Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 10.07.13  17:11

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Rone - můžeš pls vysvětlit, kde jsem psal něco takového o servise?
    "Thomasino je ten ultimativní petrolhead, který ze strach z dražšího servisu skončil v Hjoundé"
    - důvody k prodeji GTI byly částečně soukromého rázu (potřeba hotovosti) a hlavně s ohledem na to, že bych ho do roka stejně prodal a lépe se prodává sportovnější auto, když je pod zárukou. Vidím kolem sebe hodně lidí (a viděl jsem), kteří dlouho nemohli za poslední 1,5 rok prodat sportovní auto, protože se prostě neprodávají a ceny klesly dost dolů (např. Mojito a Scirocco R, známého s Audi RS4...). Takže jsem zkusil nasadit slušnou cenu a když se kupec našel, tak jsem prostě prodal. ANO, chybí mi, o tom žádná a bylo mi to jasné předem, nedá se to vůbec srovnávat s i30. To jsou ale taky úplně jiná auta. Nikdy jsem nepsal, že jsem vybral i30 kvůli levnému servisu (ještě jsem tam nemusel, tak netuším, ale těžko bude dražší než VW - a ono taky záleží jak u kterýho dealera. Viz. rozdíl v ceně za práci u VW dealera vevýši 20% !!).
    Taky jsem nikdy netvrdil, že i30 je stejně dobrá jako Golf, jen že se značně přiblížili a za tím si stále stojím. Je spousta věcí, které má Golf vychytanější za ty roky (hluk od kol, kvalita sedadel, možnosti palubního PC, detaily ve zpracování auta apod.), na druhou stranu je na každém jednotlivci, jestli je za ty rozdíly ochoten zaplatit navíc asi 15-20% ceny. Na ty účely, na které jsem to kupoval (a s výhledem že to auto možná skončí po roce nebo dvou u rodičů, pokud bych se nevydal cestou dvou aut - uvidíme za rok dle financí), jsem naznal že jako dailycar to zatím stačí, že se zatím na rok až dva trochu uskromním (ikdyž hodně nerad, wo tom žádná) a raději budu šetřit na sportovnější auto, než bylo GTI. Stále řadím GTI mezi dva krále HotHatchů a stát si za tím vždy budu, jen je každej určený pro trochu jinou klientelu. Ikdyž nyní se sedmičkové GTI ve verzi Performance snaží posunout právě do teritoria Megana RS, což je jen dobře. Bohužel jak jsem psal, v každém novém autě je řízení horší a horší, díky dojebaným normám EU na emise, eletrickým posilovačům a k tomu často znatelné prodlevy elektronického plynu atd.

    Ad Genesis - to auto je prý výborné, třeba Honza Červenka ze Speedu který ho má jako služebák si ho nemůže vynachválit, ale mě se prostě nelíbí. Navíc ke sportovnímu autu přece jen trochu chci také nějakou sportovní historii. To už raději 2 roky starou 370Z ;-)

    Pro GTI2 (WL): psát něco o boubelatém zadku u Megana zrovna od majitele pětkového Golfu je dost udivující, ale asi mě to už nepřekvapí :-) Ano, je trochu boubelatý, ale mě nevadí a přijde mi rozhodně zajímavější než vysoká stavba Golfu, včetně sedmičkového GTI. Ale tohle je vždy věcí osobních preferencí, nechci zase svůj názor vydávat za "obecnou pravdu", jako to velmi rád děláš ty ;-) Komentovat rozdíl mezi šedým Meganem a šedým GTI raději ani nebudu, to je zase věcí osobních preferencí, osobně rozdílů až tolik nevidím.

