Diskuse

Subaru Impreza (2001)

4.8.2012

K tomuhle autu jsem se dostal tak trochu náhodou. Musím se přiznat,že je to můj první vůz,tedy né že bych 14 let co mám řidičák nedržel volant v…

 

Subaru Impreza (SubaruWRX)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 10 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 20.12.12  04:59

    « 4x4 a snih

    Je to pravda odvěká,pohon dělá auto.
    První jízda na zasněžené vozovce z imprezou je zážitek,jako první milování.Nejprve má člověk obavy,co to udělá,pak pomalu ale jistě začne strach ustupovat,jedete rychleji a rychleji,až nakonec člověk propadá euforii,nadšení až téměř vyvrcholení.
    Ndávno byla někde anketa,které auto je nejlepší na sněhu,typnete si kdo vyjrál?No jistě,Subaru ve všech jeho formách a já už vím proč.Se stálým pohonem čtyř kol jede stále jak po kolejích a i když se pod plynem malým korekcím neubráníte (i tak jsou daleko menší než u aut s pohonem na jednu nápravu),najednou vám příjde,že všichni kolem vás mají nějakou závadu,že prostě jedou až příliš pomalu.Je to samozřejmě poměrně matoucí záležitost,jistota vedení stopy a lepší trakce neznamená,že auto taky lépe zastaví,na to velký POZOR !!!V brzdách rozdíl není a to člověk musí mít stále na paměti a musí tomu uspůsobit styl.
    Dostanete se totiž do stavu,kdy si myslíte,že by jste mohli jet ještě daleko rychleji,ale tenhle faktor brždění z oněch rychlostí,vás jakoby omezuje a myšlenkově omezovat i musí.A vlastně to tak je správně,protože pak už by jste začali být nebezpeční nejenom sobě,ale i svému okolí.
    Každopádně slyšte mé doporučení.Jestli vlastníte Subaru,nebo máte známého,poproste ho,ať vám ho půjčí zařídit na sněhu a po pár metrech budete nadšeni,jak je to snadné a že i tohle nevlídné zimní počasí,může řidiči přivodit úsměv na tváři (jal říká můj kamarád,tzv.Subaru úsměv).Nebudete si pak už myslet,že když vás na sněhu předjede modré auto se zlatými koly,že to je "jen" ukázka frajeřiny,ale prostě holý fakt. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 10.01.13  20:43

    « Zloději a feťáci.

    Tak po dlouhé době něco ve zktatce.
    V listopadu byla pokořena hranice 120 tis.km a tak proběhl pravidelný servis u autorizovaného prodejce v Plzni.Po-té najeto pár poklidných kilometrů do práce a před Vánoci objevena již dlouhotrvající závada na palivovém vedení (prolínání benzínu).Subaru předáno opět servisu do Plzně,kde dlouhé dva týdny (bylo to ale přes svátky) trvala oprava tří hadiček na velmi nepřístupném místě.Když už bylo hotovo a auto bylo zaparkováno před servisem,nějaký dobrota si chtěl nadělit Ježíška s cizího a vůbec mu nevadilo,že mu v tom brání boční okénko,zrcátko,dveře atd.V autě nikdy nic nenechávám a asi na důkaz budu tento fakt veřejně prokazovat otevřením kaslíku a jiných úložných míst,třeba to pak podobné sociály trkne.Bohužel tento trik nenapadl servismana (což mu nevyčítám) a onen chmaták tak přidělal vrásky nejen mě,ale hlavně vedoucímu onoho servisu.Snad ho potěšila ukradená baterka za 150,-kč a doufám,že mu bude ještě dlouho sloužit,byla totiž nová (tedy jestli ji za dvacku už někde nestřelil).Škodu na voze odhadnutou na 40 tis.kč,jakož i "psychyckou" újmu majitele a ztrátu hodnoty vozu očividně v potaz moc nebral a nebo tuto zkutečnost v onom stavu prostě přehlédl.A vždyť on za to vlastně ani možná nemůže,je zřejmě nějakým způsobem nemocný,nebo třeba na určitou látku natolik navyklí,že mu některé,pro většinu lidí běžné věci,unikají či možná unikat chtějí,navíc je to poměrně drahý koníček.V životě možná meměl žádnou oblíbenou věc,nic co by ho hřálo na srdci,nic čeho by si váži,co by miloval a už vůbec ho mezajímaly auta.
    Já jen doufám,že až ho poosmé,nebo podvacáté za podobný přečin zavřou ,když ho neosvobodí zas nějaká amnestie, a bude mu alespoň 55 let,že si možná uvědomí,že ten život mohl ztrávit jinak,vydělávat si normální prací,mít normální kamarády a rodinu a možná mít i nějakého toho mazlíčka,ať živého či plechového,kterého by si před podobnými hlupáky hlídal a nedal by si na něj sáhnout.
    Proč jsem to napsal? Abych,když si to takovej skoročlověk přečte,ho donutil zamyslet se nad sebou samotným,donutit ho udělat něco správného a nebo ho dokonce ho od takového jednáni odvrátit na druhou stranu,na stranu těch,kteří mají k životu,lidem i věcem kladný vztah a žijí životem,který jim zaručí,že se nemusí obohacovat na úkor druhých,ba co víc,že druhé obohacují.Toť vše.
  • 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 27.10.12  23:16

