Škoda Favorit (1994)
28.9.2015Škoda Favorit GLXi Silver Line 1.3i 50kW BMM - první registrace 29.3.1994 Zakoupen 4.10.2013 v Kolíně za 15.000Kč (EKO zaplaceno) od jednoho…
Škoda Favorit (Drahoš)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Drahoš 29.09.2015 11:35
« Re: Fáčko
Ahoj,
děkuji za pěknou reakci na mého Favorita.
Co se týče tvých dotazů:
ad. 1: Palubní PC Apri CD1i neposkytovala přímo Škodovka z výroby, ale dál se pořídit přes firmu Apri s.r.o., která sídlila v Rožnově pod Radhoštěm a dělala tyto PC přímo jen pro Favorit (později pro Felicii dodávala tato firma palubní PC TC-6 jako originální příslušenství). Tehdy snad údajně tento PC vyšel na zhruba 10.000Kč.
Zde je odkaz na manuál:
[odkaz]
ad. 2: Tím doděláním regulátoru výhřevu sedaček jsem myslel jen jeho umístění do středového tunelu, zatím jen na oko, protože výhřevy sedaček měla až Felicia, ze které do budoucna přijdou další díly k plné funkcionalitě.
ad. 3: Tlačítko ostřiku předních světlometů - na správném zapojení se pracuje - toto tlačítko je zde pro uspoření kapaliny v ostřikovačích, kdy se jen tímto tlačítkem ostřikovala přední světla a nebyla ostřikovaná vždy při ostřiku čelního skla. Vývoz hlavně do severských zemí.
Co bych měl v té recenzi podle tebe více rozepsat, co by tě zajímalo?
Díky za odpověď... -
-
-
chetoos 29.09.2015 16:21
Luxusní Fávo
Takového nádherného Favorita jsme ještě nikdy neviděl. Navíc je upraven velice hezky a jako celek působí auto opravdu luxusně. Líbí se i spodní spoiler v barvě karoserie a i zadní koncovka výfuku. Litá kola jsou rovněž úžasná. Jde vidět, že když člověk autu věnuje péči, tak potom vypadá nějak takhle. Znám plno majitelů co mají krásné a zachovalé favority, ale tenhle zkrátka vyčuhuje z davu díky výraznému desingu karoserie, kol, i interiéru. Navíc má i plno úprav co vidět nejsou. A verze 1.3 s 50 Kw. pokud se nemýlím měl by to být motor s označením 781.136B co se dával i do Formanů. Jezdí fakt parádně a s lehkým favoritem docela cvičí. Jen škoda toho věčného boje s korozí, která pronásleduje favorita všude....-
Drahoš 05.10.2015 13:19
« Re: Luxusní Fávo
Jsem moc potěšen, že se ti můj Favorit tak líbí a přesně jak píšeš, šel jsem trochu jinou cestou než jen seriovým provedením a z výsledku jsem nadšený. Správně uvádíš i označení motoru, přesně je to 781.136B KAT podle VTP. A koroze, té se prostě bohužel u Favoritů nevyhneme... také tam mám pár puchýřků, ale zatím s tím nic nedělám, aby to zůstalo co nejdéle originální, naštěstí se nerozšiřují, protože auto stojí v suché garáži a jezdí jen, když svítí sluníčko ;-)
-
-
Ronault. 30.09.2015 22:22
Krasavec
Zdravím kolegu se Silver linem. Koukám, že jsme měli stejnou tužbu... ale naštěstí každý jdeme v následné péči jinak, já vše až na pár detailů nechal přísně původní, ty jdeš ve stylu vkusného tuningu.
Závidím 50 kW verzi, já mám jen 42 kW s neřízeným katalyzátorem. Teď už jsem vyhnal pavouky a karbon z motoru a trochu se Fanouš probudil, pořád ale mám pocit, že bezkatalyzátorová verze jela lépe...možná jsou to jen mé optimistické vzpomínky na řidičské zážitky >:D Z druhé strany si zase říkám, že je to škoda, že mám slabší motor, ale ono ten rozdíl pár kW jde v dnešním provozu málo poznat, obzvlášť když přelezu do svého auta s 96 kW a to je dneska už takový průměr. >:D
Co k tvému Favoritu... no krasavec, to se musí nechat. Závidím panel Hella, ten se snažím už dlouho marně sehnat... nedá se 8-s :'-( Kola Atlanta jsou krásná a na Fanouše sedí, já ale zůstanu u originál disků na Silvera. Zvláštní jsou ty nárazníky, se zrcátky a křídlem mu to sedí.
A podpálené těsnění hlavy v 95t km?
Jinak já letos zdolal docela pěknou štreku po Alpských průsmycích a pohoda, např. Nockalmstrasse nebo výjezd nejprudšího stoupání (23%) ve východní polovině Alp.
Někdy bychom měli dát sraz, když jsme ze stejného kraje, aspoň dle SPZ-
Drahoš 05.10.2015 14:20
« Krasavec
Silver Line kolego, tvého krásného Favorita už sleduji dlouho a moc se mi líbí fotky z Alp a na heliportu, které máš vloženy do recenze.
