Recenze

10 Majitel

BMW řada 4 420i GranCoupé

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 4, foto 1 BMW řada 4, foto 2 BMW řada 4, foto 3 BMW řada 4, foto 4 BMW řada 4, foto 5 BMW řada 4, foto 6 BMW řada 4, foto 7 BMW řada 4, foto 8
BMW řada 4, foto 9 BMW řada 4, foto 10 BMW řada 4, foto 11 BMW řada 4, foto 12 BMW řada 4, foto 13 BMW řada 4, foto 14 BMW řada 4, foto 15 BMW řada 4, foto 16 BMW řada 4, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Brambora Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: zadní

Popis vozu

Jak jsem k bramboře přišel:
Zcela obligátně je BMW moje oblíbená značka už od dětství. Když jsem ještě jako student před 10 lety přemluvil máti, aby si tenkrát koupila 325i E90 a já v ní občas mohl jezdit, tak to bylo moje 1. vítězství. Pak jsem nastoupil do zaměstnání a dál snil, že si novou bramboru koupím.
Předloni si koupil trojkový sedan i můj otec a já začal přemýšlet, jestli už nedozrál čas. Navíc vstoupila v platnost Euro 6D a WLTP, což, jak se ukázalo, se stalo zabijákem manuálních převodovek v autech. K tomu mělo dojít ke zdražení aut kvůli emisním pokutám od Nového roku. Takže jsem loni v létě začal jednat a přemýšlel, že Leon nahradím střední třídou. Vzhledem k tomu, že podmínka byl benzín, manuál a víc jak 150 koní, tak možností moc nebylo. Efková trojka už skončila a nová o manuál s benzínem přišla, pak po postupném projití všech aut střední třídy zbyla pouze Insignie 1,6T 200K a 420i GranCoupe F36. Vlastně ještě Mazda 6 2,0 165k, ale výkon je prostě slabší, takže jsem se nakonec na ni ani nebyl podívat. U BMW bych kupoval v rámci rodiny už několikáté auto, takže děsivý rozdíl v pořizovací ceně mezi Insignií a čtverkou se výrazně smrskl. Tímto bylo rozhodnuto.
Takže šup ke konfigurátoru a vymyslet to co nejdokonaleji. Po asi 2 měsících přemýšlení a promýšlení výbavy, barvy a kol jsem došel k finální verzi: 420i GranCoupe v M-paketu na standartních 18-kách a Snapper rocks modré barvě. Jsem totiž na barvičky, bezbarvá šedá, černá a bílá mi nesmí přes práh. Estoril je profláklá, navíc dle mě taková jakoby vybedlá, takže Snapper rocks byla jasná volba. Ostatní barvy v paletě totiž prakticky nejsou barvy, ale spektrum černobílého zobrazení. Pro ještě lepší barvu bych musel jít do individual programu a za to už jsem nehodlal připlácet.
Auto objednáno včetně extras, teď už jen vyčkat. 4 měsíce to trvalo. Čekal jsem, že to bude kvůli barvě a manuálu dýl, ale prodejce se mi jednoho dne ozval, že auto už je. Dořešily se formality a papíry a domluvili jsme se na vyzvednutí.
Auto naleštěné, kytka k tomu, už na značkách a s plnou nádrží. To u Seatu nebylo. No jo, taky ta cena byla na polovině…
Malá perlička. Při nastavování auta ještě v salónu se mi podařilo omylem vytočit asistenční linku BMW. Tak jsem operátorovi vysvětlil, že sedím v autě minutu. Zasmál se a popřál mi hezký den.

Teď k autu:
420i GranCoupé v M-paketu ve Snapper rocks modré metalíze s manuální převodovkou.

Exteriér:
Z profilu linie dynamická – klasicky krátký přední převis, dlouhý rozvor a nízká silueta, Hofmeisterova linka přítomna. Všechny bavorské ingredience dohromady a pasuje to k sobě skvěle. Mladší syn říká, že nové auto je placaté a tyrkysové…
Součástí paketu jsou černé leštěné prvky vč. ledvinek. Zkoušel jsem konfigurovat i variantu s chromovanými ledvinkami, ale k téhle barvě se moc nehodí, proto ponechán tmavý lesk. Autu to takhle sedne. Světla se výrazně zamračena, nyní už pouze půl angel eyes – jakoby čtecí brýle. Osvětlení auta je plně LED – vpředu adaptivní ledky, vzadu plně led lampy. Kolem oken opět leštěný tmavý lesk odpovídající M paketu, po otevření bezrámové dveře jako frajeřinka, ale mám obavu, že budou neustále ochmatané okraje oken od zavírání dveří. Otázkou je, jak dlouho vydrží těsnit. Vzadu je dvojitá chromovaná koncovka výfuku odpovídající čtyřválci. Byl bych radši za 2 samostatné na krajích, ale R6 se už s manuálem nevyrábí, takže smůla. Výhoda koncepce karoserie liftback jsou pro mě otevíratelné 5. dveře, v tomto případě elektricky. Kopání nohou pod nárazník chce trochu cviku, pak to ale pěkně funguje. Výhoda tohoto je zřejmá…

