Ford Scorpio (1991)
29.9.2010Je to historie, ale taková na kterou vzpomíná naše rodina doposud. Historie jménem Scorpio Cosworth ! Na podzim léta páně 2001 jsme se rozhlíželi po…
Ford Scorpio (Giorgos)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Giorgos 17.10.11 20:06
« Re: Ford Scorpio, hmmmm, to byl VŮZ
Hmm, tak koukám že nejsem sám, kdo má stále rád pohodlí a rozsáhlou výbavu (nyní v C5), ale přesto stále v dobrém vzpomíná na Scorpio. Jo jo, i po dlouhých letech zůstává u nás v rodině Scorpio skutečným "miláčkem" s krásnými vzpomínkami...
A propó Jerry, který ročník Cossiho jsi měl ? Před faceliftem (tedy před r. 1992) ?
Nebo dokonce nový model od r.v. 1995 ? (Ty ale neměly tuším ty zadní naklápěcí sedačky) Nový model měl větší výkon motoru, ale už to na pohled nebyla tak "sportovní" limuzína. Byla to však opravdu důstojná limuzína od Forda. -
Jerry.Gunman 17.10.11 16:03
« Ford Scorpio, hmmmm, to byl VŮZ
Byl podzim roku 1998 a já ze Škoda 105 L přesedal přímo do Fordu Scorpio Cosworth. Čtyřiadvacetiventilový šestiválec do V, 143 kW, sedan v barvě hlobokomořské modři, automatická převodovka, výkon jedné Škody 105 na každé kolo včetně rezervy, i na dnešní poměry neuvěřitelně bohatá výbava zahrnující tónovaná skla s UV filtrem (včetně střešního), komplet kožený interiér, naklápěcí opěradla zadních sedadel...
I když to jezdilo za 11,43 litrů /100 km, stálo to za to. "Drobeček" nastavil laťku tak vysoko, že všechny ostatní vozy pod ní bez potíží pobíhaly. Jediné, co se mu dokázalo vyrovnat, byl až v roce 2008 Peugeot 407, po něm ještě jeden a teď má aktuální C5.
Ale ten pocit novosti, přívalu nespoutané síly a krouťáku, jímž se dala posunout celá Morava, ten zůstane vyhrazen pouze JEMU. R.I.P milý "Drobečku", nechť je Ti recyklační linka milostiva :'-( -
Giorgos 30.09.10 10:40
« Re: Cosworth
Fotky : Podělím se s nimi velmi rád a počítám s tím. Akorát je musím nechat oskenovat. Jsou z doby kdy jsem ještě neměl digitální foťák... ( auto jsme v rodině měli od r. 2001 do 2005)
Poznatky, jízdní vlastnosti , tech. info ... to vše ještě postupně přidám ! Prosím o strpení....
byl to opravdový rodinný MAZLÍK , o kterém jsem věděl dost věcí...
2. auto po SCORPIU bylo Mondeo MKII , motor V6 ( 2544 ccm) v max. "palbě" včetně kožených sedaček. To ale bylo už o třídu níže.... časem taky přidám, tam už mám haho fotek a zkušeností - včetně všelijakých oprav.
Děkuji zatím za ohlasy ! Tak a jdu spát... (po noční) -
krovakus 29.09.10 22:22
« Nadhera
Teda klobouk dolu. Do takovyho krasavce by clovek mel strach jit sam a bezdetnej, natoz s dvouma deckama a manzelkou. Paradni vec tohle Scorpio. Nidky v zivote jsem v nem nejel, natoz abych jo ridil, ale vzdycky kdyz projelo kolem jsem se za nim ohlidnul. Skoda, ze ted uz jich moc neni.
