Diskuse

Škoda Octavia (2003)

6.1.2018

-- Aktualizováno 11. 7. 2019 -- Oktávka je dovezena z DE. Má servisní historii do asi 150k km a je v edici Collection (vyhřívané sedačky,…

 

Škoda Octavia (JiRkA997CZ)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 06.01.2018  13:33

    máš

    zajimavé názory >:D
    Japonec méně spolehlivý jak němec... 1.8t netáhne od nízkých otáček... >:D
    Ale budiž..
    xenony v o1 vážně moc nesvítí, ale to si nejel v tý s projektorama ... fáčko opravdu svítí královsky :-)
    • 10 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.01.2018  14:24

      « Re: máš

      Tak obecně to tak bývá, do japonců se vždycky vráží dost peněz na servise, ale auto je o dost zábavnější. Podobně jako AR 156, což už je ohledně servisu extrém.
      Jinak ten zátah odspoda to bylo k atmo 1.8. Ta 20V hlava se prostě nedá provozovat na malé otáčky. po roce 1999 už naštěstí aspoň dostala proměnlivou délku sání, takže to pak bylo lepší
      Xenony mají projektory, ale halogenová oktávka má obyč paraboly a H4 (halogenovou oktávu máme, tak vím jak to tam je, je to ta s 1.6 SR)
      • 00 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 07.01.2018  07:14

        « Re: Re: máš

        S tou 20v atmosférou máš pravdu, je to asi rok a půl co sem jednou starší byl poprvé s tímto motorem projet a nevzal sem jí, protože sem si myslel, že je s ní něco špatně >:D do nějakých 3500ot to jelo hůř, než snad vše co sem řídil.
        Co se japonců týče, záleží kterého koupíš. Pak už ale nemusíš řešit věci jako padající okna, nefunkční centrál, špatné jízdní vlastnosti atd >:D
  • 10 Reagovat !

    foto vencakar

    vencakar 06.01.2018  19:27

    .

    Příště až budeš vyjíždět z garáže nebo z jinýho kopce, tak zkus vypnout ESP, spojka bude líp zabírat, a dej si pozor jakou máš kapalinu do ostřikovačů, ať si nezníčíš "skla" světlometů.
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.01.2018  20:04

      « Re: .

      Příště zkusím, díky za tip. Kapalinu mám od carlson nemrznoucí. Snad by nikdo nevyráběl kapalinu, která by užírala plexi?
      • 00 Reagovat !

        foto vencakar

        vencakar 07.01.2018  11:00

        « Re: Re: .

        No právě, že takové existují [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 07.01.2018  11:30

          « Re: Re: Re: .

          Teď jsem koukal na běžně sehnatelné značky v ČR - Carlson, Sonax, Velvana, Sheron, Coyote (+Cleanfox, o kterém jsem nikdy neslyšel) jsou prý bezpečné pro plasty (světlomety) i lak, teda aspoň to tak píše výrobce. U značky Carline a Protruck nikdo takovou informaci neuváděl.
          Při čtení toho článku jsem už pomalu přemýšlel, že budu do ostřiku lít absinth :-!
          Každopádně díky za upozornění. Doteď jsem používal Carlson a občas Sheron, tohle mne donutilo se zamýšlet i nad takovou banalitou jako je směs do ostřiku 8-s
  • 01 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 06.01.2018  19:47

    spojka

    No tak to ta spojka asi môže ísť na výmenu >:D ale inak pekný kúsok (vzácny pohľad na TDI).

    A neviem, ale ak chceš nasimulovať neprznenie ŠPZ úniou, tak pri najbližšom výlete do zahraničia si cvične zastav na hraniciach na hodinku.

