Diskuse

Citroën C4 (2011)

21.10.2011

1,6 VTi 120 - TENDANCE + paket City + paket Komfort

 

Citroen C4 (IDELFI)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto hajny

    hajny 21.10.2011  19:58

    Gratulace

    Gratuluji ke krásnému autíčku.
    Hnědá Hickory mu moooc sluší .Doufám ,že doplníš nějakou tu recenzi.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.10.2011  20:29

      « Re: Gratulace

      Též se připojuji s gratulací, a hlavně přeji spoustu spokojenýnch kilometrů s tímhle nádherným auti:)

      p.s. kupováno v Hodoníně nebo se mi to zdá?:-)
      • 00 Reagovat !

        foto IDELFI

        IDELFI 22.10.2011  07:41

        « Re: Re: Gratulace

        Děkuji :-) :-) ano autečko je je z Hodonína už ho mám 7 měsíců
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 24.10.2011  09:00

          « Re: Re: Re: Gratulace

          Jóóó tak tam jsem byl taky pečenej vařenej pří výběrů svého citroenka:-)
    • 00 Reagovat !

      foto IDELFI

      IDELFI 22.10.2011  07:44

      « Re: Gratulace

      Časem určo něco doplním , barvu jsem chtěla původně červenou nebo šedou , ale řekla jsem si , tu bude mít každý , tak jsem si vybrala tuto hnědou hickory a zatím všem se moooc líbí :-) :-) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Del-Puento

        Del Puento 24.10.2011  17:05

        « Re: Re: Gratulace

        UF !!! KLÁÁÁÁÁŠA !!! :yes: MOJE BLEDÁ ZÁVIST !!! ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Kuski

        Kuski 06.11.2011  23:37

        « Re: Re: Gratulace

        Ahoj, gratuluji k supr vozítku. Ta barva je fakt pecka, přeji hodně šťatných kilometrů.
  • 00 Reagovat !

    foto nxue

    nxue 21.10.2011  21:27

    C4

    Je to fakt fuk co tu holka uvedla - auto je špičkové a dostává :yes: :yes: :yes:
    Věřím že postupně informace doplní ...
  • 00 Reagovat !

    foto IDELFI

    IDELFI 19.01.2012  22:13

    MOTOR :-(((

    Kdo chce více informací ohledně spokojenosti s motorem tak vám napíšu soukromě :-(
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 19.01.2012  22:42

      « Re: MOTOR :-(((

      Napiš SZ... ale co tak tvůj pláč poslouchám, tak pláčeš nad normálním zvukem 1,6 VTi. Takhle cinkají všechny VTička a nejen VTI, ale třeba TSI. Je to prý zvuk vstřikovačů. Prostě to není Favorit s karbecem ;-)

      Takhle nějak to zní prý více lidem: [odkaz]

      Prý to je něco se vstřikováním... ale normální..
      • 00 Reagovat !

        foto bicak77

        bicak77 19.01.2012  23:21

        « Re: Re: MOTOR :-(((

        Ahoj Ronaulte, tak to si uhodil hřebíček na hlavičku, to je přesně ono!!! Mě to dělá taky tak. Takže jsem klidný, je to normální..no normální..mě ten zvuk vlastně tak úplně normální u benzínu nepřipadá..ale budiž, aspoň vím, že není důvod k panice ;-) Jenom sousedi musí být trošku zmatení - ráno odjíždím HáDéíčkem a večer se vracím VéTéíčkem >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 19.01.2012  23:48

          « Re: Re: MOTOR :-(((

          Tak jestli to opravdu nic není, to těžko říct, ale řešili to i pod 308 a všem to takhle chrastí. A jak se zaposloucháš třeba do TSIček, tak chrastí dost podobně, teda cinkají... Ale vtipné je, že podobně cinká i dCi, takže podobnost s diesely jsi nespozoroval jako první >:D
        • 00 Reagovat !

          foto IDELFI

          IDELFI 20.01.2012  10:27

          « Re: Re: Re: MOTOR :-(((

          Tak toto mi dělá taky a nejsem asi sama asi je to normální . Ráno také odjíždím HáDéíčkem a večer se vracím VéTéíčkem >:D Posílám odkaz , podívejte se na reklamaci motoru CITROEN [odkaz]