Když jsem se snažil najít nějakého slušného Silver Lina, tak jsem pořád narážel na karburátorové verze 43kW a říkal jsem si, že rozhodně nepohrdnu 40kW BMM a pak se najednou objevil ten můj s 50kW BMM...bylo rozhodnuto a zároveň jsem měl velikou radost, protože je jich opravdu málo s tímto motorem. Jinak jistě má své limity, také mám 96kW ve svém Superbu, takže člověk od Favoritu nemůže očekávat přehnanou dynamiku.
Co se týče toho Hella panelu, tak mám doma ještě dva další, které jsou tedy v použitým stavu a chystám se je jednoho dne zrenovovat, protože ten co mám na autě už začíná také blednout.
Těsnění pod hlavou nevydrželo svůj boj proti agresivní chladící kapalině při svém častém stání v garáži, je to prostě slabina těchto motorů.
Určitě se v Brně musíme potkat a vyfotit ty naše dva krasavce společně... bude to krásně demostrovat kontrast v seriovém a upraveném provedení! Rozhodně nás nikdo nepřehlídne! Dej vědět, kdy se ti to hodí a půjdem na věc ;-)-
Ronault. 06.10.2015 21:08
« Re: Krasavec
Tak říkal jsem si, že Fanouš vždy jednou za rok by měl někde vyrazit. Uvidíme příští rok, trochu se mi teď proměnily priority, ale snad se nějaká koruna na nějaký ten výlet zase najde, Alpy výborné, tak možná někam jinam do Rakouska, samozřejmě bych rád ještě třeba Dolomity nebo Stelvio, ale to je už o něco dále.
Tak to máš štěstí, že hned dva další máš. Klidně bych odkoupil, vyhlížím ho po internetu už opravdu dlouho a asi by to byla jedna z mála věcí, o bych ještě upravil na svém autě. I když uznávám, že třeba ta stříbrná zrcátka na tvém autě vypadají dobře, jen v originále nebyla, tak je lakovat nebudu. :-)
Sraz dáme relativně brzdy, v zimě jej už vytahovat nebudu, však ani zimní gumy nemá. Jen musím nabít baterku, stojí zase dva měsíce, :-|-
-
Ronault. 07.10.2015 18:22
« Re: Re: Re: Krasavec
Tak teoreticky by to šlo, proberu to doma, jestli sjedeme do Brna ;-) Ozvu se tady nebo přes soukromé zprávy.
Šlo by to v sobotu odpoledne pokud bude snesitelné počasí a pokud zítra ráno nastartuju, nabijel jsem baterku dlouho, tak snad ano. V SZ máš telefon,kdyžtak zavolej
-
-
-
-
-
-
ericn 03.10.2015 16:20
Silver line
Paráda, ať slouží. Koukal jsem po něm také, ale na trhu jich moc není, a když tak ve stavu šrotu ;-)-
Drahoš 05.10.2015 14:25
« Re: Silver line
Děkuji. Jsem rád, že se líbí.
Je opravdu težké dnes sehnat zachovalé auto, v nejhorším případě ti nezbyde nic jiného než koupit Silver Line v horším stavu a prostě ho zrenovovat...
Mám pro tebe tip... sice to není Silver Line, ale právě se prodává jeden Black Line, což je taky moc pěkná edice...: [odkaz]
-
-
Verny_2013 01.05.2016 18:51
přidávám se se ke gratulantům
Ten silverline je opravdu povedený kousek. Já jsem v průběhu svých mladických let vystřídal 3 formany - přeci jen ten kufr se hodil. Postupně to byly fialová Prima, modrý Marathon a černý Black line. Nejraději jsem měl toho Marathona z r. 1992. Ten mi přišel v tom kombíku takový nejvyváženější a i výbava byla na tu dobu slušná. Myslím že to byl dokonce karburátor bez katu 46Kw ale už je to spousta let, mohu se mýlit. Nicméně nebyl bych tak úplně nekritický k tomuto musím říct po letech krásnému autu. Sedačky byly na delší cestu prostě utrpení, pérování jako by na horší silnici ani neexistovalo, dílenské zpracování odpovídalo tehdejšímu stavu AZNP. Zrychlení odpovídalo 1,2 HTP, spotřeby naopak spíš 1,6 MPi. Nicméně přeze všechno toto auto jsem měl fakt rád.
Nicméně..... četl jsem recenzi a jako první věc říkám, že vzhledem ke tvému ojedinělému kousku by to chtělo tu recenzi trochu rozšířit, přecejen je to poměrně strohé. Ale zaujalo mě pár věcí - ad. 1 - palubní počítač. Ten se montoval do Favoritu jako příplatková výbava už z výroby? Takže sis nechával dodělávat originální výbavu, nebo je to pouze jen nějaká "neorigo" dodělávka? Ad. 2 - vyhřívané sedačky. Píšeš, že sis nechával dodělat regulaci vyhřívání. To znamená, že auto už mělo z výroby vyhřívané sedačky, byť pouze bez možnosti regulace intenzity? Po pravdě s tím jsem se také u Favoritu nesetkal, prvně jsem výhřev sedaček viděl až u Felicie. Ad. 3 - ostřik světel. Píšeš, že sis nechával domontovat tlačítko pro ostřik světel. Světla ale přece měla ostřikovače už původně, nebo ne?