Recenze
Honda Accord CB3 2,0i
Technické info
Přezdívka auta Acco Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 98 kroutící moment [Nm]: 182 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
(Jelikož tu nemám svá dvě předchozí auta, trošku se o nich rozepíšu, protože to pomůže pochopit můj výběr tohoto stařečka.. kdo chce, ať přeskočí na "Nákup Accorda CB3")
Postupně jsem se přibližoval ke stříbrnému sedanu. Vzrušením mi tlouklo srdce. Nemůžu si pomoci. Tohle auto se mi prostě líbí. Musím ho mít!!!
Tak asi takové byly mé pocity, když jsem poprvé viděl na silnici Accorda šesté generace. Bylo to ve Zlíně, když jsem jel se svou přítelkyní na přijímací zkoušky. Od té doby se mnou bylo k nevydržení. Chtěl jsem ho! To byl taky důvod, proč jsem byl ochoten se zbavit svého vůbec prvního auta (Civic 6G 1,4 hatch, japonec), i když jsem s ním byl spokojen.
Po dlouhém hledání jsem tehdy sehnal Accorda 6. generace v olomoucké pobočcce jednoho z největších autobazarů u nás a po ještě delším papírování jsem si jej odvezl domů.
Accordy mi učarovaly. Civic byl dostupné auto s nízkou spotřebou a všemi svými pozitivy i negativy. Ale Accord, to je jiná liga.. Měkčené plasty všude tam, kde mají být, lepší standardní sedačky, více místa, komfort, velikost a reprezentativní vzhled. V mé vínové barvě to bylo sice trochu auto pro dědečky, ale to mi zásadně nevadilo. Vínová byla elegantní. A ten motor se dvěma tvářemi.
Bohužel asi po roce vlastnictví, jelikož nejsem tak zdatný řidič, tak jednoho rána cestou na jeden ze srazů Hond jsem mu ublížil. Silnice po dešti, v lese se střídaly suché úseky s mokrými, k tomu celkem špatné pneumatiky, špatný řidič a špatná volba pedálů. Dostal jsem smyk a jako správný začátečník jsem dupnul na brzdu. Opřel jsem ho o svodidla. Sice ne ve velké rychlosti (asi 40), o to víc jsem si však nadával.
Nicméně podařilo se ho opravit a stálo mě to pěkných pár probdělých nocí a desítek tisíc ze zrušeného stavebního spoření. Navíc jsem měl vysněnou bílou barvu, "tajpáří" championship white. Jenže výsledek nebyl uspokojivý. Nejdřív jsem to neviděl, ale karosařina, ani lak nestály za nic. Bohužel. Zase jsem se poučil. Šetřit na takovýchto věcech se nevyplácí.
To už jsem vlastnil Accorda přes rok. A za další rok a kousek jsem jej nechal znovu opravit. Tentokrát pořádně, povedlo se. Díky kamarádovi a jeho šikovným známým. Sice mě to stálo zase dardu, navíc i pěknou sadu sedmnáctipalcových kol, ale nelituji. Konečně zase vypadal, jak měl.
Jenže pak jsem se přestěhoval z olomoucka do Prahy a v nové práci jsem každý týden jezdil jiným autem. Accord začal chátrat, jelikož stál klidně 14 dní na ulici bez nastartování. Bylo mi ho líto, tak jsem jej poslal do světa. Snad si ho dodnes užívá rodinka v Olomouci, je zpět "doma" na moravě.. Vlastnil jsem jej od roku 2006 do března 2011.
NÁKUP ACCORDA CB3
Rok jsem byl bez vlastního auta, ale nevydržel jsem to.. Potřeboval jsem Hondu k životu - občas jsme museli někam jet a nebylo zrovna k dispozici firemní auto. Tak jsem se rozhodl, že koupíme jen něco levného, u čeho mi nebude tak líto nechat jej na ulici. Prostě otloukánka za pakatel, s levným provozem.
Kamarád v té době prodával tohoto dědouška, o kterém to celé je. Tak jsme se projeli - nejdřív já sám, pak jsem přesvědčoval přítelkyni, ta se taky svezla a bylo vymalováno. Za 16500 Kč byl doma.