Interiér:
Uvnitř klasický kokpit, připlatil jsem dle mě hezčí karbon obložení, otázka povrchové úpravy sedaček pro mě byla jasná. Kůži nemám rád, má ji otec v trojce a rozhodně bych to do auta nechtěl. V Leonu jsem měl kombinaci alcantara kůže, takže tady byla základní Mp alcantara látka jasná volba. Sedačky výborné, mám elektriku, abychom se mohli s manželkou střídat. Posez bez výhrad, sedačky obepnou díky bederní opěrce skvěle a drží. I když možná by se mi líbilo větší vedení sedáků. Volant na hraně tloušťky – mám menší ruce a drží se tak akorát. Budíky mám ve středním stupni – částečně digi- tzn. Klasické budíky rychloměru a otáčkoměru. Dole ale je display, který ukazuje víc informací, než je základ. Je to na úrovni Maxi dotu v koncernu. Ovládání palubních systému vč. IDrive bez výhrad, funguje výborně. Navigaci jsem zatím nepoužil. Byl jsem ji nucen objednat, abych mohl mít v autě Apple carplay, jakožto uživatel jablečného telefonu. Připojení bez potíží, funguje, zrcadlí vč Waze. Ač hudebník, tak audio mám základní, nemám pocit, že by bylo nutné připlácet za hi fi.

Jízdní asistenti:
Tady to bude velmi krátké. Nepřiplatil jsem za žádného asistenta. Cítím se býti řidičem, ne pasažérem. Vlastně můžu považovat adaptivní ledky za asistenta. Svítí proti low costům v Seatu a bixenonech v E90 naprosto famózně. Zatím mě nikdo neproblikl, takže asi neoslňuju. Vykrývání tedy funguje dobře. Auto doslova září, svítí je slabé slovo. Pokud jsou laserová světla ještě lepší v nové trojce, tak si to už snad ani nedokážu představit.

Jízdní vlastnosti:
Začnu řízením. Tady je to asi na hranici možného v dnešní době s elektrickým posilovačem. Při přechodu ze Seatu překvapivě delší převod řízení. To mě trošku překvapilo, málem jsem vjel do protisměru při odbočování do ulice. Cit v řízení skoro nula, ale to je asi teď všude stejné. Hydraulika v E90 to prostě není. Ve sportu už je volant tuhý až moc, v komfortu to jde.
Brzdy mám příplatkové M performance a překvapilo mě, že musím hodně dupat na brzdu při potřebě výraznějšího brždění. Jakoby ani neměly posilovač. Ale účinek je poté výrazný. Tam v konfekci u normálního modelu asi nemůže být žádných výhrad.
Řazení je dost tuhé a přesnost mírně nižší než u koncernu. Dráhy by taktéž mohly být kratší. Ale pro mě bez potíží. Manželka byla překvapena, jak je to tuhé a nebyla schopna zařadit zpátečku přes odpor 1 rukou.
Podvozek jako ta nejlepší část. Mám možnost přímého srovnání s 320i F30 M paket ale na standart podvozku. Rozdíl je obrovský. Trojka je nervóznější a měkčí celkem výrazně. Až bych řekl, že se houpe. Tohle auto na nastavitelných tlumičích je úplně jinde co do jistoty. V komfort módu ani není výrazně tužší. Těžiště bych řekl, že je taky níž. Sedí to v zatáčkách při srovnání neskutečně. Stačí zatočit, vykroužit zatáčku a auto jede jako po kolejích. Samozřejmě krátké nerovnosti ve městě jsou slyšet i cítit, není to limuzína vyšší třídy. Ale auto vyloženě nedrncá, s tím jsem spokojen. Jakožto zadokolka, tak je krásně cítit tendenci stáčet se do zatáčky. Nedotáčivost při běžné jízdě je minimální. Výkonem samozřejmě kola neutrhnu, ale agilita podvozku je výborná. Navíc je výborně odhlučněn, takže je v autě klid. To je i dost rozdíl proti 325i E90, kterou máme v rodině taky a občas s ní jezdím. Díky odhlučnění auto dost maskuje rychlost. Markantní je to pro mě nejvíc, když přesedám z Leona. Ale odpovídá to rozdílu ceny…

