Recenze

9 Majitel

Reliant Scimitar GTE (SE6a)

9.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Reliant Scimitar, foto 1 Reliant Scimitar, foto 2 Reliant Scimitar, foto 3 Reliant Scimitar, foto 4 Reliant Scimitar, foto 5 Reliant Scimitar, foto 6 Reliant Scimitar, foto 7 Reliant Scimitar, foto 8
Reliant Scimitar, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Scimitar Rok výroby 1979 Koupeno ojeté najeto [km]:98000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 102 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Verze SE6a (vyrobeno 3877 ks v letech 1976-1979). Karoserie Shooting brake ze sklolaminátu (jeden kus + 2x dveře a kapota). GTE = Gran Turismo Estate. Motor 3.0L V6 "Essex". Auto má 4 rychlostní stupně a Overdrive (redukce do rychla - tzn. něco jako 3,5 a 4,5 - přepíná se páčkou na palubní desce hned u volantu a vyšlápnutou spojkou). Vyrobeno 150ks s volantem nalevo (převážně předchozí generace SE5), jinak vše s volantem napravo. Tyto byly prodány zejména do Belgie, Holandska a Švýcarska - z těchto vozů se dochovalo pouze několik kusů (přesné číslo není známo). Auto mám od března 2011 a v době koupě bylo ve zbědovaném stavu. Ihned po koupi jsem musel vyměnit hlavní bzdový válec a nedávno jsem vyměnil tlumiče. Lak je popraskaný (hlavně na kapotě a střeše) a vypadá jako na kdejaké starší lodi. Střešní okno pod vinylem koroduje a evidentně auto někdo nechal stát jen tak venku bez krytí, protože jsou vidět mapy po odtékající rezavé vodě na střeše a pod zadními okny. Sedačka řidiče je na vnější straně potrhaná a potřebuje celá opravit (stejně tak jako zadní sedáky). K vozu mám účtenky z let 1979 - 2002 - to co se dělo po roce 2002 nikdo neví. První majitel měl auto od roku 1979 - 1983 a druhý skoro těch 20 let až do roku 2002. Každopádně podle stavu ve kterém jsem auto koupil s ním nikdo od té doby nic nedělal a bylo to na něm vidět (otřesný stav tlumičů, zaseklý brzdový válec atd.). Na autě průběžně zlehka pracuji a bohužel nemám místo kde bych to auto zavřel a např. rozebral karburátor, zrekonstruoval přední zavěšení kol atp.

Fotky v galerii jsou staršího data. Momentálně má auto jiná světla, tudíž už na něm není to shnilé světlo na straně řidiče.

Případné dotazy rád zodpovím v diskuzi.

Silné stránky

Vypadá dobře z každého úhlu a má šarm. Jeho zvukový projev je opravdu krásný a řídit ho je neskutečnou radostí. Slušná akcelerace vzhledem k poměrně malému výkonu je také velkým plusem. Z auta lze dobře vidět na všechny strany, což usnadňuje parkování. Ve voze je spousta místa a to i pro spolujezdce vzadu (méně už prostoru nad hlavou). Široká loketní opěrka přispívá k pohodlnému ovládání řadící páky. Motor při rychlosti 100 kmh točí pouze 2100 ot./min. (4+Overdrive) a není vůbec hlučný (což se nedá říct o výfukové soustavě, ale kvůli tomu jsem si to auto taky koupil :-).

Slabé stránky

Řízení má malý rejd, takže řidič musí ve městě přemýšlet dopředu a v případě ostřejšího zatočení je potřeba si dostatečně najet. Auto má svody výfuků a celkově výfukové potrubí velmi nízko (svody jsou hned za předními koly), což je problém při přejíždění retardérů - u vyvýšených přechodů pro chodce je třeba dávat pozor na prostřední a zadní část, u klasických retardérů je třeba jet velice pomalu aby se auto vepředu nezhouplo a nedosedlo svody na retardér. Chybí zrcátko u spolujezdce (standardně se druhé asi nedělalo). Vyndat rezervní kolo z motorového prostoru je záležitost na několik minut, protože pár cm od kola se nachází motor se všemy součástmi, takže tento úkon je někdy obtížný (stejně tak vracení rezervy na místo). Z výfuků se line krásný zvuk, který v zadní části auta rezonuje (hlavně v nižším spektru otáček při zařazené dvojce a trojce), což každý fanoušek jistě ocení, nicméně po celodenním ježdění je to trochu na obtíž a výsledkem může být i bolest hlavy (hlavně na klikatých okreskách, kde je třeba stále řadit a přidávat je toto výsledkem hlubokého tónu hlavně u třetího rychlostního stupně). Dále bych možná vytknul takovou maličkost, a to jsou vibrace motoru - na volnoběh při stání na místě se celé auto trochu třese, což mi už po tom půl roce ježdění v něm vůbec nepřijde a je to spíš jenom takový bezvýznamný detail.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto mě nechalo stát dvakrát a pokaždé byla na vině únava materiálu. Poprvé praskla hadice chladící soustavy a vytekla všechna voda, podruhé praskl řemen alternátoru/vodní pumpy a posilovače řízení. Na autě si pokud možno dělám všechno sám za asistence majitele totožného vozu jenž bydlí na druhé straně města (který má svůj vůz už přes dva roky a momentálně je v perfektním stavu). Jeho garáž je plná dílů, takže i toto je výhodou (náhradní hadici i řemeny jsem měl půjčeny od něj, abych mohl jezdit s autem dál). Auto je ve své podstatě konstrukčně velice jednoduché a stačí sada klíčů a pár šroubováků ke kompletnímu rozebrání. Karoserii lze oddělit jako jeden kus z rámu. Spousta dílů je shodných s vozy značky Ford - bzrdy jsou z Fordu Transit Mk1, přední zavěšení kol stejné jako Granada/Cortina, motor Ford.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od chlapíka ve středních letech na zapadní části ostrova, který evidentně o autě moc nevěděl a snažil se akorát něco vydělat. Kontaktoval jsem přes Facebook člověka, který auto dovezl z Anglie do Irska (našel jsem jeho jméno na účtence z dopravního) a ten mi o něm řekl všechno co věděl (i to, za kolik ho prodal). Auto bylo relativně levné, takže mě ani nemrzí, že nebylo v tak dobrém stavu jak bych čekal.