    Jinak máš částečně pravdu, kdybych kupoval auto dneska, stále nevím, jestli volit GT86 nebo Megana RS 265 Cup, případně třetí finalista je ta jetá předchozí Z4 kupé 3.0 si s krásným zvukem řadové šestky, která se již bohužel nedělá :'-( Jen nesmí být v černé barvě, což je většina slušných Z4 na prodej.
    Všechno má svá pro a proti, uvidíme. Budu mít v létě na celý den půjčenou GT86, tak ji otestuji znovu a pořádně, ty 2 hodiny mi úplně nestačily :-( Trochu tam ten krouťák ve středním pásmu fakt chybí, ale zase je paráda to honit do otáček, ždímat z toho výkon, držet ji pod krkem, hrát si s perfektně vyváženým podvozkem atd.
    Jinak jsem jel nedávno 2x 45min jako spolujezdec v Meganu RS 265 Cup a určitě není extrémně tvrdý, jak tady GTI2 občas dezinformuje. Je samozřejmě pevnější než GTI 6 v režimu Comfort, ale proti režimu Sport není zase tak velký rozdíl. něco jiného je Clio RS Cup (předchozí, to nové je vyměklé), to má podvozek opravdu hodně tvrdý a nekompromisní, spousta lidí si myslí že je to stejné. Není. Vyzkoušejte si ty auta, pak uvidíte. Ne vždy se dá věřit různým testům v časopisech, natož internetových magazínech, natož na ACZ >:-[] nejlepší je vždy vlastní zkušenost, to snad každý uzná a možná i remcal Ronault >:-[]

    P.S.: spotřeba na dlouhou trasu u 2,0 TSI pod 7 není sci-fi, to jsem s GTI při dálničních rychlostech zvládal. Dokonce to ukazovalo optimistických 6,0 - 6,3 ale palubák kecal a v reálu to bylo kolem sedmi. Ale musí se jet kolem 130-135 dle GPS. Na okresce to samozřejmě umí při klidné jízdě ještě méně, ale kdo by na okresce jezdil s takovým autem klidně, že??
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.07.13  14:04

    « Off topic - fotenie mobilom pod vodou

    Ak idete k moru a nemáte (drahé) povodné púzdro na foťák, môžete skúsiť túto zaujímavú a vcelku fungujúcu alternatívu: [odkaz] >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 10.07.13  13:39

    « Re: Nové téma - oficiálně

    w-a
    Souhlas...
    Prababička se dožila stovky a stihla se dokonce "prožít" přes tři století, takže zažila Rakousko-Uhersko, 1. sv. válku, 1. republiku, protektorát a 2. světovou válku, totalitní socialistický režim vedený komunisty ("znárodňování a kolektivizaci") včetně sovětské okupace od r. 1968, "sametovou" revoluci, rozdělení Česko-Slovenska i "slavnou" EU.
    Vždycky jsem od ní vyzvídal, jak to tu bylo, když jsem ještě nebyl na světě. A podle ní sice nikdy nebylo úplně blaze, ale údajně celkově nejlíp bylo za Rakouska-Uherska, což prý byla sice menší, ale skutečná forma "unie". Např. si mohla za jednu! korunu koupit jízdenku na vlak, který ji dovezl (v rámci jednoho celku - Rakousko-Uherska) až k Jadranu, konkrétně jezdila k moři do Opatije, kde měla svého času i kluka na vojně. Tož tak...
    (...ale myslím, že už jsem to kdysi psal v jiné diskusi)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 10.07.13  13:31

    « Re: Nové téma - oficiálně

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.07.13  12:24

    « Re: Nové téma - oficiálně

    woody: radi sme pomohli a dúfam, že Tvoju podobnú pomoc nikdy potrebovať nebudem (mám potok 10m za domom a už párkrát som nervózne pozoroval hladinu).
    Inak fotky pekné, dlhé ohniská svedčia každému autu. A cením, ako si si vzal k srdcu tie Sudekove slová a nalepil si na auto značku Začiatočník. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 10.07.13  12:15

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Ron: 19letá holka obdivující Passata, to je opravdu unikát. ;-) Nemusí to být hned cabrio nebo sporťák. Nedávno jsem viděl před jedním bazarem opravdu hezkou dívenku, kterak pohledem téměř "souložila" >:D s moc pěkně udržovaným Mini.

    Jinak za Genesis :yes: , sice nic pro mě ale jako tip určitě zajímavé.

    wl: Babička byla opravdu moudrá....všechna čest. :yes: Já bych možná v této souvislosti užil třeba ještě známé Sudkovo vyznání. "Když jsem byl mladej, moc jsem si myslel. Ještěže jsem to nevykřikoval nahlas, ozvěna by mě děsila dodnes." ;-)

    Ještě jsem dnes využil pěkného počasí a udělal sérii fotek se Swiftem. Odsud [odkaz] dále v galerii. Od doby co mám novej foťák se mi jako největší problém jeví nedostatečný odstup a že je všude moc lidí, kandelábrů, všemožných zábradlí a aut. >:D A v tomhle konkrétním případě i absence stativu, takže jsem foťák na dlouhém ohnisku podpíral, jak jsem jen mohl. Nakonec to dopadlo celkem dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 10.07.13  08:01

