Peugeot Partner (2014)
5.2.2015Partnera jsme si koupili jako náhradu za Forda Fusiona, který nám sloužil bez jediné chybičky. Byli jsme s ním velice spokojeni, ale chtěli jsme něco…
Peugeot Partner (Honza25)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
lancer 05.02.2015 19:38
Motor
tento motor se měl v C 4 picassu model 2009 taky sem si říkal jezdím málo motor bude stačit a taky ano výkon ok spotřeba proti konkurenci sice o litr vyšší ale říkal sem si vysoká kára. nejhorší že v cca 40000km začak žrát olej takovým způsobem že musel na go motoru za cca 25 000kč . u čtyřletého auta a 40 000km je to masakr a když sem se v servisu zeptal jak dlouho po go vydrží tak řekli to nikdo neví je to bolest těchto motorů. Okamžitě šlo auto do světa a u mě má francie červenou. A těch problémů za 4 roky provozu bylo podstatně víc. citroen a peugeot je prostě velká bída-
Kuski 06.02.2015 16:13
« Re: Motor
Aaaaaaa Francie, bu bu bu. >:D >:D >:D
Tohle mě fakt baví číst. Jestli se Ti za 40 000km u novýho auta ropadl motor, tak to musely být asi skvrny na slunci. O 1.6Vti jsem slyšel už hodně, ale tohle ještě ne. Já mám na C4 s motorem 1.4Vti(obdobný motor) po 4 letech naběháno sakra víc než 40 000km a o autě nevím. To samé by se dalo říci i o dalších 4 francouzích co jsem za ta léta měl. Jen jsem jezdil a jednoho dne prodal.
Jen pro zajímavost, nechtěl by ses s námi podělit i o těch podsatně více problémech? Rád si počtu :-! :yes:-
lancer 06.02.2015 17:32
« Re: Re: Motor
nejsem teoretik který neměl nikdy francouze, bohužel jsem zklamaný uživatel nebudu psát francouzských aut ale tohoto konkrétního motoru.
jinak moje problémy-uložení přední nápravy- kosti stabíku klepání a pazvuky sem tam motor zničeho nic chcipl atd. nebudu tě přesvědčovat tohle co píšu je moje vlastní zkušenost není to teorie.jen si pročti forum citroeny je tam toho mraky a nebo se poptej těch co se tím žívý stačí vyslovit vti a mají jasno. ten tvůj motor je stejně povedený. motory jsou shodné jen jiný obsah oba mají proměnlivé časování ventilů vyvinul ho citroen s bmw jenomže v žádném bmw není to mluví samo za sebe. Nechápu tvoje arogantní kecy jen si počkej jednou si vzpomeneš. Já píšu co sem zažil s novým citroenem a to mě hodně štvalo že ho musím prodat protože svezení opravdu luxus ale když autu nevěřím tak je prostě nemůžu mít. jestli někomu nevadí že doleje 0,5l oleje na 1000km tak není třeba go potom motor možná i těch 100 000km udělá bez go. někde píšeš Jen jsem jezdil a jednoho dne prodal věř že u tohoto motoru to nebude pravda.Jinak špínu na francouze kydat nebudu znám jich spoustu co opravdu fungují, ale ne s tímto motorem.
jinak majiteli přeji ať slouží a omlouvám se že sem táhám citroen ale ono jsou to defakto úplně stejná auta-
Kuski 07.02.2015 21:39
« Re: Re: Re: Motor
Mrzí mě že si myslíš něco o arogantnosti a podobnejch radostech. Moc dobře vím co všini kolem dokola o francouzech říkají a mám těch pravd na různejch fórech načtenejch miliardy. Já sám osobně vůbec nejsem zastáncem francouzů. Používám je s ohledem na cenu a výkon. Jen si říkám, kdy už se konečně seknu na narazím na to servisácký peklo, o kterém slyším ze všech stran. Nedělám si iluze. Všecha auta všech značek jsou plus mínus ze stejných dílů od stejných dodavatelů. Díly se kvalitativně liší pouze stupněm výstupní kontroly(od tud pramení, že u jistých značek je vyšší míra rizikovosti narazit na páteční kus). Mrzí mě že jsi měl tento problém zrovna u svého auta. Na druhou stranu, znám spousty jiných majitelů Škod, VW, Fordů , Kií, kteří si mysleli, že jdou za lepším a narazili zase na křáp.
Ohledně 1.6Vti, tento motor proslul hlavě problémy s rozvody. Je tu stejný průser s napínáky a patorky jako u koncernových TSiček. Ještě znatelněší tento problém je u THPček. Problém se dá lehce diagnostikovat chrastěním za studena. K dobru se dá připočíst, že řetěz přezkočí v minimu případech, protože auto se hodí do nouzového režimu a nejede. Na teto problém poskytuje výrobce kulanci(u nejnovějších aut se problém už takřka nevyskytuje). Další necnost je kolísání otáček u studdeného motoru. Může za to variabilní časování. Toto se vyskytuje skoro u všech obdobných motoru téže koncepce(i u Toyot). Poslední nemoc těchto motoů je spotřeba oleje. Toto je dané ve velké míře používáním (převážné studené jízdy ve městě a vytáčení). Je pravda že taková 1.6MPi toto nemá. Jinak u moderních motorů je to zase dost častý nešvar( já třeba lil do služební Fabie 2litry na cca 1000km).