          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 20.01.2012  21:04

            « Re: Re: Re: Re: MOTOR :-(((

            [odkaz]
            Tady máš černé ovce a Fabii, nevybereš si ;-) Navíc kdo ví, tady tohle cinkání, jestli je to ono, tak dělá všem VTi a je to zvuk vstřikovačů... Asi takhle, laicky... Výhody benzínového motoru je kultura chodu a široké rozpětí využitelných otáček, výhoda nafťáku spotřeba a točivý moment... a já mám poslední dobou pocit, že snaha aby byly v obou případech výhody obou motorů stejné, tak se tyhle motory sobě více a více blíží, takže přímovstřikové turbobenzíny začínají mít zvuk horší a horší, ale méně žerou a nafťáky sice nežerou méně, ale méně kouří, přitom mají kultivovanější chod >:D

            Pokud ale jak říkám máš tenhle zvuk, tak to asi neprojde. Maximálně bych si nechal zapsat, že jsi na to upozorňovala, ale taky to je asi normální zvuk, když to tak mají všichni skoro všude ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Jetty

              Jetty 21.01.2012  06:12

              « Re: MOTOR :-(((

              To cinkání teda fakt uchu moc nelahodí. Ohledně TSI - tam to cinkání nejde z motoru, ale cvakání vydává ventil na palivovém filtru... Dělalo to už i 1.8T (i moje), ale není to tak hlučné. Tam se musí člověk opravdu zaposlouchat. Tohle VTI zní spíš opravdu jako malé HDi ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 21.01.2012  11:40

                « Re: MOTOR :-(((

                Tak ono u těch 308 to jde taky slyšet až když otevřeš kapotu, jinak se musíš opravdu zaposlouchat, asi tak jako u TSIček.
                No jo, už ani ty atmosféry nejsou jak bývaly. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto IDELFI

              IDELFI 21.01.2012  08:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: MOTOR :-(((

              A CO ŘÍKÁTE NA TOTO [odkaz] v motoru mi nic necinká ale klepe
            • 00 Reagovat !

              foto IDELFI

              IDELFI 21.01.2012  08:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: MOTOR :-(((

              další [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto bicak77

              bicak77 21.01.2012  08:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

              Včera jsem se v Citroenu dozvěděl wo co gou: tak prý se kvůli rychlejšímu zahřátí motoru natočí vačka a otevře více sací ventily (nemáme škrtící klapku). A to údajně produkuje ten zvuk...No neumím si to přesně představit, ale asi to s tím fakt souvisí. Prostě mi asi klepou ventily, než se vačka natočí po zahřátí do té správné polohy..asi???
              • 00 Reagovat !

                foto Jetty

                Jetty 21.01.2012  09:14

                « Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

                Tak ten zvuk z druhého odkazu strčí do kapsy snad i Zetora >:D
                Ne teď vážně. Při představě, že si koupím "vrchol kultivovanosti" v podobě benzínové atmosféry a po nastartování mi poleze z pod kapoty tohle, tak asi někoho zabiju 8-s Tak snad se dá alespoň věřit té slavné větě: Máte štěstí, na funkci to nebude mít vliv... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto bicak77

                  bicak77 21.01.2012  10:07

                  « Re: Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

                  Tak ten druhý odkaz je fakt síla. Já bych svůj zvuk přirovnal k tomu prvnímu (červená C4), ale uvnitř je samozřejmě tlumenější. Přesto máš pravdu, je to otravný i tak. Prohřátí studené motoru mohli soudruzi z Francie a Německa vyřešit určitě elegantněji ;-\
                  • 00 Reagovat !

                    foto Martin911Turbo

                    Martin911Turbo 21.01.2012  11:54

                    « Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

                    Přítelkyně má minulou generaci C4 coupe z roku 2008 s klasikou motorem 1.4, zvuk stejný, Citroen tvrdí že když je motor studenej tak je tam el. sytič, který se sám vypne po zahřátí motoru na danou mez. Slyšel jsem i vrchol C4 by Loeb a motor na to že je pytlíkovanej s BMW opět smutný zvuk...
                    • 00 Reagovat !

                      foto bicak77

                      bicak77 23.01.2012  17:55

                      « Re: Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

                      No vidíš, mě to vysvětlovali v servise jinak, viz výše.....

                      Jinak VTíčko má po zahřátí pěkný zvuk z venku, když to vytočíš. Poslouchám někdy kolegu, když odjíždí, má to takovej tvrďáckej zvuk ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto vojta66

                    vojta66 22.01.2012  20:43

                    « Re: Re: Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

                    Tak tento zvuk mám taky...klasika - motor stejný - 1.6 VTI, C4, kupováno červen 2011.
                    Bohužel jsem dnes objevil i tento pazvuk.....úplně stejný jako popisuje toto video:
                    [odkaz]

                    A to mě děsí víc....

