Škoda Yeti (2011)
27.2.2014Miliónový Yeti Miliónový Yeti aneb motiv k recenzi Jako obvykle jsem si četl stránky auto.cz a velice mě zaujal test „Škody Yeti Outdoor 2.0 TDI/125…
Škoda Yeti (DoktorKubina)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Gratulace k Superbu 28.02.2014 15:45 rohYpnol
- Sympatie 28.02.2014 20:17 hitch_
- bílá střela ! 28.02.2014 20:53 roox
- proč si Yetiho nikdy nekoupím 01.03.2014 17:11 Verny_2013
- Dokážu to pochopit, 01.03.2014 19:11 baca42
- Ale no tak! 01.03.2014 20:01 _Teddy_
-
Pár poznámek k recenzi 01.03.2014 20:57
Ronault.
- Re: Pár poznámek k recenzi 01.03.2014 21:44 idam.i
- Re: Pár poznámek k recenzi 02.03.2014 12:04 hitch_
- Re: Pár poznámek k recenzi 02.03.2014 20:34 DoktorKubina
- Poděkování za názory 02.03.2014 20:00 DoktorKubina
-
hitch_ 28.02.2014 20:17
Sympatie
Príjemná recenzia a vo všetkým s tebou súhlasím. Rovnako som aj ja čítal diskusiu a musím povedať, že ako veľmi sa líši realita od názorov týchto rôznych "analytikoch". Ešte dodám, že vlastním Škodu Yeti 2.0 TDI 125 kW 4x4 v najvyššej výbave, ročník 2012, kupovaný ako nový. Cenníková cena bola prémiová, nákupná zase prívetivá. Toto rozhodnutie neľutujem, naopak som stále nadšený a znova by som si ho kúpil. U mňa pri kúpe nerozhodovala len cena, ale mnoho ďalších faktorov. A ich výsledkom je moja, čo najvyššia spokojnosť.
PS: S tým obiehaním mám rovnaké skúsenosti. Veľa šťastných km s tvojim novým autom! -
roox 28.02.2014 20:53
bílá střela !
takhle jsem kdysi říkal našemu Oltcitovi, ale byla v tom jistá dávka sarkasmu ;-)... k tvýmu Jetymu to ale sedí na 100%! Předem chci říct, že nejsem zapřísáhlej a fanatickej fanda Škodovky (ač jedzím OII 2.0FSI, kdybych měl prachy, koupím si novou Mazdu 6 ;-)), ale i tak si myslím, že Škodovka to má perfektně promyšlený a Yeti je prostě pecka.. pokud bych si měl kupovat malý SUV, tak bych do toho šel se stejným přístupem jako ty.... a musím uznat, ze 125kW motor, to asi musí být pecka (nezažil jsem)
Takže super recenze, přečet sem ji skoro jedním dechem! Už teď se teším na recenzi Supa ;-) -
Verny_2013 01.03.2014 17:11
proč si Yetiho nikdy nekoupím
Především díky za krásnou čtivou recenzi. Ale žpět k mému headline. Když jsem zhruba před rokem a půl začal uvažovat o novém autě tak v první volbě byly SUV a protože jsem škodovák tak Yeti. Ale musím říct že tehdy mě velmi zklamal v několika ohledech.
1) ceníková cena dieselových verzí
2) tvrdý podvozek
3) extrémně neútulný interiér
4) Vyboulená kaplička přístrojů mi zacláněla v zorném poli
5) Dozadu si sednou nanejvýš děti, pro dospělého je to nad 100 Km utrpení
Když jsem to srovnal s Tiguanem tak nebylo co řešit ten je celkově někde jinde při podobné ceně. Do toho ale přišel nový Golf 7 a bylo vymalováno. -
baca42 01.03.2014 19:11
Dokážu to pochopit,
že si někdo koupí takhle vybavený "obyčejný" auto. Tady ale převládá názor: "Proč si kupovat boty č.42 když za stejný peníze můžeš mít boty č.49".
Před lety jsem byl v podobný situaci při pořízení mojí téměř půlmilionový Fábie. Vůbec na tu cenu nevypadá a ještě je ošklivě zelená a nikdo mi ji nikdy nezáviděl. Ale já byl spokojenej. Někdo chce za svoje peníze co největší efekt a někdo nenápadnost, proto se tady nikdy neshodnem.