    Ohľadom japoncov neviem kde si počul, že sú viac poruchoví ako nemci - možno ti Octavku ľahšie opravia (viac ich je na šrotoviskách a ľahšie sa hľadá mechanik, čo ich pozná), ale spoľahlivejšie celkovo oproti Honde/Toyote/Mazde nebudú.
    • 01 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.01.2018  20:02

      « Re: spojka

      K japoncům: jednak ta lehčí oprava a shánění dílů, a pak taky když mechanik auto zná, je vyšší pravděpodobnost, že ho opraví líp a že u toho nic jinýho nepoškodí. Zrovna u nový mazdy vím jaký má jeden člověk problémy s motorem, to auto je furt v servise a na motoru se pořád něco kazí. Navíc ty japončíci dělaj auta z papírových plechů oproti evropě a s pasivní bezpečností jsou na tom jejich skelety obecně hůř. Otec má pár let subaru, to je v servise naštěstí jen na výměny oleje atd, ale díly jsou na to hodně drahý a blbě se sháněj dokonce i relátka (relé na klimu - objednávka z JAP). Navíc ten motor už z výroby chlastá dost oleje (asi udržuje stechiometrický poměr 1 díl oleje na 14 dílů benzinu), což je u boxeru normální.
      Proti naftám mám averzi protože mám s Favoritem nalítáno asi 30 000 km a nemám kabinový filtr (nesehnal jsem, mám tam záclonu). Mnoho kilometrů jsem se už dusil v autě za nafťákem (nemá vnitřní okruh). Dvakrát jsem musel předek auta drbat houbou s lihem abych ten hnus černej dostal z laku dolů. Proti používání nafty u kamionů, vlaků a lodí nic nemám, pro to je nafta jako stavěná, ale v osobácích ji nesnesu.
  • 00 Reagovat !

    foto XTad

    XTad 07.01.2018  13:36

    2.0

    Asi idealni volba pro tohle auto/tvoje potreby. Jinak japonska auta obecne plati za spolehlivejsi, hlavne Toyota. Jenom se mi trochu nezda ta cast o motorech. Tvuj dvoulitr nema 140 nm pri 1000 otackach, ale az pri 2000. Navic o 1.6 pises, ze je to lina lemra, zatimco u 2.0 se rozplyvas nad zatahem. Ten dvoulitr zase o tolik silnejsi neni, navic ma delsi prevody. To spis ten tatuv kousek nebude uplne v kondici, jak ostatne sam pises.
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 07.01.2018  14:03

      « Re: 2.0

      Graf z oficiální příručky pro 2.0 AZJ
      [odkaz]
      Tak na toyotu jsem v tý chvíli nemyslel no, to se přiznám >:D V česku jich ani moc nejezdí, nějak mi vypadla. Měl jsem na mysli hezčí japonce jako mazdy, míciny
      Jinak s tou 1.6 táta najezdil asi 260 000 km (koupil novou), během toho jsem to jen řídil jako nezletilý na letišti, matně si vybavuji, jak byla znát velká hmotnost, se kterou ten motor nerad pohybuje. Pak jsem ji několikrát řídil když měla asi 300 000 a z toho pochází můj jízdní "požitek". Naposled jsem ji řídil ve 320 když jsem měl za úkol identifikovat závadu na podvozku (zadní ložisko). Musím říct, že ten motor 1.6 je už nějakou chvíli na odchodu, a to se k němu táta choval normálně. Zprvu bylo auto rodinný, po čase si táta koupil nový, tak tohle šlo jako služebák do firmy.
      EDIT: trošku jsem to upravil aby to bylo víc jasný, dík za připomínku
      • 20 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 07.01.2018  15:51

        « Re: Re: 2.0

        Ono u těchto octavií bylo strašně důležitý, jaký kod motoru dané auto mělo. 1,8 20 v 92 kw jela v určitém kodu motoru lépe, než třeba 1,8 t 110 kw, taktéž u 1,6 SR, kde paradoxně třeba 98 74 kw typ AKL jel daleko lépe než 2001 75 kw AVU, která vůbec nejela.

        A tak to bylo i u toho 2,0 85 kw. Tam bylo hrozně důležité, jaký rok výroby to byl.

        Tehdy ty motory prodělávali hrozné změny, kvůli emisím a i jiným typům převodovek. Takže to bylo hrozně moc znát.
        Snad jen legendarní TDI 66 kw bylo úplně jedno, co mělo za kod, ty byly v pohodě všechny, ale kde je těmhle TDičkům dnes bohužel konec.

