Honda Legend (2007)
27.4.2012Tak ako som kupil toto auto? vlastne ani neviem ako som knemu prisiel...vobec som legendy nepoznal, zhanal som bezpecne, velke, pohodlne a spolahlive…
Honda Legend (Lucaslegend)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- .... 11.05.2012 00:27 Lucaslegend
- na LPG 08.01.2013 13:17 tom1522
- ceny dielov,udrzby 23.01.2013 11:22 Lucaslegend
- Raritka 08.04.2013 13:46 woody-alien
- Lpg 17.05.2013 23:44 Legendfan
- Myslim, ze tam mas malou chybu 05.06.2013 19:01 Atila_
- Přepínání LPG při 6 000ot/min 20.06.2013 15:33 Švagi
- Recenzia 06.03.2014 16:19 foxypetoo
- Vykonnejsie brzdy 31.03.2016 21:29 pixo
- TMC 11.08.2017 20:52 milan23
- Diagnostika 16.04.2019 08:08 Preludak
-
Lucaslegend 11.05.2012 00:27
....
urcite tu este popisem casom viacej,pridam aj video...ak mate nejake otazky kludne sa pytajte-
-
Lucaslegend 16.08.2012 19:25
« Re: Re: ....
Cau. no ta spotreba sa dost odvija od toho ako jazdis ... >:D moj dlhodoby priemer po nejakych 8000km podla palubneho pc je 13l. ale je pravda ze nejazdim ako dochodca :-) a obcas si radim aj na manual do obmedzovaca >:-[]
tak ale napr cesta po dialnici plus okresky sa da spravit za 9.8 l ked sa jazdi predpisovo a rozumne
pri zapnutom tempomate na dialnici pri rychlosti 135km podla rucicky to zere okolo 9.5
-
-
augustin 27.01.2013 19:52
« Re: ....
Tak som ti s hodnotenim "pomohol" i ja a mozes hodnotit druhych ;-) . Inac krasne auticko. K japoncom som mal vzdy naklonnost, gratulujem. Ani som nevedel, za Legend ma moznost 4x4...clovek sa stale uci :-) . S Hondou som nikdy nejazdil a vlastne poznam len dvoch, co ju maju. Prvy maximalne spokojeny, druhy (asi 12 rocny legend)...praskla mu hlava a nestalo to malo...tak nech ti pekne sluzi.-
Lucaslegend 29.01.2013 11:14
« Re: Re: ....
Diky :-)
No iba tato stvrta generacia ma 4x4 a to je skoda a vlastne malokto vie aky vyspely system 4x4 honda ma.
Cr-v sa stym svojim 4x4 neda zrovnavat...
-
augustin 29.01.2013 20:05
« Re: Re: Re: ....
Tak prave som sa pozeral na oficialne stranky Honda...a nevidim tam vobec Legend. Priznavam sa, ze som Hondu nikdy az tak nesledoval, ale ze Honda uz Legend neponuka, ma poriadne prekvapilo. Hodil som na konfigurator, ci Honda ponuka 4x4 k sedanu Acord (namiesto Legend), ale nic :-| . Takze sa toho 4x4 pre sedan (min. v Europe) uplne vzdali???-
Lucaslegend 12.02.2013 17:13
« Re: Re: Re: Re: ....
urcite je v cr-v horsi system 4x4...presne to vela ludi si mysli ze SUV ma dokonale 4x4 ale vela SUV ma len priraditelny 4x4.
.Cr-v ma vlastny priraditelny system ktory mal v predchadzajucich generaciach dve olejove cerpadla a viaclamelovu spojku co malo nejaku odozvu,obdoba systemu haldrex 1,2,3. stvrta generacia cr-v pouziva uz vylepseny system 4x4 s jednym cerpadlom a riadiacou jednotkou navyse , tento system pri rozbehu zmiesta hned priradi aj zadne kolesa este predtym nez by mali presmyknut predne..
honda legend ma pernamentny pohon vsetkych kolies s tym ze dokaze plynulo menit pomer medzi prednou a zadnou napravou v rozsahu 30 az 70 percent. pokial ide auto po rovine ustalenou rychlostou tak vecsinou dava na predok 70% a na zadok 30% cize stale su vsetky kolesa v zabere... dalej ma torque vectoring cize dokaze prenasat vykon medzi zadnym pravym a lavym kolesom v rozmedzi 0 az 100%. dokonca system 4x4 funguje aj pri cuvani. tento system nema medzinapravovy diferencial , ten nahradzuju dve elektromagneticke spojky na zadnej naprave a urychlovac momentu...tento system je minimalne tak dobry ako najnovsi xdrive.
