Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bud 15.08.13 21:37
« Re: Začíná přihlašování fotek
Legacy: Dík za zhodnocení, to s tím rozdělením fotografie, na to jsem jaksi při vybírání kterou nakonec vyberu zapomněl. :*) To je pravda. A to, že tam je málo zelené, mně napadlo, když jsem to uložil, spíš je tam modrá >:D , Ten přepal na světle jsem viděl, ale nevím, jak se tomu vyhnout při focení a taky nevím, jak to pak nějak zrušit úpravou. ;-) Co se týká úprav, tak jsem v Zoneru trochu rozmazal SPZ, zmáčkl na v editoru na Quick Fix a myslím, že na Levels. To mi automaticky jaksi zaostřilo, nebo co. ;-) -
woody-alien 15.08.13 21:29
« Re: ST vs. GTI
Ještě bych v rámci tlachání o HH rád dovysvětlil svůj zájem o FieSTu. Momentálně to vidím tak, že bych rád vybral mezi HH nižší střední a tady se jasně nabízí souboj GTI vs. ST. Ani s jedním jsem zatím nejel, nebudu to tedy moc rozvíjet, snad jen, že více jsem nakloněn GTIčku. Ovšem až na základě osobní zkušenosti budu moct říct, jestli mě nakonec spíš "nedostane" i přes veškeré zápory ta větší neotesanost a živelnost Focusu. Protože wl tady už vysvětloval, že to co je ve své podstatě zápor (např. tahání za volant, horší odhlučnění/utlumení) může na zájemce nakonec působit pozitivně.
Oba kandidáti se nabízejí s 5 dveřmi, což v mé situaci může být velká výhoda. Nicméně musím počítat i s úspornější variantou (a rozdíl cca 250.000 už určitě argument je) a v tom případě by se rozhořel tuhý boj mezi FieSTou a "obyčejnou" srdcovkou SSS. Jiné kandidáty tam nevidím - jsem přesvědčen, že např.208 GTi by svůj cenový odskok od FieSTy jízdou neobhájila. Výhodou SSS může být opět možnost 5 dveří a osobně vyzkoušená použitelnost pro běžný provoz, spolehlivost a nízké náklady na údržbu, výkonový náskok FieSTy je ovšem drtivý a jde o to, jak ho "přetaví" v zážitky na silnici. Na druhou stranu 3-dvířka jsou u nás v nemilosti.
Každopádně, bude to nejspíš můj nejzajímavější výběr auta za celý můj život. ;-) -
Leg 15.08.13 21:25
« Re: ST vs. GTI
wl: zrovna driftovanie som nemal na mysli, ale práve tú efektivitu usporiadania v zmysle rozdelenia práce medzi predné a zadné kolesá - predné zatáčajú zadné poháňajú (s tým tak nejak súvisí aj miera trakcie). Či sa tomuto ideálu v zmysle šoférskych zážitkov (aj v čistej stope) dokázalo GTI s aktívnym diferenciálom priblížiť. -
white label 15.08.13 21:19
« Re: ST vs. GTI
w-a
Jistě.., ale není to něco co hned každého "okouzlí/pobaví", zvlášť při "první" jízdě, kdy se obvykle reálně ani nepřiblíží limitu GTI bez performance paketu (na diskusích to jde snáz). Navíc to usnadňuje jezdit "čistě" a rychle i méně zkušeným/schopným řidičům, nad čímž zase můžou jistí petrolheadi (zejména ti "diskusní") ohrnovat nos...
;-)
Kdo má potřebu prát se s volantem a nedotáčivostí (blízko limitu), nebo cítit pod prd.elí skoro "každý" hrbolek může jít pochopitelně jinam. :-)
P.S. Na GTI (obecně) se mi právě líbí, že umí jezdit hodně dobře pomalu i rychle. A když ho chytneš opravdu dobře pod krkem překvapí tě svými schopnostmi (nikoli záludnostmi, což může vzpomínaným ošlehaným petrolheadům chybět), které by člověk (vzhledem k tomu jak dobře jezdí pomalu) nečekal. -
Bud 15.08.13 21:18
« Re: Začíná přihlašování fotek
wl: Já mám pouze jednu recenzi. Když skončí soutěž, (nevím, jestli to ještě platí), musím vítěznou fotografii vystavit u své recenze. Tak to je každý měsíc a budu mít nepřetržitě u recenze na Focuse fotografii jiného auta. :-) A svou recenzi jsem spíše stvořil, pro případné zájemce staršího auta, kteří před koupí hledají. Když něco hledám já a obrázek nekoresponduje s tím co hledám, je mi to divné a přehlížím to. To je hlavní důvod, proč se nezůčastuji. >:D To, že ještě fotit neumím, to vím. S tím jsem smířen ;-) -
Leg 15.08.13 21:14
« Re: Začíná přihlašování fotek
Bud: ak ti mám teda niečo vytknúť, tak je tam málo zelenej. :-! >:-[]
