Diskuse

Citroën C4 Picasso (2012)

18.2.2013

Dal jsem auto do servisu, a měl jsem možnost projet se touhle krásnou C4 Grand Picasso. Motor 1.6 HDi, Selection výbava. Již v minulém roce jsem měl tu…

 

Citroën C4 Picasso (Jeremy B.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto poterienko

    poterienko 18.02.2013  14:40

    Citrón

    Podobné, nebo snad na 100% stejné vlastní můj "tchán" (ještě ne :D). Najezdil jsem s ním asi 1500km do Franci a po ní a nemohu říct snad nic špatného. Motor sice není trhač, ale na pohodlné cestování stačí. Jen jsem si nebyl moc jistý v ovládání, na mě tam toho bylo zkrátka moc a bál jsem se vždycky něco zmáčknout :D. Samozřejmě stále nechápu budíky uprostřed. Některé automobilky nám dávají head-up displej před xicht, ale Citroen to dá kamsi doprava.
    • 00 Reagovat !

      foto Jeremy-B-

      Jeremy B. 19.02.2013  16:43

      « Re: Citrón

      Zdar a sílu. Jezdil jsem už s lecčím, a měl jsem tu čest jezdit rok a půl C4 první generace. Displej uprostřed, naštěstí jsem měl verzi již po "faceliftu", a tak nebyl otáčkoměr na sloupku řízení před volantem, ale byl součástí displeje uprostřed. Chvilku jsem si zvykal, ale spíše to přisuzuji celému auto. Volant s pevným středem mi nakonec padl do ruky, a na displej jsem si také zvykl. Při pohledu vpřed mi nic neruší výhled, a mohu se tedy plně věnovat řízení. Samozřejmě jsem měl trochu problém s dodržováním rychlosti, protože pokud jsem poctivě sledoval provoz, neuhlídal jsem stoupající rychlost. Picasso je trochu jiné od klasické C4 rozložením palubky, přeci jen je displej trochu jinde, ale neměl jsem s tím problém. Teď mám C4 druhé generace, a ta má kromě kalsického volantu i klasické budíky. Zvykl jsem si rychle, ale v noci velmi často využívám tzv.black panel, a tedy že všechny dispeje vypnu kromě stupnice rychloměru. A tady je vlastně rozdím mezi všemi auty co popisuji.
      C4 první generace při aktivaci black panel vypne displej radia, klimatizace a některá tlačítka, a zůstane svítit centrální displej a na něm údaj o rychlosti, připadně tempomat. Takže si člověk moc nepomůže (výbava SX Pack)
      C4 druhé generace při akt.black panel vypne displej radia, údaje o teplotě, a všechny 3 budíky kromě rychloměru (výbava Selection). podsvícení všech tlačítek zůstane aktivní.
      C4 Picasso nemá black panel, a dá se tedy pouze regulovat podsvícení. Black panel lze aktivovat pouze pro displej klimatizace, zhasne jak u řidiče, tak u spolujezdce. (výbava Selection)

      Head up displej dělá několik automobilek, ale nemám pocit že je to něco extra. V koncernu PSA jej lze mít u Citroen DS5, u již nevyráběné C6, Peugeot 508, 3008 nebo 5008. Přijde mi to spíš jako další výbava, za kterou se paltí :-) A navíc C6 je snad jediný model, kde se mohlo zobrazované údaje měnit, u nových aut se zobrazuje rychlost a navigace, u Peugeotů ještě zdálenost od auta před sebou. Ale ať žije technika >:D
  • 00 Reagovat !

    foto katomasonus

    katomasonus 19.02.2013  08:06

    Dakujem

    Vyborna recenzia, dozvedel som sa z uzivatelskeho pohladu viac ako z odbornych testov. Pre mna velmi aktualne, pretoze ak si to nerozmyslime v priebehu par dni, tak toto bude nase nove auto, dokonca aj s rovnakym motorom, prevodovkou ci vybavou.
    Zodpovedali ste na niekolko otazok, s ktorymi mi nevedel pomoct ani predajca. Este by ma zaujimalo, ci tento model ma tzv.impulzne ovladanie smerovych svetiel (trojblik).
    • 00 Reagovat !

      foto Jeremy-B-

      Jeremy B. 19.02.2013  16:28

      « Re: Dakujem

      Zdravím Katomasonus.