ano honda nema ziadny sedan v europe 4x4 :/ ten si treba kupit bud v japonsku alebo usa
-
-
-
-
tom1522 08.01.2013 13:17
na LPG
Cau pane,super auto,pujdu do nej...mam 6 rok Stilo 2,4 Abarth takze velkeho motoru a automatu se nebojim..s fiatem sem si za ty roky uzil ....super svezeni i servisu :-) tak chci Japonce ,no a k dotazu...na plyn neuvazuje to predelat? spotrebu psals kolem 13l,ja jezdil mesto,sem tam mimo a mam 10,5l,tak to na 3,5l obsah je super,ale asi bych to hned predelal na plyn,tady ve Zline ve firme ,kde predelavaji na plyn maji s Legenda dobre zkusenosti.Co nahradni dily?jake jsou ceny?napr.kdyz ti prdne Xenon...jinak ja se tech moc tlacitek v interieru a elektroniky nebojim,uz se na to tesim,cim vice tlacitek a funkci,tim pro me lip :-)
diky za info-
Lucaslegend 12.01.2013 02:13
« Re: na LPG
Nazdar. Dik. To je nahoda ale fiat stilo som mal aj ja nejaku dobu ale diesel :-)
Nad plynom uz uvazujem viac ako pol roka :-) Ale kedze to chcem mat spolahlivo urobene tak este vaham a zistujem veci okolo prerabky.
Pozor na tu spotrebu, cez zimu na kratke trasi v meste plus obcas medzimesto plus obcas velmi ostra jazda, priemerna spotreba ide k 16 - 17 litrom.a moj dlhodoby priemer sa zvysil na 14l....
A kolko ze tych legendov prerobili v tom Zline? Lebo legendov (typ kb1) sa moc neprerobilo ...par kusov v europe, takze tomu moc neverim....Je to trocha narocnejsia prerabka. Na slovensku ju robili iba v Sturove. Musi sa davat dole sanie.
Zrejme tento mesiac to dam prerobit na plyn, firmy mam dohodnute len si musim vybrat. Odporuca sa tam system BRC, s tym systemom uz boli prerabane.
Cenu nahradnych dielov nejak neriesim kedze sa tam nic nekazi :-) Ale ked si nahodou nieco vlastnou vinou poskodis tak zaplatis hodne.
Bezny spotrebny material ako napr. filtre nie su drahe.
-
tom1522 12.01.2013 21:26
« Re: Re: na LPG
Nic se nekazi...to chtela slyset moje zena :-) no na plyn predelavali Legenda 2007 ve firme ve Zline-Zelechovice/to uz si najdes sam/ maji to ve fotogalerii...ta spotreba se vyresi predelanim na plyn.Ted jeste natrefit na dobry kus na prodej...uz se to blizi k 200 000,- za rocniky 2007...-
Lucaslegend 23.01.2013 11:27
« Re: Re: Re: na LPG
Este k tej zlinskej firme co prerabala to auto na plyn. Ta fotka stym motorom. Nezda sa mi tam ta chromova trubka co ide do sania.... na co to tam dali?
Dalej skaredo vyzera umiestnenie otvoru na tankovanie plynu...
Cize ty si maximalne ochotny dat 200000cz??
-
-
Lucaslegend 23.01.2013 20:40
« Re: Re: Re: Re: Re: na LPG
Radsej obetuj par desiatok tisic kc aby auto nemalo tolko nabehane...
No to cislo 199000km je podozrive.
Kolko majitelov malo to auto? Videl si podrobny rozpis servisnej historie???.
Pri 195000km tam uz mal byt druhy krat meneny olej v prevodovke a pri 180000km kontrola ventilov.
Inac najlepsie je kupit uz tu faceliftovanu 3.7 ale ta je hodne draha, za nu kupis tri 3.5 :-) a je ich este horsie zohnat...ale tie auta maju najazd tak 50000km,to je v podstate nove auto...
-
-
-
-
JelenLegend 02.05.2013 08:27
« Re: Re: na LPG
Lucasi zdravím, cca měsíc mám Legenda také, 2008, najeto 86000km. Také uvažuji o přestavbě na LPG, můžeš mi poradit, jak na to?
Také mi doporučují BRC,ale zjistil jsem , že odborníků je málo a pohádek hodně... Bylo by možné mi říct úskalí instalace, jak dopadla montáž, nějaké ústupky z tvé strany, jak se to zatím chová atd? Co počítač a spotřeba, nehlásí to chyby?
Moc děkuji. Jelen-
Lucaslegend 02.05.2013 16:16
« Re: Re: Re: na LPG
Cauko. Blahozelam k auticku :-) ma najazdenych iba 86000km? Tak to mas ako nove , by som povedal a to auto ti vydrzi naveky :-)
Tak ako vravis, odbornikov je malo ....mne to trvalo asi rok kym som nasiel toho spravneho odbornika! Ale nelutujem ze som sa stym neuponahlal. V podstate kompromisi skoro ziadne neboli, preto som vyberal spravnu firmu tak dosledne a dlho...
-------- V podstate vcom sa budes musiet rozhodnut je velkost LPG nadrze, nadrz tam vojde 630mm priemer, vysku si vyberies sam, ja mam vysku 22.5cm co je 53litrova nadrz, natankujes do nej 42 az 45litrov LPG. Tato nadrz ti zdvihne dno kufra o priblizne 2.5 cm. Na plnu lpg nadrz prejdes 250 az 350km. Cize musis si vybrat co viac preferujes - vecsi dojazd alebo vecsi objem kufru....zvyknu tam davat este vyssie nadrze 60litrove..