Ale vážne, veľmi podarená fotka, kľudne sa do súťaže prihlás a myslím, že bez bodu neodídeš. Páči sa mi, aký "vintageový" nádych má, niečo, na čo sa v dnešnej dobe používajú rôzne silné úpravy, pretože je to zrovna "in" sa tebe podarilo dosiahnuť bez úprav (predpokladám) a pôsobí to krásne prirodzene, super nálada. :yes: Puntičkári by ti možno vytkli prepal na prednom svetle, rastliny zacláňajúce autu či neprirodzene natočené kolesá, ja by som toto vôbec nekritizoval. Čo by som možno vytkol je horizont prechádzajúci stredom fotografie. Rozdeluje tak fotku na dve rovnocenné časti ("nebo" a "zem") pričom žiadna z nich nemá plošnú prevahu a teda nie je dominantná - oči potom behajú z jednej polky na druhú a nemajú sa o čo oprieť. Väčšinou je výhodné horizontom rozdeliť fotku na dve časti tak, aby jedna zaberala cca tretinu a druhá dve tretiny plochy - tá by sa stala dominantnou. V tomto prípade by vzhľadom na umiestnenie auta bolo asi výhodnejšie zdôrazniť pole. Na druhej strane ak by si zvolil ako dominantnú oblohu, mohli by fotku tie parádne oblaky celkom pekne zdramatizovať. Samozrejme, toto pravidlo nie je žiadna dogma, často fotky fungujú práve s horizontom uprostred. A to je čaro fotografie - treba skúšať a postupne zistíš, čo kedy funguje. -
white label 15.08.13 21:02
« Re: ST vs. GTI
Legacy
Požitek z jízdy s dobře postavenou RWD (ve smyslu možného driftu apod.) nemůže FWD nikdy úplně nahradit. Aktivní diff u GTI performance je primárně o efektivitě (nikoli "efektu" ve smyslu zábavy při ježdění bokem apod.), konkrétně o mimořádné trakci, samozřejmě "pouze" na poměry FWD. -
Leg 15.08.13 20:48
« Re: ST vs. GTI
wl, dík za vyčerpávajúci opis. Ten prepĺňaný benzínový bavorácky dvojliter bol vo výkonnejších verziách (25i, 28i) myslím hodnotený trochu rozpačito. Hlavne teda na pomery BMW, kde sú jednak očakávania tradične vysoké a druhak má tento motor neľahkú úlohu nahradiť atmosférickú R6. Škoda, že nerobia verziu 120i s dvojlitrom (135 kW), tá je svojim prejavom údajne o kus lepšia.
Inak, papierové výhody i nevýhody zadokolky v kompakte sú asi jasné, ide mi hlavne o to, do akej miery dokáže ten nový diferák v GTIčku vymazať výhody zadokolky v zmysle akéhosi pôžitku z jazdy. No a to sa dá asi len vyskúšaním na vlastnej koži. Budem asi musieť navštíviť dealera VW. :-) -
Bud 15.08.13 20:48
« Re: Začíná přihlašování fotek
Fotografové, víte že fotky do soutěže nehlásím, ale dost často se účastním hlasování. Akorát, teď posledně jsem nemohl. Rád se na vaše fotografie dívám a taky ohodnotím, ale byl bych rád, kdybyste mi taky alespoň někdy ohodnotili foto a napsali, co je na tom dobré, co špatné a zbytečné. Tak bych snad něco z fotografování pochytil a možná že nepochytím ani tak... :-) Takže bych tu jednu nesoutěžní fotografii dal s pokusem splnění tématu a pokud byste mi mohli po lopatě napsat, co u takové fotografie příšě nedělat, dopředu děkuji.
[odkaz]
-
white label 15.08.13 17:45
« Re: ST vs. GTI
Legacy
FWD u 125i v testu pochopitelně chválí, bohužel je to jedna z mála věcí, které se jim na 125i líbí, nejvíc jim vadí (i s FWD logicky související) špatná prostornost (i když tu kritizují i u Ačka) a hlavně charakter přeplňovaného R4, který není nic moc ani na poměry přeplňovaných R4, o případném srovnání s někdejší R6 raději nemluvě.
Co se týče měřených parametrů souvisejících s trakcí, tak tady má 125i navrch pouze ve zrychlení 0-40, kde nadělil soupeřům 3 desetiny sekundy, ale už u 0-80 se mu právě GTI úplně vyrovná a od 0-100 (rozdíl 0,5 sekundy) až po 0-200 (rozdíl 4,5 s) má GTI naopak jasně navrch.
Závěr testu ke 125i (celkově třetí ze čtyř):
"125i spojuje hbitost a jízdní dynamiku zadokolky s pohodlným podvozkem. Fanoušci přežijí vyšší cenu (chudou výbavu a drahé příplatky) a stísněný interiér, horší bude motor bez charismatu."
Jinak v té aktuální české verzi AMuSu je i dvojstrana věnováná výhradně technice aktivního difu pro GTI Perf. Testovali ho na dráze kde se běžně testuje trakce čtyřkolek a v 15% stoupání na povrchu podélně rozděleném na čistý led a suchý asfalt se GTI Perf. rozjel bez prokluzu!
