v dehtu, tak je vám to úplně fuk, protože víte že pod pravou nohou máte 374 koní, který smáznou kde koho. Plné spektrum výkonu na normálních silnicích využijete opravdu těžko, stačí auto pobídnout ke kickdownu a na tachometru máte během okamžiku rychlosti, za který jde řidičák na rok do čistírny.

V průběhu června se chystám na kurt sportovní jízdy v Mostě. Posléze doplním recenzi o dojmy s jízdou na okruhu.

Výkon motoru je jedna věc, ale nebýt velmi dobře naladěné převodovky, bylo by to k ničemu. Jak jsem již psal na začátku ohledně 320d, zde platí to stejné. Převodovka velmi rychle reaguje na sešlápnutí pedálu, a to i v režimu D. Velmi dobrá je čitelnost převodovky v tom smyslu, že přesně vím na kolik mám pedál prošlápnout abych docílil požadované akcelerace, a auto zbytečně nepodřazovalo o moc rychlostních stupňů.

Chování auta ovlivňují samozřejmě jízdní režimy, kterých je několik - Comfort, Sport, ECO, a Adaptive. Sportovní a EKO režim lze individuálně konfigurovat. Vrcholem je pak režim Sport +.

V praxi pro běžné ježdění používám komfortní režim, a jako druhý režim přepínám do individuálně nastaveného režimu sport, který mám nastavený na komfortní podvozek a řízení, ale rychlejší odezvu převodovky a motoru. Takto nastavený režim používám na okreskách, kde se na to dá víc šlápnout.

Co se týče režimu sport +, ten auto nastaví do nejrychlejšího, ale i nejtvrdšího možného módu. Řízení ztuhne, adaptivní podvozek výrazně ztvrdne, zvýší se citlivost plynového pedálu, a převodovka začne při podřazování výrazně kopat. Ideální režim na okruh.

Se zvoleným režimem se pochopitelně mění i zvuk motoru. V komfortním režimu a při normální jízdě o motoru moc nevíte. Zvukově se začne ozývat kolem 2,5 tisíc otáček a zvuk následně graduje až k hranici 6,5 tisíc. I tak ale do interiéru neproniká nějaký výrazný řev, zásluhu na tom mají i příplatková zesílená boční okna. Pokud si chcete užít výraznější zvukovou kulisu, je nutné zvolit sportovní nastavení a stáhnout okénka. Zvuk je rázem o něco zajímavější ale stále to není žádný extrém, neboť evropská verze vozu je značně utlumená, a lze jen závidět Američanům, kteří mají M340i zajímavěji zvukově naladěnou.

Verzi M340i lze koupit jen s pohonem xdrive, který při omezení/vypnutí stabilizace přenáší více výkonu na zadní nápravu. S autem jsem zatím žádné skopičiny nezkoušel, dle youtube by sem tam nějaký drift neměl být moc problém. Vzhledem k tomu že mám auto na každodenní ježdění, xdrive bych zvolil i kdyby byla možnost jen zadního náhonu. Přenos většího výkonu je naprosto bezproblémový i za silnějšího deště.


Poslední věc k motorové části je spotřeba. Dálnice na tempomat 130-140 km/h se lze dostat i pod hranici 8 l/100 km. Popojíždění ve městě kolem 10-12, svižnější jízda po okreskách 9 -11.

Při kombinaci dálnice 30%, okresky 30%, město 40% se k pumpě většinou vracím se spotřebou kolem 9 - 9,5 l/100 km. Tankovat lze i 95 oktanový benzín, aktuálně jezdím na Vervu 100.

A co se týče spotřeby při ostřejším tempu? Okresky kolem 13-15 l. Spotřebu na okruhu budu jen odhadovat, ale myslím že nebude sebemenší problém dostat se přes 20 l/100km (posléze doplním).

Ve spojitosti se spotřebou bych autu vytkl jednu věc a tj. 59 l nádrž. Při mém nájezdu to pro mě znamená tankování 2-3 x týdně. Kdyby měla nádrž třeba 70 litrů, vůbec bych se nezlobil.


