Dacia Logan (2015)
2.1.2016Koukám na Logany druhé generace tady je jen jedna recenze, přitom jich jsou silnice plný. Asi důchodci nepíšou, tak to trochu změním :o) Takže, jak…
Dacia Logan (Logan1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Pěkná recenze 03.01.2016 00:03 Bobanus
- NAHON 03.01.2016 07:07 SCHROJF
- Zajímavá volba 03.01.2016 14:01 rohYpnol
- logan 03.01.2016 17:44 umo
- Oplatí sa? 03.01.2016 22:16 pumpkin
- Užitečná multirecenze! 04.01.2016 17:18 Muron
- Logan s turbem 18.04.2016 13:57 bitner
- novinka 18.07.2017 23:46 umo
- Re. Novinka 19.07.2017 17:33 Logan1
-
Bobanus 03.01.2016 00:03
Pěkná recenze
Díky za pěknou recenzi a přeji ať auto slouží dobře! Pro mě je zajímavé, jak tichý motor 1.2 je v Renaultu Clio a jak lomozí v Dacii, prostě někde se šetřit muselo. Jinak v hodně recenzích motoru 0,9 TCe se píše, že občas motor jakoby cuká, chtěl jsem se zeptat jestli jste něco takového zaznamenal i Vy? -
-
rohYpnol 03.01.2016 14:01
Zajímavá volba
Nic proti, mě třeba 0,9 TCe k Dacii nesedí. Dacie mají být levné, blbuvzdorné a odolné. TCe jsou přecijen moderní a choulostivější motory. Navíc když Dacia odrbává některé díly vůči Renaultu, no nevím...
Navíc s TCe se i jako nová stává Dacia s cenovkou docela nezajímavá. Asi bych raději sáhl po jejich tovární LPG přestavbě a měl levný provoz ( i když hlučnější). Ale tvoje volba, tak uvidíš jak to bude s provozními náklady a spolehlivostí ;-) -
umo 03.01.2016 17:44
logan
Ahoj. Máš pravdu. Tvoja recenzia je len druhá na nový logan a prvá s týmto motorom (aj keď tento motor už tu je recenzovaný, ale v sandere). Preto navrhujem pridať hodnotenie jednotlivých položiek a ku každej napísať jednu dve vety, nech je recenzia úplná. A samozrejme pridávať nové skúsenosti a fotky. Mňa osobne veľmi zaujíma tento motor, hlavne jeho spoľahlivosť. Vedel by som si ho predstaviť vo svojom novom aute. Ale nie v dacii, ale v capture. Snažil som sa nájsť na internete informácie o ňom, ale nenašiel som nič o poruchovosti (napr. o vyťahaných reťaziach, benzíne v oleji alebo zvýšenej spotrebe ako u tsi). Možno tce sú spoľahlivejšie. Nech slúži spoľahlivo.-
-
rohYpnol 03.01.2016 19:24
« Re: Re: logan
Nejde ani tak o nespolehlivost, Renault není tak neschopný jako VAG a jejich přeplňované motory netrpí na rozvody a podobné základní věci.
Spíš jde o to, že TCe je prostě konstrukčně složitější než prostá atmosféra a věcí, co zkrátka časem odejdou, je víc. Když budu mít 10 let Mégana a odejde mi turbo, budu stále mít chuť jej spravit, když mi totéž udělá dachna, asi bych ji hodil ze skály ;-)
-
-
-
pumpkin 03.01.2016 22:16
Oplatí sa?
Vďaka za fajn čítanie, ešte by som ocenil pár slov k prvkom bohatej výbavy, či všetko podľa teba dobre funguje, napríklad navigácia, tempomat a tak.
Musím sa priznať, že až donedávna som sa na Daciu pozeral dosť cez prsty a môj pohľad sa začal meniť až keď som bol pri premiére Sandera a potom aj Loganu a faceliftu Dustera. Sandero Celebration a Stepway sú už ozaj sympatické Dacie.
Nechce sa mi teraz hrabať v cenníkoch, ale oplatí sa kupovať u nás Daciu v plnej výbave? Ja totiž tak nejak žijem v tom, že nie.-
woody-alien 03.01.2016 22:42
« Re: Oplatí sa?
pumpkin - ono je to spíš obráceně. Podle mých zkušeností (nákup Dokkera 1.2 TCe) ale i po nahlédnutí do ceníku Logana, Sandera atd. za sebe konstatuju, že se vyplatí kupovat Dacii jedině v nejvyšší výbavě. Pokud tedy chceš takový dnes už běžný věci jako je klimatizace, el.zrcátka, palubní počítač, rádio, aspoň výškově stavitelný volant, výškově stavitelnou sedačku řidiče nebo třeba lepší motor. Cenový rozdíl vůči základní nebo střední výbavě není nijak dramatický a dostaneš už "použitelné" auto. A ani tahle nejvyšší výbava (míněna Arctica - Stepway se pro Logana nenabízí) ti nenabídne tempomat, navi, kožený volant, loketku, zadní okna v elektrice nebo parkovací senzory - to vše je za příplatek. Takže podle mě je Arctica použitelné minimum. -
Logan1 03.01.2016 23:00
« Re: Oplatí sa?
