Fiat Tipo (2016)
8.9.2018Aegea, Bravo 3. generace, Tipo 2. generace. Oficiálně je prý považován za nástupce Fiatu Linea. V každém případě je to pořádný kus auta, pořádný fešák a…
Fiat Tipo (GeorgeB)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
GeorgeB 15.09.18 21:25
« Re: Tipo kombi 1.4T-Jet LPG
Přesněji řečeno mám auto už od prosince 2016, takže rok a třičtvrtě :-) Recenze je napsaná tak, jak auto každodenně vnímám a jak jsem s ním najel už 40 tisíc km. Opravdu mu nemám moc co vytknout, a těch pár drobností mu vzhledem k pořizovací ceně prominu. Ale přiznávám, při srovnání s oficiálními recenzemi, je moje opravdu z úplně jiného světa - nezaujatého. Mnoho lidí u nás totiž neumí snést myšlenku, že by Fiat mohl udělat konkurenceschopné auto. Ale umí :-) -
Lackey 15.09.18 22:49
« Fiat ?!
Z prilezitosti facelift 500X som nedavno isiel na web stranky Fiat.
Iba som "zíral" za aké skvelé ceny sú nové Fiaty.
Znacka aut s tradiciou, ktora uz polozila cosi na stol automobilizmu.
Ovce asi zostanu furt iba ovcami, 100 krát ich koncern a spol. oklame, zderie o peniaze, ale este aj 101-ý krát si kupi ich zmaetok, za este drahší peniaz.
Recenzia sa mi paci , :yes: presvedcila ma, aby som istotne zasiel na skusobnu jazdu Tipo, 500X -
chetoos 10.10.18 19:00
« Tipo
Skvělá recenze, škoda že takových tady není více. Tento lowcostový Fiat se mi líbí. Jelikož mám rád sedany, je jasné která varianta se mi líbí více. Myslím, že technika i motor budou odolné a auto bude spolehlivě sloužit dlouhá léta. Desing se Italům také moc povedl. :-) -
GeorgeB 15.09.18 22:04
« Re: Tipo
Jak jsem psal v recenzi, motor 1.4 16V 70kW není žádný drak, přesněji řečeno je lenivý v nízkých otáčkách. Sílu začíná mít od 3000 otáček, potom už to je celkem drak. Vše je to o znalosti jeho charakteristiky. Každopádně, je to ten nejzákladnější motor, co se dává to Tipa...
Co vím, tak jedna z mála uváděných výhod HTP byla právě ta, že mu rychle nastupoval točivý moment (High Torque Performance), takže ideální auto do města a rozjezd na křižovatkách měl opravdu svižný - také jsem s ním dost jezdil, naštěstí už je to hodně dávno, to se ještě vyráběla Fabie 1. generace. Tam bylo největší umění se s motorem rozjet, aby nezdechl. Ale stačilo trochu cviku a i to se dalo zvládnout :-)
Četl jsem i vaše zkušenosti s Tipem kombi. S motorem je základní problém v tom, že do kombi v plné výbavě si někdo dovolil dát základní atmosférický motor... Stodvacetikoňový T-Jet nebo Multijet jsou adekvátní do kombíku, a ne atmosférických 95 koní... :-)
-
GeorgeB 08.04.19 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Tipo
Záleží na tom, co od sedanu očekáváš, ale pokud nepotřebuješkombi nebo HB, je sedan dobrá volba a v top výbavě je i podstatně cenově příznivější, než zbylé dvě karosérie. Já právě Tipo dávám do světa, teď již má pár dnů do nového majitele. Tipo sedan splnilo na 100% svůj účel a předčilo má očekávání, snad stejně bude sloužit i novému majiteli. -
Ja Prvni 123 07.04.19 14:32
« Re: Re: Re: Re: Tipo
Koukám, že vy fiatofóbní začínáte být trochu agresivní.
:-)
Přemýšlím, jestli svoje iXko v létě nevyměním za... Tipo v sedanu! S atmosferickou 1.4...
Jen v top výbavě.
A jediné, co zvažuju je, jestli nepočkám na facelift vnitřku, který má mít ten "tablet" nižší a širší... ale zase existuje riziko, že přijde o benzin atmosféru a o skvělá sedadla.
Víš Ty co? Ta sedadla jsou o třídu výš, než ta v Superbovi... to je ostuda, škodovky, co?
A všechno je relativní - mně ve srovnání právě se škodovkama a VW stejné 3 tisíce za prohlídku přijdou jako body plus, jsou totiž o dost levnější. -
GeorgeB 13.01.19 09:25
« Re: Re: Tipo
Zdravím, ta recenze je napsaná tak, jak to cítím a jak jsem s autem spokojený. Mnoha lidem se to zdá zvláštní, ale pořád nechápu proč. Auto mám už 2 roky (od 12/2016), momentální stav tachometru je cca 49 tisíc km, denně s ním létám po dálnici do práce, právě se chystám na 3. servisku, a kromě výměny oleje a pravidelných servisních úkonů tomu autu zatím nic není... a jízdní dojmy mám stále stejně pozitivní - je to opravdu tak divné???
Ano, jedinou vadou na kráse je atmosférický motor, v dnešní době už to není zcela ono, to připouštím, ale s tím jsem to prostě kupoval a proto nemám důvod na auto zanevřít.
Jsem z auta dokonce tak nadšený, že už poptávám v autosalonech nástupce - karosářskou verzi kombi v nejvyšší výbavě, s pořádným přeplňovaným motorem, a s hromadou příplatkové výbavy, abych měl dalších několik let pocit, že jsem koupil něco výjimečného a do čeho se s celou rodinou v pohodě složím.
Protože vím, že Bravo, které si ode mě vzal táta, a je mu momentálně 7 let, nikdy žádný problém nemělo, Living už budeme mít 4 roky, najeto 50 tis. km a tam to zatím také na žádný problém nevypadá... tak proč bych chodil ke "konkurenci"?
Navíc, Tipo bylo od počátku tvořené jako jednoduché auto pro neevropský trh a to podle mě bude zaručovat jeho odolnost a kvalitu.
Jiště, mohl bych si za (možná) stejné peníze také koupit oškubaný rapid s tříválcovým litrovým turbomotorem a tvářit se, že mám velké auto se silným motorem, ehm, ale kdo by mi to uvěřil?
A mimochodem, vždycky když řídím služební Octavii 3, už se potom hodně moc těším na Tipo. Proč? Kdo v Tipu nikdy neseděl a neřídil ho, to nikdy nemůže pochopit... ;-) -
barabnl 23.09.18 21:23
« díky
za recenzi na krásné a asi neprávem haněné auto. Zaujala mě poznámka, že garančky jsou u Fiatu tradičně dražší, co to znamená? Kolik v průměru stojí na Tvé auto? Jinak okukoval jsem to auto na Autech na Náplavce 2018 a hrozně se mi tam líbilo, i posezení uvnitř bylo příjemné. Vzhled bych charakterizoval jako decentní jednoduchou eleganci. Co uvnitř, je to i po ujetých kilometrech bez pazvuků? A jak funguje klimatizace? -
Arese 17.09.18 11:06
« Velká pochvala a poděkování!
za pěknou recenzi na pěkné auto. Konečně tedy máme na mojeauto.cz příspěvek na nové Tipo, a to je moc fajn. Tak ať dobře slouží a z případných posměšků českých rádoby "odborníků" si nic nedělej. V tebou uvedené cenové relaci sis totiž nemohl vybrat lépe (prostornost, komfort, design, odolnost motoru atd.)! :-) :yes: :yes: :yes: -
GeorgeB 15.09.18 22:12
« Re: Tipo kombi 1.4T-Jet LPG
Mimochodem, 1.4T-Jet máme v 500L Living, s tím jezdí žena s dětmi a nemůže si jej vynachválit, motor opravdu výborný - je silný, dravý, téměř k neutahání, a kultivovaný. Jeho jedinou slabinou je celkově o něco vyšší apetit než u koncernových TSI, při dálničním tempu se to u krabicoidního Livingu pohybuje kolem 7 litrů. Ale pořád to není žádná katastrofa. Jinak souhlasím, 1.4T-Jet super motor. -
GeorgeB 16.09.18 08:15
« Re: Fiat ?!
K tomu 500X - Nevím, jak konkrétně je na tom 500X s parametry, cenami atd., ale co do vzhledu vypadá hodně slušně a také se mi líbí.
Takže Lackey, fandím a držím palce :-)
Italskou kvalitu mám již ozkoušenou, neříkám, že je to top, samozřejmě nějaké problémy určitě budou, ale na Bravu (rok výroby 2012, najeto cca 70 tisíc km) zatím žádný problém nebyl, na Livingu (r.v. 2014, najeto zatím 50 tisíc km) zatím také ne (kromě jedné zpuchřelé hadičky v motorovém prostoru - vyměněno v rámci záruky), a na Tipu už jsem natočil 40000 km a moje recenze mluví za vše - v rámci daného segmentu a ceny naprostá spokojenost.
Ale naprosto souhlasím... ovce opravdu zůstanou ovcemi :-) takže kdo si chce koupit předraženou Škodu nebo nejlepší auto všech dob Hyundai, tomu bránit samozřejmě nebudu, chraň bůh :-) -
Ronault. 15.09.18 16:01
« Unesený točivým momentem
Když člověk přeleze z dychavicne atmosférické 1.4 do turbodieselu s 320 Nm, tak je unešen, ale napsat, že těžší motor vpředu zlepšuje jízdní vlastnosti, to je fyzikální nonsens, leda by měl Fiat nějaký tajný přístoj, co ostatní nemají. U predokolky, obzvlášt nesportovní verze, vždy těžký motor vpředu zhorší nedotáčivost a těžší motor musí mít tvrdší tlumiče, takže je k tomu navíc tužší.
Stačí si to projet po sobě a ne jen vnímat diametrální rozdíl v pružnosti jak u tebou dvou zkoušených aut. -
Verny_2013 08.04.19 17:46
« poznámka k poslední aktualizaci
Co je lepší ? Litrový tříválec s turbem nebo plnohodnotný čtyřválec 1,4 litrů bez turba? No když už tak čtyřválec 1,4L s turbem. Fiat ho taky nabízí - 1,4T-jet. No a životnost motorů obecně nejvíce záleží na tom mezičlánku mezi volantem a pedály. -
Rasto 08.04.19 14:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Tipo
Vow tak to hej povedal som, prečo som si nekúpil Tipo... Som agresívny fiatofób. Typický fiatofób sa pozná hlavne podľa toho, že má o Fiata záujem a ide si ho vyskúšať, keď kupuje auto a nekúpi ho, lebo mu niektoré veci nevyhovujú. Tlieskam tvojej logike...
Ale ten podvozek v HB je prostě naladěný jinak než v sedanu, nevím, jestli v závislosti na dané motorzaci, ale prostě je.
O zlepšení jízdních vlastností jsem v této souvislosti nic nepsal, a nedotáčivost neřeším. Kdybych ji řešil, koupím si sportovní auto :-)
Jen pro doplnění uvádím, že obě auta jsem jel ihned po sobě (atmosféra 1.4 16V vs. 1.6 diesel), a proto jsem to napsal, jak jsem napsal.
Krom toho - mám na všech možných autech najeto možná už 300 tisíc kilometrů, tak už jakýsi cit pro vnímání rozdílů v autech mám.