Recenze

9 Majitel

MG TF MG TF Spark, 135 PS

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

MG TF, foto 1 MG TF, foto 2 MG TF, foto 3 MG TF, foto 4 MG TF, foto 5 MG TF, foto 6 MG TF, foto 7 MG TF, foto 8
MG TF, foto 9 MG TF, foto 10 MG TF, foto 11 MG TF, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta angličák Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:92000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 210 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.9

Popis vozu

Popis vozu

MG TF Spark - anglický roadster jak má být, aneb z čeho se dá vybrat.

Pokud člověk zatouží po větru ve vlasech, zodpovědnost ho donutí ustoupit od motorek, zatouží celkem přirozeně po kabrioletu. Jestli ale chcete, aby to byl roadster a ne další karosářská verze hatchbacku, je výběr poměrně malý. Limitem je samozřejmě také rozpočet a fakt, že je to auto na pár hezkých víkendů v roce (teda alespoň u mě).

Z čeho lze tedy vybírat:
- Fiat Barchetta
- Honda S2000
- Mazda MX-5
- MG TF
- Alfa Romeo Spider
- Mercedes SLK
- BMW Z3

Bavím se o autech 50-250 tisíc, jejichž řízení je zábavné, mají nějaké své charisma a nesežerou Vás na provozních výdajích.

Alfa se mi líbí více jako GTV, Spider má divný tvar zádi, navíc má dost problematické motory. Mercedes je v cenovém limitu jen ve vyběhaných kusech, navíc spíš preferuju plátěnou sřechu (je lehčí a nekazí se její mechanismus). Honda S2000 je boží, ale je jich hodně málo a jejich cena je už mimo limit. Mazda je kultovní, pro mě ale s mými 193 cm přináší otryskávání čela hmyzem :), mají mizernou antikorozní ochranu a nějak mě nechytily za srdce. Barchetta začíná pomalu jít do ceny, má své mouchy, ale už jsem ji měl (teď ji má kamarád a můžu se projet kdykoli). BMW je většinou v dost vyžilém stavu a po devastaci home tuningem. Tak zbývá anglán MG ve verzích F nebo TF.

Můj kousek TF je modernizovanou verzí modelu F, má jinak řešenou masku, hydraulické pružení nahradily spolehlivější konvenční tlumiče. Zábava a ideální rozložení hmotnosti zůstalo, stejně jako plátěná střecha, zadní část s dvěmi vývody výfuku. V interieru se revoluce taky nekonala a palubní deska je kompilací toho, co sklady Roveru v té době nabízely.

V dnešní době se TF v podstatě ve stejné podobě vyrábí a prodává v Číně, tak byla skomírající značka přesunuta, jako zdroj technologií pro tamní automotive.

Mě se podařilo najít opravdu kousek v TOP stavu, od fandy značek MG/ROVER, původní majitel, aktivní závodník seriálu nzávodů do vrchu historických vozidel. Byla s ním operfektní domluva a člověk dostal i kupu cenných rad. K prodeji ho vedlo místo - posunul se o level dál a sbíral kousky z 60tých let. Závidím.... :). Na kufru mám elegantní držák na kufr, ještě by to chtělo stylový kožený loďáček....

Co je verze Spark

Spark je paket doplňků a kombinace barvy, potahoviny a kol. Myslím, že jedna z nejhezčích, navíc takto specifikovaných aut je málo, i na mobile.de je jich jen pár a cena pomalu stoupá. Pro ty, kteří jezdí častěji i s nataženou střechou nebo hard topem, je dobrá zpráva Sparku i klima, který s minikabinou nemá žádný problém.

Koncepce auta

Ta je ideální, pohon na zadní kola, lehké auto, motor za předními sedadly, to jsou ingredience, po jejichž zamíchání vzniká zábava za volantem. Auto neohromí zdrcujícím výkonem, neprocedí vás při akceleraci přes alcantrové sedačky, ale prostě skvěle sedí, baví zvukem motoru, komunikuje přes informace ve volantu a dává možnost řazení přesnou sportovní převodovkou. Koncepce je jasná, klasický anglický roadster s plátěnou střechou, auto pro zábavu a lidi, kteří rádi řídí. V dnešních cenách navíc dostupné v podstatě všem. MG TF je kompaktní, má na délku 3,94 metru, váží 1100 kg a nabídne v předu prostor i pro řidiče s výškou nad 190 cm, sedadla zároveň jsou dost velká i pro šoféra nad metrák, (sám mám 193cm a 105 kilo) což třeba mazda MX-5 rozhodně nemá.