        Jinak tohle ale ve své podstatě byl velmi dobrý motor, co máš. Byl dost nadimenzovaný, takže nebyl choulostivý.
        • 00 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 07.01.2018  16:18

          « Re: Re: Re: 2.0

          Hezky shrnuto. Tenhle 2.0 je AZJ, to je ten poslední dvoulitr, který plnil EURO4, měl variabilní sání, lepší vstřikování, vyvažovací hřídele, 2Nm navíc, ale oproti APK, AQY a AZH měl vrchol krouťáku o 600RPm dál. Taky má systém sek. vzduchu (jsem se nejdřív lek co to tam běží za fén >:D ). Nakonec má víko ventilů z jednoho kusu hliníku.
          Takže má vlastně hodně malých kravinek lepších než předchůdci, ale za velký plus považuju tu proměnlivou délku sání.
          Právě jeho mechanická naddimenzovanost se mi líbí :-)
  • 20 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 07.01.2018  16:53

    ten 2,0 i je zajímavý motor

    Sice výkonově neohromoval ani v době svého vzniku, ale slušně táhne od spoda a spotřeba taky není špatná. Zoufale mu ale z dnešního pohledu chybí 6°.Ale stejně jsou na tom téměř všechny benzínové atmosféry té doby. Podobně naladila svůj 2,0 88Kw mazda, ale to je samozřejmě jiný level. Já když se rozhodoval před 17 lety co koupit tak 1,9 TDi byla jasná volba. A nelituji. za téměř 350 000 Km minimum závad a na pohonném ústrojí - motor, spojka, převodovka vůbec nic, dosud vše poůvodní. Až doplníš fotky, hodnocení vylepším. Ať slouží.
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 30.01.2018  16:24

    .

    octavii 4x4 s tímto motorem jsme měli jako služební auto, PC ukazoval 15 na 100 a ten divně naladěný plynnový pedál, kdy po sundání nohy ještě sekundu zrychlovala...
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 31.01.2018  13:50

      « Re: .

      Teda nic takovýho se mi neděje. Údaje z palubního PC (běžně 6,2-6,5) mi korespondují s tankováním a odometrem. Ta vaše služební oktáva musela být rozbitá
      • 10 Reagovat !

        foto lordlord

        lordlord 31.01.2018  18:05

        « Re: Re: .

        spíš jsme ji dost honili, tenkrát ještě nebyl bodový systém
        • 00 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 03.02.2018  11:43

          « Re: Re: Re: .

          Tak samozřejmě že s benzínem je kopec srandy :-) . S Favoritem jsem si taky občas rád držel 3000-4500 otáček a dělal hovadiny, ať už řezání zatáček za pískání gum, rozjezdy s pálením gumy nebo drifty na ledu, hodně mě to bavilo a vyčistilo mi to hlavu plnou školních starostí. S oktávou tohle nedělám, ten motor sice rád jede když mu přišlápnu a má krouťáku kupu, ale taková sranda už s ním holt není ;-\
          Ale taky jsem na druhou stranu strašně rád že jsem tehdy vybral 2.0 benzín (1.8 N/A bylo ještě v záloze), u dieselu bych asi furt nadával že musím čekat na "kodrc kodrc fííí" aby se vůbec něco dělo a stejně se to děje jen v úzkém rozmezí otáček.
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 20.02.2018  15:28

    Octávia

    V prvom rade prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.
    Ako veľa diskutujúcich by som sa chcel zastať "Japoncov". Veľa čítam - recenzie, diskusie, porovnania... Skôr platí - čím staršie auto, tým viac vystupujú "Japonci" do popredia v spoľahlivosti. Hlavne sa tam neriešia podstatné veci (motory, turba...) ako u EU konkurencie. Väčšinou nejaké hlúposti. Neznamená, že sa niečo nepokazí. Ale ak, tak to bude pojazdné. A že majú nižšiu bezpečnosť? Nezmysel - to by neprešli testami. Možno majú tenšie plechy, ale skelet je OK. Japonci nedávajú do áut novinky, moderné nezmysly... Netestujú na zákazníkoch. Oni tam dajú to, čo funguje. Ich zmýšľanie je asi také - nadnesene - zlyhanie = harakiri ;). Sú pracovití, vytrvalí... (napr bojovníci v 2.sv vojne - bojovalo sa s nimi oveľa ťažšie ako s Nemcami !)

