Škoda Felicia (1999)
26.8.2011Už jako malý kluk jsem se zajímal o auta, znal jsem všechny značky i modely, které byly na českých silnicích k potkání. Měl jsem i všechny modely…
Škoda Felicia Combi (FiLan)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
-
"-- skrytý --" 16.09.2011 11:39
« Re: Re: Felda
S feldou jsem strávil asi 3 roky života, přebíral jsem ji taky po otci, měla najeto 180 000 km, po třech letech sem to vytáhl ma 230 000 km a musím říct že mě nikdy nezklamala, vždy dojela a sem tam nějaká drobná oprava byla za hubičku :-). Stírám slzu z oka :-) A při jejím prodeji si nový majitel pochvaloval jak skvěle jede...Přeji mnoho šťastných kilometrů :yes:
-
-
-
Marblik 30.08.2011 21:19
Felda
Tohle auto je moje první láska, takže 3x10. Doplň nějaké fotky a bude to super recenze... -
Marblik 03.09.2011 19:55
Felda
Musím říct, že ta Tvoje Felicie vypadá krásně zachovale. Lak je jako nový. Zadní dveře jsou taky čisté. A interiér vypadá jako by v něm nikdo nejezdil a na nic nešahal. Moje vypadala podobně, když jsem s ní začínal jezdit. Pak přibylo pár šrámů nějaký ten silniční lišaj a hlavně koroze z toho jak stála pořád venku.-
FiLan 04.09.2011 15:15
« Re: Felda
Interiér jsem asi 14 dní před focením pořádně vypucoval. Všude byly různé fleky od bahna natahaného zvenku až po nečistoty, po jejichž původu jsem ani radši nepátral... >:D Neskutečně prokoukl tapecírung u všech dveří, zadní plato nad kufrem a koberec v kufru (ten snad nejvíce). Na první pohled vypadá lak velmi zachovale, z větší části tomu tak opravdu je, ale na pár místech ne. Přidám nějaké fotky, snad do týdne. :-)
-
-
Marblik 04.09.2011 19:06
Brzdy
Pokud mě paměť neklame, měl jsem podobný problém s brzdami. Delší dobu jsem měl pocit, že auto nějak nebrzdí a pedál brzdy se propadá hodně rychle bez účinku. Pak jsem byl s autem v servise, kde mimo jiné vyměnili brzdovou kapalinu a okruh odvzdušnili.Kupodivu se nic nezměnilo. Auto pořád brzdilo stejně slabě. Měřeno laickou nohou :-) -
Ronault. 28.01.2012 20:53
Kluziště
Ajajajaj, to znám 8-s
Tohle se mi dělo i na Favoritovi, dost nepříjemné. Musel jsem podkládat koberec dřívkama aby uschnul. A hlavně pod tím černým kobercem je další docela tlustý koberec na odhlučnění, který saje ještě lépe. Důkladně to vysuš, protože ti prorezne podlaha, která z vnitřní strany nemá žádný antikorozní nátěr 8-s
Prvně je třeba zjistit odkud zatéká. Může to být sposta míst, od těsnění dveří přes ventilaci atd., ale hodně často bývá na vině těsnění čelního okna, u mně to tak bylo. Nakonec jsem to diaknotikoval tak, že jsem důkladně oblepil izolepou čelní sklo přes těsnění dookola a čekal na déšť. Když po dvou deštích bylo v autě sucho, tak bylo jasno.
Prvně mi bylo doporučeno pod těsnění injekční stříkačkou vstříknout tekuté sklo. Moc to nezabralo, teda vůbec. Ajelikož jsem si tím tekutým sklem poškodil okno, tak jsem se naštval a nechal si čelní sklo vyměnit za nové a to včetně těsnění, i s prací jsem se vlezl tuším těsně do 2000 Kč, od té doby bylo v autě sucho. Samotné těsnění stojí 500 kč i na feldu, práce by měla být stejně drahá, je to nelepené sklo, tudíž levná a rychlá výměna.
Jo a doufej, že ti rám okna nevyrezl pod těsněním, to je pak průser, u starších aut to bývá časté a není to zrovna levná záležitost.-
FiLan 28.01.2012 21:15
« Re: Kluziště
Nevím, jak je to u Favorita, ale u Feldy je pod palubkou takový molitan a ten je úplně nacucaný vodou jako houba. Podle mě to bude mít souvislost i v motorovém prostoru, kde je také nějaký molitan (pod baterkou a táhne se po celé šíři motorového prostoru). Na straně u řidiče je záhadně prožraný a to bude určitě to místo, kudy se tam dostává voda... Na nějaké samodomo opravy si sám moc netroufám (viz recenze - ne, že bych nebyl dostatečně manuálně zručný, spíš nemám takové to know-how), ale pokud by bylo nějaké elegantní řešení, asi bych se ho nebál zkusit provést.-
Ronault. 28.01.2012 22:15
« Re: Re: Kluziště
Tak Favorit a Felda je skoro stejné auto, tedy ten konstrukční základ je naprosto stejný.... čili motorová přepážka je identická.