:-)
Moje video:[odkaz] -
_Teddy_ 01.03.2014 20:01
Ale no tak!
"...Cesta ve čtyřech s plně naloženým kufrem a 4 bicykly na nosiči na tažném zařízení při 160km/h znamenala spotřebu 8,5 litru..."
Tacho ta klame, a placebo je svina, to je znama vec. Taku spotrebu by si mozno mohol mat pri 130 s tymi navesenymi bicyklami. Jazdim obcas na firemnom, na dialnici pri 130 (podla gps, tacho vtedy ukazuje 140) mam ~7.5L/100km (rovnaku hodnotu mu namerali aj v teste na tomto webe). Rychlejsie som na tom nechcel ist, lebo ta krabica ma fakt prisernu aerodynamiku a prudiaci vzduch uz robi trochu ramus. Ale pri 160 mas aerodynamicky odpor o ~50% vyssi nez pri 130. Neexistuje, aby to bralo len 8.5, ani keby si siel prazdny. A ze je toto auto (cit.) "...ideální na denní dálniční ježdění...", tomu neveris ani ty sam. -
Ronault. 01.03.2014 20:57
Pár poznámek k recenzi
Každé nové auto zaslouží pochvalu, tvá recenze je hodně nadšená, inu, máme svá auta rádi... mám jen pár poznámek.
"Výbava obsahovala samé příjemné věci, na které se rychle zvykalo, od již zmiňovaného nezávislého topení, přes plný počet airbagů"
- jak se zvyká na airbagy? Já jich mám v autě 8 a teda ještě jsem je nezkoušel a doufám, že ani nikdy zkoušet nebudu, takže si na ně ani nebudu zvykat. To musíš bt slušný letec, že sis na ně už zvykl >:-[] >:-[] >:D
Columbus - podle mých zkušeností rozhodně za ty peníze nestojí... Myslím, že jsou i levnější navigace u konkurence, které se ovládají lépe...
"Jeťák byl ovšem super volba, alespoň pro mě. To auto má „mladistvý“ šmrnc (není pro „páprdy“)
- v mém okolí mají Jetiho dva kolegové, jednomu je 75, druhému téměř 60, oceňují na něm právě vyšší posez a snadné nastupování pro jejich staré kostry. A v podstatě všichni, co u nás jezdí SUV, mají nad 50, právě pro to nastupování. Pro mne je právě SUV symbol páprdovství, rozhodně ne mladistvosti. Jedno z mála mladistvých SUV je možná ještě Juke. Mladiství si spojuji s kupé, hot hatchem... ale s SUV...?
Podle kterého klíče jsou výbavové prvky dělitelné na ty potřebné a nepotřebé? Podle toho, které tvé skladové auto, co sis nemohl nakonfigurovat, má a které nemá? Já třeba asistenci pro jízdu v pruzích beru jako docela přínosný prvek pro bezpečnost.
Tu spotřebu ti při té rychlosti nevěřím. Co jsi měl za auto před tím, že jsi tak nadšený, že ti to tahá svižně ke 170? Já mám slabší motor v nižším autě a do 200 jede díky odporům velmi svižně, přesto mi příjde, že by mohlo být silnější.
17" kola jsou podle mě vzhledem k celkové optické těžkosti auta a obrovským dírám pro kola v blatnících nutnost, takže pokud je auto na 17" tvrdé, není to zrovna plus. Na 16" mu to vůbec nesluší, jak můžu právě pozorovat u svých kolegů.
No a nakonec docházíš k závěru, že je auto pro mladé malé, protože se tam nevleze kočárek, takže je to jasné, žádné mladistvé, ale pro páprdy, kteří nemají děti...
Takže jak čtu závěr, gratuluji k dokonalé koupi, Superb 2,0 TDI v kombíku je kus pěkného auto, je daleko praktičtější, méně žere, stojí jen o něco výše, ale na výbavu auto nejezdí a má pohodlný podvozek i na 18".