                    Jinak vysvětlení servisu Citroen - reportáž Černé Ovce - to je klasika klasika....
                    • 00 Reagovat !

                      foto bicak77

                      bicak77 23.01.2012  17:56

                      « Re: Re: Re: Re: MOTOR :-((( - vysvětlení Citroen

                      reakce u mě v diskuzi
  • 00 Reagovat !

    foto IDELFI

    IDELFI 23.01.2012  08:53

    ALU KOLA

    Chtěla jsem se zeptat jestlim můžu mít na C4 alu kola s označním ET15 ???
    • 00 Reagovat !

      foto Jetty

      Jetty 23.01.2012  18:16

      « Re: ALU KOLA

      Mrkni se do velkého techničáku, je to tam napsané ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto IDELFI

        IDELFI 23.01.2012  19:10

        « Re: Re: ALU KOLA

        JÁ TAM MÁM ROZMĚRY KTERÉ NEJSOU V OBCHODECH >:D TO STEJNÉ JE I U ROZMĚRŮ PNEUMATIK TAK PROTO SE PTÁM
        • 00 Reagovat !

          foto Martin911Turbo

          Martin911Turbo 23.01.2012  19:15

          « Re: ALU KOLA

          Velikost kol (v palcích), šířka kol a hloubka ET je daná pro každé auto!
          Rozměr musíš dodržet ten co máš v techničáku a nebastlit různé varianty z e-shopu s kolama...
          V lepším případě se špatnými koly Tě vyhodí z STK, dostaneš pokutu od policajtů, v horším případě pokud budeš součástí nehody pojišťovna může svalit vinu na tebe, přesto že nejsi viník nehody a to díky "nezpůsobilému vozidlu"
          • 00 Reagovat !

            foto IDELFI

            IDELFI 23.01.2012  19:24

            « Re: Re: ALU KOLA

            V techničáku mám ET29 nebo ET32 dokonce pneumatiky co mám letní co byli při koupy auta na autě taky nejsou napsané v techničáku >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Martin911Turbo

              Martin911Turbo 23.01.2012  19:28

              « Re: ALU KOLA

              To že to nějaká lama na STK neopsala z dokumentace C4 do techničáku je jedna věc a druhá věc je rozměr kol a huštění co je v origo dokumentaci k autu ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto IDELFI

                IDELFI 23.01.2012  19:33

                « Re: Re: ALU KOLA

                Mám v ruce techničák a podle mne jsou to asi rozměry ocelových disků, asi tam nemám uvedené lité kola. Nevíš kdo to tam dopisuje?? mám zajít do citroen servisu??
        • 00 Reagovat !

          foto bicak77

          bicak77 23.01.2012  19:42

          « Re: Re: Re: ALU KOLA

          Ve slušném obchodě s ALU ti řeknou, jaký rozměr pasuje na tvoje auto. Mají na to program. Stačí potom pro kontrolu porovnat s tím, co máš v techničáku. Tam se uvádí rozměr disků v palcích. Např. na tvém (mém) autě máš disky 7x16 palců. Tzn. 7 palců šířka, 16 palců průměr. Co v techničáku není, je počet šroubů a rozteč šroubů. Právě tento důležitý údaj by ti měl zjisti prodejce v databázi. Ve tvém (mém) konkrétním případě je to tuším 4x108. Tzn. 4 šrouby, rozteč 108mm. K těmto diskům máš odpovídající pneu 205/55 R16.

          Ty zřejmě řešíš 15ti palcové kola. Na naše auto jdou dát, přesný rozměr disků je v techničáku nebo ti ho řeknou v Citroenu nebo možná prodejce ALU. Bude tam něco jako 6,5x15 nebo podobně. Počet a rozteč šroubů je stejný, jak píšu nahoře tuším že 4x108. Na 15ti palcové disky ovšem potřebuješ jiné pneu, než máš teď. Mám dojem, že 195/70 R15 (nevím přesně).

          Každopádně bych ti chtěl koupi 15ti palcových elektronů rozmluvit. Už 16ti palcová jsou na C4 II estetické minimum. 15ky budou vypadat hodně tragicky!