 

Video

Přímý odkaz na video.




Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Auto bylo posledních pár let zanedbáváno a je to znát. Startování auta po několika dnech stání trvá několik desítek sekund. Jinak startuje bez problémů a kromě dvou případů mě nikdy nenechalo stát (u tak starého auta je únava materiálu zcela normálni)

praktičnost
7

Je to dvoudvéřové kupé/kombi, takže nastupování dozadu je obtížnější na druhou stranu velký kufr je plusem. Loketní opěrka skrývá slušný odkládací prostor.

prostornost
8

Verze SE6 je oproti SE5 delší (10cm) a o něco širší, takže je v něm více místa a spolujezdec (vepředu) menší postavy si může natáhnout nohy. Středně vysoké postavy už mají problém vzadu s místem nad hlavou.

jízdní vlastnosti
9

Standardní tlumiče jsou zejména vzadu trochu měkčího rázu ale i přesto auto drží na silnici velmi dobře. Řízení je přesné a díky menšímu volantu se auto krásně vede do jakýchkoliv zatáček.

jízdní komfort
8

Auto je hodně nízké, což znamená menší odpor vzduchu a menší hlučnost v kabině (při jízdě z kopce na neutrál je nejvíc slyšet proudění vzduchu kolem střešního okýnka)

provozní náklady
6

Auto si vezme 12-14 litrů na 100 km podle stylu jízdy. Motor chce víc oleje, ale není to žádná katastrofa (zhruba 1L na každých 2000 mil)

náhradní díly
8

V Anglii se vždy najde někdo kdo nějaké auto rozebere a je toho pak plný ebay. Originál nové díly jsou drahé a existují pouze dva dodavatelé s těmito díly (hlavní brzdový válec 250 liber, repasovaná zadní náprava 1100 liber atd.).

výkon motoru
8

Výkon není nejvyšší, ale i přesto jede svižně a krásně zabírá už odspodu. V kolonách je možné popojíždět na dvojku krokem a motor se nedusí.

spotřeba
4

Spotřeba vysoká, ale stojí to za to.

hlučnost motoru
9

V kabině je slyšet akorát cvakání vaček jinak přes hlučnost obou výfuků a rezonace v kufru neni slyšet motor vůbec.

kvalita sedadel
8

Sedačky jsou velice pohodlné ale nemají příliš dobré boční vedení.

brzdy
8

Brzdy má Scimitar převzaty z Fordu Transit mk1 a poradí si s autem na výbornou.

zavazadlový prostor
8

Zavazadlový prostor je veliký a má po stranách pod dnem dva velké odkládací prostory (5L kanystr s vodou se tam vejde bez problému). Nicméně zadní okno je malé a jeho úhel otevření není největší. Zadní sedačky jdou sklopit, čímž vzniká dvojnásobek objemu.






Blesk.cz

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A tipy na nejlepší ranní jídla!

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A…

Snídaně je základ, tedy grunt, říkávaly už naše babičky. Je startem do nového dne a podle toho, jak posnídáme,…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

INSIDER: Ondráška spíš potřebuje Slavia, říká Vízek. Kdo se „zbláznil“?

INSIDER: Ondráška spíš potřebuje Slavia, říká Vízek.…

Pozor, tohle bude šichta! Varování vysílá k pražské Slavii legendární fotbalista Ladislav Vízek před zápasem 4.…

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě. Měl zasáhnout VAR?

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě.…

Takže zářez, nebo ne? Zlín o tom po vyhrocené koncovce na Spartě pochopitelně nepochybuje. Pojďme si klíčové…

 

Reflex.cz

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik, filmový průmysl se změní. Oscaři nechtějí být jen pro bílé muže

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik,…

Musíme se naučit fungovat v nové realitě, říká filmový distributor a publicista Vít Schmarc. Epidemie koronaviru…

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho skutečně upřímný projev

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho…

Dnešní Události Luďka Staňka se musí věnovat zásadní události dnešního dne. A myslíme jen tu první, která se…