------- Dalej sa musis rozhodnut kam chces namontovat hrdlo tankovania LPG, ci do narazniku, co posobi rusivo alebo ci skovat pri hrdlo tankovania benzinu, to ma zase nevyhodu, ze vzdy pred tankovanim lpg musis nasrobovat taku redukciu aby sa dala nasadit tankovacia lpg pistol...
--------- Ano urcite si vyber BRC system, je sice drahsi ale slape na 100% s hondami. A najdi si firmu ktora uz legenda robila aby si nebol pokusny kralik...Daj si aj domazavanie ventilov namontovat(flash lube). Rataj stym ze budes musiet davat kontrolovat volu ventilov kazdych 20000km namiesto povodnych 40000km ktore su odporucane hondou.( to je odporucanie, nie podmienka ale radsej to potom dodrzuj ak si nechces zapiect ventily, odporucil mi to kamarat co robi mechanika v honde)
---------- Dalsia vec je ze plynove vstrekovace vydavaju nepekny klepotavy zvuk ako daky diesel, nastastie legend je velmi dobre odhlucneny takze vo vnutry nepocujes rozdiel na ake palivo ides, vonku to uz rozoznas ale nie je to moc pocut pokym neotvoris kapotu....
--------- Ja som sa bal toho ze ako bude system stihat dodavat LPG ked budem tocit motor do 7000ot.....skludom mozem povedat ze stiha dodavat lpg bez jedineho zavahania, vdaka tomu ze tam dali reduktor ktory je vstavany na 240kw vykonne motory, legend ma 217kw.
-------- Umiestnenie prepinaca lpg/ benzin sa zvycajne umiestnuje na zaslepku kde je miesto pre prepinac ostrekovaca svetiel...mne dali pekny gulaty original BRC, pekne to ladi k inym prepinacom v aute...
Hodim este fotky aby si vydel ako je vsetko namontovane, aby ti niekde nemohly tvrdit ze to tak nepojde namontovat....
-------- Co sa tyka palubneho pocitaca tak na ten rovno zabudni, lebo dojazd ti uz nebude ukazovat lebo to neni prepojene s ukazovatelom lpg nadrze...cize budes mat diodovy ukazovatel dojazdu lpg na prepinaci benzin/ plyn a stav benzinu budes vidiet na rucicke ako doteraz ale ukazovanie dojazdu dojde na nulu a tam ostane dokym znova nenatankujes benzin.... ale zase ako budes jazdit na lpg tak ukazovatel dojazdu benzinu ti bude klesat az ostane na nule a bude klesat aj na rucicke akuzovatela stavu nadrze benzinu ale ta sa potom vrati spet ked ti dojde ukazovatel dojazdu benzinu na nulu, tak "auto" pochopi ze ty ides dalej hoci by si uz nemal mat benzin ;) a pochopi ze ten benzin tam este mas, cize ziadne chybove hlasky palubny pocitac hlasit nebude!... priemernu spotrebu mi to teraz ukazuje od 13 do 14.5litra...
-------- Ako to jazdi? Chcelo by to riadne pomerat stopkami... snad bude na to cas.... subjektivne sa mi zda ze to trosicku lepsie taha v strednych otackach a trosicku slabsie vo vysokych nad 5000 ale to moze byt len subjektivny pocit....ale ztohto dovodu a aj zdovodu ze lpg viac tepelne namaha motor, som chcel nastavit aby automaticky prepinalo na benzin pri jazde nad 4650 otacok, ale ma od toho odhovorili, tak uvidim neskor ci to vyskusam tak nastavit.
Vidim ze som sa strasne rozpisal ale chcel som ti to podrobne vysvetlit, tak dufam ze som pomohol :)-
JelenLegend 03.05.2013 08:48
« Re: Re: Re: Re: na LPG
Ahoj, super informace. Mockrát děkuji. Kolik máš najeto ty? Já o tom uvažuji od doby koupě, tedy měsíc a pro legend jsem se rozhodl na základě přestavby na plyn, avšak po poptání několika montážních firem jsem se dostal do zajímavých rozporů v provedení, názorech na technologii a životnosti.... Každopádně poslední vítězná varianta je BRC. Určitě bych uvítal,kdyby jsi mi poslal nějaké foto... Moc prostoru pro jednotlivé uchycení komponent v legendu není a četl jsem doporučení, že je důležité umístění komponent a jejich upevnění, na což jsem upozorňoval i firmu, která mi to bude montovat...