          • 00 Reagovat !

            foto IDELFI

            IDELFI 23.01.2012  19:46

            « Re: Re: Re: Re: ALU KOLA

            řeším 16ti palcové , ptala jsem se dokonce chlápka co dělá automechanika v citroenu a ten mi řekl že tam s označením ET15 může být. Ale teď mě zaráží že alu disky nemám uvedené v techničáku.Když jsem kupovala nové auto tak tam byly ocelové.Mám zajít si to nechat dopsat do citroenu??
            • 00 Reagovat !

              foto bicak77

              bicak77 23.01.2012  20:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: ALU KOLA

              V techničáku se neřeší, jestli je to plecháč nebo ALU, tam se uvádí je rozměr disku (plecháč nebo alu, to je jedno) a rozměr pneu.
              • 00 Reagovat !

                foto IDELFI

                IDELFI 23.01.2012  20:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU KOLA

                tak to ty disky asi neseženu :-( mám tam rozměry 7x16 ET29 nebo ET32 a takové jsem nikde nenašla. :-( jestli se můžu zeptat co máš uvedené v techničáku ty??
                • 00 Reagovat !

                  foto Martin911Turbo

                  Martin911Turbo 23.01.2012  21:02

                  « Re: ALU KOLA

                  Zde [odkaz] máš alu kola na C4 kde je ET 26, což je rozdíl 3 nebo 6mm oproti originálu. Čím je nižší číslo ET, tím víc je disk směrem ven k okraji blatníku, takže disk ET26 bude vypadat lépe než ET32
                • 00 Reagovat !

                  foto bicak77

                  bicak77 23.01.2012  21:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU KOLA

                  Pro klid duše se mrknu, ale až zítra, mám techničák v práci.
                • 00 Reagovat !

                  foto bicak77

                  bicak77 24.01.2012  14:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU KOLA

                  Takže tady jsou všechny povolené rozměry z techničáku+odpovídající pneu:

                  6,5x15 ET27.................195/65 R15
                  7x16 ET29 nebo ET32...205/55 R16
                  7,5x17 ET32.................225/45 R17
                  8x18 ET34...................225/40 R18
                  • 00 Reagovat !

                    foto IDELFI

                    IDELFI 24.01.2012  17:25

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU KOLA

                    Děkuji za poslání , tak jsem se dívala do techničáku a rozměry jsou stejné . Zajdu co citroenu a zeptám se jestli můžu použít i jiný rozměr , jestli mi to tam doplní. Ještě jednou díky ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Martin911Turbo

              Martin911Turbo 23.01.2012  20:57

              « Re: ALU KOLA

              Přítelkyně má C4 coupé 1.4 rok 2008 a autorizovaný Citroen prodejce jí rozměry kol nechal dopsat do TP, ale veškerá kola měla napsaná i v přiložené dokumentaci. Bohužel nejsem sto Ti říci jaké, protože dokumentaci a velký TP nemám teď k dispozici...
              Jak píše bicák, alu nebo plech, rozměry, pneu je stejné
              Jinak soulas, přítelkyně má 15" kola a je to designově k pláči, teď na léto budeme kupovat 16", zkoušeli jsme i C4 se 17" ale po Brně to bylo dost tvrdé i když né tak jako 17" kola na mém Porsche
  • 00 Reagovat !

    foto IDELFI

    IDELFI 25.01.2012  19:07

    RSW disky

    Máte někdo skušenost s RSW disky???
  • 00 Reagovat !

    foto IDELFI

    IDELFI 14.02.2012  07:58

    servis Citroen

    Včera nám přišel dopis ze servisu z Citroenu, ohledně kvality benzinu v ČR. Máme si do nádrže každých 5000km nalévat nějakou směs , kterou zakoupíme v Citroenu 330ml stojí cca 580,-Kč s DPH
    • 00 Reagovat !

      foto bicak77

      bicak77 14.02.2012  10:10

      « Re: servis Citroen

      Aha...takže dneska očekávám asi dopis. Nebo ne, odpoledne tam jedu rovnou. No mě to říkali v Citroenu hned, že máme v benzínu moc řepky...
      Na obranu Citroenu (a týká se zřejmě i Peugeotu) ale musím podotknout, že při vývoji VTi se zřejmě nepočítalo s benzínem zku...ným řepkou. Ať žije pseudoekologie!
    • 00 Reagovat !