      Děkuji za reakci, snažil jsem se popsat vše co mne upoutalo :-)

      "trojblik" by auto mělo mít, toto jej mělo. Myslím že posledním modelem bez něj byla první generace C4 (paradoxně myslím že 308 od Peugeotu měla trojblik od začátku výroby). Měl jsem C4 r.v.2008, a trojblik neměla. Ale i v C3, kterou jsem měl ze servisu (viz moje garáž), i tohle Picasso i moje C4 druhé generace má trojblik. Samozřejmě doporučím vyzkoušet, ale přijde mi to dnes jako standard, dokonce pokud vím, u koncernu VW (a tedy i Škoda) pokud je ve výbavě tzv.MaxiDot, lze tuto funkci zapnout a vypnout :-)
      • 00 Reagovat !

        foto katomasonus

        katomasonus 19.02.2013  16:45

        « Re: Re: Dakujem

        Ano, moja 207-ka z 2010 (po facelifte) to uz mala tiez. Nieje to rozhodujuce pri kupe noveho auta, ale tuto funciu si uzivam, takze ma tesi ze to ma aj toto G4P. Inak zaujimave, podla fotiek to ma aj osvetlovanie plochy pri dverach, v spätnych zrkadlach. Predajca mi tvrdil, ze to je mozne az od vybavy Exclusive.
        Velmi pekne auto a pri momentalnej cene asi tazko najdem alternativu...
        • 00 Reagovat !

          foto Jeremy-B-

          Jeremy B. 19.02.2013  22:22

          « Re: Re: Re: Dakujem

          S tím osvětlením ve zpětných zrcátkách je to těžký. U C4 druhé generace i u C4 Picasso by měla světla být součástí elektricvky sklopných zrcátek (tedy výbava Selection, resp. paket City - park.asistent + el.sklápěná zrcátka). U C4 jsou pouze sklopná bez dalších funkcí, osvětlení v nich je realizováno pomocí 3 diod. U Picasso je sice osvětlení pomocí W5W, ale svítí to taky dobře. A navíc paket obsahuje i sklopení při couvání (viz.návod k obsluze). Není to špatná věc. Ale do klasiky C4 je tato výbava součástí paketu kožených sedaček. Takže spíš než dotaz na prodejce bych si vybral autosalon, kde mají auto v showroomu a vyzkoušel bych si to :-) třeba bude prodejce koukat s otevřenou pusou. Já jsem takhle dostal prodejce Citroen, kdyz se se nou hádal, že C4 druhé generace obsahuje osvěžovač vzduchu. Já mu tvrdil že ne, ale on tvrdil opak. Nakonec si to šel zjistit, a přišel mi dát za pravdu :)
      • 00 Reagovat !

        foto poterienko

        poterienko 19.02.2013  22:40

        « Re: Re: Dakujem

        Ještě k tomu trojbliku. Ta C4, s kterou jsem jel byla ještě o něco starší, nebo lehce hůře vybavená, než ta v recenzi, protože neměla LED SPDS, ale pouze obyč automatiku. Každopádně tam trojblik byl. Pamatuji si, jak mě štval při cestě po Německu, kdy jsem se zvukem blikrnu nechtěl budit osazení auta :D.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Bzzzzzzzzzz, život včely není žádný med! Recenze Bee Simulator

Bzzzzzzzzzz, život včely není žádný med! Recenze Bee…

Včely patří podle vědců k nejdůležitějším živočichům na Zemi. Jejich život se zejména dětským hráčům snaží…

„Táhni do p*dele!“ řvali na Klause ml. s malou dcerou. Kalouska líbali a posílali na Hrad

„Táhni do p*dele!“ řvali na Klause ml. s malou…

„Mirek na Hrad! Ať žije Míra!“ Miroslav Kalousek (TOP 09) rozdával úsměvy a ochotně s každým zájemcem pózoval…

 

iSport.cz

Otřes v Kometě! Kouč Fiala po debaklu rezignoval, vrátit se má Zábranský

Otřes v Kometě! Kouč Fiala po debaklu rezignoval,…

Pátá porážka v řadě, navíc nelichotivý domácí debakl 2:7 s Karlovými Vary. Kouč Komety Brno Petr Fiala neustál…

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize. Proč je v Česku NEJ?

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize.…

Podruhé v řadě Český hokej ocenil liberecké Bílé Tygry nejlepší akademií v zemi. Na severu řeší celý proces…

 

Reflex.cz

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez křidélek. Křídla nám dala až svoboda, říka Ester Geislerová

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez…

Minutový film režiséra Ester Geislerové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…