    « Re: Nové téma - oficiálně

    iudex: s tým Nohavicom máš bohužiaľ pravdu, organizátor trochu podľahol vôni peňazí. Trochu poznám miestne pomery a keď som sa dozvedel, že predali 6500 lístkov, bolo jasné, že to bude problém - toľko ľudí sa nezmestí ani na lúku kde sa to malo konať a s dopravou je problém aj pri zlomkovom počte účastníkov. Potvrdil mi to aj známy, ktorý šiel v čase skončenia koncertu na otočku do BA a chytila ho zápcha súvisiaca s práve ukončeným koncertom. Keď sa (minimálne o hodinu a pol) vracal späť, zápcha tam stále bola. Ale tak to už u nás býva, "podnikateľ" má prachy v kapse a ostatní nech škrípu zubami...

    K ostatnej diskusii: Babička má samozrejme pravdu a najdôležitejšie je vedieť, čo vlastne chcem/môžem mať. A že teda nemôžem mať všetko, teda auto s líniou kupé a priestrannosťou kombi, na okreske ostré ako Cat a v meste s plavosťou Rollsu, to všetko za 4 na 100. Aj keď Volkswagen sa tohoto ideálu nevzdáva a postupnými krokmi sa k nemu blíži. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.13  23:43

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Ron
    Ono to zřejmě ode mě s tím MRS vyznělo zbytečně jednostranně, ale nechtěl jsem tím snižovat jeho nesporné kvality (včetně časů Cupové verze na ringu), míra jeho (MRSCup) ultimativního charakteru je na kompaktní sériový hh stále prakticky nedostižná, jen to není vlastnost, která by zrovna mě osobně u (fwd) HH oslovila natolik, abych se vzdal jiných předností. Protože (na rozdíl od Thomasina) vím, co chci od hh především a hlavně vím, že je vždycky něco za něco, takže nemůžu mít vše v jednom a na 100%, a to ani kdybych o tom diskutoval se "všemi" třeba 10 let v kuse. Prostě do Thomasinova diskusního petrolheadství mi toho zřejmě stále hodně chybí... >:-[] ;-)

    Jinak ten pohled na primářovu vytuněnou koncernovou palubku, musel být asi opravdu hrozný... 8-s >:D

    P.S. S tím Genesisem máš samozřejmě pravdu, zvlášť, když Thomasino jezdí v drtivé většině případů maximálně ve dvou. Běžná verze 5dv. fwd hb opravdu není nic pro ortodoxní petrolheady... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 09.07.13  23:19

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Tak nějak povšechně to tu shrnu v jedné reakci:

    WL: Za moudrou babičku :yes: S Meganem bych to až tak černě neviděl, ale přecejen Thomasino je ten ultimativní petrolhead, který ze strach z dražšího servisu skončil v Hjoundé.

    A teď v podstatě reakce na Thomasina:

    Thomasino, píšeš tady o zadokolkách a o tom, jak a v čem by měl petrolhead jezdit, přitom jsi skončil v Hjoundé a pochvaluješ si ho. Já teď vzhledem k jiným okolnostem trochu procházel nabídku aut a hledal jsem co největší výkon za nejméně peněz do řekněme 20t km najeto a tří let stáří a ejhle, co se dá za cenu i30 koupit:
    [odkaz]
    [odkaz]

    A že jich je tam v rozmezí 340t až 400t Kč několik, výběr opravdu velký, manuály i automaty, šestiválce i oturbené dvoulitry.
    Při vší úctě k GT86, tak tady je za méně jak poloviční cenu snad jediný konkurent, který není až o tolik horší.

    V podstatě za cenu Octavie 1,2 TSI 63 kW v holobytu je tu šestiválcová zadokolka. :yes: Tady bych i já překonal svůjpřirozený odpor k Hjoundé způsobený spíše než automobilkou, tak českým zastoupením a jejím šéfem.