      foto vojta66

      vojta66 19.02.2012  21:56

      « Re: servis Citroen

      Jo, tak jsem si to zakoupil, je to aditivum do benzinu. a do skoroplné nádržel jsem to nalil. Stálo to přesně 462 Kč.Budiž mi motor mé C4 milostiv.(1.6 VTi).
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 20.02.2012  10:26

        « Re: Re: servis Citroen

        Klasika, taky jsem včera lil do motoru aditivum, otec taky tak co těch 5000 kupuje aditivum do nafťáku. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Bud

          Bud 05.11.2012  22:03

          « Re: Re: Re: servis Citroen

          Doufám, že jednou nebudu muset lít nějaké maglajz do nádrže taky. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto old-school-rska

    old.school.rska 20.02.2012  21:00

    Nebudu hodnotit

    Zatím, protože malá recenze, dvě fotky, akorát auto bych dal 10b. asi. Jinak hezké auto :-)
  • 00 Reagovat !

    foto IDELFI

    IDELFI 08.10.2012  17:29

    puchýře na kapotě !!!!

    Chtěla jsem se zeptat jestli někdo pozorujete malé puchýřky na laku na kapotě ?? Začínají se dělat na kapotě u znaku. Moje sestra má taky novou C4 a má je tam taky , zítra jedu do servisu ať se na to podívají , jsem zvěděvá co mi na to řeknou . Pak si kupte nové auto :-(
    • 00 Reagovat !

      foto IDELFI

      IDELFI 11.10.2012  18:50

      « Re: puchýře na kapotě !!!!

      Byli jsme s autkem v servisu , tam řekli , že to ještě neviděli , vyfotili si to a poslali do Prahy. Pak dají vědět co se s tím bude dělat, jestli je to na reklamaci . No uvidíme , ale aby po roce a půl se dělali pod lakem puchýře , no nevím nevím :-(
    • 00 Reagovat !

      foto IDELFI

      IDELFI 05.11.2012  18:08

      « Re: puchýře na kapotě !!!!

      Kapota přelakovaná , říkali , že je nová a přelakovaná , ale věřte jim :-) no my budeme :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Bud

        Bud 05.11.2012  21:42

        « Re: Re: puchýře na kapotě !!!!

        Ahoj, musíš věřit, nic jiného ti nezbývá. Jinak můžete být rádi, že se toho vůbec chytli. jeden maník od nás si koupil s otcem napůl nového renaulta Megane, po nějaké době se udělaly na kapotě taky nějaké puchýře a když to šli reklamovat, tak jim řekli, ať přijedou jindy, že musí zavolat odborníka na laky. Po nějaké době jim volali ať přijdou, že odborník se dostaví. Přijeli, nějaký chlápek v kožené bundě se na to podíval a řekl: Jsem na to odborník a vidím, že je to něčím polité, proto se tu staly ty puchýřky. A nic tehdy nevyreklamovali. ;-)
        Takže vy jste na tom super. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto IDELFI

    IDELFI 22.04.2013  08:08

    opět dopis z CITROENU :-)

    V pátek mi přišel dopis z Citroenu , že svolávají C4 na vyměnění sondy měření teploty chladící kapaliny. Rovnou jim tam budu reklamovat kolísání otáček po nastartování - hrůza čím mě toto auto překvapí :-)
    • 00 Reagovat !

      foto dino77

      dino77 25.04.2013  17:44

      « Re: opět dopis z CITROENU :-)

      no nie som ziadny expert, ale jedno moze byt kludne spojene s druhym :-) inak to mame zato, ze sme kupili model, ktory nebol predtym public-tested....takze sme take pokusne kraliky >:D myslim, ze terajsie 2013 r.v. su na tom uz lepsie a ake take muchy uz maju vychytane.
      • 00 Reagovat !

        foto bicak77

        bicak77 25.04.2013  18:21

        « Re: Re: opět dopis z CITROENU :-)

        Jasně, ty otáčky s tím na 99% procent souvisí:-)
    • 00 Reagovat !

      foto vojta66

      vojta66 12.01.2015  15:15

      « Re: opět dopis z CITROENU :-)

      Ahoj, mě dnes odešla KOMORA TERMOSTATU, tedy ne čidlo -sonda - měření teploty chladicí kapaliny. Žádný svolávací dopis jsem nedostal a to co se mi stalo je důsledek, že mi ta sonda nebyla vyměněna v rámci té svolávací akce.
      Nebylo by možné - pokud ho ještě máš - ten dopis mi poslat na: mikan66@email.cz

      Díky moc!
      Vojta
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…