    Osobne, ak by som kupoval jazdené auto, tak 1: Japonec, 2. Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi... potom dlho nič a potom málo jazdené auta v nižšej výbave od súkromného majiteľa s pomenej km ako Focus II (dobre jazdí)...

    Octávia má ale jednu obrovskú výhodu = je ich tu strašne veľa a nie je problém s dielmi, servisom - je to jasná voľba rozumu... Sú ľudia, ktorí nič iné nekúpia, lebo cena je najdôležitejšia. Pre nich ale nie je zážitok z jazdy vôbec dôležitý. Ich priorita je: cena, servisné náklady, veľkosť kufra, strieborná farba (aby to vyzeralo čisto)... Takže NO EMOTIONS !
    Potom sme tu my, ktorí chceme aj emócie pri šoférovaní a keď na to konečne máme, tak si kúpime napr... Nie je to TOP auto, ale jazdí perfektne.

    Kvalita Jazdenej Škody nebude vyššia ako u japonca s benzínovou atmosférou. A ešte je totálne obyčajná (nedovolím si povedať, že zlá). Kedysi bola Octávia I mojím snom - teraz sa orientujem na iné značky a jediná Škoda, ktorú si chcem zašoférovať je staré 110-ka, ktorú má brat v garáži (naše staré rodinné auto).
    K Mazde a jej problémami s motorom. Áno diesle majú problémy, ale benzínové motory sú OK. Japonci nie sú veľmi na diesle a aj Toyota sa vzdala vlastého vývoja dieslov a motory berie od BMW (alebo brala) + spoločne pracujú na vývoji hybridov (Toyota je tu nr.1!).
    Spomínal si, že otec má Subaru = nie si stratený prípad :). :yes: Práve Subaru je jedným z najväčších exotov, ale aj jedným z najzaujímavejších áut (tu už náklady môžu byť ozaj vyššie, lebo je zložité 4x4 a je ich málo).
    • 10 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 06.03.2018  11:47

      « Re: Octávia

      Octa byla primárně pořízena na ježdění a jak jsi říkal, padlo to na ni protože ji každý opraví, každý je zná a dílů jsou mraky. Starý japonci se hůř servisujou protože maj horší základnu ohledně informací o autech a hlavně díly atd. Ale zase se líp rozebíraj a jsou přehlednější, u nich se většinou na opravy myslí. Vidím i dostupnost dílů na tátovo subaru, blbý relé na klimu se musí objednat z JAP.
      Při výběru auta jsem na barvu nehleděl. Jediný co, tak bych nešel do růžový nebo něčeho podobnýho. A pokud vím tak japončíci nehleděj na bezpečnost tak jako třeba VW. Navíc i v tátovo subaru je na mě málo místa, ty okamurové dělají auta primárně pro svoje rozměry, takže pak třeba jednou nohou mačkám běžně dva pedály...
      Kdyby to mělo bejt auto for fun, tak nějaká starší honda poslouží, ale tohle je kombajn na tahání lidí a věcí.
      A když už, tak na srandu mám favorita, protože stačí jet 130 a už má člověk pocit že jede 150 >:D
  • 00 Reagovat !

    foto qwertyu

    qwertyu 09.11.2018  21:40

    Octavka I

    Fajna Octavka - kamratka mojej :-) Gratuluję dobrego zakupu. Widać od razu, że dość bogata wersja. Widzę również, że jeździsz na polskich Filtronach - dobra volba! :-) Bardzo fajnie wyglądają te alufelgi i pneumatiky z białymi napisami. Życzę radości z jazdy!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…