Každopádně mé informace před montáží jsou takové, že vstřiky BRC jsou bezporuchové a vydrží klidně 200000km na rozdílod STAGu, který po 30000 repasuješ. Problém BRC je, že se obtížně ladí, ale prý jen pro ty, co to neumí :-)
Co se týká tankování, chtěl jsem to schovat do víčka nádrže,ale moc místa tam není... Dále po každé dávat redukci se mi nechce a vzhledem ke spotřebě legendu bych ji montoval 6x do měsíce :-) Takže vyhraje nárazník... Nádrž budu volit abych nezmenšoval kufr, vozíme kočárek a spoustu potřeb pro malou :-)
Nezkoušel jsi sehnat nosič na střechu? Já jsem s Honda ČR nepochodil a sháním to v USA, zatím jsem sehnal za 305 USD... Ke stavu vozu jen jediné, má málo najeto a na km to sedí se servisem. Vůz měla přede mnou žena s dítětem, takže zadní sedačka je poškrábaná od autosedačky,jinak bez problémů. Vůz jsem koupil od Fordu AMB Praha, vše v pořádku,akorát na podvozku byla skrytá vada na zadní těhlici a na předních ramenech, čeho jsem si nevšiml při koupi a bohužel se k tomu postavili zamítavě. Takže firmu nedoporučuji, v Honda Ústí po servisní kontrole oznámili okamžitě, že vada není krátkodobá, že o tom museli vědět. No, nevýhoda koupě ojetého vozu... ale jinak je to auto perfektní, radar super, ventilace sedaček famózní, navigace běs. Kupoval jsi update map? Já mám 2008 a v Ústí nad Labem chybí 90% silnic, jsou tu pouze hlavní tahy. Zajímalo by mě, zda-li v updatu 2013 zvětšili rozsah nebo jen zaktualizovali změny hlavních tahů :-)
No a to je asi vše, co jsem se chtěl ještě zeptat. Každopádně děkuji za informace a je super, že jsi zde informace o legendu zveřejnil, jedním z motivačních důvodů pro legend bylo i tvé video na sněhu :-) Hodně bezproblémových km! Hezký den.-
Lucaslegend 05.05.2013 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: na LPG
Cau.
Tak moj legend ma uz najazdenych cez 193000km..ja som na nom najazdil skoro 30000km.
Ano aj mna uistovali ze brc vstreky vydrzia hodne, minimalne 100000 az 150000km...
Do viecka nadrze sa ti tankovanie zmesti len to firma musi troska prisposobit a vyzera to dobre, uvidis na fotke. Ano 6x tankovat do mesiaca to vychadza aj mne tak :-) mne to srobovanie redukcie nevadi, lepsie sa tankuje obsluhe ked to je v normalnej vyske ako dole v narazniku a tam zas musis srobovat taku plastovu krytku a sklanat sa ktomu...
Ak teda nechces zvysovat dno kufra ani o kusok tak potom jedine nadrz 20cm vysoku a to je v pripade 630mm nadrze 45litrova nadrz do ktorej natankujes iba 36litrov co uz je fakt malo...... mozno keby najdes firmu ktora by tam vedela dat nadrz o priemeru 650mm, tazko ale povedat ci to je mozne kedze mne povedali ze vecsia tam nevojde, hoci nejaky volny priestor okolo nadrze ostal, ale asi by sa muselo upravit dno kde sa vklada nadrz, lebo to je take clenite a mozno taketo upravy nie su povolene...
Nosice som nezhanal, jedine co rozmyslam kupit je magneticky nosic na snowboard.... jednoducho a rychlo sa to nasadi a zase da dole....jedina nevyhoda je max povolena rychlost 130km....nosice sa mi nepaci nosit stale na streche....
Navigaciu mam update 2011/2012, dalo sa to zohnat...;) ale uz by som rad novsi lebo uz som narazil na Svk na nejake novsie
dialnicne cesty co tam chybaju, takze pojdem zhanat...chces ten update 2011/2012?
Tak som rad ze dakomu pomohla moja recenzia a zaujalo video:)
-
JelenLegend 05.05.2013 21:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: na LPG
Ahoj, super fotky i informace, vemu tedy vetsi nadrz a schovam tankovani do vicka. Provedeni u tebe vypada velmi dobre. O ten update mam urcite zajem, kolik za nej budes chtit? Jak jsi prosim te vyresil rezervu? Mas sadu na dojezd nebo vozis kolo? Ja zahradku shanim, protoze mame dite a sem tam je toho hodne.... ale ted jsme zvladli vikend s kocarkem a 4 lidmi na cestu s autosedackou. Takze plne obsazeni i batozinou a kocarkem a naskladali jsme se. Takze zatim ok... no za 14 dni sem vlozim foto a take nejaky komentar.... moc diky a ozvi se mi kdytak s updatem na jendajelinek@seznam.cz, at to neresime tady. Jeste jednou diky za foto a zkusenosti. Dekuji. J :yes:-
Lucaslegend 10.05.2013 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na LPG
Cau.
Tak ja uz rezervu nenosim, mal som zaplatenu asistencnu sluzbu od hondy, ktora pokrivala aj problem keby bol defekt... ale uz mi skoncila a tak rozmyslam ci si ju mam dat znova alebo si kupit opravovaciu sadu na koleso....
Konkretne nieco taketo: [odkaz]
Asistencna sluzba od hondy stoji na rok okolo 29e , co je podobna cena ako za ten kompresor, tak asi skor dam tu asistencnu, lebo riesi aj kopec inych veci keby daco..)
co to tu budem mat konkurenciu? ;) tak ale som zvedavy na tvoju recenziu a postrehy o aute :-)
Ohladom toho update navi sa ti coskoro ozvem.
