Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 13.07.13  20:03

    « Re: GTI vs.MRS

    Správně !! Řešit u HotHatche hlavně komfort a případně barvu mi také přijde trochu dětinské ;-) :-)
    Navíc tady Legacy má z mého pohledu jeden z NEJ HH, protože jestli si pamatuji dobře, tak má 130i s tím nádherným řadovým šestiválcem :yes:
    Je to přesně o tom, že každý na to má jiný pohled a názor, pro někoho je "měkčí" HotHatch" jako GTI přehnaně tvrdý, pro někoho zase měkký. Ale nesouhlasím s tím, že by Me RS Cup byl už za hranicí a nedal se používat na dennodenní ježdění, jak tady někteří šířili >:-[] O něco tvrdší je to v Clio RS Cup, podle mého je znatelně tvrdší než Megáne RS Cup, ale je to dáno částečně i kratším rozvorem.
    Jinak samozřejmě že je to o tom, že čím ostřeji s takovým tvrdě naladěným autem jedete, tím funguje lépe. Na okreskách (i těch českých rozbitějších) funguje Megáne RS Cup výborně. Podobně výborně tam fungovalo šestkové GTI, ale fungovalo o trochu jinak, tak nějak plavněji, ale zase nebylo tak pevné. Pro někoho je lepší to, pro druhého ono. A wo tom to přece je. Každému vyhovuje něco jiného ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 13.07.13  18:35

    « Re: GTI vs.MRS

    wl - mám na mysli samozrejme subkategóriu hothatch. Megane RS, cupový či necupový som okúsiť bohužiaľ nemal možnosť, ale aby som to zobecnil, najtvrdší hothatch, s ktorým som sa zviezol (resp. v tomto prípade som bol zvezený) je Type R 8G a ani v tom som nemal pocit, že by som s ním nemohol žiť každý deň. Samozrejme, tá tvrdosť musí byť vykompenzovaná určitými výkonmi aj na nekvalitných cestách, inak je to samozrejme nezmysel. Ak by som ale z nejakého dôvodu preferoval CTR, tak by mi asi jeho tvrdosť nezabránila kúpiť si ho (aj keď by ma možno po čase donútila predať ho :-) ).

    S tou 130 a tvrdosťou porovnateľnou s GTIV by som to tak ružovo nevidel, aj keď som nemal možnosť porovnať priamo, tak s odstupom času sa mi nezdá 130 o moc mäkšia ako CTR, ktorá rozhodne nepláva vzduchom, aj keď ako ufo vyzerá. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 13.07.13  15:50

    « Re: GTI vs.MRS

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 13.07.13  15:47

    « Re: GTI vs.MRS

    Legacy
    Myslím, že si trochu nerozumíme v tom, že se bavím o relativním "komfortu" v rámci hh, nikoli o komfortu na úrovní běžných verzí. A tvůj hh nebude tak tvrdý, jako např. Cupové verze Renaultu, tím spíš, že nejezdíš na RFT.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 13.07.13  12:54

    « Re: GTI vs.MRS

    Budem musieť nejako očíhať predvádzačku GTI a konečne sa zviesť, nech viem čo a jak. :-)

    Inak trochu na inú tému - včera som obdivoval jednu vystavenú striebornú Octaviu "v plnej poľnej". Mala osemnástky a vizuálny dojem bol, že až 18" odstraňujú pre mňa jej jedinú (ale dosť zásadnú) vizuálnu vadu - na menších a "zapustených" kolesách vyzerá ako električka. Inými slovami som zvedavý, ako bude pôsobiť "ereska" naživo na jednotlivých diskoch - sedemnástky budú asi pre pragmatikov, čo ocenia väčší komfort a ušetrené prašule (prípadne sa použijú na zimu), 18" bude zlatý stred, tak akurát ale žiadna paráda a tí, čo túžia vyniknúť asi budú musieť ísť do devätnástok, ktoré sú navyše v súlade so súčasnými trendmi veľmi atraktívne, aj keď na mňa už farebne príliš komplikované. A takisto sa vynára ďalšia otázka, ako bude podvozok na tak veľkých kolesách na našich cestách fungovať.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 13.07.13  12:28

    « Re: GTI vs.MRS

    iudex
    S tou individuální hranicí "snesitelnosti" samozřejmě souhlas.
    Taky si nemyslím, že bude nějaký zásadní rozdíl mezi tvrdostí G5GTI/18" a Legacyho kočárem na nonRFT/18".
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 13.07.13  10:52

