Diskuse

Peugeot 308 (2016)

15.2.2022

Pežota som kupoval do rodiny ako pracanta do ktorého sa pohodlne pobalíme na dlhé cesty, pričom ma auto svojou spotrebou nezožerie. Celkom mi do oka…

 

Peugeot 308 (Frinejm)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 16.02.  13:23

    Hlavní chyba byla

    Že s vidinou nízkých provozních výdajů se nezvolil zážehový motor 1.2 Puretech...
    Kvůli četným potenciálním závadám jsem nikdy diesel nechtěl - už jenom taková "drobnost" jako odvrtání žhavičů, které když se nepovede, je na vyhození celá hlava...
    Focus kombi 3. gen. je mnohem lepší vůz než 308. A to téměř se všemi motory, asi krom 1.0EB (žere spojku, auto má nízkou trakci a problémový rozvodový řemen) a 1.6EB, ideálně po faceliftu...
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 26.02.  17:23

      « Hlavní chyba byla

      Tak ono ten problemovy remen "v oleji" ma i 1.2puretech. Do nejekeho nedavneho roku dejme tomu 2019 (uz nevim) byl remen ze spatneho materialu. Drolil se, ucpaval olejove trubky a potom se i pretrhl. Preventivne se musi vymenit.
  • 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 16.02.  14:55

    Smola

    To je teda dosť porúch. Koľko km si s tým vlastne najazdil? Až by som povedal, či predsa nebolo stočené, keď sa rozpadli rozvody a DPF bolo K.O. pof 200 000km. Na VW DPF-ka držia pri rozumnom používani okolo 300 000km
    • 00 Reagovat !

      foto Frinejm

      Frinejm 18.02.  07:54

      « Re: Smola

      DPF životnosť je jedným z hlavných skrytých ukazateľov skutočných km. A ako mi vraveli technici z peugeotu, DPF sa mení cca pri 170-180 tisícoch. Čo aj sedelo so skutočným nájazdom. Samozrejme Životnosť dpf sa odvíja od zostatkového nespáleného popolčeka. A pri krátkych jazdách sa jeho životnosť môže dosť skrátiť, ale to isto všetko vieš.

      Najazdil som na ňom 25 000 za cca 1 rok. Nahral som do galérie aj fotografiu rozpadnutej remenice a toho akú neplechu napáchala.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 26.02.  17:26

        « Re: Re: Smola

        Ano zivotnost toho starsieho DPF, co potrebuje Eolys je asi polovicna oproti tym beznym. Jeho cena je ale tiez polovicna, lebo ich P. repasuje. Nove P. maju uz klasicky DPF.
  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 17.02.  14:52

    smutné čtení

    ale díky za něj. Je to poučení pro ostatní zastánce moderní dieselové techniky. Škoda že nemáš víc fotek , jinak bych za tak za tu recenzi da 3x10. A jak ti vyhovoval i-kokpit? Já jsem 308 kvůli němu vlastně nekoupil.
    • 10 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 17.02.  15:11

      « Re: smutné čtení

      I-cockpit je nesmysl - nevyhovuje každé postavě a k tomu ten malý volant, který je velmi citlivý na jakýkoliv pohyb. Mám rád rychlejší převod řízení, ale ne ve spojení s minimalistickým volantem. Moderní diesel buď jako nový / zánovní a nebo ve velkém SUV typu X5, Q7, atp. kde se rychle "zaplatí".
      • 00 Reagovat !

        foto Frinejm

        Frinejm 18.02.  08:10

        « Re: Re: smutné čtení

        Súhlasím že nevyhovuje každému. Malý volant pôsobí zvláštne, ale vlastne ako som písal predtým som si na neho extrémne rýchlo zvykol. Volant v Rapide pôsobil ako koleso od traktora.

        Momentálne jazdím opäť diesel. U peugeotu vidím ako hlavný problém Adblue systém a s tým spojené výdaje. Nádrž a Nox senzor.

