Recenze

8 Majitel

Dacia Duster Prestige SCe 84 kW/114 k S&S

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 5 Dacia Duster, foto 6 Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 8
Dacia Duster, foto 9 Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 12 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 22 Dacia Duster, foto 23 Dacia Duster, foto 24 Dacia Duster, foto 25 Dacia Duster, foto 26 Dacia Duster, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Duster Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední

Popis vozu

Zdravím všechny návštěvníky tohoto webu a všechny milovníky aut. Dovolím si sem napsat pár řádků, třeba by to mohlo někoho zajímat. Jen takový malý příběh větší radosti :-). Usoudil jsem na jaře, že je čas na výměnu mého auta za nové, chtěl jsem opět zbrusu nové. Nic proti ojetinám, ale nové je nové. Požadavek číslo jedna: chtěl jsem auto vyšší, aby se mému starému a zesláblému tělu lépe nastupovalo a vystupovalo. Také jsem chtěl klimatizaci, zadní kameru a mnoho dalšího komfortního a bezpečnostního vybavení, které je dnes běžné a které moje jedničková Fabia neměla. Musel jsem si přiznat, že už mi zase tolik dnů nezbývá a tak jsem si nechtěl brát úvěr, hledal jsem tedy něco v mých finančních možnostech. Jezdím celý život, auta mě vždycky bavila, dívám se po autech na ulici, dost toho o autech přečtu, ať už na netu nebo v SM. Zatím neztrácím přehled nad dnešní automobilovou produkcí, sleduji všechny automobilové novinky. Docela se mi zalíbilo druhé vydání Dustera, dost zapracovali jak v interiéru tak na exteriéru. A jelikož nemám vůči dnešní rumunské produkci žádné předsudky, bylo vybráno a šel jsem do toho. Přečetl jsem si o něm spoustu recenzí a viděl spoustu testů, tak že jsem si udělal představu do čeho jdu a věděl jsem co chci. Jsem od malička nedočkavý a čekat než mi ho vyrobí se mi nechtělo. Hledal jsem tedy nějaký skladový kousek a ten jsem na netu rychle našel, a zrovna v mé oblíbené béžové barvě, na které není tolik vidět špína. Návštěva dealerství trvala i s kávou 15 minut a auto jsem přebíral za týden. Dokonce ho za mě dealer přihlásil do registru na spz, tak že jsem nemusel stát frontu na úřadu. Neuvěřitelné jak se dnes krásně kupují auta, za mých mladých let to bylo mizerné až ubohé, hrozná doba. Nechápu jak se dnes může tolika lidem stýskat po starých časech, je mi z toho smutno.

Přijatelná pro mě byla až výbava Prestige a k tomu jsem chtěl automatickou klimu, bezklíčové odemykání a startování a rezervní kolo. Nic víc jsem ke štěstí nepotřeboval, skladovka přesně podle mých představ. No prostě rumunský luxus, nekupte to!!! Mít v kapse kartu a startovat tlačítkem je super, na to se zvyká dobře. Líbí se mi masivní střešní lišty, LED denní svícení a také lité sedmnáctky s názvem Maldive. Nejvíce se pro mě hodil motor 1.6 SCe původem od Nissanu, který mě zcela jistě přežije a který je pro mě naprosto dostačující, má příjemný zvuk, klidný chod a rychle se zahřívá na provozní teplotu. Na kratší jízdy po městě(do Tesca a po doktorech)skvělý, na dálnici už to taková sláva není. 110 v pohodě, na 130 už musím dustera přemlouvat a prosit, hlavně ve stoupání. 1.6 je přeci jen základní motorizace a tak od ní nelze čekat zázraky, nic pro dálniční letce. Krouťáček je skromný, v kopcích se holt musí podřadit na čtyřku. Prostě to chce víc řadit a motor víc točit, žádná věda. Ve městě vám výkon chybět nebude, za městem taky ne, až v připojovacím pruhu dálnice si uvědomíte že máte pod kapotou základní motor. Jsem rád že je to stará dobrá atmosféra, na ty moje krátké cesty dokonalá. Tento motor prý bude brzy nahrazen litrovým tříválcovým turbomotorem, tak že jsem rád že jsem stihnul tuto atmosféru s nepřímým vstřikem. Nad pořízením dieslu jsem ani nezauvažoval, nemám nic proti naftě, ale diesel by mým potřebám a způsobu používání auta nevyhovoval. I když jejich krouťák je příjemný, příplatek 69 000 už tolik ne, to je i na Dacii docela dost. Chápu že je dnes výroba (blue) turbodieslů nákladná, ale návratnost takové investice je v dnešní době někde na samém konci životnosti auta samotného. Mám rád klasickou ruční brzdu, jsem prostě zvyklý tahat za "klacek". Pětistupňová převodovka je normálně odstupňovaná, jednička není tak krátká jako u čtyřkolky, i ostatní stupně jsou delší tak že se nemusí tolik řadit. Na městské a příměstské ježdění je to super.