    « Den otevrenych dveri-Autodrom Most a jine

    Tak dnes bohužel jedna smutnější zpráva.Pro nepřízeň počasí a nepřezutí na zimní pneu,jsem se bohužel nemohl ukázat na dni otevřených dveří na Mosteckém autodromu a zjevně jsem nebyl jediný.Je mi velmi líto pořadatelů a vedení okruhu,protože horší počasí už ani být nemohlo a jindy hojná účast tím byla velmi poznamenána.Škoda,budu se velmi těšit na jaro.
    Další s věcí o které se chci zmínit,je předvádění vozu kamarádům.Každej to jednou,či vícekrát udělá,já osobně mám pro tyto účely vytyčený usek vozovky,který je přehledný,relativně bezpečný a pomalý.Pár zatáček k obdivu stačí.Průser je,ukazovat hranice vozu na neznámém úseku,který si navíc ještě špatně zapamatujete.Jet 140 bokem,na suchém asfaltu je sice zážitek a spolujezdec to slovy:"Vyměň si potahy,zrovna jsem se posr.."celkem slušně vystihl,ale já se skoro posr.. taky.Děkoval jsem perfektní odezvě ve volantu a hlavně pohonu 4x4 a nezakrýval jsem,že jsem takhle jet nechtěl.Prostě jsem jen zapoměl na onu zatáčku a jelikož byla utahovaná,nezbylo než to poslat dovnitř a zpomalit pomocí řízeného smyku na rychlost,kterou se dala ona zatáčka taky opustit.
    Proč to píšu? Apeluji na všechny co to budou číst,jezděte opatrně,na blbnutí jsou okruhy,i když ne vždy se povede se tam svézt a když už se něco podobného přihodí,nevytuhnout a řídit,nikdo jiný vás z toho nevytáhne.
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 20.08.12  12:50

    « Re: Re: Re: Sportovní vůz

    Na rozbité cestě je určitě lepší než EVO,které je třeba i na tzv. dálnici(nebo to je silnice pro motorová vozidla,ani teď nevím) mezi Olomoucí a Brnem naprosto nepoužitelné,jel jsem tam jen jednou a stačilo mi to asi navždy,i fabie a dacie tam byly "rychlejší".Takže je impreza asi vhodnějším strojem na naše cesty.Přesto jsem si koupil nakonec EVO,protože ho na běžné ježdění po městě,do supermarketu nebo třeba na hory nepoužívám,je to vyloženě jen taková nepraktická hračka pro šílence,kterým nevadí ubohý interiér,nijak oslnivý vzhled,gigantická spotřeba(i když imperzy žerou taky dost),tvrdý podvozek,malý rejd a neohrabaná jízda v malých rychlostech.Kdybych měl ale jen jedno auto,tak bych zůstal buď u M5 nebo bych si pořídil imprezu.
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 20.08.12  12:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportovní vůz

    Ono kdybych měl každé auto,o kterém jsem už tady diskutoval,vlastnit,tak bych musel být pořádný pracháč(což bohužel nejsem),takže prostě píšu o svých dojmech,které jsem získal pří různých zkušebních jízdách,které samozřejmě neřeknou o autě vše,ale i za tu půlhodinu člověk zjistí,jestli auto sedí,brzdí,má pěkný zvuk atd.Tak jsem poznal i to,že 911 turbo je opravdu dělo,jak o něm píši ve všech těch speedech,evech,topgearech atd. a že třeba "běžná" carrera mě až zas tak na pr,del neposadila.
  • « 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 19.08.12  23:05