    « Re: GTI vs.MRS

    Ťažko povedať, moc možností zviesť sa v nejakom hothatchi som nemal a ak hej tak pár km, GTI som nikdy nejazdil, tak neviem. Každopádne pre mňa je kopírovanie jám na ceste v podstate súčasťou charakteru hothatchu rovnako ako silný motor, istý podvozok či citlivé riadenie, bez toho by to proste nebolo ono a navyše je to vlastnosť ktorú človek kupujúci športové auto akceptuje. Jasne, ak mám bolesti chrbta či plánujem v tomto aute stráviť denne viac hodín, tak je to iné. Pre mňa ale nie je jazdný komfort vlastnosť, ktorú by som u HH riešil primárne, to je všetko.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 13.07.13  10:01

    « Re: GTI vs.MRS

    Plne sa stotožňujem s názorom woodyho a labela, hotheč je od toho hotheč, aby poskytol optimálny kompromis medzi dennodennou použiteľnosťou a (primeraným) komfortom bežného hatchu a športovosťou a dynamikou výkonného auta. Tá hranica, kde sa to optimum nachádza, je samozrejme individuálna, je to možno ovplyvnené i vekom či zdravotným stavom; pre mladého zdravého chalana (legacy?) je určite vyššia miera akceptácie tuhého podvozka. Ja so svojou štrajkujúcou chrbticou ocením trošku posun k tomu komfortu; už len preto ma to tiahne viac k univerzálnejšiemu ST a GTI, ako k okruhovo ladenému M RS či OPC s jeho sériovými 19kami.
    A tiež je otázne, nakoľko tvrdý je legacyho bavorák; možno je to i na 18kach (a podľa fotiek non-RFT) porovnateľne komfortné, ako labelove GTI (tiež 18ky), ktovie.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 13.07.13  07:55

    « Re: GTI vs.MRS

    wl, woody: so (skoro) všetkým čo tu píšete viac-menej súhlasím. Ide mi hlavne o to, že ja osobne nemám absolútne problém so zvýšenou tvrdosťou svojho auta - je to proste jeho charakteristická vlastnosť. Auto som kupoval s tým, že podvozok je tvrdý (vo veľmi malých rýchlostiach na veľmi veľkých nerovnostiach až uskákaný), spojka ide ztuha, volant ide ztuha... je to proste súbor vlastností, ktoré môžu byť v bežnom jazdení otravné, ale ak človek trochu vymetie sadze, auto ako celok začne práve vďaka tomuto patrične fungovať. Takže takéto to auto je, také som ho kúpil a tak ho mám rád, nehľadiac na to, či sa zrovna šplhám na Stelvio alebo sa motám dakde v meste. Proste pre mňa je jazdenie na mojom aute malým zážitkom zakaždým, nehľadiac na to kam idem a tento zážitok by som nerád tlmil v záujme komfortu nejakým tlačidlom.

    Ja to proste vidím tak, že ak človek najazdí rozumnú prociu kilometrov (dajme tomu 20000/rok) na akomkoľvek povrchu, tak proste (dis)komfort nemá zmysel riešiť.

    A nie, nežijem v nejakom paralelnom vesmíre, kde sú cesty ako sklo a takisto jazdím spravidla tam, kam sa aktuálne potrebujem dostať a nie tam kde sú pekné cesty
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 13.07.13  00:30