Můj závěr je takový, že jsi touto recenzí, kde jsi jen bezhlavě obhajoval koupi tak nesmyslně drahého Yetiho, dokázal, že smysl opravdu nemá. ;-)
Yeti má smysl možná pro ty důchodce, ti nepotřebují velký kufr na kočárky a ocení vyšší nastupování, ale zase nepotřebují tak velkou výbavu, protože ji neumí ovládat... ;-)-
-
hitch_ 02.03.2014 12:04
« Re: Pár poznámek k recenzi
Pridám tu svoju trošku. V prvom rade je vidieť, že si nešiel s týmto autom a s týmto motorom. Osobne sa nemám potrebu vyjadrovať k veciam, o ktorých nemám relevantné informácie, ale tu je už to takýto folklór.
Zhodneme sa, že autá si kupuje každý podľa svojich potrieb a nie podľa potrieb ostatných. Teraz k tvojim poznámkam:
1. Airbagy. Verím, že sa iba zle vyjadril, nechytal by som ho za slovo.
2. K navigácii sa vyjadrovať nebudem. Nemám ju. Možno naozaj za tie peniaze nestojí, ale všetci tu narábajú len s cenníkovými cenami, ale realita je úplne iná. Keďže už toho mám dosť najazdené po Slovensku a okolitých krajinách, využívam externú. Je lacnejšia, lepšie chránená proti zlodejom a mám ju v zornom poli. Tie ukazovatele trasy medzi budíkmi tiež nie sú ono.
3. Aká veková skupina jazdí na Yeti? Ja, nemám ešte 30. Rovnako vídam jazdiť na ňom 30, 40-ročných a poznám dvoch 50-ročných, čo ho majú. A teraz najväčšie prekvapenie, takíto istí ľudia jazdia aj hatchbackoch. Tieto subjektívne štatistiky, z ktorých potom vznikajú a šíria sa tvrdenia, že na takom aute jazdia iba takí a takí sa mi zdajú lacné a smiešne. Napr. mal som skúsenosť, že 4/5 vodičov Avensisov jazdia, prinajmenšom divoko, to však neznamená, že si myslím, že tak jazdia všetci. V čom Yeti je mladistvý, a s tým súhlasím, je alebo aspoň bol jeho look. Keď sa k tomu nakombinuje správna farba, i farba strechy a pridajú kolesá, vyzerá "mladistvo". Na Mercedesoch zase vídavam jazdiť dôchodcov, pripadajú ti ich autá pre seniorov? Nepopieram však, že práve to vyššie nastupovanie je pre mnoho starších plus a dôvod ku kúpe, ale nevylučuje to, že auto môže pôsobiť "mladistvo".
4. Skladové auto a auto na objednávku sú dve veci.
5. Spotreba s tými bicyklami a udržovanou rýchlosťou sa mi zdá tiež nereálna. Ja jazdím dlhodobo do 7 litrov. To zrýchlenie zhruba do 170-180 sedí. Áno, ten odpor výraznie rastie nad 100 km/h rýchlosti, ale obieha väčšina ľudí, čo potrebuje ten výkon nad 140 km/h? Nie, väčšinou sa obieha do tej rýchlosti, teraz vravím za seba, a ten výkon tam je poznať. Spokojnosť. Na zrýchľovanie po rýchlosti 160 km/h mi to už je v podstate jedno, či bude o niekoľko sekúnd pomalšie ako slabšie výkonové combi nižšej strednej triedy. Na nemeckých diaľniciach nie je problém držať ustálenú rýchlosť 180 km/h, ale jazdím tam iba párkrát ročne.
6. Ach ten vzhľad. Úprimne vravím, že ten vzhľad kolies ma netrápi. Mám tam 17 na leto, na zimu 16. Cez zimu oceňujem, že v tých podbehoch sa sneh nepriliepa, narozdiel od hocijakých iných áut nižšej strednej triedy. Áno, Yeti je tvrdší na 17, ale zase lepšie na nich jazdí, tá tvrdosť nie je problém, nemecké auto, skôr mi prekáža stav slovenských ciest.
7. Kufor. To je paradox, najväčšia pýcha Škodoviek, ktorá bola vychvaľovaná u nich, od iných zase terčom posmeškov, lebo že vraj zase tá "väčšina" preváža iba vzduch. Objektívne, kufor s rezervou je naozaj malý, rezerva mu tuším vezme cez 90 litrov a je stále neplnohodnotná. Máte však voľbu, či ju chcete, alebo nie, u niektorých to tak nie je. S jednými dieťaťom nie je problém, pláto sa dá dole, prípadne sa sklopia (vyberú) sedačky. Práve v tých sedačkách je jedna obrovská výhoda Yetiho.