Jízda je tedy zábavná, sportovně kochací, s úžasným pocitem, že zadkem brzo budete brousit asfalt, protože na křižovatce i Octavia Scout vypadá jako Cadilac Escalade a kamion vypadá jako zaoceánský parník. Všude kde zastavíte, na auta koukají automobiloví nadšenci různých generací a tipují, co vlastně ten šedý placatý kabrouš je, hodně řidičů ukazuje vztyčený palec. Budíte prostě pohodu a dobré emoce a tom přece taky vyjížďky o letních víkendech jsou.

Provozní náklady

Provoz MG je levný, spotřeba (byť ji neřeším vůbec) skvělá, vše jednoduché, snadno opravitelné s díly za pár peněz. Pokud o koupi podobného kousku uvažujete, nákladů se nebojte.

Závěr

Doporučuji všem co nechcou nebo nemůžou jezdit v létě na motorce, chtějí víc než Peugeota 306 bez střechy (nic proti pažoutovi, jen jako příklad kabrio vs. roadster), mají rádi eleganci a styl, zároveň pokud nechtějí potkat za odpolední vyjížďku 5 stejných aut. Budete se skvěle bavit a užívat si slunných dnů.

PRODÁM

Nebráním se rozumné nabídce na koupi tohoto auta (k vidění v Ostravě). Rozumnou nabídkou nemyslím, přijedu hned zítra nabízím 50.000 Kč :).

ZÁVĚREM O ZNAČCE MG A JEJÍ HISTORII (myslím, že budete koukat)