    « Re: Re: Sportovní vůz

    Ono jsou jízdní vlastnosti a jízdní vlastnosti.Vím jak to myslíš,já svoji WRX taky nemůžu vynachválit,ale jakmile jede člověk opravdu hranu,vyměkne.STi je tvrdší,má kratší 6ti stupňovou převodovku a lepší brzdy,samozřejmě taky větší výkon a krouťák,čemuž ale odpovídá i jeho cena.Celkově je tak o 20-30% tvrdší a ostřejší,takže se s ní hrana jede líp a příitom se ještě nedá říct,že by člověku vyklepala zuby.Vlastně bych ji koupil hned den na to,co jsem si koupil WRXo,ale to by mi doma už neprošlo. >:D Nějakou dobu si tuhle hračku musím nechat.
    U Imprez si člověk musí uvědomit,že oba tyto vozy taky velmi dobře zvládají,dalo by se říct,i lehounce terénní povrch,což by se s okruhovým nastavením dobře nesnášelo.Jsou tudíž univerzální a každý jistě ví proč.Motorsport není jen o hladkém asfaltu.Samozřejmě,že například v Mostě se pak tento hendikep lehce projeví,díky pohonu 4x4 to ale není zas až tak patrné (tohle vím ale jen z pozorování aut na trati,takže brát s rezervou).Naštěstí to ale velmi dobře funguje na české okresky.
    Rád bych ho testnul osobně v Mostě na dni otevřených dveří,ale vzhledem k provozu na trati a některým nepřizpůsobivým jezdcům,si to ještě nechám projít hlavou a zajedu si tam možná sice za dráž,ale o to bezpečněji,někdy jindy.
    Jinak dík za podporu "samael",dnes jsem se byl zas projet.Nehnal jsem to na hranu,jel jsem spíš svižněji a i taková jízda v člověku zanechá velmi nádherný pocit,právě při takové jízdě je WRX jako doma.V garáži se mi pak z auta nechtělo vůbec,ale vůbec vylézt. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 19.08.12  16:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Sportovní vůz

    samael: promiň, ale já myslel, žes WRX vlastnil, zkusil si nějakou sportovní akcičku a ne že popisuješ pocity z předváděcí jízdy...
    Já už 2 našlápnuté Subárka měl, tak si myslím, že můžu porovnávat sportovnost.
    Fisi: souhlasím, ono ani sériové STI úplně onu definici nesplňuje, musí se provést taky pár úprav, aby to bylo ono.
    Ta Carrera ve mě hodně hlodá, dá se říct, že obden sjíždím servery s nabídkama, zdá se, že je definitivně zaseto. A když se k tomu přidá ještě hecování doma a od prodejce, tak je to snad jen otázkou času.
  • « 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 19.08.12  14:36

    « Re: Re: Re: Re: Sportovní vůz

    Ano,to je právě docela matoucí záležitost,ten úhel pohledu.Je jasné,že pro někoho,kdo jezdí ve 458ce Ferrari,bude pojem "sportovní vůz" úplně jinde,než pro někoho,kdo sedlá Škodu Favorit.Dobře jsi také vystihl slabiny WRXka,ty já poznal už při první projížďce a STi jsem také sedlal,takže znám rozdíly mezi oběma vozy.Já uvažuji o sportovním voze,jako o koncepci,nebrajíc v potaz tolik výkon vozu,protože to by bylo velmi zavádějící.Skutečnost je prostě taková,že WRXko je asi někde na onom rozmlženým pomezí pro vozy,které se dají označit sportovními.
    Jak jsem už psal v recenzi,brácha má mx-5ku,ve které je jízda na silnici i pocit za volantem o řád sportovnější než v mém Subaru,ale výkonově ztrácí.Má ji o 4cm níž a na 17" kolech,díky čemuž v zatáčkách generuje slušné přetížení a ,i proto působí sportověji.Co by ale na ni řiekl takový řidič Corvetty ZR1?
    Jinak máš dobrej vkus,až mi to situace dovolí,půjdu zřejmě do 911ky taky,ale chci jít nahoru po krocích,né po skocích,takže nejprve asi Nissan 370.
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 19.08.12  14:09

    « Re: Re: Re: Re: Sportovní vůz

    Ono taky záleží,kolik mělo to WRX,které jsi řídil najeto,já jel v asi tak před 10 lety v "předváděčce" a sedělo jak přibité,brzdilo velmi dobře,vytknout se dalo snad jen nedokonalé řazení a snad ještě i trochu vůle v řízení,ale jinak bylo vynikající.
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 19.08.12  13:58

