Volkswagen Jetta (2010)
18.4.2009Úvod: Mé předchozí auto byla Škoda Octavia 1.8 20V turbo ve výbavě Laurin-Klement r.v. 2000. Auto mělo sériový výkon 110kW/210Nm a předchozí majitel…
Volkswagen Jetta (Jetty)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Jetty 15.04.15 23:30
« Struna...
Kopanec to byl slušný. Navíc komplet narvaný kufr věcma (2 děti), no naštěstí disk to přežil. Na první pohled vypadal ok, ale chlapík v pneuservise, když viděl tu díru v pneumatice, tak tomu nechtěl moc věřit. Tak první zkoušel pouze samotný disk na vyvažovačce, jestli není nakoplý, nebo neháže do strany a nic. I na autě vše ok :yes:
Vypadá to, že originál disky fakt něco vydrží ;-) Proto jsem rád, že jsem koupil originály i na zimu, na toho mého Das furika >:D -
Jetty 21.03.14 01:32
« Re: Disky...
Ahoj, no abych pravdu řekl, tak jsem chtěl něco kvalitního a ne moc překombinovaného. Mám rád jednoduchý a čistý design. Když jsem je uviděl (jsou to origo kola Škoda) tak jsem měl jasno ;-) Pokud někdo shání kola na koncernové auto, tak určitě doporučuji Škoda e-shop. Mají tam podle mě hodně pěkných kol s originálním designem :yes: -
Jetty 18.05.13 14:11
« Re: Pneu a sklo...
Hmm, tak to jsem vůbec nevěděl s těma RE070, že se nedodávají v rozměru 225/40R18 ;-\ To je škoda, byl to můj favorit na příští gumy... Ale třeba si to japončíci do té doby rozmyslí :-)
K tvému dotazu - proč vyloženě sportovní UHP na rodinné auto - odpověď je vcelku jednoduchá, mám jen jedno auto na cestování i zábavu a když jedu sám, nebo se jdu jen tak projet, tak se rád svezu rychleji. A právě proto obouvám tyhle pneu, ten rozdíl v jízdních vlastnostech prostě poznáš i na rodinném autě a stojí mi za to :yes: ;-)
Dík ohledně infa o těch zimních pneu. Na horách nebydlím, takže tu sněhovou kalamitu si užiju max. tak týden v roce, jinak jezdím po upravených vozovkách. Když jedu na lyže, tak beru řetězy, ale zatím jsem je potřeboval pouze 1x... Uvidím, ale zkusím asi ty 17", ještě mám čas do zimy se rozhodnout ;-) -
Bully_ 16.05.13 23:19
« Re: Pneu a sklo...
:yes: Tak, neni nad to udelat osobni zkusenost, stejne tak kazdy muzeme mit proste jine pozadavky, nejenom s ohledem na svoje auto.
RE070 jsou zhruba neco jako jeste zavodnejsi verze RE050-ek, UHP blizici se uz temer semislickum. Potiz je v tom, ze je sezenes jen v 225/45 R17, ve 225/40 R18 si je Japonci drzi buhviproc jen pro svuj trh (f*ck JDM), tak na ne muzes stejne jako ja zapomenout. Ale porad stejna otazka- proc vylozene sportovni UHP na turbodieselove rodinne auto?
Proc menit neco s cim je clovek spokojeny, na druhou stranu obcas chci posun u nektere z jejich vlastnosti, takze me zkouseni taky nemine. Ale pujdu do plastu, se kterymi uz maji dobrou zkusenost lidi jezdici "mym" zpusobem se stejnym vozem i motorizaci jako mam sam. Napred ale znicim jeste zbytek tech RE050A >:D
Edit- pripsal jsi jeste zminku o tech zimnich plastich. Na obou autech mam prave zimaky taky 205/55 R16, na Acco to je dokonce na originalnich kolech a tenhle rozmer auto proste bez problemu sedi, na CTR to je podle TP jedina alternativa, mimo origo 225/40 R18. Tam to beru jako nutne zlo, zase se z auta stava v zime pretaciva hracka, co se utrhne v podstate kdy a kde chci. 225/45 R17 jezdi v zime spousta aut, pri dobre volbe plastu to neni zadny problem, pokud nezijes vylozene nekde na horach, kde by se ti hodily o neco vic mozna prave ty uzsi plaste na lepsi prorezavani stale snehove pokryvky. Zase vyssi profil pneu znamena i nizsi riziko jeho poskozeni, ev. disku kola. Coz je v zime taky plus. V zasade ale 225/45 R17 problem urcite neni nikdy, navic to vypada podstatne lip nez na 16" a krome snehu to i lip sedi ;-\ -
Jetty 16.05.13 22:56
« Pneu a sklo...