Motor:
Přímovstřikový dvoulitr řady B48 o výkonu 135kW v téhle verzi a toč. momentu 270Nm není trhač asfaltu. Jede to důstojně, předjíždět se s tím dá. Špičku vyloženě nemá, dotočit k 6000 to jde, ale je poznat, že nad 5 se už motoru moc nechce. 1,8 TSI je popravdě povedenější motor. Ale vybírat si už nešlo, bohužel. B58 je samozřejmě úplně jinde, měl jsem tu čest. Ale automat je pro mě no go.
Spotřeba je ale velmi dobrá, dá se jezdit v kombinaci celkem bez potíží za 7 až 7 a půl litru. Ve stotřicítce motor bere cca. 6,5 – 7 litrů na sto.
Motoru hlavně kazí elán ekopřevodovka. Ta je OPRAVDU předlouhá. Ve městě nad 50 jde čtverka sotva na 1500 otáček. Šestku nemá cenu řadit pod 100. Na dálničním limitu olizuju cca. 2200 otáček. Takže WLTP a ekošílenství zaúřadovalo. Automat ZF8 jsem zkoušel, určitě je v rámci automatů na špici. Rozhodně lepší než krám zvaný DSG. Najel jsem s ním v 530XD dost kilometrů a přiznám se, že mám pocit, že převodovka nebyla schopna pobrat můj styl ani po delší době adaptace. Já prostě k životu ty 3 pedály potřebuju. Podřazování s meziplynem je pro mě samozřejmost a zábava i při běžné jízdě s rodinou.

Celkově to vypadá, že recenze je taková střízlivá, a ne úplně pozitivní. Opak je pravdou. Z auta jsem celkově nadšen. Skvěle vypadá a jezdí, ovládání perfektní. Motor dostačuje a převodovku bych nejradši zkrátil. Ale žít se s ní dá. V budoucnu zvažuju úpravu motoru přímo u dealera. Lze upravit na 30i 250k, což by mělo stačit.

Doporučil bych ho ostatním? Nedokážu říci, jsem totiž specifický zákazník. V dnešní automato SUV době jsem šel po sedanu či liftbacku střední třídy v benzínu a manuálu. Zadokolka je výrazný bonus navíc. Takových lidí, jak mi potvrdil dealer, moc není. Přede mnou si podobné auto koupil můj otec 2 roky zpět. Každopádně jsem rád, že jsem ještě stihl takovéto auto koupit. Vzhledem k vývoji autoprůmyslu jsem koupil nové auto na dlouhou dobu naposledy.

Silné stránky

podvozek a nízko uložené těžiště, celkové zpracování auta

Slabé stránky

dlouhá převodovka

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

výborné, kupován v rodině 3. vůz, sleva výrazná, všechna přání splněna

 


Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

zatím nehodnotím

praktičnost
8

držáky nápojů to má, mobil i peněženku je kam odložit

prostornost
10

pro mou rodinu dostatečná

jízdní vlastnosti
10

naprostá spokojenost

jízdní komfort
8

tuhé, ale nedrncá

provozní náklady
8
náhradní díly
0

nehodnotím

výkon motoru
7

na dnešní možnosti slušný

spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Kam na dovolenou, pokud neotevřou hranice? Cizokrajná místa s klidem nahradí tyto české skvosty!

Kam na dovolenou, pokud neotevřou hranice?…

České republice reálně, i podle předsedy vlády Andreje Babiše, hrozí, že v létě zůstanou hranice uzavřené kvůli…

Masakr s vyhřezlými střevy a vytrhanými očními bulvami ze staré školy! Recenze Doom 64

Masakr s vyhřezlými střevy a vytrhanými očními…

Brány do pekel se nepodařilo nadobro uzavřít. Matka všech démonů a její poskoci ohrožují lidstvo napříč…

 

iSport.cz

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace, říká šéf ligy Svoboda

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace,…

Ač nejmenován, míří na něho z některých klubů palba. Největší rachot způsobil výstřel Jana Nezmara z pražské…

Růžička zůstává v Hradci jako hlavní trenér! Martinec u áčka skončil

Růžička zůstává v Hradci jako hlavní trenér!…

Hokejisty extraligového Hradce Králové povede v příští sezoně jako hlavní trenér Vladimír Růžička. Spolu s ním…

 

Reflex.cz

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se vrátíme koncem května či v červnu, řekl Babiš

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…

Vladimír Pikora: Tak trochu zdivočelá koruna

Vladimír Pikora: Tak trochu zdivočelá koruna

V posledních řekněme deseti, možná i patnácti letech se přihodila jedna na první pohled nenápadná a velmi…