Podvozek a jízdní komfort

Mnoho recenzentu na internetu poukazuje na fakt, že nová trojka mezi generacemi výrazně změkla, a je pohodlná. Sám nemám bohužel přímé porovnání s generací F30, nicméně nepočítejet s tím že by G20 byla plavná limuzína se kterou lze polykat stovky kilometrů na jeden zátah. Je to nesmysl. Na podvozku je znát sportovní zaměření celého vozu, a je jedno zda se jedná o M340i nebo 320d. Nejde o to že by jízda byla nepohodlná, nebo udrncaná, ale prostě v autě za jízdy cítíte opravdu každý hrbol, spáru, nebo kanál na silnici, a to i v režimu komfort. Po přepnutí adaptivního podvozku do režimu sport vše ještě citelně ztvrdne.

K podvozku bych potencionálním zájemcům o G20 opravdu doporučil vyhnout se výhradně M-sportovnímu podvozku, který dostanete standardně s M packetem. Buď si zvolte zdarma podvozek klasický, popřípadě se připlatě za adaptivní, neboť ve sportovním režimu je auto až nepříjemně prkenné a tuhé.



Konkurence

Několikrát jsem v recenzi zmínil Audi S4. Bylo to v podstatě jediné auto o kterém jsem přemýšlel jako o alternativě k BMW. Bohužel na celém českém trhu v době výběru vozu neexistovala předváděcí verze tohoto auta, takže jsem si přímo model S4 nemohl vyzkoušet. Motor jsem tedy testoval v Audi A6 allroad, a samotnou A4 pak ve verzi 40 TDI . Audi bych dal plusové body za pohodlí při jízdě, vč. sedaček, a velmi kvalitní zpracování interiéru. To je ale bohužel vše. Diesel o výkonu 350 koní má síly dost, převodovka také fungovala obstojně. Nicméně charakter benzínové R6 chybí. A to že bych jezdil o 1-2 litry levněji na spotřebě, mě fakt nevytrhne. Těch věcí kterých se mě na autě nelíbilo bylo víc, a když mě pak sám prodejce při testovací jízdě řekl, že i on sám by si z těchto dvou aut Audi S4 nevybral, nebylo moc co řešit. Nezměnil to ani fakt, že za obdobné peníze co jsem dal za předváděčku M430i, jsem mohl mít Audinu novou z výroby.



Za co připlatit, a za co ušetřit

Závěrem tohoto testu bych chtěl vypíchnout některé prvky výbavy, které v autě mám a které bych potencionálním zájemcům o G20 doporučil, nebo naopak bych je oželel.

Laserové světlomety
Vrcholem po stránce osvětlení jsou laserové světla za celkem mastný příplatek. Laser se ovšem zapíná jen u dálkových světel, a to jen za určitých podmínek. V praxi světla svítí neuvěřitelně intenzivně, natáčení do zatáček je taktéž velmi dobře zpracované, stejně jako stínění protijedoucích vozidel. Nicméně to stejné dokážou nabídnout příplatkové Adaptivní LED světlomety, jen bez zvýšeného dosvitu do dálky. Myslím že v tomto ohledu jsou tak lasery více méně výstřelkem, kdy si chcete své auto odlišit od ostatních (většina trojek co po Praze potkávám je nemá). Budete mít totiž zajímavější grafiku denního svícení, nebo pěkný efekt pozvolného rozsvícení po odemknutí vozu.

Adaptivní podvozek
Jak jsem psal výše - určitě doporučuji, příplatek to navíc není nikterak vysoký.


Parking Assistent Plus
V rámci tohoto paketu využívám aktivně snad je kamery kolem celého vozu při parkování, popřípadě upozornění na jedoucí vozidla v momentě kdy vycouváváte, a nevidíte do stran. V balíčku je dále samočinné parkování, nebo asistent couvání, ani jedno z toho jsem zatím nepoužil. Pokud se spokojíte jen se zadní kamerou, můžete na tomto balíčku klidně ušetřit. Osobně bych tento balíček pravděpodobně také vynechal.