DESIGN
Mě se líbí jeho nízká silueta a elegantní design. Je to kočár, klasika, tradice. Honda. Chtěl bych ho snížit, ale to by asi nebylo zrovna praktické. Chtěl bych jej vylepšit o pár drobností, dát nový lak a hezká kola, ale to už se dostáváme finančně někam úplně jinam a u tohoto auta to nikdo nejspíš neocení. Kromě mě.
Bohužel kvůli stáří už jsou vidět rezavá místa. Nejvíc na spodní hraně dveří a u zadních lemů. Chtělo by to nový lak, ale to teď není úplně finančně reálné.
MOTOR
Předně - nemá systém VTEC, ale to vůbec nevadí. Jasně, jelikož jsem jej už okusil v A6G (F20B6 - 147 koní, 2,0), trochu mi chybí ty jeho dvě polohy. Jenže tenhle motor (F20A8) mi to vynahrazuje svým neutuchajícím zátahem z nízkých otáček. Ve městě rozhodně nejsem za brzdu, spíš naopak! Navíc ten zvuk ve vyšších otáčkách je slast pro uši. Kromě toho při klidné jízdě o něm nevím a ve městě není problém jezdit na pětku (kolem 50 kmh). Navíc tenhle motor umí jet i hodně rychle, 160 není problém a stále ochotně zrychluje až k maximálce. Pak už je to jen o pudu sebezáchovy.
V poslední době trochu zlobí volnoběh - při zastavení třikrát zakolísá, až skoro chcípne a pak se ustálí. Když stojím do kopce, kolísá pořád. Navíc v zimě pod nulou a za vlhka po prvním startu chcípne, pokud nepodržím plyn. Pokud chcípne, druhý start je většinou vpohodě. Ale jakmile je nad nulou, je všechno vpořádku.. Nevím co to je, budu to řešit.. teď je startování vpohodě, jelikož auto stojí v garáži.
PŘEVODOVKA
Vzhledem k věku už jsou znát nedostatky - občas je problém zařadit jedničku (nutno znovu vyšlápnout spojku), někdy i dvojka jde přes zuby (synchron). Tyhle problémy se ale projevovaly i u Accorda 6G z roku 99. Jinak je ale převodovka výborná, přesná a má příjemně krátké dráhy. Oproti třeba převodovce v Subaru Legacy 2,0 z roku 2002 a spoustě jiných i v novějších autech některých mimoněmeckých značek..
PODVOZEK
Už má něco za sebou, takže je v Praze trochu tvrdší, než bych čekal. Hlavně kostky a příčné prahy jsou cítit docela dost. K tomu se přidávají různé zvuky a vrzání a začínám z toho všeho být otrávenej. Příčina? LP rameno v háji, uložení velkého stabilizátoru vepředu, vzadu velké přední silentbloky a silentbloky tlumičů taky na výměnu. Snad to po výměně všeho bude o hodně lepší. Podvozek je totiž jinak výborný - skvěle sedí, příliš se nenaklání a je i ve standardním nastavení naladěn tak akorát na sportovně-komfortní režim. Jasně, kvůli optickému snížení a hlavně posunutí na jiný level bych jej chtěl snížit. Ale nejdřív oprava těch dílů, které jsem zmínil a pak se uvidí..
INTERIÉR
Trochu hranatý, ale účelný. Vše je po ruce, příjemné na dotek, jsou tu měkčené plasty všude, kde byste je očekávali. Sedačky jsou jedny z nejpohodlnějších, ve kterých jsem seděl, ostatně to platí snad o všech generacích Accordů. Je tu klima (toho času odpojen kompresor, protože v zimě ho nepotřebuju a řemenice strašně píská vpodstatě pořád, bude ho chtít vyměnit).
Ale jsou tu i nedostatky - například mi chybí loketní opěrka, rádio je usazené hodně nízko, chybí mi airbagy (byly jen v nejvyšší výbavě).
Motor vhánění vzduchu občas nefunguje - musím do něj bouchnout zespodu, jsou prý už špatné uhlíky.