Přesné datum vzniku britské automobilky MG není známo.
Jistý pan Cecil Kimber pracoval v roce 1921 jako dílenský mistr v opravárenských garážích automobilové firmy Morris.Dnes už se nedozvíme, jaký to byl zaměstnanec, jisté je však to, že po pracovní době upravoval firemní stroje do „sportovnější“ podoby.
Jeho úpravy byly čím dále většího rozsahu. V roce 1924 se stroj postavený pod jeho vedením již značně lišil od původního - oproti standartu vyráběnému automobilkou měl odlehčené chassi, hydraulické brzdy, zcela jiný motorový systém s rozvodem OHC (původní SV) a výkonem 14 koní (původní 12) , ale především byl dvoumístný (původní čtyřmístný). Takže se jednalo vlastně o zcela nový typ. Na přídi se poprvé objevila dvojice písmen MG. Nejednalo se o nové geniální logo, písmena symbolizovala místo vzniku auta - Moriss garage.
A to byl základ pro vznik automobilky. Od roku 1924 pak auta s označením MG začala brázdit britské souostroví a následně celý svět.
Není přesně známo, v jakém „soužití“ MG koexistovalo s firmou Morris motor, jisté je , že od roku 1925 firma MG existovala po boku firmy Morrris, a produkovala sportovní auta. Její zakladatel pan Kimber razil heslo : „ sportovní auto vypadá rychlé už na první pohled i když ještě stojí „ a tohoto sloganu se jeho firma držela a vlastně drží i dnes.
Spolupráce obou subjektů byla výhodná, velký výrobce měl jistý odbyt pro některé své součástky, MG zase nemuselo vše vyrábět samo. Dle určitých pramenů byla tato spolupráce potvrzena začleněním MG do skupiny Morris Motor Ltd v roce 1935. Nakolik je to pravda není přesně známo, jisté je, že pan Kimber byl ředitelem MG do roku 1945, kdy tragicky zahynul. Jiné zdroje uvádí spojení až po jeho smrti.
Po skončení druhé světové války firma pokračovala ve výrobě a vývoji zaběhlých typů řady T. Přestože podobné stroje byly v tomto období již poměrně zastaralé, výroba běžela ještě dlouhých deset let a velká většina výrobků směřovala do Spojených států Amerických, pro britský průmysl firma vyráběla více motorů do automobilů Morris než vlastní automobily.
V roce 1952 se MG stala součástí British Motors Corporation, známého pod zkratkou BMC. Bylo to období, kdy MG opustilo starou koncepci a světlo světa spatřila dvojice vynikajících automobilů - MGA a MG Midget (někdy označovaný jako New Midget). Předevší typ A znamenal pro automobilku průlom do světové elity, neboť poprvé prolomila bájnou hranici 100 000 vyrobených kusů.
Mezníkem pro firmu byl rok 1962. Tehdy se poprvé představil nejznámější výrobek firmy - MGB, který se stal legendou. Elegantní stroj nadchnul nejen americké fanoušky, ale i evropské zájemce o sportovní auta. V různých modifikacích jich bylo vyrobeno několik set tisíc. Poslední verze GT pak byla jakousi labutí písní.
V roce 1968 se MG stalo součástí společnosti British Leyland, což mělo za následek úpadek a dlouhodobé problémy. Bylo to způsobeno především tím, že kooperace sdružovala krom MG i Jaguar (tem měl zabezpečovat luxusní auta), Rover ( standardní auta pro široké vrstvy) a Triumph, který se stejně jako MG specializoval na sportovní automobily a byl v této oblasti upřednostněn.
Pokus o navázání na předchozí úspěch typem MGC (což vlastně byla verze MGB-GT upravená podle nových celosvětových požadavků ) nevyšel a tak v roce 1979 byla výroba ukončena.
S automobilkou to vypadalo zle , konec se zdál neodvratný, stejně jako se to stalo u jiných britských výrobců. Jenže firma Cecila Kimbera měla „tuhý kořínek“.
V období několika let se vyráběly pouze náhradní díly na starší auta a součástky do automobilů korporace. MG se ale nechtělo rozloučit s automobilovým trhem a určité snahy o zlepšení stavu se děly, nicméně příliš úspěchu to neneslo. Okolo roku 1980 se objevilo „malé lidové vozidlo“ nesoucí označení Metro. Nutno říci, že to byl další propadák a nebýt automobilové federace, asi by to byl pro automobilku definitivní konec. Co se ale stalo ? Mezinárodní automobilová federace vyhlásila nové podmínky pro automobily nejvyšší kategorie rallyového sportu, tzv.skupinu B, a pro mnohé výrobce to byla obrovský výzva. Stejně tak pro Leyland, který zadal vývoj a výrobu tohoto super sportovního auta odborníku na podobnou techniku - MG. Zde je nutno říci, že to byl pro MG skutečný oříšek. Skupina B nebylo společenstvo jen tak nějakých automobilů, byla to auta ve své době srovnávána s monoposty formulí 1 ( výkony jejich motorů podporované turbodmychadly mnohdy výrazně překračovaly hranici 500 koní, karoserie byly vyrobeny z nejnovějších typů plastových materiálů atd.)
Prakticky jediným požadavkem bylo vyrobit 200 kusovou sérii podobných aut a 20 kusů závodních speciálů. A zde je jasně vidět, jak velké problémy firmu MG v minulosti postihly. Automobilka, které v nedávné době vyráběla statisíce automobilů potřebovala skoro rok na vyrobení požadovaných 200 speciálů. Na sklonku roku 1985 byl „ošklivý skřítek“ (jak se stroji MG 4R6 Metro přezdívalo ) připraven na startu prvního podniku Mistrovství světa změřit síly s největší světovou konkurencí. Ať už je toto období hodnoceno různými autory z různých pohledů spíše skepticky, pro MG to byl bezesporu obrovský úspěch. Jejich sportovní stroj (postavený po skoro dvacetileté odmlce) nejen že byl konkurence schopný v bojích o posty nejvyšší, ale nutno říci, že byl konkurence schopný i přes některé velmi výrazné handicapy (například to byl jediný stroj bez turbodmychadla z elitní skupiny)
Bohužel však ani zde nebyl osud firmě nakloněný a tak v roce 1986, tedy rok po uvedení se auta byla skupina B zrušena jako příliš nebezpečná.
Damoklův meč nad MG visel tedy znovu, a dlouho.
V roce 1992 se objevil další pokus o vzkříšení zašlé slávy v typu MG R. Jednalo se prakticky o mírně modifikovanou karoserii MGB s novým motorem o obsahu 3,9 litru. Bylo vyrobeno pouze 2000 kusů. I když byly všechny prodány ještě před vyrobením, bylo jasné, že tudy cesta nevede.
V roce 1995 se na autosalonu v Ženevě stalo něco velmi neočekávaného - firma MG představila zcela nový dvoumístný sportovní kabriolet MG F. Již to nebyla žádná modifikace, nýbrž automobil postavený podle nejmodernějších specifikací, který se směle mohl rovnat veškeré konkurenci. A co bylo na celé věci ještě fantastičtější, bylo oznámení, že se auto bude sériově vyrábět.
Automobilka MG (v této době působící jako divize Roveru) vstala z mrtvých.
Následně došlo k předpokládanému posílení, kdy Rover koupil německý gigant BMW a předpokládalo se, že je to konec potíží. Omyl, to byl pouze začátek dalšího kola. V roce 2005 již hospodaření Roveru skončilo tak velikou ztrátou, že se nepodařilo ani za pomoci státu jej zachránit a Rover vyhlásil úpadek.
V té době ale existovala jiná firma - MG Sport a racing Ltd. , která byla nezávislá na Rover MG, takže se jí zánik až tolik netýkal. Firma vznikla jako samostatný subjekt pro výrobu tuningových dílů pro vozy obou značek. Jejich zánik byl pro ní nemilý, nicméně neohrožoval její vlastní existenci. V době zániku Rovera tato společnost nejen vyráběla zmíněné dílce, ale starala se i o sportovní jméno MG. Zabezpečovala servis pro rallyové speciály MG ZR ( postavené na bázi Rover 25) a okruhové speciály britské Tocatour MG ZS (postavené na bázi Rover 45). A krom toho se pustila do vývoje vlastních sportovních vozů , které se objevily pod označením MG SV a MG SVR.
V polovině roku 2005 byla tato společnost převzata zcela nezávislou britskou GB Sports Car, která na konci roku 2005 podepsala dohodu s čínskou firmou Nanjing Automobile Company o výrobě vozů MG TF a MG ZF (i ZF combi) .
V září roku 2007 pak proběhla tiskem zpráva, že továrna v Lonbridge začala opět vyrábět vozy TF, a že v čínském závodě byl vyroben první MG !
Jak již bylo jednou zmíněno, firma založená v roce 1924 Cecilem Kimberem je asi nezničitelná. Nejprve ji Převzal Morris, pak BMC, Leyland v jehož společnosti dělala podřadnou práci pro Triumph a následně Rover. Všechny tyto značky jsou v automobilovém světě minulostí, ale následníci 14.koňových závoďáků z Morissových garáží jsou tu stále a doufejme že ještě dlouho budou.
A na úplný závěr ještě jedna epizoda ze života MG. V letech 2001-2004 se mezi nejrychlejšími auty světa (myšleno s kapotou a na silnicích) , které svádí boje na okruzích slavných jmen ( Le Mans nevyjímaje) objevilo několik automobilů nesoucích označení MG-Lola. V podvědomí zájemců o tento sport dlouho růstanou černé vozy s jasně zelenými doplňky a logem MG.