    Woody: No, neRONil jsem, ale trochu to zamrzelo... už jsem se s tím začínal smiřovat, že budu kočírovat 200 koní >:D Z druhé strany jsem při pohledu do interiéru a co tam vše spáchal a při představě, kdo to auto řídí, jsem si připadal strašně senilně, kdybych jezdil v Passatu >:D Moc tomu nerozumím, u mladých je to často sen a zdroj závisti... dokonce jedna žákyňka (docela kost teda) označila primářova Passata ža hrozné žihadlo... což mi k 19leté holce nesedí, že by na takové auto letěla... čekal bych kabriolet nebo sporťák.
    Ještě k tomu interiéru... víte co tam napáchal? Na tu okrasnou lištu na palubovce (bohužel dřevo či jeho imitace) nalepil takové ty doplňky, co se lepily do stodvacítek - kompas a interiérový teploměr... jako třešnikčku takové to denní počítadlo, co si musíš otočit vlastním prstem... no hrůza, dědek v autě za milion... 8-s 8-s 8-s Jsem se málem pozvracel, když jsem to uviděl... to by šlo z auta pryč.
    A ještě méně mne to mrzí, když popisoval, jak ten příbuzný, co to kupuje, si od něj vzal kšiltovku s logem VW... při té představě jsem v podstatě rád za Lagunu... 8-s To jsou asi ti eurodrzci v Apoštolovi >:D

    A ještě k té spotřebě, jel teď s tím 2,0 TSI do Rakouska a zpět a vrátil se s průměrem 6,8 l/100km, takže bych se u defenzivní jízdy těm šesti litrům v GTI nedivil, obzvlášť, když se jedna o dvě generace novější motor.

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.13  23:02

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Th
    Já svá auta za starší kousky zásadně neměním, stejně jako ženy.... >:-[]
    Ale chápu, že např. majitelé i30 to mohou (zejména s odstupem času) vidět jinak. >:D ;-)

    P.S. Já jsem (relativně) "odborník" především při diskusích s tebou, a to zejména tvou zásluhou! >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 09.07.13  22:58

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Tak to se mi asi zdálo, že posledních pár let skoro všechna nová auta (jak FWD, tak RWD) mají stále horší a horší řízení s menším citem >:-[] >:-[]
    Hele, oba tady pleteme jablka s hruškama a zvláště ty jsi odborník v argumentaci používat vždy jen to co se ti hodí ;-)
    Já tím chtěl jen naznačit, že nové auta mají stále horší a horší řízení (stejná kritika jde i na vrub jinak výborného M135i) a je to jak mezi HotHatchi, tak zadokolkami. Prostě doba je na pytel, podělané EU normy tlačí výrobce do podobných kravin a my s tím můžeme tak leda nesouhlasit a brblat, ale to je tak asi všechno :-O Ale ano, můžeme si koupit zavčas to starší auto :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.13  22:49

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Th
    To sice není (taky nic takového nepíšu) , ale pro tebe zřejmě ano, jinak by ses tomu asi nedivil zrovna v souvislosti s diskusí o HH s FWD..., chce to srovnávat srovnatelné, ale hlavně bys už konečně mohl (ve svém věku) vědět, co vlastně chceš.
    A pokud by mně měli říkat GTI2, pak by tobě museli říkat "věčné děcko", nebo-li jak říkala moje nesmírně moudrá prabička (1899-2000): "Kozí čelo, co vidělo, všechno chtělo..., co si nechat nevědělo..." :*) >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 09.07.13  22:32

    « Re: Nové téma - oficiálně

    TWL neříkají ti "GTI2" ?? >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 09.07.13  22:31

    « Re: Nové téma - oficiálně

    opravdu překvapivé... >:D >:D Ale to není jen o tom...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.13  22:29

    « Re: Potvrzení, poděkování, hluboká poklona

    w-a
    Děkuji za všechny, za tvé typicky osobité poděkování, které se čte velmi příjemně. :-)

    P.S. Pro mě je také velmi příjemným zjištěním, že i virtuální parta může mít větší sílu, než třeba parta z jednoho města/místa, chodící pravidleně reálně do "hospody", na šipky, na kuželky, na fotbal apod.
    A myslím si, že tady některé(přesto, že jen virtuálně) znám lépe, než jiné, které potkávám reálně téměř denně. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.13  22:22

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Th
    Jak se to povedlo u GT86? Ono je podstatně snadnější udělat "komunikativnější" řízení v případě, že nemusí přední náprava přenášet na vozovku i samotný výkon/krouťák motoru (přes převodovku)...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.13  22:10