Nevím proč, ale nejde mi odpovídat na diskusi, tak to napíšu jako nový příspěvek...
Bridgestone Potenza RE050A mám taky made in Japan, takže nemohu posoudit rozdíl, pokud jsou vyrobeny jinde. Ale jsem s nima hodně spokojen. Jediné menší mínus je trošku větší hluk. Verzi se zesílenými bočnicemi mám taky, neboť je mám přímo předepsané pro rozměr 225/40R18, ale na komfort si stěžovat nemůžu. Možná je to tím, že je to těžší auto... Mě prostě tyhle gumy vyhovují maximálně...
Jinak Autotip patří pod německý AutoBild, tak bys to možná znát mohl :-)
Nevím, já procházel dost serverů a jak jsem psal, většinou jsem na Yokohamy Parada četl chválu, ale nebudu se opakovat.
Díky za tvůj názor ohledně pneu, ale asi žádná z nich mě neosloví, protože nehledám maximální komfort a valivý hluk mě taky zas tak moc netrápí. Jetta je totiž docela slušně odhlučněná od podvozku, takže ty rozdíly uvnitř nejsou tak markantní. Přemýšlel jsem před Yokohamama ještě o Bridgestonech RE070 ale zatím s něma moc zkušeností není, tak jsem zvolil, jak jsem zvolil. Až je obuju tak uvidím a můžu ti napsat co a jak. Pokud nebudu spokojený, tak se vrátím zpět k Bridgestonu a víc neřeším. S těma jsem byl spokojen vždy. ;-) :yes:
Ale na jednu věc se tě zeptám, jaký rozměr používáš na zimu? Já mám momentálně plechy s pneu 205/55R16, ale chtěl bych si koupit litá kola velikost 17". Jenže v TP mám pro 17" předepsaný rozměr se šířkou 225, což se mi zdá na zimu jako nesmysl ;-\ Nemáš zkušenost s takovou šířkou pneu v zimě (na podobně velkém autě)? ... Nebo kdokoliv jiný? -
Bully_ 16.05.13 22:30
« Re: Pneu a sklo...
Neziju v CR, takze nejaky autotip nesleduji. Tyhle plaste jsem si nikdy nekoupil prave diky primym zkusenostem majitelu vozu, u kterych se negativa techhle plastu projevi jeste pozdeji nez u druhu vozu co mas prave ty, proto jsem napsal to co jsem napsal.
Bridge Potenza RE050A mam sam na CTR, v rozmeru 225/40 R18, ve verzi se zesilenou bocnici (XL). Jsou to velmi rozumne univerzalni UHP plaste s dobrymi vlastnostmi na suchu i mokru a presto s rel. velkou zivotnosti. Nekomu vadi jejich hlucnost a diskomfort- na urvanem H-H tohle vubec neresim, na dieselovem voze pro cestovani uz by mi to vadilo. Navic mam verzi made in Japan, od ostatnich vyrobcu (vetsinou Madarsko) maji podle zkusenosti mych pratel plaste objektivne horsi vlastnosti.