Silné stránky

- Jízdní vlastnosti díky ideálnímu rozložení hmotnosti a pohonu zadních kol.
- Krásná kombinace díky limitované verzi Spark.
- Charisma anglického klasického youngtimeru, s držákem na kufr, plátěnkou.....
- Pěkný zvuk.
- Přesná převodovka.

Slabé stránky

Těžko se mi hledají, na tu cenu a rok výroby je to fakt pěkný kousek, ale kdybych už měl být hnídopich tak:
- Někdy svéhlavý centrál.
- Chtělo by to lepší audio (i když stejně poslouchám raději motor)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po roce v podstatě nic, vše fuguje jak má...... Běžnou údržbu je schopen udělat kdokoli....

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od opravdového fandy značky a sběratele, navíc v limitované edici Spark. Jednání prodejce 150%, kéž byli všichni takoví autofilové, radost pokecat.

 


Další vozy značky MG



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Velmi jednoduché auto, jediný mínus je horší přístup k motoru...

praktičnost
6

No u pravověrného roadsteru dost nepodtstný údaj :)

prostornost
6

Prostě si lehnete skoro na vozovku a auto se obleče kolem vás....

jízdní vlastnosti
9

Ideální rozložení hmotnosti, jelkově lehké auto, motor za sedadly a pohon zadních kol je záruka dobré zábavy....

jízdní komfort
8

Drncá, ale na dobrém povrchu je přelepené k vozovce, nicméně komfort nečekám a ani neřeším....

provozní náklady
9

Myslím velmi provozně nenáročné zábavné auto, klasický roadster, žádný hatchback s ustřiženou střechou....

náhradní díly
8
výkon motoru
9

Snesl bych více koníků, ale aspoň není záludné ani na vlhkém povrchu....

spotřeba
10

Překvapivě dobrá...

hlučnost motoru
9

Akorát zvuková kulisa ...

kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…