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Th
    O šestkovém GTI to psali především ve srovnání s pětkovým GTI a byla to, částečně/svým způsobem, pravda.
    Ale v TG dokonce tvrdí, že byl v tomto ohledu lepší předchůdce současného G GTI, tedy G6 GTI! Což naprosto nekoresponduje s nadšením (doslova!) z G7 GTI (perform.) Steva Suttclifa z Autocaru, ale ani s dojmy Chrise Harise (oba jsou pro mě skutečné motoristické osobnosti se kterými se v drtivé většině případů shodnu). Pokud G7 GTI perform. dostane v TG hodnocení 7/10 a Leon FR s 2.0 TDI 8/10, tak něco není v pořádku...
    Steve S. už dělal i srovnávačku s podstatně výkonnějšími/v přímce rychlejšími (prémiovými) a dražšími soupeři, konkrétně A45 AMG a M135i a pro G7 GTI perform. (dsg) to srovnání nedopadlo vůbec špatně, a to i přes značný výkonový deficit . Pokud se Steve v této společnosti dvou prémiových "superHH" o G7GTI vyjadřuje: "New Golf GTI is ver very good HH, fantastic HH..." tak na tom zřejmě něco bude, jak v závěru říká, pokud by měl investovat svoje prachy, tak jako první vzpomíná G7 GTI.
    [odkaz]

    Mimochodem zrovna podle TG je aktuálně "okreskovým králem" Fiesta ST (9/10), navíc za skvělou cenu.

    Na karoserii MRS nevidím nic extra zajímavého (nemluvě o "obludném" pozadí), nepraktický je jako kupé, ale čistokrevné kupé to není, k tomu má ještě dál, než sb Scirocco. Pokud bych měl oželet nesporné výhody praktického klasického hb ve prospěch zábavy, tak půjdu logicky mnohem raději do skutečného kupé s rwd. A ve verzi Cup je to spíš relativně levná varianta k honění časů na ringu i s výrazně silnějšími/dražšími soupeři. Na nedokonalé české okresky to na běžné denní ježdění určitě optimální není a běžná verze MRS má už mnohem širší a univerzálnější a sofistikovanější konkurenci, včetně klasiky v podobě GGTI, nebo FoST.
    A zrovna v téhle šedé vypadá MRS nejhůř, doslova "šedá myš". ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.07.13  21:57

    « Potvrzení, poděkování, hluboká poklona

    Tak nejprve suchá fakta: Potvrzuji, že částka vybraná na konto "woody" dorazila na účet adresáta bez újmy a v plném rozsahu a při jejím převodu nebyl zraněn žádný z použitých "bajtů". ;-)

    Tímto chci všem, kdož se této akce účastnili, opravdu ze srdce poděkovat. Má to pro mě daleko větší význam, než se dá vyjádřit finančním oběživem. Tím spíš, že většina z Vás mě ani nikdy neviděla, a i ten pár (doslova) co ano, těžko může říct, že mě zná.

    Možná, že se mi někdy naskytne příležitost, podobným způsobem Vám vaši podporu vrátit. V tom případě se mnou můžete počítat. Tedy ještě jednou - díky moc. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 09.07.13  21:56

    « Re: Nové téma - oficiálně

    woody - viz. RB8: barva celkem ujde, stříbrná lišta ala F1 taky jde, ale to stříbrné zadní křídlo mi přijde mimo :-( Jinak už jsem se ptal, u nás objednat nejde. Ale stejně bych na něj nechtěl 19" kola. To je už moc, na to české okresky nejsou. Stačí ty 18" 235/40 ;-)
    No třeba se dočkáme nástupce R26.R, ale zatím to moc nevypadá, ale kdo ví...
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 09.07.13  21:50

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Rozhodně je bezva, že mají nyní verzi Performance se samosvorem a lepší brzdy. Jen by to chtělo také jiné (tvrdší) naladění podvozku. Bohužel v dnešní nové době je cit v řízení u 90% aut v prde.., tady to taky není nic moc. V tomto pohledu nechápu, jak se to GT86 povedlo, ale řízení je jako u starých aut, prostě z jiné galaxie (skoro ;-) )

    Takže recept pro opravdové petrolheady, rychle si kupte jako víkendovku nějaké pár let staré auto, nejlépe zadokolku se šestiválem ;-)
    No jo, ale kde na to kuwa brát a nekrást !! Že by do politiky?? >:-[] No ani tam už to není co bejvalo, krade se až moc a některým se to už nelíbí ;-) >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…