Je to nové, je to krásné, vůně novoty, to znamená vůně lepidel a plastů mi dělá dobře na nervy a na průdušky. Taky si možná postesknete proč nové auto nezůstane déle tak čisté a naleštěné jako v den převzetí? Ach jo. Duster je na rozdíl od vyloženě městských SUV i trochu schopný v terénu, tak proč jsem nevzal čtyřkolku? Protože nemám chatu na kopci, polní cesty nevyužívám, na hory nejezdím, zimy v nížinách už nejsou co bývali a tak mi stačí dvoukolka. Nevozím tak s sebou zbytečně další desítky kilogramů váhy navíc. Oceňuji mimo jiné vyšší světlou výšku, obrubníky jsou najednou nižší. Pohybuji se hlavně v džungli velkoměsta a jediným terénem jsou pro mě rozkopané ulice a propadlé kanály. Duster mě jen lehce natřásá. Auto je pěkné a příjemné za tu cenu i uvnitř, měkčené plasty k životu nepotřebuji, ty tvrdé jsou zpracované kvalitně i esteticky, myslím že palubka v této nové generaci nikoho neurazí. Líbí se mi třeba ovladače automatické klimatizace s displeji uvnitř, mají trochu prémiový nádech a jsou perfektně čitelné. Tento prvek výbavy mohu doporučit všem, stejně tak ten keyless systém. Šuplík pod sedadlem spolujezdce se hodí, schránka před spolujezdcem by mohla být o trochu vetší. Krabici s kapesníky jsem v ní musel zavřít násilím. Pod podlahou zavazadelníku už nejsou žádné úložné prostory pro schování menších předmětů, je tam jen plech. Jsem rád za šest airbagů, za sledování mrtvého úhlu i za tempomat. Infotainment je jednoduchý a hlavně přehledný, to starší lidé ocení. Navigace naviguje, DAB hraje výborně a spárování mobilu přes bluetooth jsem zvládnul i já. Sedadla jsou řekl bych standardní, nestěžuji si zatím. Do Chorvatska s tím nepojedu a na mých kratších trasách nedovedu kvalitu sedadel tolik posoudit. Moje cesty jsou maximálně na hodinu, sedět v(jakémkoliv)autě půl dne bych asi nemohl. Pozici za volantem jsem si ale našel rychle. Loketní opěrka ukotvená v opěradle mi vyhovuje, protože mívám sedadlo úplně nahoře a loketní opěrky umístěné na středovém tunelu jsou na mě moc nízko. I za tuto drobnost má u mě Dacia palec nahoru. Řízení a řazení je lehké a přesné. Mám raději přeposilované řízení. Volant se drží výborně. Jinak auto působí robustně, jako by ho jen tak něco nerozhodilo, zvlášť ty naše silnice. Navenek působí auto ve srovnání s Fábií mohutně, naproti tomu uvnitř zase tolik místa není. To je asi znak všech dnešních SUV. Tak já toho s sebou moc nevozím, nikam se nestěhuji a tak si na přepravní kapacitu nestěžuji. Mám necelých 180 cm a za volant se vejdu krásně a týdenní nákup domů taky odvezu. Ale kdyby mi bylo zase 30, měl malé děti a neměl na obrovské SUV, šel bych určitě do kombíku, alespoň nižší střední třídy.