    « Re: GTI vs.MRS

    w-a
    Dá se říct, že to co popisuješ platí (zjednodušeně) o tvrdším naladění podvozku obecně, tedy, že se při větších rychlostech a ostřejší jízdě začínají mnohem více uplatňovat klady tvrdšího naladění podvozku a ta tvrdost najednou méně tzv. obtěžuje, navíc je (při rychlé jízdě) člověk podstatně víc vtažen do děje a vnímá tak více jiné, v tu chvíli zajímavější, věci. Auto se tolik nehoupe/nenaklání a minimálně pocitově tolik "neplave", samozřejmě i přesto ideálně na slušnějším povrchu, kde kola nemají problém s výraznějším odskakováním od vozovky, i když je taky pravda, že určité díry auto, od určité rychlosti nahoru, prostě "přeletí", ale "nevymete", jako při rychlosti menší. Ale na tu rychlou jízdu s opravdu tvrdým podvozkem taky člověk potřebuje cestu (aspoň relativně) prázdnou, aby tou větší rychlostí mohl jet i bez většího ohrožování bezpečnosti silničního provozu. Taková místa se naštěstí stále dají najít, ale spíš jich ubývá, než naopak. Teď je otázka jestli bud hh převážně provozovat, tak, že budu taková místa cíleně vyhledávat a opačným se budu naopak cíleně vyhýbat, nebo budu naopak převážně jezdit tam a tak, jak budu aktuálně potřebovat, a u toho se případně "svezu", tedy pokud to aktuální podmínky dovolí. Podle mě byl právě hh "stvořen", spíš pro ten druhý "model" jeho využití a proto považuji případnou rezignace na jeho (i když pouze relativní) komfort, rezignací na velkou a podstatnou část jeho principu/charakteru. HH by měl umět slušně zvládnou jak "víkendovou zábavu", tak i určitou všednost běžných dní, aniž by to řidiče (případně posádku) zbytečně obtěžovalo, na čemž se asi zrovna my dva (a věřím, že nejen my dva) docela shodneme.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 12.07.13  23:30

    « Re: GTI vs.MRS

    Leg
    "...asi nikdy"??? Tak to si piš, že mnohem spíš ASI, než NIKDY! >:D ;-)
    Jako bych slyšel prababičku:
    "Zaříkaného chleba, největší krajíc...".

    P.S. Kde teda jezdíš ty, že toho naopak moc po "rozbitých" cestách nenajezdíš, myslel jsem si, že bydlíš/žiješ na Slovensku... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 12.07.13  23:27

    « Re: GTI vs.MRS

    w-a
    :yes: :yes:

    "Dokonalý" hh je už z podstaty hodně o "dokonalém" kompromisu, a to se týká stejně tak míry relativní "zábavy", jako přijatelném míry (ne)komfortu.
    HH tedy nemá ani suplovat komfortní kočár za cenu nulové zábavy, stejně jako nemá nahradit motokáru na úkor použitelné/přijatelné míry komfortu.
  • « 30 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.07.13  22:42

    « Re: GTI vs.MRS

    Leg: Tak já už to tady kdysi přece psal, že:

    "Já jsem ostuda petrolheadů
    drift z fleku nesvedu
    nejezdím třista.

    Když jsou v Sosnové závody
    tak ležím u vody
    čtu Monte Christa." ;-) >:D

    To ty mi spíš řekni, kde myslíš, že bych chtěl s takovým HH jezdit ? Na okruhu ? Ne. Na nějaké lepší dálnici ? (D8 je třeba celkem dobrá) Ne. Na okreskách ? Ano. A kolik z nich je v pěkném stavu ? No to se najezdíš. A než k té pěkné dojedeš, dáš si hezky do těla kodrcáním po záplatách a výtlucích. A kde ještě budeš jezdit ? Vezmeš si do města spíš menší HH nebo přerostlé naftové Mondeo ? Tak asi spíš ten HH, že jo. A jaké jsou silnice v blízkých městech ? Strašné nebo ještě strašnější ? Spíš děsivé. A frézujou tam často ? No jéje.

    Myslím, že otázka komfortnosti podvozku není ani u HH zcela od věci. ;-) Samozřejmě ale záleží na povaze majitele a na užívání auta (pouze ty sám, občas taky někdo z rodiny nebo dokonce 50:50 atd.).Navíc tady se snad nebavíme o Scéniku I, ale o komfortu relativním, v rámci možností.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 12.07.13  22:04

    « Re: GTI vs.MRS

    No vy ste mi teda petrolheadi, najprv tu 100 príspevkov riešite farbu na hothatch a keď si každý nájde tú svoju, tak sa začnú riešiť skutočne podstatné veci ako ... komfort. Hoši, sakra! >:-[] >:D

    Inak woody máš pravdu s tým Meganom, aj podvozok na mojom aute trpí podobným syndrómom - pri pomalej jazde po rozbitej ceste v meste auto nadskakuje jak splašená koza, ale akonáhle človek trochu zatlačí na pílu, všetko začne fungovať tak ako má.