-
-
-
-
-
-
-
-
Lucaslegend 23.01.2013 11:22
ceny dielov,udrzby
Tu mas este ceny beznych dielov : predne brzdove dosticky sada : od 1500Cz do 2500Cz , zalezi aku znacku zvolis.
Predne kotuce sada: okolo 2500Cz
Rozvodovy remen okolo 50E ale k tomu este treba kladky cize komplet vymena rozvodov s robotou by nemala presiahnut 500E v Honda servise. Rozvody sa menia kazdych 120000km.
Dalej co je nutne je kazdych 40000km kontrolovat nastavenie ventilov. Ventili sa nastavuju pri teplote okolo 21 stupnov cize auto si nechaju v servise par hodin lebo motor dlho chladne... -
woody-alien 08.04.2013 13:46
Raritka
Zdravím, no opravdu je u nás Legend taková rarita. Nebo aspoň já ho nevídám. Výbavu máš vskutku opulentní. ;-)
Zajímavá recenze a to videjko ve sněhu je působivé...pěkné, pěkné. Tak hodně šťastných kilometrů přeju.-
Lucaslegend 08.04.2013 23:50
« Re: Raritka
ahoj. ano je to rarita a to je dobre , ale zrovna v mojom meste su take este dalsie dve, inac ich je fakt malo a vlastne ich ani nestretavam nikde......dakujem za hodnotenie, video by som chcel este natocit dake sportovejsie v lete, tak snad bude cas....-
24petusko 19.12.2016 13:25
« Re: Re: Raritka
Ahoj, sledujem tvoj pribeh s legendou uz dlhsie a nastal konecne cas, kedy si jednu legendu zaobstaravam aj ja. Je ich aktualne na predaj niekolko, no najradsej by som taku co nemala LPG namontovane. Predpokladam, ze za niekolko desiatok tisic kilometrov si s tou nadupanou masinou a jej technikou nemal zasadny problem.
Mna vsak teraz trapi to, ako si dobre vybrat z tych co su v ponuke. Na co si mam dat pozor. Kto by mi vedel urobit ozajstnu diagnostiku a preverit to po tejto stranke. Budem vdacny, ak mi budes vediet co i len trocha pomoct s mojim vyberom. Dakujem-
Lucaslegend 26.12.2016 12:19
« Re: Re: Re: Raritka
Cauko. som rad ze ta zaujala moja recenzia a ze ti mozno pomoze aj pri vybere...som v kontakte s niekolkymi ludmi co maju legenda takze informacie o tom co to je za auto mam aj z viacerych zdrojov...
ides na to rozumne ze by si radsej legenda bez lpg, aj ja by som radsej kupil auto bez lpg....predpokladam ze by si ho ale dal potom domontovat :-)
na mojom legende som ja najazdil cez 100 000km a ako spravne predpokladas bez zasadneho problemu...:)
Coi som teraz pozeral na bazosi tak tam toho moc nieje....mna tam zaujal ten cierny legen z presovskeho kraja..to by si ani nemal daleko....popravde ja som nikdy nekupoval auto tak ze by mi ho predtym niekto kontroloval diagnostikou ....ale diagnostiku na legenda mam ale ci to je nutne kontrolovat pri kupe? zavaznu chybu by si musel vydiet na budikoch ze by ti svietila nejaka kontrolka....ale ak by sa dalo tak ti rad pomozem pri vybere len ty byvas troska daleko.....-
24petusko 26.12.2016 14:41
« Re: Re: Re: Re: Raritka
No ano, tu recenziu mam v merku uz dlho a fakt mi ohladne legendov vela dala a pomohla. Totiz poskulujem po nejakom uz par rokov, ale az teraz som sa rozhodol pre kupu.
Ja ak kupujem jazdene auto, tak vzdy postupujem tak, ze najprv si na nom zajazdim. Potom si preverujem VIN a SPZtky ktore to auto malo na internete. Dnes sa na nete da dopatrat ku mnohym prekvapivym udajom a tym padom aj hostorii. Potom technicka prehliadka v servise spojena s diagnostikou. Ak je toto vsetko bez zavad, davam zmluvu na podpis a prepisujem auto na seba. Takze vsetky neprijemne prekvapenia sa snazim minimalizovat, pripadne uplne eliminovat. Ak mi nieco nesedi, alebo sa stane ze otazkami nachytam predajcu, tak idem za dalsim. Ak mi niekto pri predaji klame, zavadza tak som maximalne ostrazity.
Z jednoducheho dovodu, nemam chut ani cas pozdejsie riesit hluposti.
S tou diagnostikou som to myslel tak, ze ci nevies o niekom schopnom - ci uz autorizak alebo neautorizak, pripadne schopny servisak, ktory nebude kukat na legenda ako na zjavenie. Nedovolil by som si s tym otravovat teba.
To LPG, no mozno by som ho ani nedaval. Totiz na dvore mi stoja dve auta, z toho jedno na LPG, takze lacne vozenie doma mam. Na plyn som na nom nabehal uz viac ako 100.000km. O dost viac, takze viem ze je to v pohode. Ale ako vravim, radsej by som bral legenda bez plynu a asi ho ani nedam domontovat. Ale uvidime...