    « Re: Re: Re: Sportovní vůz

    Chápu, že se to může třeba majitele WRX dotknout, ale do opravdu sportovna WRX ještě pár věcí schází a myslím, že vím, o čem mluvím. Je to zdařilý kompromis, ale na ostrou jízdu není stavěná. Když ji vemeš pořádně protáhnout na 100%, najednou zjistíš, že podvozek se žvýká, brzdy nebrzdí a motoru schází šťáva.
    WRX je dobrý mezistupeň k STI a navíc, opravdu každý má jiné měřítko, čili z jiného pohledu asi sporťákem je.
    Já to beru z pohledu určení pro sportovní (ne závody) amatérskou jízdu a tam já osobně řadím STI, EVO, FF RS,sportovní Rencky atd. a mého nového horkého kandidáta 911 (997) Carrera S, tohle bych doma snesl ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 19.08.12  13:26

    « Re: Re: Sportovní vůz

    A třeba taková M5 e39 je velmi elegantní,s velmi kvalitním interiérem,vynikající technikou,ale sportovní auto to určitě není,spíš nadupaná limuzína se sportovním nádechem,která je skvělá na dlouhé cesty,ale na nějaké ostré vyjíždky v serpentinách se moc nehodí.
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 19.08.12  13:22

    « Re: Sportovní vůz

    Já jsem už pár WRX a STi řídil a můžu s klidným svědomím říct,že jsou to sportovní auta,moc krásy sice nepobraly,ale to není u aut tohoto typu důležité,hlavní je technika a jízdní vlastnosti a ty jsou na velmi vysoké úrovni.
  • 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 19.08.12  11:11

    « Sportovní vůz

    Padlo tady taky,že impreza WRX není sportovní vůz,ale co lze vlastně nazvat sportovním vozem?
    Musí být sportovní vůz určen jen k motoristickému sportu?To nemůže,protože by se tím pádem vyřadily všechny civilní vozy.
    Musí být sportovní vůz jenom dvoumístný?To také ne,jak by jste pak nazvaly takove vozy jako Holdej Monaro,BMW M5,Ferrari Scaglietti,nebo Lamborghini Espada a další.
    Musí to být kabriolet?Tak to už vůbec ne,majitelé různých placek,Ferrari,Corvett,Porschů atd.s pevnou střechou,by se vám vysmáli.
    Osobně bych označení "sportovní vůz" použil u těch aut,které jsou k tomuto účelu od prvopočátku vývoje konstruovány a nebo je k tomu alespoň přihlíženo a projeví se to ve větší míře na finálním produktu.
    Ano,nazvat Subaru WRX z roku 2001 sportovním vozem,je přiznávám se na hraně,STi to není,ale nazvat ho třeba Hot-hatch-em,by bylo asi urážející.
    Stejná situace nastává třeba v případě Fordu.Kam by jste zařadily Focus ST a kam RSko?A vtomhle případě je WRX určitě blíž Focusu RS než ST.
    Opět Vás žádám,tento článek je z mé strany brán jako námět k diskusi,né k hátce a jestli někoho některé věty či slova popudí,není to jejich účel.Budu rád za názory a za upřesnění,či vysvětlení pojmu "Sportovní vůz".Děkuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 19.08.12  10:43

    « Re: Re: Powerslide

    WRX není sportovní vůz?Kde to hlásili? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 19.08.12  00:49

    « Re: Re: Powerslide

    Ten článek nebyl míněn proti nikomu,ani ničemu,chtěl jsem jen popsat situaci,která se mi stala a taky nastínit chování a pocity ze Subaru WRX pro ty, kteří popřípadě uvažují o jeho pořízení.
    Pán v Mercedesu byl nalepený proto, jelikož jsem kvůli tomu štěrku jel místo 50ti asi 35,abych to neopískoval a když se nalepil, krátkým zrychlením jsem se mu snažil dát najevo, aby nebyl tak blízko, načež on kontroval svým výkonem a nalepil se ještě blíž. Nezávodil jsem s ním, ale přiznám se, že tahle jeho reakce mě trochu popudila a tak jsem chtěl k oddálení použít jiný trik. Tu zatáčku jezdím denně a rychleji, mám jí kousek od baráku, ale kvůli znečištění jsem ji jel poddimenzovaně,i tak ale v nájezdu o krapet rychleji. A kdo ví, možná se pán nelekl, ale třeba se jen snažil udržet a třeba se tak dostal ještě do větší šlamastiky než já. Při pohledu do zpětného ozrcátka měl ale znatelně větší odstup než předtím, proto jsem napsal, že se lekl, ale kdo ví.
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 18.08.12  14:52