    Inak by ma zaujímalo, koľko toho najazdíte po rozbitých cestách, či už v meste alebo niekde čo ja viem medzi Brnom a Prahou, keď tak strašne riešite komfort. Hlavne, keď každý z vás už má v garáži nejakú tú prerastenú obludku alias krížnik na dlhé cesty. ;-) Ja musím za seba povedať, že svoju ročnú dávku 15000 si rád odkrútim na svojom pomerne tvrdom hatchbacku, z toho cca polovica je na 18 a polovica na 17 palcoch. Že by som nejako trpel nemôžem povedať a ak by som mal mať v interiéri nejaké kúzelné tlačítko, ktoré moje auto akože premení na kultivovanú limuzínu (u VW mu hovoria DCC), tak ho nepoužijem asi nikdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.07.13  21:18

    « GTI vs.MRS

    "Když jsem nedávno vezl woodyho v pětkovém GTI (samozřejmě bez DCC), tak první co ho zaujalo byl poměrně velmi přijatelný komfort (i na 18" kolech), který se podle něj nedá příliš srovnávat s MRS ve kterém jel před tím/dříve také jako spolujezdec."

    Přesně tak. Míra komfortu podvozku GTI5 na 18" !!! kolech mě opravdu překvapila. I na základě pouhé jedné jízdy s oběma auty si dovolím tvrdit, že rozdíl mezi komfortností podvozku u GTI a MRS je tak znatelnej, že už to ani víc nejde. MRS bych neváhal označit za prkenný.Měl bych k tomu ale jednu poznámku, oboje porovnávám z pozice spolujezdce. Jistě víte, že někdy coby řidič vtažený do děje řízením, řazením atd. vnímáte auto trochu jinak než jako pouhý divák. Řekl bych, že spolujezdec je na nekomfortnost jízdy více háklivý. A druhá věc, jízda s MRS byla vysloveně přepravní z bodu A do bodu B. Lidé znalí věci (mezi něž se neřadím) tvrdí, že u těhle CUPových podvozků (ať už MRS nebo Clio) je třeba auto pořádně rozhýbat, aby tlumiče a pružiny dělaly to co mají. Pak že prý letíte i po rozbité okresce docela pohodlně. No nevím, každopádně GTI je v rámci svého určení/svých konkurentů opravdu velmi přijatelně pohodlné. A to se mi líbí. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 12.07.13  19:42

    « Re: Nové téma - oficiálně

    wl: Jojo, ten lak to hezky uklidňuje. A je třeba podotknout, že krásně ladí k těm kolům. Mám rád černě lakovaná. Ale tady bych dal přednost leštěnkám. K té šedé... mmm.

    Jinak k tomu přihlášení - jsem docela rozhozený. Jak už jsem říkal, blog funguje všude. Ale docela mě překvapuje, že dnes naskočil můj starý comp na první pokus, zatímco obvykle bezchybné jablečné zařízení úplně stávkovalo pořád s tím „Přihlášení NEPROBĚHLO, zvolená kombinace jména a hesla není v systému registrována!!!!!!!!!“ Tak nevím, 8-s asi se za chvíli rozhoupu a napíšu do redakce...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 12.07.13  14:41

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Navíc ta barva laku na odkazu tu designovou divočinu (pro Hyundai typickou) docela příjemně tlumí. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.07.13  13:37

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Dizajn Genesisu je síce polarizujúci, ale ja s ním problém nemám, na kupé sa tá divočina hodí oveľa viac, ako na rodinné kompakty; a hlavne s Genesisom si môže človek dovoliť toto: [odkaz] čo žiadny predohrab nedokáže. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.07.13  18:07

    « Re: Nové téma - oficiálně

    Ještě k tomu designu Genesisu, mně určitě nepřijde nějak vyloženěně "škaredý", designově navazuje na H. coupé a nebýt těch přerostlých světel (hlavně vzadu), tak to není až tak špatné, ale i s nimi je jeho vnější design celkově povedenější, než třeba u i30, a to i s ohledem na jejich rozdílné kategorie.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.07.13  18:05

    « Re: Nové téma - oficiálně

    iudex
    Díky za odkaz.
    Je to fakt velká chvála na G7 GTI. Píšou, že loni vyhrálo STéčko (ještě s G6GTI) o jediný bod díky nějakým nevhodným (celoročním?) pneu či co. Ale nové GTI už má prý chodit výhradně na povedených BP S001.
    Zajímalo by mě, jestli má to progresivní řízení s proměnlivým převodem i STéčko, nebo to řeší nějak jinak, protože podle technické specifikace v AutoZeitungu, to má ze všech čtyř testovaných hh pouze GTI.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…