Zatímco běžný mechanický samosvor umí přenést na kolo s horší trakcí cca 25% síly, tento aktivní umí přerozdělit až 100%.
O řízení ve spojení s aktivním difem:
"GTI má i s samosvorným dif. velmi přímé lehké řízení, ani v náznaku nepůsobí gumově či uměle. S aktivním dif. je přímější, než když jej vypneme a ochotně plní přání řidiče."
Podstatně snazší je samozřejmě i vyhýbací manévr, systém funguje i při zpomalování.
-
white label 15.08.13 17:20
« Re: ST vs. GTI
iudex
Dyť píšu, že je to relativní. Když Focus III ST vyhrál srovnávačku v EVO (tehdy ještě bez GTI) tak byl v rámci skupiny (MRS a spol.) hodnocen naopak relativně komfortně.
Je to reálná spotřeba konkrétního kusu v konkrétním testu, minimální hodnota byla ještě celkem v "normě", maximální naopak ne:
FoST: 10,7 (6,4 - 14,3)
125 i : 9,4 (6,2 - 12,2)
A250: 9,2 (6,2 - 11,9)
GGTI: 9,0 (6,1 - 11,8)
V AutoZeitungu naměřili STéčku průměr podstatně menší, ale opět ve prospěch GTI a u GTI je "testverbrauch" úplně stejná jako v AMuS, tedy přesně 9 litrů, což odpovídá zhruba průměrné (dlouhodobější) spotřebě našeho G6GTI, u G5GTI mám tak o litr větší.
AZ testverbrauch:
ARG QV: 10,0
FocuST: 9,3
MRS: 9,0
GGTI: 9,0
Určitě nebude mít současné STéčko takové problém se spotřebou, jako tomu bylo u předchozí generace s větším oldschool turbem od Volva. -
Leg 15.08.13 13:57
« Re: ST vs. GTI
iudex, wl:
Toto opäť potvrdzuje woodyho známe "čo si sám nevyskúšaš...". Celkom by ma zaujímalo aj porovnanie 125i verzus GTI preformance, hlavne do akej miery dokáže ešte ťažiť BMW z výhody zadného pohonu oproti tak chválenému systému trakcie GTI.
Na tom trueMPG je zaujímavé nielen to, že zo spomínanej štvorice M135i, A250, ST a GTI im GTI vyšlo nielen ako najmenej úsporné, ale hlavne že M135i je paradoxne najúspornejšie. Samozrejme, ak sa testuje v reálnom svete, tak nemôžu vzniknúť na 100 percent porovnateľné výsledky a ani tie rozdiely nie sú veľké, ale aj tak je to zaujímavé. A tá ich metóda pôsobí celkom solídne. -
iudex 15.08.13 12:45
« ST vs. GTI
Ja to osobne nevidím tak, ako v AMS: Focus nie je nijak prehnane hlučný, pokiaľ ide o motor, hlučný je len pod plynom, resp. vo vyšších otáčkach, a to cielene vďaka sound sympozéru. V nízkych otáčkach je naopak tichší ako prekvapivo hrubo znejúci TSI v GTI.
A taktiež nesúhlasím s hodnotením podvozku ST ako tvrdého, mne sa zdal akceptovateľný s ohľadom na kategóriu HH a pneu 235 R18; je ale pravda, že GTI je ešte citeľne komfortnejší. Byť v tom teste Megane RS, asi by ten Focus vnímali trošku inak. ;-)
P.S. Slovenská predvádzačka GTI už chodí po moto redakciách, vrátane Slovakiaringu: [odkaz] , tak onedlho začnú pribúdať slovenské testy.
EDIT: podľa databázy TrueMPG na britskom WhatCar? má ST skutočnú spotrebu 32,6 mpg, zatiaľ čo GTI má len 31,5 mpg, teda ST je podľa nich reálne úspornejšie, ako GTI: [odkaz] -
white label 15.08.13 12:08
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Ono je to všechno relativní, v české mutaci AMuSu vyšel povedený překlad už známé srovnávačky (včetně okruhu): G7 GTI Perf., Fo3 ST, 125i, A 250 Sport.
Píšou, že STéčko je (relativně) tvrdé, hlučné a žíznivé (výrazně převyšuje spotřebou všechny tři soupeřů). Proti FieSTě (nebo MRS/C) bude FocuST ještě relativně komfortní, ale proti GGTI to bude přesně naopak.
Píší tam, že Focus je sice poslední na body, ale test neprohrál:
"Ani ostatní (125i/A250S) totiž nemají šanci porazit špičkový Golf GTI, jenž za nejnižší cenu nabídne nejlepší každodenní použitelnost, hravý podvozek a nejlepší jízdní komfort."
Navíc je GTI celkově nejrychlejší i nejúspornější z této čtveřice.
Závěr k FocuSTu:
"Na limitu není tak lehce zvládnutelný, navíc je poměrně tvrdý a hlučný. Pokud se rozhodnete pro Focus ST, získáte neotesané, ale papírově nejsilnější a dobře vybavené auto za skvělé peníze."
Trefný bonmot z testu:
"ST: VÍC BOOST NEŽ ECO"