Proto za auto 10, recenze je taky hezka, takze taky za 10 a kdyz pridas nejaky foto, bude to taky za 10.:-)
A ano, i já považuji Škopka za jedno z nejlepších aut, s nimiž jsem vůbec kdy jezdil, protože (viděno optikou podzimu 1998, kdy jsem s ho kupoval já) se tehdy jednalo o vůz naprosto přelomový a velmi výrazně vyčnívající (jak v přeneseném, tak i v původním slova smyslu) z tehdejší automobilové produkce. Když si uvědomíš, že Škorpio přišel na trh v roce 1986, tak mne nenapadá žádné auto, které by v dnešní době bylo TAK přelomové a TAK doslova revoluční
Pamatuji se, že jsem s ním parkovával před firmou - a jednoho dne přijela a vedle mne zastavila "krátká" Avie A21 ve variantě fugron/pojízdná dílna. Kolegové z vedlejšího kanclu z toho měli druhé vánoce a obchodní ředitel mi napůl ze srandy / napůl vážně tvrdil, že mi bude účtovat parkovací místo, protože když někdo jezdí OSOBÁKEM, který zaber více místa než NÁKLAĎÁK, tak si nic jiného nezaslouží :yes:
Ráno jsem vždycky zavezl mangelku do práce (jezdila sice do kanclu, ale před 6. hodinou ranní už tam musela být) a pak frčel do firmy. A jelikož Škopík měl síly na rozdávání, jak stál někdo s nepojízdným autem u krajnice, už byl můj :-) Odtáhnul jsem tak 20-30 lidí. No a jednou zrána zase takhle jedu z Karviné do Bohumína, čtvrt na sedm, listopad, mlha, poprchává, lehce namrzlo, vítr, prostě hnus... A u kraje stojí nějaká postarší paňmáma u (staré) Octávie. Tak jsem zastavil, stáhnul elektrické okýnko ( i to byl pro mne tehdy obrovský luxus) a babka na mne: "no to jsem ráda, že jste přijel. Ona mi vnučka říkala, že asi tak před měsícem jí tady ráno pomohl jeden takový hodný pán, co měl prý takové hodně velké auto a že ji odtáhnul k benzínce. Mně se v tom autě cosi rozbilo, já se v tom nevyznám (mobily tehdy ještě moc nebyly...) a tak jsem se modlila, abyste přijel a VY JSTE PŘIJEL. To je dobře"
Tož tak ;-)
Pak mi přes Škopíka přeběhly kroupy (srpen 2000) a aby toho nebylo málo, v listopadu 2000, když jsem o půl šesté ráno stál v Ostravě před přechodem, přijela zezadu děvenka v poštovní Avii a zastavila se až o mne. A protože se jednalo o přechod na Rudné (člověku, jenž má na autech T ve značce asi netřeba představovat), tak robečka jela nějakých 80-90 km/hod a auto mi "poněkud poškodila". Odhodila mne přes celou šířku přechodu pro chodce a babky, které tam zrovna korzovaly se rozlétly, jako když střelíš do hejna slepic. Jojo, rázem bylo vidět, kdo je kdo a že ostravská důchodkyně je tvor skutečně MIMOŘÁDNĚ životaschopný. :-) Jedna babka struhla taškou o zem, druhá odhodila francouzskou hůl... a hóply tak, že Galina Čisťjakovová, držitelka světového rekordu ve skoku do dálky ( 752 cm v roce 1988) prodala všechny své olympijské medaile a od té doby se věnuje háčkování.
No a já mám doslova "na vlastní tělo" ověřeno, že Škorpio byl skutečně nadstandardně bezpečný vůz, protože s výjimkou toho, že mi z palubní desky vyskočilo rádio s kazeťákem, mně se nestalo zhola nic. Když jsem pak vylezl z auta a koukám do míst, kde ještě před několika málo minutami býval kufr, "poněkud" se mi rozklepaly kolena a musel jsem se posadit :-(
JJ, není vozů mimo velkou trojku a Henry Ford jest jejím prorokem.
Pak jsem si po pár letech koupil i Škorpia II, generace a byť to byl taky mimořádný vůz (a měl jsem s ním taky dobré zážitky :-) :-) :-) ) , Škopek I. byl prostě Škopek I., nejlepší a nejskvělejší na věky věkův, amen.