Škoda Octavia (2009)
7.10.2009Škoda Octavia II Combi 4x4 1.8TSI Laurin&Klement (2009) Trocha toho povídání na úvod O nutnosti najít nový rodinně-služební kočár rozhodla sama…
Škoda Octavia II Combi (FidoXXX)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Merrill 07.09.12 11:09
« můj šálek kávy..
škodovka není, ale napsáno je to hezky. Osobně považuji za největší slabinu u škody krátký rozvor.. ale každý má jiné preference a pokud je kufr důležitější než jízdní vlastnosti a bezpečnost, tak je octávka přirozenou volbou v nižší střední třídě. Z fotek je mimo jiné vidět, že palubka už hodně zestárla a chtěla by omladit. Úzký interiér je asi navěky osudem všech škodovek.. ps průměrná spotřeba přes deset litrů je při dnešních cenách fakt katastrofální, spíš bych bral diesel 1,6 na ježdění v dnešním provozu dostatečný. -
FidoXXX 19.03.12 16:20
« Re: LED
Ahoj, s LED zkušenost nemám. Ostřikování jsem vyřešil velice jednoduše, vyndal jsem tomu pojistku, není spojená s ničím jiným a je klid. Mam to tak už leta a pohoda...
Za pochvalu díky, už to auto mám třetí rok a furt jsem z něj nadšenej. Prostě ideál (v rámci možností). -
mysak2 07.05.11 09:42
« Haldex
Ahoj mám o 2 roky starší OII combi ve stejné motorizaci ale jen předokolku. S Haldexem 4. generace jsem měl možnost si krátce sjet v zimě na Lipně a naprosto sdílím tvoje nadšení. nemá to být offroroad na tahání dříví z lesa ale na zasněžené a zledovatělé silnice je to prostě super. Přeji mnoho šťastných KM
-
czvlkoun 07.03.11 16:04
« 1.8 TSI spotřeba
Ahoj
Fajn auto :-)
Já momentálně jezdím s Octou 2008 se stejným motorem, mám teď za sebou cca 70 tisíc km a zatím pouze jedna oprava v rámci záruky a to výměná řídicí jednotky, protože mi za jízdy cvakal centrál. Samozřejmě v záruce Jinak vše v naprotstém pořádku.
Pro ale píšu. Mám stejný motor a rozhoduju se mezi 4x4 a DSG, kombinace obou zatím na trhu bohužel není :-(
Koukal jsem na udávanou spotřebu a pro informaci, já jezdím s klasickým předním náhonem:
dlouhodobě 7.8-8.2 podle toho jak moc jedu dálnice
cesta ostrava brno 7.5 když jedu tempomat 130
popojíždění 30km obec i město se dá když jedeš slušně zvládat klidně do 6.5
svižnou jízdu jde jet kolem 8
když jedu okresky téměř na doraz tak počítej cca 13
Vše momentálně na zimních pneu Dunlop wintersport 3D 205/16 -
cjoctavian 17.08.10 11:33
« Re: Re: Ostřikovače světel
Tie ostrekovace Vam nedeaktivuju, pretoze je to povinna vybava ku xenonom - a tym padom by sa stali ilegalnymi ;-\ Inac ja som s ostrekovacmi spokojny - su fakt ucinne, hlavne v zime ked je cela predna cast od tej hnedej brecky...
Asi jedinou schodnou cestou by bolo nakodovat, aby neostrekovali svetla pri kazdom 3. ostreku okna, ale napriklad po kazdom 10...
BTW: mam tiez AFS xena a zelenu Arctic ;-) -
Nicco 30.05.10 22:26
« Re: Re: Ty jsi Toyotě urval kolo?
Tiez sa mi nezda to koleso, ze by len tak odpadlo za jazdy. Teda odpadnut moze, ak by bolo zle prisrobovane, ale na obrazku vidno, ze sroby su ok, ale zlomilo sa zavesenie.
Ale tiez je vidno zalomeny hlinikovy disk ako keby koleso narazilo na obrobnik v dost velkej rychlosti. Raz som uz videl jednu vodicku, co prevratila auto v Brne na 4 prudovke v zakrute (max 80kmh). -
Hory 02.05.10 12:31
« Re: Ty jsi Toyotě urval kolo?