Aktualne je na predaj jeden v St. Lubovni, dva v Bratislave, jeden v Kysuckom N. M., jeden v Martine a posledny v Presove - taky otuneny, cerveny.
Kazdopadne, asi by bolo lepsie ak by sme v tejto debate pokracovali mailom. Bude to asi lepsie, ako to riesit tu v diskusii. Ak si najdes chvilku casu, budem rad ked mi napises na 24petusko(zavinac)azet.sk.
Diky za ochotu a cas.
Peto.-
Lucaslegend 05.05.2017 11:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Raritka
Cau. Kedze si uz kupil legenda tak napis tvoje dojmy ako si spokojny a ci moja recenzia sedi na to auto alebo s cim nesuhlasis :-)-
24petusko 08.01.2019 12:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raritka
Ahoj Luki po dllllhom case.
Ospravedlnujem sa ze som si dal takto nacas...
K tvojej recenzii - nemam absolutne co dodat. Tvoja recenzia aj update-y je jedno rozsiahle a podrobne dielo. Velka vdaka ti.
Ku legendu - mam ho uz 2 roky (50.000 km) a s tym autom som nadmieru spokojny a nevymenil by som ho za nic. Ako, mozno za novsi Legend - KC1/KC2 ale tie su uz mimo EU. Este viac ako ja si ho oblubila moja manzelka, no a to bolo reci ked som legendy chodil obzerat a skusat pred kupou...
Legend ma samozrejme niekolko chybiciek, ale ktore auto nema? Ano, spotreba je vysoka, nahradne diely nedostupne a drahe, servis si treba velmi dobre vyberat a nenechat sa v tom vrtat kadekoho, servisne naklady niekde uplne inde ako pri EU mainstreame, pomaly automat, hmotnost... a niekolko dalsich.
Ale vzdy ked sa v nom vozim, na vsetky nedostatky zvysoka kaslem.
Len tie nahradne diely keby boli dostupnejsie... Ostava len PL, US a JP.-
Lucaslegend 24.01.2019 11:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raritka
Cauko. tak hlavne ze si sa ozval este :-) dik za pochvalenie recenzie :-) teda viem ze to ma este zmysel to updatovat....ja uz mam legenda 8 rok :-) troska uz aj pokukujem co po nom kupim a kedze mame doma aj lexus , tak som nim dost ovplivneny.....takze vyber bude tazky....kedze by som rad auto z vyssim podvozkom a variabilnejsim uloznym priestorom tak asi skor suv by bolo pre mna vyhodnejsie....takze od hondy nieco podobne ako je legend len vyssie je acura mdx tiez s sh awd alebo potom lexus rx ....ale to uvidim tak za dva roky co bude......jasne kazde auto ma chybicky.....ale celkove prevedenie je fajn.....servis som vyriesil tak ze ho servisujem doma :-) naposledy som menil doma rameno a samozrejme kupene v USA , tu ten servis honda zabila cenami dielov a uz aj dostupnostou....povecsinou rychlejsie viem mat diel z usa alebo jp ako z hondy sk.....tak ale treba si vediet poradit :-) tak nech sluzi aj nadalej :-)-
24petusko 24.02.2019 13:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raritka
Diky pekne, verím že ešte nejaký čas poslúži. Ja som si inak lámal hlavu čo ďalšie kúpim pred pol rokom. Keďže moje druhé auto vtedy malo už 12 rokov a vyše 400.000 km, bol čas na výmenu. Že Legend ostane ako víkendová záležitosť a kúpim daily car bolo rozhodnuté. No lenže čo? Chcelo to niečo rodinné, praktické, zaujímavé a hlavne benzínové. A keďže ja SUV nemusím a hatchbacky sú malé, tak kombík s automatom v benzíne+ťažné, pre každý prípad predsa. A tu nastáva problém, že niet čo vybrať. Mal som jedného horúceho kandidáta, Subaru Levorg. Lenže jediná motorizácia 1.6T s jedinou možnou voľbou AT - CVT. Ja proti tým prevodovkám nič nemám, ale to spojenie ma vyslovene sklamalo. Tá motorizácia je kvôli stálemu 4x4 pohonu slabučká. Hoci na papieri to tak nemusí vyzerať. Už som uvažoval aj nad Octávkou, ale tam má zabili s tvrdením "Tá 1.0 TSi ( rozumej trojvalec) ide v kombi s DSG veľmi pekne"! No nie, ďakujem neprosím. Kórejca som nechcel, Mazdy sa mi vnútri nepáčia a zvyšok je taký nemastný, neslaný...
Už som začal pozerať na čokoľvek, nejaké jazdenky a povedal som si že si kúpim čo sa mi páči. Odjakživa sa mi páčila C5 Tourer od Citroena. Už aj v minulosti som s tým autom mal skúsenosti, takže som si povedal že čo, vyskúšam.