Hodně mě štve, že mi teče do kufru, ale nevím kudy a jak to odstranit.. :-(
SPOTŘEBA
Spotřeba je dlouhodobě kolem 8,5 - 9 litrů, ale jezdím dost po městě. Mohla by být nižší, ale na dvoulitr je to myslím dobrý.
Silné stránky
Motor (sic bez Vtec, táhne parádně)
Hmotnost
Podvozek - když je vpořádku
Tichý motor
Prostornost
Slabé stránky
Věk
Hluk na dálnici
Nemá airbagy
Velikost (přítelkyni se hůře parkuje)
Horší viditelnost na potkávačky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuji po různu, podle zkušeností mých i ostatních. Zatím nemám vyloženě oblíbeného servisáka, každý v něčem zklamal a v něčem překvapil.
Kuhnel - Česká Lípa
Vidaservis - Žižkov
Motorart - Nusle
Poslední snad už bude kompletně ok - Alda servis v Jesenici! Teprve se chystám na servis, za sebou mám kontrolu.
DOSAVADNÍ PORUCHY A OPRAVY
Červen 2012 - komplet brzdy
Srpen 2012 - výměna protrženého chladiče za jiný použitý (protrhli vapkou v myčce, ale byl už starý)
Listopad 2012 - výměna oleje + filtru
Září 2013 - komplet servis Pavel Kuhnel (Volfartice) - olej+filtr, přetěsnění rozvodů, olej. vany, brzdovka, repas brzdičů zadních a nějaké drobnosti
Říjen 2013 - výměna zadních pomocných stabilizátorů
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Od kamaráda - jasná historie, spousta náhradních dílů, trpělivost, když jsme se rozhodovali, skvělá cena, prostě ideální stav.
Novinky v recenzi
Prodáno
Na začátku října se mi podařilo auto prodat stejně nadšenému člověku z Prahy, který byl autem doslova uchvácen - jízdou, designem, prostorem, prostě vším.. takže teď už jen vzpomínám.. bylo to skvělé auto s vlastní hlavou, které ale nikdy nikde nenechalo!
Výměna poškozených zámků
Konečně jsem se dostal k výměně obou venkovních zámků, které poškodil zloděj při pokusu o vloupání. Myslel jsem, že to bude složité a drahé, ale nakonec se to vyřešilo celkem jednoduše.. koupil jsem zámky z jiného auta, komplet s klikami, protože spolujezdcova byla poškozená. Vložky jsem vytáhl a odvezl je zámečníkovi. Ten obě vložky přeskládal podle mého klíče a já je pak jen vrátil do klik. Nejtěžší tak bylo dostat vložky z klik - buď se musí vyndat klika, což není úplně snadné, nebo to vyndat skrz malé prostory ve dveřích, což zase vyžaduje hbité prsty.. :-)
Přeskládání zámků 2x450 Kč, zámky i s klikami pár stovek, už nevím kolik..
Rameno a hadice termostatu
Nějaká potvora mi nejspíš vlezla do motoru a tak jsem musel vyměnit hadici termostatu - vyteklo komplet chladivo v garáži na podlahu. Kromě toho jsem konečně nechal vyměnit LP horní rameno. Tím zmizel jeden z nejintenzivněších zvuků, který mě štval. Už zbyly jen ty od (nejspíš) gumových silentbloků apod. Uvidíme v další fázi "mini renovace" podvozku..
Garáž
Shruba od konce ledna dostal Acco garáž - vidíte, pořizoval jsem ho jako otloukánka, ale stejně ho nenechám napospas ulici.. už to odnesly oba zámky klik a jedna je dokonce vypáčená páčidlem.. nemluvě o oděrkách od ostatních parkujících a v neposlední řadě taky o rzi, která se stále více rozlézá.. snad ji to trochu zpomalí a dědoušek ještě ty 2 roky vydrží, než si budu moct dovolit jeho pravnouče 7. generace (nebo 8.g)..
Přidat názorDiskuse: Honda Accord CB3 2,0i
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Honda Accord
-
Honda Accord (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2009 210 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Honda Accord (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.9.2007 3010 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Honda Accord (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.11.2009 010 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Honda Accord (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2007 188 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Honda Accord (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.3.2009 2010 Majitel 8.23 Uživatelé