8. Ako si to myslel, že Superb je len o trošku drahší? Ak by som uvažoval o Superbe Combi a som zvyknutý na nejaký štandard výbavy, prečo by som mal ísť nižšie? Ak nemám peniaze, nekupujem. Neviem ako v Čechách, ale:
Yeti 125 kW 4x4 DSG (Superb iba s DSG) Elegance (najvyššia výbava) 28 829 €
Superb Combi 125 4x4 DSG Ambition (Druhá výbava) 36 897 €
Superb druhá výbava približne zodpovedá pre Yeti v Elegance.
Ja cenu svojho Yetiho nepoviem, ale cenníková to určite nebola.
-
Ronault. 02.03.2014 12:58
« Re: Re: Pár poznámek k recenzi
1. To bylo samozřejmě jen takové vtipné rýpnutí, proto tam jsou ty smajlíky, nic více.
2. Já mám taky externí, ale vůbec by mi zabudovaná nevadila, bral jsem ale skladový vůz, takže jsem konfigurovat nemohl, ale i kdybych konfiguroval, připlatil bych si ve svém případě za xenony. Columbus jsem zkoušel v Superbu a vůbec se mi nelíbil. Od hlasové navigace, která zadrhávala a přeskakovala hlásky přes docela komplikované ovládání. Prostě ta cena mi příjde přehnaná a tvrdí to více lidí. Podle všeho o moc lepší je nová generace navigací od Škodovky, ty jsem bohužel nezkoušel.
3. Ze stejných statistik vychází i autor recenze. Já za sebe říkám, že Yeti není nějaké auto cílené pro mladé, nic více.
5. Takže co je za problém? Já neříkám, že to je chyba auta, prostě je to kus plechu, jen trochu krotím nadšení. argument, že je 50/90/130 neobstojí, to by ti stačilo HTP v Yetim.
6. To je alibismus, co říkáš, nic více. To, že Tobě jako majiteli to nevadí, neznamená, že tomu tak není. Jiní to umí lépe a je nutno si to přiznat, kdo to nedokáže, ať na automobilové diskuze nechodí, není nic horšího než se setkat s realitou svého auta.
7. Takže prostě na rodinné auto je kufr malý, nic více.
8,. Rozdíl 160t kč v neprospěch o třídu většího auta, které je praktičtější, pohodlnější atd.
Takže shrnuto, kde jsou ty výhody Yetiho třeba proti tomu Superbu? Vyšší posez? Jinak je to jen vyšší spotřeba, menší dynamika, menší prostornost, menší kufr, horší jízdní vlastnosti (aby ta vysoká krabice byla stejně ovladatelná jako to nižší auto, tak prostě musí mít tužší nepoddajnější podvozek, fyziku neokecáš)...
Prostě na auta se dívám praktickým pohledem, hlavně pokud to jsou rodinné spotřební aut.
Ale samozřejmě, nikomu jeho volbu nezakazuju, jen varuju, že čím menší je racionalita volby, tím těžší je její obhajování a čím více se člověk snaží obhájit svou neracionální volbu, tím hůře dopadá. Prostě ano, chtěl jsem si koupit kabriolet, protože chtěl a tečka, nikdy neukecám to, že nemá pevnou střechu. ;-)-
-
Ronault. 02.03.2014 14:58
« Re: Re: Re: Re: Pár poznámek k recenzi
Však jsem kupoval auto do 400t, resp,. z 330 jsem se rozhodl na 390, při autě 2x dražším se počítá s většími příplatky, stačí si to rozhodit do procent... stejěn tak do procent případnou slevu. Reálný rozdíl v cenách nakonec nebude 220t, to si jistě sám spočítáš.
-
-
hitch_ 02.03.2014 14:32
« Re: Re: Re: Pár poznámek k recenzi
3. Tá formulácia je celá zlá. Dajme tomu, že auto nie je cielené na mladé, ale ani nie na staré. Potom každé SUV (okrem Nissana Juke) je cielené pre starých? Je to také "módne" (súčasné) city SUV (crossover). Ale to auto má prvky, ktoré môžu osloviť i mladých. Ktoré autá z nižšej strednej/strednej a SUV sú cielené na mladých? Ale áno, pár hatchbackov by sme našli, že sú cielené i pre mladých. Ale výhradne?