Driving Assistent Profesional
Tento balíček bych si do vozu při konfiguraci připlatil, neboť na pražské kolony je nedocenitelným pomocníkem. Auto dokáže v koloně samo zastavovat, a zase se rozjíždět, navíc je jedno zda po 10 sekundách nebo po minutě. Dále je možné zapnout samočinné řízení, kdy se auto drží čar na silnici, popřípadě vozu před vámi. Vše funguje perfektně. Je ovšem nutné mít ruce na volantu (stačí jen položené 3 prsty někde na volantu, s volantem nemusíte aktivně hýbat). Udržování v jízdním pruhu velmi často využívám na dálnici. Auto se drží pěkně uprostřed pruhu, a nešněruje od krajnice ke krajnici. Opět platí že na volantu opravdu stačí mít je položené prsty. V balíčku jsou pak další asistenční prvky, jako je ochrana před bočním nárazem při vybočení, aktivní ochrana před čelní kolizí atd. Intenzitu zásahů lze samozřejmě konfigurovat, a popřípadě vypnout.

Ovládání gesty
Nesmysl za který nevyhazujete peníze. Je to efektní na ukázku spolucestujícím, ale to je tak vše. Ne vždy je totiž gesto správně zaregistrováno, a díky tomu je spolehlivější používat klasická tlačítka.

Bezdrátové dobíjení telefonu
Myšlenka pěkná, bohužel nabíjecí podložka není moc výkonná, a například iPhone xs nedokáže nabíjet, ale spíše jen udržovat stav baterie (např. při používání Carplay). Telefon se také při nabíjení extrémně zahřívá (tohle mě při používání bezdrátové nabíječky doma nedělá).

Navigace
Variant a různých příplatků infotainmentu je mnoho. V praxi navigace od BMW není špatná, ale 7 let jezdím na google mapy, a tak je prostě používám dál v rámci CarPlay. Doporučoval bych tedy primárně připlatit za bezdrátové zpřístupnění Apple CarPlay.

Harman Kardon
Hraje tak nějak normálně, na to že se jedná o vrcholnou nabídku, tak si moc nedokážu představit základní audio. Pokud rádi posloucháte kvalitnější hudbu, asi stojí za příplatek.


Tímto bych recenzi uzavřel. Mnohokrát děkuji za přečtení. Případné dotazy zodpovím v komentářích.

Fotky ve vyšším rozlišení si můžete prohlédnout zde, postupně budu přidávat další

https://www.flickr.com/gp/188893357@N05/11pf0F

 

Novinky v recenzi

17.7.2020 19:05

První zkušenost z okruhu

První zkušenost z okruhu

Mám za sebou první návštěvu Mostecké okruhu v rámci kurzu sportovní jízdy. Samotný kurz bych určitě doporučil každému kdo přesedlá do nového silnějšího auta, a chce si vyzkoušet jeho limity. Budete si zkoušet brzdnou dráhu, jízdu po kluzné ploše, kontrolované drifty, a samozřejmě jak správně jezdit na okruhu. Určitě nelituji jediné koruny, kterou jsem za to dal.

Teď k samotné jízdě na okruhu. Hned začnu tím, že jsem byl trochu zklamaný. Možná jsem měl nereálné představy o tom jak se auto na okruhu bude chovat, nebo co vydrží. Ale jízda na okruhu je něco, k čemu se jakékoliv ostřejší tempo na klasických okreskách nedokáže rovnat.

Bohužel veškerá fajnová moderní výbava M340i je vykoupena váhou vozu, která není na okruhové ježdění ideální. Po přibližné 2-3 kolech se značně začnou zahřívat pneumatiky (neměl čas hrát si s tlakem, což by asi částečně pomohlo). Nicméně po cca celkových 10 kolech (s přestávkami) byla teplota pneu kolem 70 stupnů. O něco lepší jsou brzdy, které taky drží cca 2-3 kola, pak je potřeba je nechat vychladnout, a posléze opět fungují bezproblémově.