Tak som našiel jednu peknú C5ku v bielej perleťovej metalíze, končila jej záruka, zachovalá, s úžasným Hydractive III+ podvozkom tak som ju zobral. Nebolo o čom... Len už prichádzam na to, že aj v nej mi je tých 120kW málo. S tým treba pri presadnutí z legenda počítať. Že všetko bude slabé, pokiaľ to nie je žiadna strela samozrejme. Ako tak rozmýšľam, možno aj ten Levorg na to doplatil...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Legendfan 17.05.2013 23:44
Lpg
Ahoj, diky za recenzi. Legendy mame ve firme celkem tri :-) a jednoho z toho na LPG. Jezdi ok, ale problem s nim je ze neustale hlasi nejake poruchy na displayi (kvuli lpg). Vetsinou hlasi oranzove motor, ale nekdy i ctyrkolku (ta pritom funguje) a myslim i neco dalsiho. Kvuli tomuhle jsme nenechali predelat i dalsi Legendy, precejen divat se neustale na vanocni stromecek se k tride tohodle auta nehodi.. A pry je ro u LPG normalni, ze to ma jinou teplotu vyfukovych plynu, tak to ty chyby hazi.... Ty s tim problem nemas?-
Lucaslegend 20.05.2013 13:13
« Re: Lpg
Cau. To urcite nie je v poriadku ze to hlasi chyby odkedy mate namontovany lpg. urcite nesmie svietit ziadna kontrolka ak je riadne nastavena riadiaca jednotka lpg.....boli ste stym autom na diagnostike??? urcite by bolo vhodne ist na diagnostiku ze co je konkretne zle, ci nie je prilis chudobna alebo bohata zmes alebo ci nie je nieco s lambda sondou alebo ist na emisnu kontrolu lpg, tam to tiez napichnu na pocitac a vedia skontrolovat ci je chudobna alebo bohata zmes.......predpokladam ze emisnu kontrolu vykonala firma ktora prerabala to auto na plyn , takze by som neveril tym vysledkom co dali oni.......ja som bol s autom sam na emisnej, takze viem ze to mam na 100% OK .
Ta kontrolka motora je na kontrolu systemu regulacie vyfukovych plynov.....podla mna to mate ten lpg system zle nastaveny a preto vyhadzuje chybu.......
moze to neskor nenavratne poskodit katalizator a to je dost draha zalezitost....
to ze vam vyhadzuje aj chybu sh-awd 4x4 systemu tak to by ste tiez mali dat skontrolovat, vobec to nemusi mat suvislost s lpg, ako mozte vediet ze ten system stale funguje??? akonahle vyhodi kontrolku toho systemu, tak v tom momente uz nefunguje!
Takze mne ziadne chybove hlasky nevyskakuju! vsetko ide ako ma....kolko vela mate najazdene na tom lpg ?? -
-
Lucaslegend 20.05.2013 15:02
« Re: Re: Lpg
ano je tam 40stranok o legendoch, ale o starsich verziach, o novej KB1 tam v podstate nie je nic....kedysi som tam ja zalozil dve temy, ked som chcel daco zistit.....ale tento model legendu nema moc ludi na sk a cz, cize tazko sa hladaju rady konkretne k tomuto typu....
ano o lpg tam je toho hodne, ale nikto tam nema skusenosti s motorom honda V6, ale vseobecne rady tam najde v pohode, ale musi hodne toho precitat.....
-
Bully_ 20.05.2013 19:51
« Re: Lpg
Tak s V6 motory a nejenom v Legendech (nejde o jediny model Hondy s V6 pod kapotou) a to i s LPG jezdi peknych par uzivatelu fora, ale je to proste diskuze se vsim co k tomu patri. Nejde o placenou profesionalni poradnu, takze je potreba pouzivat vyhledavani, zakladat temata apod., klasika- ale porad jde o jedno z nejkvalitnejsich for priznivcu nejake znacky vubec.
Druhou moznosti nez shanet informace (a vazne uz nevim kde jinde lip) je naslepo navstevovat vsechny servisy kde se zabyvaji LPG.
Pravdu mas ale samozrejme v tom, ze je Legend a novejsi model vubec vzacnost, je vas jak safranu. Dopatrat se neceho bude proste tezsi nez treba mezi majiteli oktavek.
-
-
-
-
Atila_ 05.06.2013 19:01
Myslim, ze tam mas malou chybu
Pokud vim, tak tahle generace Hondy Legend nikdy nemela USB vstup, to co se v ramci faceliftu pridalo byl dlouho chybejici AUX. -
Švagi 20.06.2013 15:33
Přepínání LPG při 6 000ot/min
To stejný jsem měl taky na svém autě přepínalo se mi to u 4 000ot/min, ale mě to cela vadilo-důvod bude asi ten, že na reduktoru máš nastavený nízký provozní tlak, a při tom vyší výkonu nestačí LPG-jednotka plnit motor plynem a vyhodnotí to že je ho tam málo (uplně stejný jako když ti dojde LPG v nádrži), tak nouzově přepne na benzín. Mě zvýšili na reguktoru pracovní tlak a bylo vše OK.