Máme se začít bát, že nám u relativně nových nebouraných aut budou za jízdy upadávat kola? Ale di ty, kecko! Buhví, co tam máma vyváděla, třeba tam rvala za jízdy zpátečku, do zatáčky jela s ručkou.. Cokoliv, znáš to, ženský! :-!
Tak důležitý je, že se jí nic nestalo, plechy sou jen plechy.. -
FidoXXX 08.02.10 12:40
« Re: Ty jsi Toyotě urval kolo?
Je o tom trochu tady v diskuzi. Prostě naprosto netknutý, nebouraný, servisovaný auto, no a v prostřednim jízdnim pruhu se na něm mámě za jízdy urvalo to kolo. Bylo to v zatáčce, tak kompletní salto a dopadlo to, jak dopadlo. Psal jsem to tu kvůli tomu, že jsem měl blbou zkušenost se Škodovkou, ale že i Toyota jako leader spolehlivosti nás takhle vypekla. Navíc s tim autem se jezdilo víceméně jenom po okraji Prahy a po dálnici, takže nedostávalo vůbec žádnej záhul. -
"-- skrytý --" 06.02.10 17:02
« No to je trefa !
Zdravím, normálně se do diskusí vůbec nepouštím, ale musím přiznat, že to je teda trefa naprosto náhodou na webu potkat moje auto, které se mým nestalo >:D , kolikrát jsem si říkal, jaký bude jeho osud? No kvalitu nejmenovaného dealera hodnotit nebudu, nicméně všiml jsem si, že to auto spadlo na dost zajímavou cenu, kterou mě nebyli schopni nabídnout za nepovedenou objdenávku barvy interiéru. Já mám naprosto identické auto a jsem maximálne spokojen. Haldex je nesrovnatelně lepší, než u OctavieI. Jezdím pravidelně na hory a je to sakra výhoda. Pokud jde o komentář ke spotřebě, já bych mluvil okolo 8,6 (po 9 000 km) ,ale to hlavně zvedá krátké hopsání po Praze. Do Krkonoš při hustém sněžení a zavátýchý silnicích za 7,5. Měl jsem i 6,5, ale jak vjedeš na dálnici, tak na to můžeš zapomenout. A to se extrémě neomezuji. Columbus je super. Měl jsem orig. navigaci v OctI a to se vůbec nedá srovnávat, a což teprve EQ. Tak ať ti dobře jezdí :yes: !!! Omyl bych vyloučil ;-) -
pedro26 17.01.10 23:10
« Počteníčko
Moc pěkná recenze a foto. 10b a tip na nejlepší recenzi :yes: Ať jezdí.
PS: Ačkoliv, jak píšeš, tě kožené čalounění nijak zvlášť nebere, máš tušení kolik je na těch sedačkách skutečné kůže v poměru s koženkou? Nebudu tě napínat - hodně málo ;-\ V podstatě jenom horní část sedáku a přední část opěradla. -
Slavek-TDM 17.01.10 22:51
« Re: Re: Este raz spotreba
Zdravim. Ohledne spotreby a haldexu. Krom toho, ze haldex 4. generace prenasi stale trochu vykonu na zadni napravu (lamely trochu drhnou), k vetsimu prenosu na zadni napravu dochazi prakticky pri kazdym pridani plynu - tedy ne az pri prokluzu jako u predchozi generace. Jedna se o dobry reseni s maximalnim rozdelenim sil 50:50, ovsem ESP dokaze pribrzdit kola tak, ze lze na kolo, ktery ma zrovna adhezi, dostat naprostou vetsinu momentu.
Nicmene se spotrebou to az tak nesouvisi. Na tu ma vetsi vliv to, ze auto je celkove tezsi a vyssi - vetsi odpor vzduchu. Poloosy se totiz toci az do haldex spojky - stejne jako u predchozi generace a stejne jako u trvale ctyrkolky do mezinapravoveho diferencialu. Spotreba je adekvatni vykonu, ale bude jeste klesat s tim, jak se auto zajede. Ja mam tedy zrovna dve Subaru, ale tenhle motor TSI s kombinaci 4x4 mi docela vyhovoval.