Volkswagen Sharan (2016)
28.3.2016Po dvanácti letech, statisícovými částkami ověnčené zkušenosti s VW Caravelle T5 2,5 TDI 128kW, konečně přišel čas na změnu. Z dieselu jsem byl vyléčen,…
Volkswagen Sharan (Duke74)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Nicco 29.03.2016 15:05
« Re: Spotřeba
Ten motor je zajimavy, ale asi pro nej museli zastavit vyrobni linku a kamion vezl od dodavatele jediny blok, po tydnu uz normalne nabehla vyroba TDIcek >:D Bohuzel jsme v Evrope a nova auta kupuj prevazne tam, kde plati dane podle CO2 a navic maji ruzne dotace na naftova auta. Nejake zmeny se pripravuji v Parizi, mozna i jinde, ale to spis dojde na elektrinu nebo plyn, nez na navrat k benzinu.-
Duke74 29.03.2016 21:08
« Re: Re: Spotřeba
V ČR se jich prodalo od září 2015 do března 2016 celých deset kusů, tedy asi dva měsíčně, což představuje 5%. U Alhambry je ten poměr zajímavější, neboť TSI 220k je o celých 88 tis. Kč levnější, než TDI 184k, návratnost jen v palivu je asi 120 tis. Km, což je strašně moc.
-
-
-
tesnav 30.03.2016 07:58
Pěkné
Gratulace k autu a vítej v klubu bláznů, co si dnes ještě koupí velké auto se solidním benzínovým motorem. Jsi další v řadě, co jen potvrzuje, že současné přeplňované benzíny dokáží jezdit oproti naftě za skutečně dobrou spotřebu s dalšími souvisejícími benefity. -
Verny_2013 30.03.2016 22:23
Sharan versus Touran
Ahoj, samozřejmě k autu gratuluju, jen by mě zajímalo když jsou děti odrostlé tak proč Sharan a ne třeba Touran ten je úplně nový a velikostně zase o tolik menší nebude.-
Duke74 30.03.2016 22:47
« Re: Sharan versus Touran
Díval jsem se i na něj, o něm lze skutečně říct, že je "nový". Ale přeci jen je o nemálo menší, než Sharan, navíc úrovní výbavy je to spíše přifouknutý Golf, Sharan míří kvalitou k Passatu. Navíc v ČR jen s 1,4 TSI 110 kW. V Německu lze s 1,8 TSI a to už je něco jiného :-). Tourana už doma máme, 1,4 TSI 103 kW, z roku 2013. Manželka maximálně spokojená. [odkaz]-
-
Duke74 11.04.2016 22:36
« Re: Re: Re: Sharan versus Touran
Rovnou po Sharanovi. Tedy nejdříve jsem čekal na T6, ale když jsem viděl, že T6 je vlastně T5, navíc hodně předražená, tak jsem začal hledat něco menšího. Tourana jsme doma už měli, proto Sharan. Má to výhodu, že manželka, která přesedne z Tourana do Sharana, nic neřeší a jede. Co do ovládání jsou to identická auta.
-
-
-
-
kuny 15.04.2016 00:22
pekna recenze
pekna recenze, mam k ni ale par poznamek:
facelift: ac neni prakticky videt zvenka, pod poklickou ma kompletne novou elektroniku a motory. ja mam sharana pred fl, ten ma stare systemy. tento novy ma nove (vyrazne lepsi infotainment, atd.). z tohoto hlediska (ac to neni videt) je tento facelift vetsi nez obvykle byva. kolikrat novy model auta ma jen jine plechy a zbytek je totozny. muj kamos ze skoly, co dela primo na centrale vw mi vypravel, jak za tento facelift dostali od vedeni kartac, prave pro to, co rikas ty: je to sice vyrazne jine auto (a ten facelift byl sakra drahy) ale z venku to prakticky neni videt.
ad blue: mam 2,0tdi s adblue, ano, hrdlo nadrzky je stupidne umisteno v kufru, je to tak proto, ze pri puvodnim navrhu se jeste s touto eventualitou nejak nepocitalo a uz se jinam nehodila. a ano, dolivani je tim oadem opruz. na druhou stranu ti auto potrebu doliti hlasi cca 2500 km dopredu, takze nehrozi, ze budes nekde v chorvatsku vyprazdnovat kufr kvuli adblue.
tsi vs. tdi: souhlasim, ze dnesni tdi maji oproti benzinu navic problematicky dpf a problematicke adblue, nicmene tsi maji problematictejsi turbo (benzinove spaliny maji vyssi teplotu), problematictejsi prime vstrikovace (nafta maze, benzin odmastuje), problematictejsi vysokotlake palivove cerpadlo (stejny duvod). tedy doby bezudrzboveho bvenzinaku oproti naftaku jsou minulosti a ja ti jen v tomto ohledu preju, aby timauto co nejdele bez jakehokoliv problemu vydrzelo. faktem ale zustava, ze az se ti zacne sypat, bude to stejny opruz jako s dieselem.
na zaver bych jeste dodal, ze mam take dcc a na leto osmnacti palcova kola a oproti zimnim sestnactkam nepocituju vyznamny rozdil ve ztrate komfortu. mozna je treba diesel 103kW laden celkove mene sportovne.
tak hidne stastnych kilometru! -
Gáček 18.04.2016 13:55
Zajímavá shoda :-)
Dobrý den,
je to zajímavá shoda. Také používám Sharana 2.0 TSI a současně i VW Caravelle Long, 2.5 TDI 4motion. U Caravelle problémy s motorem prozatím nebyly, asi proto, že má najeto "jen" 127 000 km. Nějaké opravy už ale byly. Jinak je to ale auto, které zvládne většinu úkolů.
Zpět ale k Sharanovi. Máme ještě starší verzi 2012, 147 Kw a 280 Nm. Najeto má aktuálně 88 000 Km a já osobně najel přibližně 10 000 Km. U této varianty převodovka DSG motor naopak spíše podtáčí a točivý moment 280 Nm je v porovnání s aktuálními diesely a s 500 Nm v Audi, se kterým jsem jezdil před Sharanem, přeci jen trošku slabší. Předpokládám, že 350 Nm v novější variantě už bude stačit. Je to ale dáno tím, že jsem byl dlouhodobě zvyklý na silnější diesely. Motor má prostě jinou charakteristiku než diesely a občas potřebuje vyšší otáčky. V nízkých otáčkách je ale opravdu velmi tichý a klidný. Jen na ten rytmus čtyřválce a pohon jen přední nápravy si je třeba zvyknout. Dlouhodobou spotřebu mám kolem 9 l/100 km. Docela rád bych se někdy svezl novější variantou se 162 Kw. Jsem z Vrbna pod Pradědem a občas jezdím i do Prahy. Kdyby to bylo reálné, dejte mi prosím vědět. Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů. Petr. -
Bandit1200 10.08.2016 18:43
Zimní provoz
Zdravím, uvažuji o koupi nového Sharana 2,0 TSI nebo Alhambry se stejným motorem, ale v žádném testu ani recenzi jsem se nedočetl o zkušenostech se zimním provozem s tak těžkou předokolkou, protože o nafťáka, kde je možnost čtyřkolky, kvůli DPF a poměrně častému provozu po městě zájem nemám. I když nebydlíme na horách, tak na lyže celkem často jezdíme a nechtělo by se mi v každém mírném kopci na ujetém sněhu nasazovat řetězy. Proto by mě zajímalo, jaké má kdo z majitelů těchto aut zkušenosti s jeho zimním provozem, jestli je jeho trakce srovnatelná s jinými předokolkami, anebo je výrazně horší apod. Předem děkuji za reakce.
Plně stebou souhlasím s tou spotřebou u 135 KW dieslu s automatem. Ted jsem měl možnost s tímto motorem jezdit ve skautu a v Leonu Xperience, spotřeba skoro vždy nad 8litrů, při maximální snaze to bylo 6.2l, ale to bylo z kopce a na plyn jsem skoro nešlápnul. Pravda je že to byly čtyřkolky.
Bohužel se asi nad naftou vztahujou mraky u benzínu klesá spotřeba a aféry kolem emisí tomu taky nepřidávaji. Ted jsem četl že v Británii naftové motory v osobních autech chtějí zatížit ekologickou daní.
Každopádně at ti auto dobře slouží a dopln fotky.