Spíš než ohledně motoru bych se u Peugeotu/Citroenu bál o kondici spojky a převodovky, jelikož ani jedno není dimenzované na hrubší zacházení.
Ještě k poznámce, že společný vývoj VTi motorů nebyl u BMW nikdy využit. Stačí se podívat do Mini(1.6VTi i THP) a BMW 1 (116i alias 1.6THP)
Závěrem Ti přeji aby jsi měl už jen vždy bezproblémová auta jakékoliv značky. :yes: :-!
-
-
rmt 06.02.2015 19:14
« Re: Re: Motor
Já si podobný příspěky přečtu a pousměju. Sám mám takovej vyhlášenej motor nespolehlivostí (1.5 dci 78kw) a za tu dobu co ho mám nebyl žádný problém. Mám najeto 80 000km, olej takřka nežere, prostě nic. O auto se starám a jezdím na oleje po 10 000km. Ono ty motory hold nevydrží, zvlášt jestli se mění olej po 40 000km. ;-)-
lancer 06.02.2015 19:29
« Re: Re: Re: Motor
také si názory rád přečtu a pousměju se su rád že máš jasno a znáš moje auto výměny byly každý rok cca 10 000km
jsem pedant na auto a navíc to bylo moje vysněné auto
já myslím že to nemá cenu dál řešit a někoho obvinovat ze špatné udržby já jen píšu moji realitu a to netvrdím že někdo třeba najede o něco víc já bohužel 40 000km a spotřeba pul litru oleje na 1000km možná špatný kus, výrobní vada prostě nevím ale každopádně ten motor není ok
-
-
-
LW 08.02.2015 22:30
« Re: Motor
VTi je motor z konstrukce BMW, který PSA převzalo do svých vozů a samo se soustředilo na vývoj HDi. Bohužel ze začátku výroby se ukázalo, že motor trpí vážnými nedostatky. V důsledku tohoto BMW po dvou letech přestalo tento motor do svých vozů montovat. PSA "překvapeno úspěchem" ukončilo s BMW spolupráci. Bohužel se ocitli v situaci, kdy neměli benzínový motor, který splňuje EURO5 a tak se vlastními silami rozhodli motor předělat a vyrábět dál. Skutečně se jim v průběhu let podařilo odstranit ty nejzávažnější nedostatky. Ale pokud jsi měl motor z roku 2009, odpovídalo by to době vzniku a tedy problémů.
Když jsem v létě auto kupoval, rozhodl jsem se pro diesel právě z těchto důvodů, ač ročně moc nenajezdím. Prostě VTi motorům stále nevěřím, ikdyž už asi budou v pohodě.
-
-
lancer 06.02.2015 17:26
Ať slouží
co se týče praktičností tak to je bomba univerzální auto pro rodinu i podnikání.-
Honza25 20.02.2015 08:11
« Re: Ať slouží
Zdravím, díky, já jsem po 9000km s Partnerem jako celým autem nad míru spokojený. Škoda, že ve tvém C4 Picassu motor VTi nevydržel. Možná to byl špatný kus, ale kdyby to bylo obecné pravidlo pro tento motor, tak ho myslím PSA už dávno stáhne z produkce. Mou důvěru má. Trochu řeším "optimalizaci výkonu", motor sílu má pro rodinné auto, ale tak 10 kW by se určitě hodilo. Má někdo s tímto zkušenosti? :-)
S výměnou oleje ctím pravidlo "1 rok", něco najet je jedna věc (v mám případě tak 10.000km), ale i olej stárne.
-
-
kopejda 08.01.2018 15:49
dotaz
Zdravím a mám dotaz.
Chtěl bych pořídit pro rodinu stejný nový vůz (Berlingo kvůli ceně...), po špatných zkušenostech s dieselem raději benzín.
Mohl jsem se se starším Berlingem 1,6 Vti projet, vše v pohodě, jen na dálnici jsem se nedostal. Je výkon motoru opravdu dostačující i na dálnici ? Myslím hlavně hlučnost.
S Berlingem 1,9D jsem před lety jezdil, spolehlivé, ale líné....Taky byla poddimenzovaná přední náprava (tyčky...), 2x spojka.
Budu vděčný za každé doporučení a recenzi, roční nájezd máme cca 18.000km, hlavně Praha a okolí.
Díky kopejda-
Honza25 10.09.2018 14:15
« Re: dotaz
Zdravím,
asi budu odpovídat pozdě, ale i na dálnici se auto chová dobře. Umí se rozjet a jízda ve 150 km/h (v Německu) je klidná. Je znát jen velikost stavby vozu - odpor vzduchu, náchylnost při bočním větru. Hlučné není ani při dálničním tempu, samozřejmě při srovnání s podobnými auty. Je to stále jen dodávka v osobní verzi. Ale za mě doporučuji! Motor šlape jak hodinky, je to atmosferický motor, takže turbozátah nečekejte. Převodovka je dobře odstupňovaná. Co se týká spotřeby, tak já jezdím Prahu, často i dálnice. Spotřeba není strašák, za 7,1 l/100km.
Honza
-
Dále mě znervózňuje klepání (spíše takové tikání) při projíždění nerovnosti. Známý má Berlingo a dělá mu to taky. Jen nevíme co to je?