        Zbytok je uplne ok.
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 26.02.  17:40

          « Re: Re: Re: smutné čtení

          Asi na vsetkych dnesnych diesloch odchadzaju NOx senzory, kludne aj kazdych 40tisic km. Napriklad u drahodielcov ako Opel, tak tam stoji na 2.0D nejakych 800e a su 2 a kazdy da tych 40tisic km a potom je tam este nadrzka, cerpadlo, senzor a vyhrev. Nemas sancu s tym nieco usetrit. Problem je len ten, ze vacsina Insinii je naftovych, aj ked 2.0D bola drahsia od 1.5T o 150tisicovy najazd v km. A nezinovych je malo a hned sa rozchytaju. Ostane iba vela naftovych po firmach a leasingoch, najcastejsie so 180tisic km, ked uz zacnu pytat nejake peniaze.
          Drahodielove znacky su 3 skupiny. Ti co malo predavaju a davaju velke zlavy na nove auta: Opel, Renault,... 2. azijci: Korea, Mazda,... a za 3. luxusne znacky ale napriklad taky Mercedes ma ceny snad vacsiny dielov o cosi malo nizsie nez Opel. Na druhu stranu Opel ma lacne diely v Polsku a aj v Nemecku vyjdu lacnejsie. Idealne to Polsko, kto tam ma blizko.
          • 00 Reagovat !

            foto idam-i

            idam.i 26.02.  23:53

            « Re: Re: Re: Re: smutné čtení

            Vlani som Insigniu kupoval v DE,tam je väčši výber.Teda už to bolo predvlani.Ono to fakt letí.
            • 00 Reagovat !

              foto Nicco

              Nicco 04.03.  14:46

              « Re: Re: Re: Re: smutné čtení

              Asi mi ine neostane, problem je len ten, ze tam nemozem ist a musim to na niekoho nechat a cakat s rizikom co privezie.
              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 04.03.  18:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: smutné čtení

                Je to určité riziko.Dnes je viacej firiem čo to ponúka.Ja som spokojný.Auto som vybral od oficialneho predajcu a nechal si ho doviezť aj prihlásiť.
                [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Frinejm

      Frinejm 18.02.  08:05

      « Re: smutné čtení

      Ahoj,

      fotografie som pridal až dnes, mám ich uložené na inom pc. Nájdeš tam aj foto zlomenej remenice.

      I kokpit paradoxne veľa ľudí kritizuje, že si nevedia za volantom nájsť pozíciu aby mali dobrý posed a zároveň výhľad na tachometer. Mne osobne celý koncept interiéru imponoval a poskytol perfektnú ergonómiu. Ja na neho nemám ani zlé slovo.

      Trochu neortodoxne riešené je opačné zobrazenie otáčok motora - zprava doľava. Ale vôbec som si na to zvykať nemusel, ako vravím ergonómia pre mňa na 1tku.

      Pri presadnutí do Škoda Rapid som mal pocit že si musím zvykať na Rapida a to som na ňom jazdil cca 7 rokov pred Peugeotom.

      Ako doma som sa vždy cítil v Peugeote.
    • 10 Reagovat !

      foto MisoU

      MisoU 25.02.  14:46

      « smutné čtení

      Peugeot 308 1.6 HDI osobne považujem za kontroverzné auto. Osobne sa mi velmi páči ten dizajn a vo verzii SW je aj veľké ale.... Mám Seat Leon ST 1.2 TSI 77kw z r.2014 a zároveň 4 roky jazdím aj na služobnom Peugote 308 SW 1.6 HDI 90kw r.2015. Rok pred tým som mal tento Peugeot ale v 67 kw verzii. Ten sa síce počas záruky nekazil, ale len 5-stupňová prevodovka bola na môj vkus zle naskladaná - 60 km tachometrových v meste nebolo ani na 3-stupeň (hlučnosť) ale ani na 4-ty (podtočenie). A ventilácia v kabíne aj na najnižší stupeň bola dosť hlučná a silná. Keď som neskôr presedlal na silnejšiu verziu vo vyššej výbave so 6-st. prevodovkou, prvé 2 menované problémy zmizli. Pridala sa ale pomerne nízka spoľahlivosť a drahá údržba:
      1. Spojka opravovaná 3-krát, naposledy jej kompletná výmena. Nie nesprávam sa k autu ako prasa. Chodím s ním v podstate rovnako ako so súkromným (šetrí sa vo firme a nové mi teraz nedajú, tak si ho šetrím aj ja)
      2. Po vyčerpaní Ad-Blue sa toto nedalo dočerpať, ale servis menil celý modul za 300€
      3. Závada nastavovania výšky svetiel už asi 4-tý krát, naše oddelenie dopravy už rezignovalo, má sa to dať opraviť až tesne pred technickou kontrolou
      4. Netesnosť klimatizácie - opravovaná 2x, zatiaľ po 2 rokoch drží (klop klop)
      5. Stáva sa že po vypnutí motora na štart-stop motor už nenaskočí, len po opätovnom štartovaní. Nepríjemné hlavne na rušnej križovatke. Radšej štart-stop vypínam po každom štartovaní.
      6. Cúvacia kamera je použitelná tak na 1/2, t.j. v 1/2 prípadov po naštartovaní dlho nabieha palubný systém a ja som už dávno docúval, kým mi ráči zapnúť kameru