Jakýkoliv náznak toho že by se motor nestíhal chladit jsem nepozoroval. Přenos výkonu při výjezdu ze zatáček byl bezproblémový, stejně jako celková funkčnost převodovky. V tomhle ohledu jsem ale nečekal cokoliv jiného.

Abych to nějak shrnul. Zážitek to určitě fajn, nicméně s tímto vozem mě to stačilo jednou. Resp. určitě na Mosteckém okruhu. Na nějakém jiném, kde je to spíš o zatáčkách než o vysoké rychlosti, by to auto mohlo být použitelnější, ale i zábavnější.

PS: pochválit musím ovládání auta při těch kontrolovaných driftech na kluzné ploše. Při druhém pokusu se mě povedlo vydriftovat celou zatáčku bez problému. Samozřejmě je nutné kompletně vypnout stabilizaci. S autem bude na sněhu zábava.

3.7.2020 15:00

Výměna oleje

Výměna oleje mimo servisní interval v autorizovaném servise stojí vč. filtrů a práce cca 5500 Kč (včetně drobné slevy). Do auta se vleze 6,5 litrů oleje

15.6.2020 16:51

Fotky

Fotky ve vyšším rozlišení si můžete prohlédnout zde. Postupně budu přidávat další. https://www.flickr.com/gp/188893357@N05/11pf0F


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 M340i

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bezproblémová, snad to vydrží, auto bych si rád nechal na mnoho let

praktičnost
8

na poměry malého sedanu fajn

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8

náklady na palivo a ruční mytí

náhradní díly
10

netuším

výkon motoru
10
spotřeba
10

vzhledem k výkonu je fajn

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8

volil bych celokožené sedačky z programu individual

brzdy
10

extrémně účinné, a taky asi budou drahé na výměnu

zavazadlový prostor
6

nekupoval jsem to na stěhování nábytku






Blesk.cz

Nelegální megapárty v Praze a další přestupky: Hřib je na účastníky krátký, zatočí s nimi nový šéf?

Nelegální megapárty v Praze a další přestupky: Hřib…

Nelegálně otevřené restaurace, nebo dokonce bujaré večírky ve stylu megapárty, která se uskutečnila z pátku na…

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na Xboxu Series X?

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na…

Souboj nové generace konzolí probíhá na plné otáčky. Microsoft se rozhodně nedrží zpátky a na trh uvedl…

 

iSport.cz

Hvězdy, co proslavily biatlon. Co dnes dělají Koukalová, Šlesingr a spol.?

Hvězdy, co proslavily biatlon. Co dnes dělají…

Byli u zrodu české biatlonové horečky, teď už jejich místo přebírají mladší. Ze zlaté generace, která vozila…

Forma v extralize: Růžička se budí pětkrát za noc. A kdy se trefí KOlesz?

Forma v extralize: Růžička se budí pětkrát za noc. A…

Tipsport extraliga sviští, jako snad nikdy předtím. Kluby dohání zápasové manko, hrají třikrát za týden.…

 

Reflex.cz

Janek Ledecký: Debilní opatření nebudu dodržovat, odehrál jsem první ilegální koncert, covid měl i můj táta

Janek Ledecký: Debilní opatření nebudu dodržovat,…

Někteří lidé budou nosit roušky už pořád, zpátky před únor se Česko nevrátí, říká zpěvák a podnikatel Janek…

Dorothea Dix: Žena, která změnila dějiny psychiatrické léčby. Karabáč a lobotomii nahradila pomocí a péčí

Dorothea Dix: Žena, která změnila dějiny…

Jedna z nejslavnějších reformátorek v péči o duševně nemocné navštívila během šesti let na tři stovky věznic a…