Hele navigace v pohodě. Je tam celá Evropa v základu. Za aktualizace se platí. Tempomat taky ok. Na volantu nastavuješ rychlost po 2 km/h a má paměť na druhé straně volantu kde se po přerušení vrátíš na původní rychlost.
Ceníková cena nového byla tuším mezi 250-260 tis, když si spočítáš Fabii kombi se stejnou výbavou, tak jsi přes 300. Já to měl ale levnější tím, že to mělo 700 km najeto.
-
-
Muron 04.01.2016 17:18
Užitečná multirecenze!
Díky za recenzi druhého Logana II. zde. Vlastně recenzi dvou Loganů a jejich srovnání, tedy dvojnásobně užitečnou. Navíc srovnává dvě auta s téměř stejnou pořizovací cenou okolo 230k - 1,2 MCV s 0,9 Tce sedan. Bonusem je srovnání s HTP i TSI motory u Fabií. Sice se prodej prakticky nového auta jeví ekonomickým nesmyslem, ale pokud jsi výměnu za sedan zvládl bez většího doplatku, pak ok. Při předváděcí jízdě se základní motorizace může jevit dostatečnou, v praxi se však ukáže, že kombi není podmínkou a silnější motor je žádoucí. Jako možný zájemce o Logana to docela chápu. Přednost dostane praktičnost a prověřenější a jednodušší technika, časem můžu přijít na to, že vozit vzduch a postrádat výkon vlastně nechci.
Taky jsem dosud nikde nezaregistroval chronické problémy u TCe. U 0,9 sice ladí kulturu chodu a zátahu, nicméně není potřeba odstraňovat konstrukční nedostatky jako u TSI.
A první majitel, který auto nebude mít 10 let a nenanejde na něm 250tkm, se potenciální vyšší složitosti a nižší životnosti TCe než u atmosféry obávat nemusí.-
ras100a 04.01.2016 20:19
« Re: Užitečná multirecenze!
Taký krásny porovnávací test HTP: TSI: 1,2 16V s 0,9TCe. :yes:
Tých 0,9TCe už vyrobili vyše 500 tis. a nič, ticho,nikto nerieši retiazku a veci podobne koncernové. klop .klop. :-)
Pri tom malom naturbovanom trojhrnčeku som musel zmeniť svoje stravovacie návyky a zabudnúť na atmosféru. >:D Zaradím 1, 2, 3, 4 točím to do 2000 ot/m. Po prekročení 70ky zasuniem 5ku a už si to ševelí 90-100 po okreskách. Cez 2500 ot/m sa ručička otáčkomeru dostane len sporadicky a aj to len príležitostne. Na dialnici tempomat 134km/h. otáčky das 3000 a pohoda ,klídek ,tabáček.Chorvátsko: tempomat-klíma 122 km/h, spotreba na trase 1200km tam 6,2l späť 6,4l.
Samozrejme raz za čas ak je kde a olej je v motore krásne zohriaty vyženiem pavúčinu z neho a potom nechám turbo trošku vychladnúť.
Co mi na ňom vadi je ,že to kurňa nechce začať topiť.Naštartujem ,zohrieva sa hlava,ked je zohriatá začne sa zohrievať blok a až ked je zohriatý aj blok motora potom sa prepne kúrenie na občana,na ale medzi tým občan najazdil už dvadsať kilometrov. Zlatá žiguľa.
Za surova to bolo ucukané a lenivé ,no každým tisícim kilometrom získaval na sile a po tých 5-7 tis. najazdených kilometrov sa zdá, že už by tam mohlo aj hádam tých 90 koníkov byť. >:D
Logan1: na jar roku páne 2013 ked som doniesol manželkou kúpeného Stepwaya ku garážovím bývalím kamarátom to bola pre nich udalosť.Tie vrúcne znejúce poznámky ,narážky a zarážky čo som od nich počul na moju menovku by bolo na jednu veselohru. >:-[] No už si zvykli na to ,že ja jazdím na DACIA PIKNIKY a oni riešia turbá,dáky ERG ventil,kompresor klímy,dáku váhu vzduchu a atd.Ja im to nepotrebujem vrátiť len sem tam utrusim ,že ako chlapci ako emisie dobré? >:D
-
-
bitner 18.04.2016 13:57
Logan s turbem
Diky za pekne srovnani motoru 0,9 a 1,2. Tez jsem si loni poridil dvojkoveho Logana sedan, ale s 1,2 LPG. V bile Arctice za 225. Byl to jeden z poslednich tovarnich 1,2 LPG Euro 5, pak uz nebyly. Mel jsem z toho strach, protoze na forech se resily silene problemy s nastavenim LPG, ale ja po 9400 km muzu jen tukat na drevo. Osobne muzu srovnat se Sanderem I 1,6 a ta jednasvestka je proti te 1,2 trhac asfaltu. 1,2 ale zase vydrzi tahnout ve vyssich otackach, diky 16V.
S LPG setrim cca 0,8 Kc/km, takze do dvou let budu mit priplatek za LPG zpet.