5. Pravdepodobne som sa zle vyjadril. Vravím, že približne do tých 140 km/h ide veľmi dobre. Nad 140 km/h zase môže ísť combi/hatchback nižšej strednej triedy lepšie (rýchlejšie zrýchliť) ako ja v tej krabici. Lenže tie sekundy, čo ja stratím tam, získam pri rýchlostiach do tých 140 km/h. To je len orientačná rýchlosť. Nie rýchlostný limit, akým jazdievam. Tým som chcel povedať, že pri väčšine situácii, kedy potrebujem niekoho obehnúť, zrýchliť, ten výkon je tam. Málokedy sa vydávam nad vyššie rýchlosti, ako je spomenuté. Keď chceš objektivitu, áno, aerodynamický odpor je vyšší, a preto auto pri vyšších rýchlostiach horšie zrýchľuje. Ale to je problém mnohých áut s takou stavbou. Vychádza z konštrukcie auta, preto s tým hádam každý počíta dopredu. Pre to nie je vhodné na diaľnice a rýchlejšie diaľničné presuny, rovnako ako nejaké combi, čo má dlhé previsy a nízku svetlú výšku, tak nie je vhodné do terénu. Dúfam, že vieš, čo myslím.
6. Teraz v čom? Design podbehov alebo tvrdosť? Písal som, že je tvrdší. Vzdialenosť medzi kolesom a podbehmi je asi väčšia ako u konkurencie, áno, to je objektívna vec. Tie podbehy sú u mňa obrovské plus z praktického hľadiska cez zimu. Kvôli estetickému hľadisku by som nechcel, aby boli menšie. Osobne v tom vidím aj konkurenčné plus. V mojom prípade by som väčší komfort podvozku nemenil za horšie jazdné vlastnosti auta. Tvrdosť u SUV sa tiahne naprieč značkami.
7. Áno, malé SUV Yeti je ako rodinné auto malé, nehodí sa, presne tak, ako sa nehodí Seat Leon, či Citroen C4. Ale nezabúdaj, že nie všetky rodiny majú deti, čo majú deti vo veku 0-3 roky a potrebujú tam dávať kočíky. Ktoré sú však rodinné autá? Combi a MPV? A?
8. Rozdiel je niečo cez 8000 €, čo v Kč je niečo cez 200 000. Ale všetko stále záleží od prefencií kupujúceho. Ak chce väčšie auto a komfortnejšie, tak rozmýšľa o Superbe. Ale ten cenový rozdiel nie je zanedbateľný, naopak, priam obrovský. Keďže Yeti vychádza z Octavie 2, tak je skôr na mieste porovnanie s Octavia 3 Combi. Na druhú stranu, Yeti bude o čosi rýchlejší, kým sa nevydáme zase na tie diaľničné naháňačky. Bude tiež mrštnejší, lepšie ovládateľnejší, a s 4x4 zábavnejší. V teréne toho zvládneš nespochybne viacej. Zase o preferenciách a využívaní auta.
Výhody oproti Superbu? Zhrniem to ešte raz, najlepšie o preferenciách, ale:
Práve tie lepšie jazdné vlastnosti sú tam, áno, tvrdý podvozok tomu prispieva, kratké previsy a výrazne vyššia tuhosť karosérie ako u Superba (všetky body platia naň). Yeti je v podstate taký zvýšený hatchback. Takže Yeti je lepšie ovládateľnejší, zábavnejší, skôr sa hrnie do zatáčania, praktičkejší pri manévrovaní, priechodnosť v teréne (zasnežené cesty, cesta na chata a doplň si), lepšia dynamika do cca 100 km rýchlostí (Superb tiež nie je žiadna ľahká váha), vyšší posed. Avšak porovnávať tieto dva modely je hádam možné len na základe rovnakého motora.-
Ronault. 02.03.2014 15:14
« Re: Re: Re: Re: Pár poznámek k recenzi
3. Používám někde já slovo výhradně? Reagoval jsem na to, co autor píše v testu, tzn. " auto má „mladistvý“ šmrnc (není pro „páprdy“)", já se jen ohradil, že právě ty páprdy nad 60 v tom vidím jezdit v drtivé většině případů. Další rozbory si tu píšeš především sám.
5. Jak můžeš získat ty sekundy do 140 km/h, auto které mělo menší odpor vzduchu při 140 jej má i při 90, takže opět bude stejně výonný hachback zrychlovat "rychleji".
6. Ano, vrdost se táhne napříč značkami v SUV, ix35 s 1,6 GDI je např. taky kostitřas. Otázkou však zůstává, jestli má smysl se pro image a vyšší posaz nechat natřásat na nerovnostech.
7. A co? Mě tyt o třídy naprosto stačí, více k uspokojení potřeb nepotřebuju a reálně potřebuje také drtivá většina kupujících. Samozřejmě snaha se odlišit tady byla vždy od počátku automobilismu. Před 25 lety jsme si na Škodovky lepili lišty a samolepky, dnes se můžeš odlišit od souseda kompletně jiným, třeba opticky větším, autem.
8. Ano, srovnání by bylo lepší s Octavii III, tam by cenový rozdíl byl ještě menší, přitom auto stále prostornější. Lépe ovladatelný? Ale no tak, tomu sám nevěříš. Yeti by teoreticky dokázal být rychlejší v technických pasážích než stejěn výkonná Octavia jen tehdy, kdyby měl vyšší zdvih tlumičů, což má, ale příliš tvrdé, takže žádná zábavnost se nekoná. Nezapomeň, že s vyšší světlou výškou a vyššá karosérií se zvedá těžiště a každý cm je znát.
Nevím, kde jsi přišel na to, že Superb v kombíku bude mít menší tuhost karoserie, stejěn tak nevím, jak jsi přišel na to, že Yeti bude ovladatelnější, naopak, jízdní vlastnosti jako celek fungují právě lépe v tom Superbu. Měkčí nastavení podvozku dovoluje lepší průjezd po našich silnicích. Obojí budou samozřejmě obyčejná auta, žádná zábava se konat nebude. 4x4 můžeš mít i v Octavii i Superbu. Ano, máš pravdu v lepší průchodnosti terénem a vyšším posazu, ale to je asi tak vše.
-
hitch_ 02.03.2014 15:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek k recenzi
3. Osobne nemám rád škatuľkovanie a zovšeobecňovanie. To je ako keď niekto vidí vo svojom okolí tri autá jedného modelu a začne tvrdiť, že to auto sa predáva aj keď sa ich predal malé množstvo. Tým odpovedám na tie páprdy a z čoho vychádza ten argument.
5. Ešte v predchádzajúcom príspevku som písal, že "na zrýchľovanie po rýchlosti 160 km/h mi to už je v podstate jedno, či bude o niekoľko sekúnd pomalšie ako slabšie výkonové combi nižšej strednej triedy." Takže samozrejme nie sú to rovnako výkonové autá.
8. Jazdné vlastnosti boli porovnávané so Superbom. Octaviu som len spomenul, že by bolo adekvátnejšie jej porovnávanie s Yetim ako so Superbom. Cenové a triedne.
Z tuhosti karosérie som vychádzal z testu Vaculíka na ojazdených autách, kde ak si správne pamätám, Superb Combi ju mal najhoršiu, pritom Yeti najlepšiu, na naše cesty predimenzovanú. Ani Superbu, ani Yetimu nesedia rýchle striedanie zákrut. Avšak kvôli minimálnym previsom u Yetiho sa ochotnejšie vrhá do zákrut. A cez zimu je to druhá vec, kde je nespochybne väčšia zábava s Yetim, rovnako je väčšia ako s Octavia II.
-
-
-
-
-
DoktorKubina 02.03.2014 20:34
« Re: Pár poznámek k recenzi
Díky za podrobný rozbor recenze, ano máme svá auta rádi :-)
Airbagy jsou úlet, na ně bych si nerad zvykal a ani jsem je ještě nevyzkoušel. Ale jsem rád, že tam pro strýčka příhodu byly..