      Za tú dobu som so Seatom nemal žiadne problémy, jediný vznikol ešte v r.2015 keď odišla jedna cievka sviečky (opravená v rámci záruky). A spotrebu tam mám vyššiu len o cca 0,3 litra/100 km. A to je v meste kvôli mäkkosti benzínu lepšie zvezenie.
      Ale inak je Peugeot 308 to dobré auto, oproti Peugeotu 208 r.v.2002 čo dakedy mala žena je tam (zatiaľ) len polovica porúch ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Frinejm

        Frinejm 28.02.  14:02

        « Re: smutné čtení

        Mám veľmi podobnú skúsenosť, pretože motor 1.2 TSI 77KW som mal vo svojom Rapide, čiže objektívne viem porovnať. Tiež musím priznať že nemám zlej skúsenosti. za 8 rokov prevádzky ani jeden problém s motorom. A že bol svižný a úsporný to môžem potvrdiť. Rozdiel v spotrebe ale je. 308 naložená - dialničná 140tka - priemerná spotreba niekde 5,7-5,8l. Rapid naložený pri 140tke priemerná spotreba nad 6,5l - ak zima a nebodaj vietor alebo dážď tak ide cez 7l na 100.

        Inak problém s klímou som postrehol. Po 2 rokoch som musel opäť plniť klímu do peugeota. Mám pocit že netesnosť okruhu bol aj u môjho kusu. S Led svetlami nemám žiaden problém, tie fungujú na 1tku.

        So štart stop systémom som mal iba taký problém že nefungoval - auto sa nevypínalo na križovatke, ale jednalo sa o slabú batériu, a po jej výmene fungoval na 1tku. Inak som ho väčšinou vypínal.

        Súhlasím aj s tým, že je to kontroverzné auto. Dodnes sa mi jeho dizajn veľmi páči, nedá sa s oktáviami a golfami rovnakého ročníku vôbec porovnať, v tom sú francúzi majstri. No ako vravím, už by som si ho nekúpil.

        Na tú ovládateľnosť a komfort riadenia, a to ako mi auto padlo do ruky pri prvých kilometroch ale nezabudnem doteraz. Taký pocit som hádam ešte v žiadnom aute nemal, a teda zopár desiatok modelov áut som už šoféroval.

  • 10 Reagovat !

    foto ro80

    ro80 17.02.  20:56

    Vrzání spojky

    Je to oprava za 300 Kč (cena dílu). V pedálu je výměnné plastové "lůžko". Vyměnit lze i na ulici a hlavně namazat silikonovou vazelínou. Když se nevymění, tak se zníčí kulová koncovka spojkového válce.
    • 00 Reagovat !

      foto Frinejm

      Frinejm 18.02.  08:07

      « Re: Vrzání spojky

      Ahoj,

      ďakujem za informáciu. Toto vŕzganie spojky som so servisom neriešil, ako si mal možnosť prečítať, mal som ďaleko väčšie problémy ktoré bolo potreba dať do poriadku, takže na toto som si ani nespomenul >:D

      Nemáš číslo dielu?

      Peugeot vzhľadom na všetky tie opravy zostal v rodine, za čo som rád. Bolo do neho natlačených veľa investícií a bola by škoda ho dať do ruky niekomu kto to neocení.

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…