-
Lucaslegend 23.06.2013 00:01
« Re: Přepínání LPG při 6 000ot/min
Ano bude to tak nejak s tym tlakom, vraveli ze mi to nastavia ak chcem, ale pri 6000ot mi to nevadi takze to necham tak. Aj tak skor uvazujem ze to necham nastavit tak aby to pri cca 5400ot prepinalo na benzin automaticky...
-
-
foxypetoo 06.03.2014 16:19
Recenzia
Zdravím, musím pochváliť výber auta a hlavne spracovanie recenzie o ňom. Veľmi príjemne čítanie.
Mám len jednu otázočku. Píšeš, že nastavovanie ventilov každých 45 000 km. Je to naozaj tak, že ich je treba po nejakom čase nastaviť, sú nejakým spôsobom "rozladené" alebo je to len taká kontrola kdyby neco?
-
Lucaslegend 06.03.2014 19:04
« Re: Recenzia
Vitaj. Diky, recenziu uz ani neviem kolky krat som doplnal, mierne upravoval, aby som poskytol co najviac informacii z realneho pouzivania, ktore mozu pomoct pri vybere auta...cize este som neskoncil s doplnanim :-)
Je to hlavne o preventivnej kontrole, mechanik mi vravel ze len trosku dosteloval volu na par ventiloch...mozno by sa ten interval mohol predlzit ale ja nebudem riskovat a zvlast ked mam dorobene LPG, vtedy sa to odporuca skontrolovat kazdych cca 25 000km,takze teraz mam na LPG najazdene cez 20000km a ventili boli kontrolovane pred 30 000km, takze este nabeham 5000km a dam skontrolovat a podla toho v akom stave budu,uvidim ako casto ich budem davat kontrolovat....-
foxypetoo 07.03.2014 12:30
« Re: Re: Recenzia
Ďakujem za odpoveď.
Neviem do akej miery je to pravda, ale to nastavovanie sa odporúča u japonských aut a hlavne u vysokootáčkových atmosfér. Preto som aj položil túto otázku, lebo mám pár mesiacov swifta u ktorého je to odporúčané každých 30 000km (nedávno som túto hranicu prekročil) a chcel som vedieť do akej miery je to potrebné resp. či je to až taká dráma, kedže naši majú predošlú generáciu s nábehom mierne cez 100 000 a nebolo to robené ešte ani raz (z dôvodu nevedomosti).
Každopádne patrím medzi puntičkárov a hlavne čo sa auta týka, takže pri najbližšej kontrole to nechám určite prekontrolovať.
-
-
-
pixo 31.03.2016 21:29
Vykonnejsie brzdy
Ahoj, ake si tam kupoval brzdy (dosticky+kotuce)... tiez mam zvlnene (pri silnejsiom brzdeni mi trase volantom) a neviem sa vysomarit z tej ponuky... sice su velke (ty pises, ze mas 320 ale v ponuke autodielov vidim vsade na hondu 300 - predne), no cenovy rozdiel plne a vetrane este aj dierovane je len par dessiatok eur, cize rozmyslam nad tym dat tam co najlepsie (kvoli vahe auta)-
Lucaslegend 04.04.2016 09:13
« Re: Vykonnejsie brzdy
Cau. No ono to je troska zlozitejsie s kotucmi....chcel som dat dierovane kotuce ale ked mi prisli a vyskusal som ich tak nepasovala roztec dier pre sroby! az potom som zistil ze v katalogoch v autopredajniach su z neznamych dovodov dva druhy kotucov a dokonca aj platniciek......tak som ich vratil a dal som kotuce a platnicky original, kupovane aj montovane v honde. Na jar mavaju akciu zlavu 30% z ceny, tak to nie je taka hrozna cena...
Tie kotuce s priemerom 300mm, co si nasiel na internete nepasuju na nasho legenda kb1, tie pasuju na acordy...
Legend KB1 ma roztec srobov 120mm , tie na internete s priemerom 300mm maju roztec dier na sroby 114,3! Tak pozor na to. A hrubka kotucov ma byt od 29.9mm do 30.1mm, tie 300mm maju 28mm. Takze hladaj podla tychto parametrov. Ale asi najdes len obycajny kotuc DELPHI BG4215.
-
-
milan23 11.08.2017 20:52
TMC
Na SVK nie je podpora pre TMC,vypise mi aj vzdy navigacia pri navrate na Slovensko.
-
Lucaslegend 13.08.2017 10:08
« Re: TMC
Tak to je divné, keďže slovenska správa ciest platí súkromnú firmu spoločnosť Towercom, a.s. ktorá je technickým dodávateľom pre zmluvného partnera Slovenskú správu ciest (SSC), ktorý zastrešuje projekt dopravných informácií RDS-TMC, to platí od roku 2015......
[odkaz]
Takze doteraz to nefunguje????
Zaujímavé je že garmin si vybudoval vlastne tmc dopravné správy na Svk
[odkaz]
A na akom aute ti to píše?
-
-
Preludak 16.04.2019 08:08
Diagnostika
Ahoj, taky vlastním krátce tento vůz. Jakou diagnostiku používáš? Delphi co mám teď načte u Accorda vše ale u Legenda jen jednotku motoru. Děkuji za radu.