Na konec musím konstatovat že Rumuni s Renaultem v zádech umí, neuvěřitelně se vypracovali ve značku se kterou je nutno počítat! Nemám za sebou ještě mnoho kilometrů, tak že se s Dusterem stále seznamuji. Průměrná spotřeba čerstvého motoru zatím 8,5. Stop-start mě neskutečně prudí, ale učím se ho vypínat po nastartování, díky Bohu je to tlačítko dobře na dosah. Mít v autě ještě GPF, tak už mi z těch ekologických "vychytávek" hrábne. Nebudu auto trápit a týrat ho v těžkém terénu, nebo honit po horách, tak že se nebojím že by mi věrně neposloužilo. Báchorky o nespolehlivosti Dáčií už neberu vážně, jezdí jich po celé Evropě mraky a statistiky TÜV mě ze sna nebudí. Ke svým autům jsem se vždy choval s láskou, nikdy jsem nešidil jejich servis a taky mě nikdy nenechali na cestě. Tak já jdu zajíždět :-D

Trochu jsem to provětral po dálnici, tak ještě doplním otáčky. V 90 točí motor na pětku 2250, ve 130 točí motor 3250. Na rovince, nebo s větrem v zádech není problém 150, ale proti větru a v mírném stoupání s plynem na podlaze prostě rychlost klesá. Taková 1.3 TCe 110 kW/150 k, asi pojede slušně, ale potenciál takového motoru bych nevyužil, nehledě na tučný příplatek za něj. Já jsem spokojený.

Silné stránky

-motor
-komfortní výbava a příjemný interiér
-podvozek který ze mě nevytřese duši
-dobré zpracování interiéru i exteriéru
-hands-free karta pro bezklíčové odemykání a startování
-plynové vzpěry kapoty

Slabé stránky

-vzhledem k velikosti auta méně místa uvnitř
-slabší dynamika na dálnici, na druhou stranu nehrozí pokuty za rychlost
-rezerva umístěná pod autem, doufám že jí
nebudu nikdy muset tahat z pod auta, je to docela makačka, už se tolik neohnu :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RRG. Slušný a ochotný prodejce.

 


Další vozy Dacia Duster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

V Praze 13 přistála obří sova: Centrální park se chlubí originální prolézačkou

V Praze 13 přistála obří sova: Centrální park se…

Praha 13 postupně vylepšuje dětská hřiště na svém území. Tentokrát došlo na Centrální park, kam nainstalovali…

Babišová v rudé róbě a 2000 hostů. Při slávě za 3,4 miliardy uvedli na trůn císaře Japonska

Babišová v rudé róbě a 2000 hostů. Při slávě za 3,4…

Nový japonský císař Naruhito byl oficiálně uveden na trůn. Při slavnostní ceremonii se zavázal plnit povinnosti…

 

iSport.cz

Čiliak reagoval na kritiku fanouška: Sraz v 9 před zimákem, vezmi výstroj

Čiliak reagoval na kritiku fanouška: Sraz v 9 před…

Nestává se, že by hráči reagovali na přímou kritiku fanoušků. Marek Čiliak však našel způsob, jak s důvtipem…

Vrbata reaguje na Jágra: Není možné, aby mu všechno procházelo

Vrbata reaguje na Jágra: Není možné, aby mu všechno…

V neděli v Mladé Boleslavi to byl šlágr jako víno. Emoce na ledě, v hledišti, všude okolo. Přijel Jágr… Ve více…

 

Reflex.cz

Dobrá smrt? Čech se Slovákem natočili příběh Angličanky, která se rozhodla dobrovolně ukončit život

Dobrá smrt? Čech se Slovákem natočili příběh…

Chtěl najít odpověď na otázku, co je to dobrý život. Místo toho natočil režisér Tomáš Krupa (35) spolu…

Bungee jumping v nepálské rezervaci Last Resort: Nejhlubší volný pád, jaký můžete na světě zažít

Bungee jumping v nepálské rezervaci Last Resort:…

Před několika dny si skupinka odvážlivců odhodlaně obstarala povolení k seskoku do kaňonu. Teď se jim to ale…