Muzes zkusit napr. novejsi Bridge Potenza S001, maji byt podobne jako RE050A, ale maji vyssi kilometrovy najezd. Z pohodlnejsich a tissich pneu je horky tip napr. Vredestein Ultrac Vorti, napr. jedny z nejlepsich UHP plastu na suchu vubec (ADAC 2013), pritom jsou vseobecne hodnoceny jako velmi tiche a komfortni. A v rozmeru 225/40 R18 XL je vidim uz za 120€/kus ;-) Sam vozim na Accordovi Tourer 2,2i-CTDi (zase ve stejnem rozmeru) treba Good Year Efficient Grip a ted i Semperit Speed Grip- "jen" HP plaste, ale pro velky cestovni rodinny turbodiesel naprosto dostatecne jizdni vlastnosti i pro caste presuny 200km/h pres Nemecko. Nizka hlucnost, prekvapive vysoky komfort, naprosto rovnomerne sjizdeni a obrovsky km najezd. Takhle by slo pokracovat dal, ale rozhodne bych vynechal efektni tunerske radobysemislicky prave pro tuhle kategorii vozu. -
Jetty 15.05.13 22:29
« Re: Pneu a sklo...
Ahoj pánové,
já to řešil hned, protože to bylo velikosti nehtu u place a měl jsem to téměř "mezi očima", což mě pekelně štvalo... Naštěstí mám připojištění u České, takže mě výměna nic nestála a v servise si dali záležet :yes:
K Yokohamám Parada - máš vlastní zkušenosti přímo s těmito pneu, nebo čerpáš z testů viz nedávný autotip? Já už dal párkrát na testy a musím říct, že většinou zklamání... ;-\ Poslední gumy jsem koupil CSC5 (mimochodem snad největší multitalent srovnávacích testů) a přišlo zase spíš zklamání - hlavně v přilnavosti v zatáčkách a reakcemi na pohyby volantu - prostě na Bridgestony dle mých preferencí rozhoně nemají... Mám namysli Bridgestony RE050A... předtím jsem zkoušel Pirelli, Michelin, Barum, Matador, Goodyear a nejhorší snad ve všem byly Hankooky... Takže tohle je už za mnou, a řídím se spíš zkušenostma z různých uživatelských webů, než testy, které se navíc vztahují k určitému rozměru a jak známo se změnou rozměru se vlastnosti těch samých pneu dost mění... Můžu říct, že tyto gumy (PARADA) jsou docela dost chváleny zejména uživateli v Americe a ano multitalentem nejsou, protože na vodě mají o něco horší vlastnosti, ale hodně z toho ti vrátí na suchu. Tam patří mezi TOP :yes: Navíc mi budou dělat radost krásným vzorkem, na životnost jsem žádnou stížnost nečetl... neberu tunera, který ji zhrabe za měsíc - zásadně nehrabu...
Zatím je obuté nemám, tak svoje hodnocení ti zatím nenapíšu, ale věř tomu, že nehoním každou desetinu vteřiny na okruhu, tak je mi to celkem fuk. A podle testu jsou údajně nejtišší, což taky není k zahození... Prostě pokud zklamou, už je nikdy nekoupím a spíš už nikdy nekoupím nic jiného než Bridgestone ;-) Tohle je asi poslední pokus :-) -
Bully_ 14.05.13 21:43
« Re: Pneu a sklo...
Shodou okolnosti me taky ted ceka vymena celniho skla, na CTR >:D Snad Na spodnim okraji, v cernem ramovani, jsem mel celou dobu tukanec od kaminku a ted to proste puklo do sirky nekolika desitek cm :no:
Ad Yokohama Parada- takova klasicka tunerska pneu. Laik oceni design, ostatni si je nekoupi kvuli mekke bocnici, rychlemu sjizdeni a spatnym vlastnostem na mokru. Predevsim na auto s tezkym dieselem na predku mne to osobne prijde jako omyl, na trhu je spousta plastu co vyhovuji daleko vic. -
kekso 14.05.13 20:00
« Pneu a sklo...
Zdravím ťa, pozerám pekný dezén tých nových pneu... :yes: Mňa už to tiež láka s tými 17-tkami ale ešte chvíľku doderiem tie 16-tky a potom som zvedavý... Inak s tým sklom zamrzí, ja už tam mám tiež nejaké tie stopy ale na výmenu to zatiaľ nie je... No čo v garáži by sa ti to nestalo... >:D Hold kto jazdí vie... Ja už som hádam tiež skončil s trampotami a v servise ma uvidia až pri ďalšej prehliadke... Tak sa maj... ;-)