    « Re: Powerslide

    Tak jestli byl MB nalepený na kufru, tak asi stíhal i v zatáčkách, ne? Lekl by se každý, protože neví, jak to s tebou dopadne. Osobně bych WRX nenazval sportovním vozem, ale raději celkem mrštnou, svižnou 4kolkou.
  • 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 18.08.12  12:25

    « Powerslide

    Tak včera mě poprvé Subáčko trochu drsně,ale vlastně i mile,překvapilo.
    Bokem už jsem v něm jel,ale pokaždé jsem použil k utrhnutí zádě tzv.Skandinávskou smyčku.Včera ale byla vozovka nechtěně posypaná směsicí bílého prachu a kamínků z nějakého nákladu.Při nájezdu do levotočivé pravoůhlé se nejprve předek,kvůli ztrátě adheze,hrnul ven a po ubrání plynu a podchycení nedotáčivosti,ale stále s mírně přetočenými koly,jsem ještě před zdánlivým apexem,razantně dupl na plyn.Dvojka už byla na turbu a tak jsem jen s údivem přes volant a zadek cejtil,jak se výkon přenesl na zadní nápravu a ta na prachu vesele opustila svűj původní směr a poslala tak auto do slušného přetáčivého smyku.Když to člověk čeká,reaguje jakoby už předem,vědíc že to nastane,v tuhle chvíli jsem ale děkoval zpětné vazbě ve volantu a jen s mírným ubráním plynu,to abych zadní nápravou nepotkal ten 15ti centimetrový obrubník,a s pořádným kontra,jsem auto uvedl zase do přímého směru.Kdo se na to koukal zvenčí musel žasnout.Chlápek,co jel za mnou,nalepený na kufru v CLS-kovým asi 500 koníkovým Merglu,dokazujíc mi před tím,"že mu to jede",se tak lekl,že tam pomalu zůstal ve zvířeným prachu a já,já byl v tu chvíli rád za to,že auta jako je tohle,ještě s řidičem mluví,komunikují a varují ho svými vjemy,protože tohle udělat v autě s elektronickým posilovačem a bez zpětné vazby,nemuselo by to dobře dopadnout. :-) Snad se páni inženýři zamyslí a začnou opět stavět auta pro lidi,kteří se nechtějí jen nudně přemísťovat z místa A do místa B,ale chtějí opavdu řídit.S úsměvem a zároveň poučen,jsem to pak o pár metrů dál zalomil k baráku.A pán v Merglu?Ten pokračoval dál svůj nudný rovinkový závod.

    PS:Jinak nic proti Mercedesu nemám,jen bych chtěl,aby s ním majitelé jezdili takovým způsobem,ke kterému je daný typ určen.Dálniční 2t über sedany,nemohou v zatáčkách soupeřit s o 600kg legčími sportovními vozy.Děkuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto JDM

    JDM 14.08.12  12:10

    « Re: Jsem sice členem "nepřátelského"

    >:D >:D :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Fisi

    Fisi 13.08.12  23:38

    « Re: Jsem sice členem "nepřátelského"

    Tak to tě zdravím a určitě,až tě potkám,pozdravím i na silnici.Osobně nějakou rivalitu mezi oběma tábory moc neberu,protože lidi co si tyhle vozy pořídí,mají defakto stejný cíl.Kdyby jezdil můj kamarád v Mišáku,měl bych teď místo WRX,EVO :-) .Je pravda,že moji přízeň si v dobách,kdy jsem hojně navštěvoval rallye,získalo Subaru,protože na plynu jezdilo víc bokem a mělo výraznější zvuk.Jestli si ale dobře pamatuju,tak EVO VII-ka tuhle moji teorii popřela.Do porovnávání se ale pouštět nebudu,jak Imprezy,tak i EVa jsou vynikající vozy na mimodálniční přesuny a lidi co si je pořizujou nebývají pozéři.Dík za ohodnocení,to platí pro všechny co mi nějaké dají.
  • 00 Reagovat !

    foto samael

    samael 13.08.12  10:46

    « Ještě bych dodal,že

    co se týká pohledů,tak je na tom EVO stejně jako WRX,taky na něj ženský vůbec nečumí,zato muži a hlavně chlapci mezi 10-18 rokem se otáčejí poměrně často,takže jako kočkolap absolutně nefunguje,kdo chce balit ženský,nechť si pořídí Mitsubishi 3000 GT,které naopak pohledy žen(či spíše pubertálních dívek >:D ) přitahuje velmi často.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…