Columbus je případ sám pro sebe. S jeho přemrštěnou cenou souhlasím s ohledem na to co umí, když ho skutečně občas strčí do kapsy přenosné navigace za desetinu ceny. Nicméně čím mě mile překvapil, byla rychlost výpočtu trasy a případná reakce na změny, když jsem jel jinudy, než očekával. To naše přenosná navigace od Garminu byla ve srovnání s Columbusem šnek.. Proč jsem ho chtěl v autě? Z jediného prostého důvodu, líbí se mi navigace integrovaná v palubce a ne přilepená na skle. V předchozím autě mě navíc u ní vždycky nějakou záhadou překážel napájecí kabel. V podstatě ta integrovanost je jediný důvod, proč Columbuse. Nicméně nová generace v Octavii III je prý výrazně lepší, ale nemám vlastní zkušenost...
Mladistvý šmrc - myšleno ve srovnání se Superbem či jinými sedany, kombíky apod. Prostě mi to tak přišlo, zejm. s těmi kulatými mlhovkami. Dobře to vystihl kolega níže.
Ad potřebná a nepotřebná výbava - asi jsi mě nepochopil. Nepovažuji asistenční systémy za nepotřebné, taky jsem psal, že "vše potřebné, pominu-li asistenční systémy". Z toho dle mě plyne, že mě tam chyběly a takto jsem to taky myslel. Sledování jízdy v pruzích a třeba mrtvého úhlu bych určitě viděl jako dobrou věc. Bohužel je nemá ani Superb... Snad nová generace..
Ad předchozí auto a nadšení z tahání - Předchozí auto byl Seat Alhambra 1,9 TDI 96 kw. Vždycky se najde okamžik, kdy by mohlo být v podstatě kterékoli auto silnější. Ale jak říkám, recenzi jsem psal trochu nadnešeně, takže proto tolik nadšení :-) Jo a taky se mi fakt líbilo, jak to jezdí :-)
Ad 17" ca 16" - 17" mají lepší jízdní vlastnosti, líp vypadají, na rozbitých silnicích ovšem dají občas pocítit tvrdost. 16" hůř vypadají, o něco málo hůř jezdí, ale na rozbitých cestách jsou pohodlnější. Pokud bych s tím měl jezdit ve městě na kostkách, bral bych 16" a 17" bych asi nechtěl.. Pro mé cesty mi však 17" přišly vhodnější a holt si občas někde na díře zabouchaly. To je fakt. Plusem však jsou lepší jízdní vlastnosti, takže je to spíš každému, co kdo potřebuje a kde bude jezdit.
Ad je to pro páprdy, protože se tam nevleze kočárek. Kdybychom měli něco skladného a né velkou inglessinu classicu, tak by se tam i vlezl (odhad, nezkoušel jsem) Možná by bylo levnější koupit jiný kočár a ne auto, jak kdosi v rodině u nás prohlásil :-) Ale jinak vážně, kufr je malý (i když 400l není zas tak málo) a považoval jsem to za největší slabinu.
Závěr - pro mě smysl měl, užil jsem si to s ním a třeba se k němu jednou, až teda budu ten páprda, zase vrátím a zase v plné náloži :-)
-
-
DoktorKubina 02.03.2014 20:00
Poděkování za názory
Díky všem za ohlasy i kritiku. Ta recenze je psaná samozřejmě trochu nadneseně, Yeťáka jsem měl v podstatě vyloženě rád, takže je to na recenzi trochu vidět :-)
V článku sis sám vcelku odpověděl, jak to je. Koupil jsi Yetiho jako téměř roční ježděnku a to je zcela něco jiného, než dát meloun na stůl za nový.
Tipuji, že cena byla někde mezi 500-600 tis., což je adekvátní úroveň za SUV této třídy. 17 tis. km a ztrátu prvního místa v techničáku jsi vlastně vyměnil za nadstandardní výbavu v TOP motorizaci.
Je tedy jasné, že ve stejné ceně bys těžko sehnal něco podobného, snad jen více jeté a starší baworáky... Můžeš si namlouvat co chceš, že BYS dal těch 970 znovu. Jenže tys je nedal ani prvně >:-[] ;-)
Kdybys volil uvážlivěji a dal těch 970 za SantaFe, mohl jsi mít auto vonící salónem s podobnou výbavou dodnes, protože není tak malý jako Yeti... Takhle tě ale cesty zavedly k Superbu 125 kW TDI, což je jedině dobře :yes: