Suzuki Swift (2009)
16.10.2011Už v úvode spomeniem, že táto recenzia nebude určite tak vtipná a zábavná ako mnohé, ktoré na moje.auto.cz bezpochyby sú. Skôr plná faktov a postrehov,…
Suzuki Swift (Jarko)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
v3jc3 16.10.2011 21:23
má to cenu?
cpát do takovýho auta prachy? Věřím, že za cenu turbokitu a původní cenu auta by jsi měl Swifta Sport ;-)-
Jarko 17.10.2011 11:36
« Re: má to cenu?
Ver mi, nemal ;-)
Swift Sport ma 125koni a 148Nm. To su trosku slabe parametre oproti 160hp a cez 200Nm. Cena turbokitu + montaz a zpojenie RJ vyjde na prijemnych 2300,- EUR. Montaz kitu by som robil sam. Nie je to nic zlozite. Suma sumarum v cene okolo 13tisic (10 000 auto + 2300 kit + 150 brzdy + 300 podvozok) nekupis nic takto vykonne. Fabia RS = draha, Polo GTi tiez. Clio RS a Swift Sport rovnako ... drahe. Doplacat by musel clovek nemale peniaze a to sa naozaj neoplati predat a kupit nieco zo spominaneho.
J.-
Daniel 17.10.2011 18:08
« Re: Re: má to cenu?
Libi se mi, ze si s autem vyhrajes a s tim turbokitem to urcite bude pecka. :yes: Drzim palce at se vsechno podari. :-) Jinak Swift je pekne auto a v te bile barve vypada suprove. Jak dlouho si delal to tlumeni a na kolik te to priblizne vyslo? Jde to pri jizde hodne poznat?-
Jarko 17.10.2011 22:07
« Re: Re: Re: má to cenu?
Tesi ma, ked vidim, ze su este ludia, ktori neriesia v takychto pripadoch otazku penazi, ci sa to oplati alebo nie, ale riesia samotnu podstatu = auto a veci okolo neho. Tak ci onak, su to predsa moje peniaze, ktore do toho vrazam, ze? :-)
Co sa tyka tlmenia, dvaja ludia to robili priblizne 10 hodin s prestavkou na obed, zachod atd. Jednoznacne odporucam robit taketo upravy v lete, nechat tlmiaci material pekne vonku na slnku nahriat, potom sa s nim pracuje perfektne. Na komplet podlahu vyslo jedno balenie Dynamatu eXtreme bulk pack, to znamena 9 platov v rozmere 81x45cm. Swift je mala krabicka, na podlahu to vystaci. Kazdopadne, je este zopar miest (hlavne okolo blatnikov) kde budem lepit. Tym bude podlaha hotova a pridu na rad dvere. Vsetky. Kedze uz je chladno, musi to pockat na buduci rok. To jedno balanie 9 platov stalo 219,- EUR. Nieje to malo, ale ani vela! Pozuil som to najlepsie, co sa na trhu predava. Od tohto materialu nic kvalitnejsie nejde zaobstarat. Proste stavil som na istotu, nechcel som experimentovat s nicim lacnym a potom lutovat.
Kazdopadne, zaujimalo by ma, aku formu tlmenia pouzivaju automobilky v napr vyssich modeloch aut. Vie to niekto? Ake materialy, ich dostupnost a cena?
Pri jazde je to citit jasne. Necakajt ale tichost ala Mercedes! No vravim, hlavne oblast blatnikov este potrebuje nejake to tlmenie, plus na plastove podblatniky budem lepit kobercovinu koli hluku a hlavne odletovaniu kamienkov = videl som to na drahsich autach typu Mazda 3/6 a pod. Kedze je to plast, nic tam hrdzaviet nebude.
J.
-
-
Ondřej Šámal 17.10.2011 18:46
« Re: Re: má to cenu?
A jakou výdrž bude mít převodovka a motor celkově? Přece jen určitě nejsou tyhle komponenty stavěny na výkon skoro 2x vyšší.-
Mates81 17.10.2011 21:55
« Re: Re: Re: má to cenu?
Auto pěkné, výkon krása, ale taky by mě zajímalo, jak psal xganga, co na to převodovka...o motor bych se moc nebál, ten to snese, ale o převodovku bych měl velkou obavu. Vždycky se říká, že sice motor načipuješ, ale převodovka načipovat nejde >:-[] >:-[]-
Jarko 17.10.2011 22:34
« Re: Re: Re: Re: má to cenu?
Vdaka za komentare, pokusim sa odpovedat vam obom naraz.
Informacie, ktore mam:
Seriovy motor zvladne pretlak 0.8bar bez nutnosti zasahu resp vymeny nejakych sucasti. Motor M13A ma dokonca kovove tesnenie pod hlavou valcov takze ani tam netreba nic menit, akurat dotiahnut z povodneho momentu 60N na 80N. Kazdopadne, ked sa bude jazdit na upravenom aute s rozumom, vydrzi v pohode aj povodne dotiahnuta hlava, teda tych 60N.
Co sa tyka spojky aj prevodovky, na moje pocudovanie staci aj seriova. Poznam cloveka co s tym beha a funguje to perfektne (momentalne ma za sebou asi 35 000km od prestavby, mimo mesto ho vzdy pekne prevetra). >:D
Auto planujem vyuzivat v beznej premavke, ziadne okruhy, takze o zivotnost sa nebojim. Velku vyhodu vidim hlavne v pruznom zrychleni, ktore bude po uprave uplne niekde inde :-) Seriovemu motoru chyba na dialnici krutiaci moment. Ked sme 5-ti v aute a na dialnici pride mierne stupanie ... auto zacne citelne spomalovat a je nutne proste podradzovat, pri 130km/h toci 3700rpm co nie je ani maximum krutiaceho momentu teda 116Nm. Ten dosahuje az pri 4200rpm.
Zaujimavostou je zmena spotreby. Pri zachovani rovnakeho stylu jazdy ako pred upravou, je citelne nizsia, pri blazneni zase citelne vyssia >:-[] Ale niet sa co cudovat, takyto vykon predsa nieco stoji. Ked sa sliape na krk 1.2 TSI, tiez to vie pekne vyletiet hore, no da sa s nou jazdit aj usporne. Pri turbo-motoroch zavisi spotreba od stylu jazdy snad este viac nez pri atmosferach.
J.
-
-
-
-
-
radekoo 18.10.2011 02:11
úpravy
Já jen smekám... Pustit se do rozebírání úplně nového auta, ty si mi řízek >:D . Ne, jsme rád že jsou tady lidi který se ničeho nebojí a tak ti držím palce a hodně štastných km... 160ps to bude šleha ve svišti :yes:-
Jarko 18.10.2011 08:17
« Re: úpravy
Dakujem :-)
Swift je jedno velke lego pre dospelych. Tapacir dveri by som mohol davat dole na cas >:D
Ani s rozoberanim interieru nebol viacmenej problem, az na jednu skrutku, ktora drzi vodicovu sedacku. Zdrzala nas asi 45minut, ale podarilo sa ju povolit a sla rovno do kosa.
160ps bude sila, uz som v takom swistovi sedel, ono to len tlaci a tlaci a tlaci do sedadla az k cervenemu polu. [odkaz] ... this ist beast >:-[]
J.
-
-
Nerez 26.02.2012 21:11
Tempomat
Já hledím, co máš k tempomatu kabeláže a přepínačů >:D
Když jsem já dodělával tempomat, stačilo vyměnit páčku blinkrů s přepínačema tempomatu a zapojit jen spínač spojky, což byla krabička 7x3 cm. Zbytek byl v Oplu nainstalovanej, takže se to jen povolilo přes diagnostiku a bylo to :yes:
Jinak přeju at se ti povedou zbývající úpravy ;-)-
Jarko 29.02.2012 07:42
« Re: Tempomat
Vdaka, tie upravy by uz boli, problem ako vacsinou su financie, vsetko musi ist postupne a pomaly :-)
Ono Swift vyrabajuci v rokoch 2005-2010 nemal v riadiacej jednotke nativne podporu tepomatu. Podobne je na tom Splash aj SX4. Je vobec zazrak, ze sa nieco taketo poadrilo vyrobit. Funguje to ale len pre modely s elektronickym plynovym pedalom. Princip je asi nasledovny:
Rozpoji sa kabelaz pri plynovom pedali, vlozi sa tam medzikus, ten sa zapoji do tej malej krabicky (nazvime to RJ tempomatu) a ta krabicka sa nasledne prepoji s ovladanim na volante a cez dalsiu kabelaz sa prepoji s OBD zasuvkou koli komunikacii s hlavnou RJ v aute. Ta mala krabicka potom len posiela elekronicku informaciu do elektronickeho plynoveho pedalu o tom, akou akou rychlostou je pedal "stlaceny" (realne uz ale noha na nom nieje).
Novy Swift uz nativnu podporu Tempomatu ma.
Preto je rozdiel aj v cene. Tempomat ma vysiel na 400,- EUR, montovat budem v piatok/sobotu. Napr do Fabie tiez staci len kupit packu (cca 30,- az 60,- EUR), natiahnut jeden kablik a v RJ odblokovat funkciu Tempomat. V celku lacna a rychla zalezitost. Skoda ze SUZUKI na toto nemyslelo uz pred 7 rokmi pri uvadzani Swifta/Splasha a SX4 na trh. Pritom uz vtedy ako jeden z mala v danom segmente davali perfektny bezklucovy vstup a start. :-)
J.-
-
Jarko 16.10.2012 13:56
« Re: Re: Re: Tempomat
Ahoj, nevsimol som si komentar, takze trosku k veci i ked neskor:
Kdesi som cital, ze staci zapojit ovladanie na volant a tempomat by mal automaticky fungovat (bez nutnosti nieco povolit v RJ). Predpokladam, ze nebudu robit dve verzie riadiacej jednotky.
Tak ci onak, zatial o tom nie je vseobecne info, preto by bolo najlepsie sa informovat priamo v autorizovanom servise SUZUKI.
Ako si inak spokojny s autom? Bude samostatna recenzia na moje.auto.cz? Dufam ze ano :-)
J.-
hanysz 16.10.2012 15:47
« Re: Re: Re: Re: Tempomat
Ahoj. Ptal jsem se ve dvou servisech. V jednom tvrdili, ze tempomat do auta vubec nejde oficialne dat, v druhem tvrdili, ze se daji pouze oficialni ovladaci prvky a ridici jednotka se da jina (cena 16000). Nicmene predpriprava tempomatu v aute je videt (napriklad kontrolka na palubovce, tak hledam info, abych nekoupil zbytecne drahy...).
S autem jsem velice spokojeny. Jizdni vlastnosti i pohodli jsou v pohode, vykon dostatecny a automaticka prevodovka se chova dobre, a to i na dalnici. Je to takova bezstarostna jizda :). Trosku jsem zklamany z radia. Prijem je oproti levnemu neznackovemu radiu horsi a VELICE spatne to detekuje dopravni informace. Nekdy se v pulce vypnou, atd.. Jeste mam strach, ze casem zacnou vrzat plasty. Ale to jsou zatim jen dve negativa. Jsem zvedavy, jak se auto bude chovat v zime, driv jsem nemel zadnou elektroniku a ted kompletni ESP atd. Pripadnou recenzi bych nechal az po vyzkouseni tohoto, ale nemam se psanim clanku zkusenosti.-
Jarko 19.10.2012 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Tempomat
Skusenosti s pisanim clankov nemam ani ja. Len s prispievanim do fora. Postupne ako to zacnes pisat, ale pridu napady. Napr planujem dodatocne dopisat do recenzie nejake postrehy, o ktorych som sice pri pisani vedel, ale nenapadli mi vtedy.
Co sa tyka tempomatu, skusim ti to prezistit v SUZUKI servise, kde chodim ja a uvidime ako sa vyjadria.
Co sa tyka vrzgania plastov, v mojom vrzgali po nejakom case, je to dane nekvalitou ciest, tie auto pekne vytrasu + slabsia kvalita zpracovania. Vrzgajuce plasty sa ale vyriesit daju, dolezitejsia je u mna spolahlivost (neostat s autom na krajnici), nez ze to sem-tam niekde zavrzga.
O vzrzgajucom interieri noveho Swifta som este necital. Cas to vsetko preveri.
J.
-
-
-
-
-
shushen 07.01.2013 10:14
Fabia vs. Swift
Ahoj, premýšľam nad výmenou prvej fábie za svišťa tak by som sa chcel spýtať na pár postrehov. Jeden z dôvodov výmeny sú všelijaké pazvuky z volantu a palubovky a sedačky na roztrasených cestách ale čítam že swift trpí podobným problémom, je to také strašné alebo sa to dá zvládnuť? Na dobrom asfalte je dobré hádam každé auto, ale keďže tých je u nás ako šafranu, hlavne keď v mojom prípade 80% jázd je po hlavnom meste, zaujíma ma ako sa to správa na výmoľoch a horších cestách. Na porovnanie ale bude asi najlepšie keď sa na nejakom zveziem, zatiaľ som nemal takú možnosť..
Vidím, že si si dorábal rádio. Zaujímalo by ma, či po tejto výmene funguje ovládanie rádia tlačidlami z volantu, alebo či komunikujú len so sériovým rádiom.
Vopred díky