Jestli je mokrý molitan ze strany motoru, tak to nevadí, tam prostě za deště může zatéct, ale ten se díky motoru vysuší rychle.
A hlavně, to, že je prokousaný nic neznamená, mezi těmi molitany je docela bytelný plech, kdyby tam nebyl, tak by ti motor v autě řval jak blázen. Felda má sice jen jednovrstvou příčku, což ji dělá právě tak hlučnou oproti jiným autům té doby, ale ten plech tam je.
Protékat by tam mohlo jedině kolem otvorů pro kabelové svazky a tyč řízení, ale to bys měl poznat, že tam je mokro.
Pokud ale má mokrý ten molitan i uvnitř a je to za volantem, tak to znamená, že tam nezatíká od dveří, ale právě někde od skla, takže bych to téměř na 90% viděl na to těsnění okna. Jak říkám, oblep důkladně izolepou těsnění okna, čili tak aby jeden okraj izolepy byl na skle a druhý až na plechu, a hodně důkladně. A jezdi s tím několik dní, pokud bude i dále do vozu zatékat, tak je problém jinde, pokud ne, tak je nutno nechat přetěsnit čelní okno.
Ale po vlastních zkušenostech bych to viděl na těsnění okna... hlavně když je mokrý i molitan za pedály a tím pádem i výše.
-
-
-
-
Ronault. 30.01.2012 19:38
« Re: Řešení zatékání
Výborná práce, Honzo :yes:
I dle tvého elaborátu to vypadá na zatékání přes čelní okno, hlavně to, že je mokrý kobereček za palubní deskou. Taky jsem velkou část palubní desky tehdy demontoval a k ničemu to nevedlo, až pak výměna, naštěstí to není tak drahá záležitost.
A jak koukám, tak jsem zapomněl FiLanovi ještě poradit tu záklopku ventilace, tu jsem taky tehdy zkoumal a byla OK....
Nicméně dobře sepsáno :yes: -
-
Ronault. 30.01.2012 21:38
« Re: Re: Řešení zatékání
Pokud je to to okno, což asi bude, udělej tu kombinaci mokrého koberce vzadu a zkus tu mou lepící pásku, tak bych to šoupl do servisu, stačí ti, co mění okna, za půl hodiny to přetěsní a umí to.... Jenom chtěj ať ti ukážou rám okna, mě jej ukazovali, že není vůbec zrezlý a dost se na ten věk divili, jen to těsnění bylo už tuhé a drolilo se-
FiLan 31.01.2012 18:43
« Re: Re: Re: Řešení zatékání
Teď jsem nějak tedy nějak neporozuměl té "kombinaci mokrého koberce vzadu"...?
A když si nechám ukázat ten rám okna... To jako pro dobrý (nebo špatný - bude-li to zrezivělý) pocit nebo pro moji informovanost, jak to vypadá? Pokud to budu nechávat v servisu, kde je Felda servisovaná, tak tam bych to nechal a přijel bych si pro to druhý den (tedy podle aktuální vytíženosti), a tudíž bych si ten rám moc neprohlídl...-
Ronault. 31.01.2012 18:50
« Re: Re: Re: Re: Řešení zatékání
Tak pokud máš mokrý koberec nebo tapicerung za palubovkou a chtěl by sis to ještě více potvrdit, že to jde opravdu od čelního okna, než dáš těsnění vyměnit, tak zkus těsnění oblepit izolepou, jak píšu nahoře, tím se k němu nedostane voda a do auta nebude po dešti zatékat. Pokud bude zatékat i nadále, tak je problém logicky jindy.
Do normálního servisu to nemá moc smysl, já si to nechal dělat v servisu specializovaném na výměnu skel, objednal jsem se dopředu, přijel jsem, zaparkoval, zašel zaplatit, dostal jsem kafe, po snad 10 minutách si mě zavolali ať se jdu podívat na rám okna, že je ještě moc pěkný a že těsnění je hrozné, že ho teda mění, šel jsem si dopít kafe a za dalších 10 minut jsem odjížděl domů s novým čelním sklem a těsněním. Prostě nelepená čelní skla z Feldy či Favorita profík mění rychle a levně, lepené sklo z Fabky je o hoooooodně dražší.
-
-
-
-
-
twistedTSD 02.08.2012 20:33
Skvělá recenze
Máš opravdu rozsáhlou a čtivou recenzi plnou informací. Kdybych mohl, bez váhání bych ti dal 10. :yes:
Podobne clanky bychom si meli cist vsichni at se necitime byt takovymi mistry sveta :yes: