Diskuse

Ford Focus (2005)

4.4.2013

Mého mazla jsem koupil jako ojetý v roce 2008, když mi došla trpělivost s VW Passat B5,5, u kterého mě neuvěřitelná série ještě neuvěřitelnějších závad…

 

Ford Focus (Dendis)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto HonzoiS

    HonzoiS 04.04.2013  20:50

    Dilema

    Já bych zůstal u Focuse :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Dendis

      Dendis 05.04.2013  15:47

      « Re: Dilema

      Moc díky za radu!!:)) Beru názor v potaz:)) Sharan mě láká na plnou výbavu, pohodlnými sedačky, automatem a taky kvůli tomu, že je to auto po mém mechanikovi, udělal mi na něm ještě zadarmo servis, to auto zná, říkám si.. Ale jízdními vlastnostmi na F nemá, to tedy ani náhodou:))
      • 00 Reagovat !

        foto HonzoiS

        HonzoiS 05.04.2013  16:43

        « Re: Re: Dilema

        Hele, takhle se na věc koukám já:
        Sharan je sice prostorný, pohodlný a vybavený auto, které je asi i praktičtější na převoz věcí atd. , ale zas pokud jsi "hováááádo" jako já >:D , tak před tím vším radši upřednostníš jízdní vlastnosti vozu >:D , já si jízdu každý den vychutnávám a abych jezdil nějakou velkou "krabicí" >:D nepřipadá v úvahu, já bych fakt zůstal u Focuse ;-)
        Toť můj názor :-)
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 05.04.2013  18:16

          « Re: Re: Re: Dilema

          Tiež by som váhal s tým Sharanom.Ono sa s tým jazdí tak trochu ako so Š1203.Navyše starší automat môže robiť problémy.
          P.S Pozdravujem Arga ! :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto eliot

        eliot 05.04.2013  19:01

        « Re: Re: Dilema

        Docela souhlasím s tím ,jak to popsal HonzoiS . V tomhle případě jde hlavně o to ,do jaké míry ti záleží na těch dobrých jízdních vlastnostech Focuse. Spíš bych si ponechal F. , kvůli jízdním vlastnostem. U Sharana bych se obával větší nespolehlivosti ,ale na druhou stranu když znáš trochu jeho předchozího majitele a tím péči o vůz a nevadí ti horší jízdní vlastnosti a nebudou ti vadit ani po tom ,co přejde tvá euforie ze Sharana ,tak nevidím závažnější důvod ,proč si nenechat zrovna Sharana.
  • 00 Reagovat !

    foto Dendis

    Dendis 05.04.2013  20:03

    Poděkování

    Poděkování: Moc díky za Vaše rady kluci!! Máte pravdu, u Sharana mám teď euforii, která časem trochu přejde, jako u každého auta. U Focuse se mi celé roky stýskalo po určité "luxusnosti", kterou měl Passat. Měl jsem B 5,5, takže ta mému oku opravdu lahodila. No a pak když člověk přejde do hošího, je to trochu nezvyk. Opačně je to dááleekoo lepší:))) No a Sharan mi tohle teď nabízí. Je škoda, že Ford je a bylo vždycky jen takový pracovní auto, u VW je kvalita zpracování někde jinde, stačí zabouchnout dveře a hned po sluchu poznáš, jaký dveře bouchly. Ale člověk nemůže mít všechno, ideální by bylo nechat si obě, ale platit dvě povinná ručení, STK atd... Nevím no.. Je mi líto i toho, co všechno jsem do Focusu nasypal.. Za dva roky 60tis.:)))Ten, kdo si ho koupí, bude se smát světu. Dal jsem na Ráj aut inzerát, na jednu stranu si přeji, aby se nikdo neozval, na druhou kdybych ho prodal, vrátím část dluhu, který jsem si udělal u našich na Sharika: ;-) Psal mi můj kolega sms, že by ho koupil za 70tis, týýýjooo, to mě šoklo, myslel jsem, že ho tak za 120 prodám. Za 70 tis, to si ho snad ale fakt raději nechám a budu jíst brambory s mlíkem! >:D
    • 00 Reagovat !

      foto HonzoiS

      HonzoiS 05.04.2013  21:03

      « Re: Poděkování

      Tak hodně štěstí, ale toho Focuse bude vážně škoda...já mám sice jen 406, která už má 12 roků a už jsem měl taky stavy, že to prodám a koupím jiný, ale pak sem si uvědomil: Funguje za 1 s *, na svůj věk nyní "jede jako prase", že i Octavie RS 2.0 TDI mi neujede, to spíš já musím sundavat nohu z plynu, abych jí nevjel do kufru >:D Prostě tím chci říct, že by mi 406 bylo opravdu líto a nesl bych to hodně těžko, to co jsem si s ní prožil...co jsem na ní udělal...kolik to všechno stálo...mám ji rád a nechci ji dát pryč i když už je to stará "prašivka".
      Za mě: Vykašli se na Sharana...je to nezáživné auto o ničem :-( já s ním 2 týdny jezdil - 1.9 TDI 85kW s 6-ti stupňovou převodovkou, nejdřív sem byl nadšenej z vyššího posezu, variabilitou intoše, 6-ti stupněm...ale za 2 dny mě to hodně rychle přešlo, páč mi nedokázal vykouzlit úsměv na tváři, pro mě je to auto o ničem, ale pokud jsi se už pevně rozhodl, nebudu ti do toho kecat ;-) :-)
      Opravdu ti přeji hodně štěstí ;-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto eliot

        eliot 05.04.2013  23:00

        « Re: Re: Poděkování

        Je to tak , Sharan je pouze hodně praktický a tím končí veškerá další zábava. Sám taky vůbec nemusím MPV a nechtěl jsem žádné ,ale před lety jsem dostal zajímavou nabídku na VW sice ne Sharana ,ale Tourana v plné výbavě a měl jsem pocit ,že je to mezikonkurenčně velmi kvalitní auto a taky tam sehrála roli určitá euforie a tak jsem s nabídkou nakonec souhlasil. Do roka jsem měl VW plný zuby , necitíl jsem z toho auta žádnou "duši" ,prostě nic "navíc" . Jízda pro mě byla pouze nutností dojet z bodu A do bodu B. Chtěl jsem se ho zbavit už po roce ,ale jakožto firemní auto bylo hloupé a prakticky zbytečné kupovat hned po roce zase nové auto jen proto ,že mi tohle nepřináší žádnou radost >:D . Moje 1.a poslední MPV. Od této doby jsem si řekl ,že VW a hlavně MPV už nikdy (ty poruchy ,co jsem s tímto autem zažil přitom nepočítám) a že chci zase auto ,co mě dokáže pobavit. Pokud tě MPV nikdy nebraly ,tak tě žádné s největší pravděpodobností nebude bavit delší dobu.

        Tvoje 406 je trochu jiná liga , výborně sis jí poladil a udělal si z ní vzhledem k původnímu charakteru a zvlášť k jejímu věku slušně jezditelné auto ;-) :yes: , naštěstí ses hned na 406 nevykašlal s tím ,že je to staré francouzské auto ,které se moc houpe ,nedostačuje jí na dnešní dobu a stářím výkon a že má blbé brzdy apod. a místo toho si do ní investoval a přilížil k obrazu svému a máš k tomu autu vztah... Je to tak ,do toho Focusu si Dendisi taky něco už investoval a nemáš jistotu jestli do Sharanu nevrazíš víc a jestli tě hned neomrzí. Celkovým komfortem a pocitem hodnoty je to u 406-ek taky něco jinýho než u Focuse-ten je zkrátka takový "dělník" ,co umí skvěle jezdit , takže když pominu jakési jednodušší materiály ,tak narozdíl od Sharana není tak sterilní a pokud nejsi extrémní stěhovák nebo taťka pouze přemisťující se mezi dvěma body ,tak je pro tebe Focus lepší volba , bude tě víc bavit a budeš na něj určitě později vzpomínat v tom lepším. ;-)
        Také přeji hodně štěstí ;).
        • 00 Reagovat !

          foto HonzoiS

          HonzoiS 06.04.2013  10:26

          « Re: Re: Re: Poděkování

          Eliot: Díky moc :yes: to mě potěšilo :-) Ono se to ale vyklubalo vše najednou nějak samo >:D se zvyšováním výkonu jsem pocítil nedostatky v podvozku a později i v brzdném účinku, ale to jsem také vyřešil a nyní jsem vážně rád, že to auto mám :yes: Jinak mohu vřele doporučit kotouče Ate Power Disc...brzdí to daleko líp :yes:

          Dendis: Tak jsem zvědav co si tedy vybereš :yes: . Můj názor víš, ale přeci jen, je to tvoje rozhodnutí a já ti ho neberu. Ještě jednou hodně štěstí. :yes: :yes: :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Dendis

            Dendis 06.04.2013  10:38

            « Rozhodnutí

            Krásný dopoledne přeji, kamarádi ve zbrani! :-)
            Moc Vám všem děkuji za Vaše hodnotné příspěvky, rady a názory, všechny jsem je vzal v potaz, udělal v hlavě analýzu a ententýky dva špalíky a udělám to asi takhle. Zatím si asi nechám obě, rok mě to snad finančně nezruinuje(TP na Focuse mám až za rok v září) a jestli se obě auta nějak vážněji nerozhodnou zlobit, bude to akorát jedna TP na Sharana a dvě splátky povinného a z KOLA VEN půjde asi třetí stroj z mé garáže...
            >:D :-! A jím bude SUZUKI GSX 1400, auto je pro mě vzácnější stroj než motorka a k FF mám větší a vřelejší vztah než k ní... :-|
            • 00 Reagovat !

              foto eliot

              eliot 06.04.2013  11:53

              « Re: Rozhodnutí

              :yes: :yes: ..A časem uvidíš.
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 06.04.2013  13:46

              « Re: Rozhodnutí

              Dendis: Tvoje řešení má něco do sebe.. ;-) Kdybych se musel takto rozhodovat já a nutně nepotřeboval prostor Sharanu, tak si jistě nechám Focuse. K motorkám nemám vztah, takže to nemůžu posoudit. Ale možná bych si nechal všechno a z domácnosti bych vyřadil jiný stroj. Mixér, vysavač, myčku a mikrovlnku. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 06.04.2013  13:45

            « ATE Power Disc a brzdy trochu obecne

            Z ceho soudis, ze ti diky temhle kotoucum auto brzdi lip? Ty drazky nejdou ani ven z disku aby odvedly nejakou praci, ale predevsim jsou tak tenke, ze se musi okamzite zanest bincem z desticek. Jejich prinos bych videl jako indikator opotrebeni desek- kdyz zmizi, tak jsou kotouce sjete (coz nakonec uvadi sam vyrobce) a samozrejme prdactejsi vzhled wotuzidla :yes: Naopak najdes v diskuzich spoustu spatnych zkusenosti s jejich zvlnenim, kde potom vrele doporucuji navrat ke klasickym plnym ATE kotoucum (pokud uz to musi byt nutne tahle znacka). Podle me ale nikdy neudelas spatne s klasickymi plnymi kotouci Brembo + deskami Textar.
            Pokud nemluvime o zvetseni prumeru kotoucu, pak bys je musel mit uplne jinak drazkovane/navrtavane nez jenom s takovou designovou vlneckou, aby byl citit nejaky prinos co se tyka absolutni brzdne sily. Ten je ale i u podstatne drazsich znacek a typu opravdu nepatrny, zminim pozdeji.
            Podstatne je (a pro zjednoduseni mluvime porad jenom o stejnem rozmeru kotoucu a puvodnich brzd.trmenech) predevsim pouziti spravnych brzdovych desticek a spravnem zajeti celeho kompletu. Urcite typy desek potom vylozene vyzaduji jine nez seriove kotouce- ne kvuli absenci nejakych drazek (i Groupe N se napr. jezdi na plnych kotoucich v origo rozmeru), ale kvuli jejich vydrzi, predevsim diky materialu ze ktereho jsou vyrobene a jeho tepelne uprave. Desky co skutecne brzdi by bezne kotouce vydrely hodne rychle.
            Podstata funkcnich (ne designovych!) drazek a vrtani spociva v odvodu plynu a obrouseneho materialu od desticek, stejne tak k castecnemu obrusovani zesklovatele vrstvy na jejich povrchu (udajne i vlhkosti pri prvnim pribrzdeni za mokra). Krome toho obrusovani, ktere jedine muze prinest nejake zvyseni brzd. ucinku- vymenou za kratsi zivotnost desek- jsou tohle zalezitosti prispivajici "pouze" k odolnosti kotoucu proti jejich prehrivani pri razantnim brzdeni, tedy moznost opakovaneho brzdeni s neslabnoucim ucinkem. A tim tedy snizuji riziko i toho pokrouceni kotoucu (opet zjednoduseno, "pokrouceni" pisu abych tu nepsal slohovky). Nektere kotouce ale muzou vypadat zavodne jak chteji, ale k cemu to je, kdyz ti popraskaji (klasicke vrtane Zimmermanny).
            Nejdulezitejsi je predevsim neustale udrzovat celou brzdovou ve 100% technickem stavu a pri razantnim jezdenim brzdit "spravnym zpusobem" (taky na slohovku a sam bych to chtel umet za vsech okolnosti >:D ). Jako dalsi krok jsou urcite hlavne brzd. desticky a volba konkretnich kotoucu podle nich. Ke zlepseni kroku pedalu pak prispeji opancerovane brzd. hadice (a zvlast u vytahaneho originalniho vedeni u starsich vozu) a nic nezkazis brzd. kapalinou s vyssim bodem varu. Uz ted se ale pohybujeme v uplne jinych castkach nez za vzhledove peknejsi ATE PD kotouce, zato to uz k necemu opravdu bude. O velkych brzdovych kompletech s X-pistky a cenach tisicu € nemluve >:-[] , ale to uz z nas potrebuje asi malokdo- a malokdo do toho da tolik penez.
            • 00 Reagovat !

              foto HonzoiS

              HonzoiS 06.04.2013  19:18

              « Re: ATE Power Disc a brzdy trochu obecne

              Ahoj. No řeknu ti to takhle, před tím jsem měl na autě komponenty značky Ferodo a můžu ti říct, kam se na Ate hrabou. Popravdě jsem nepočítal s tím, že by vlivem použití těch Power Disků se nějak zlepšil brzdný účinek, ale vskutku se tomu tak stalo :-O . Nevím jak je to možné, třeba jsem měl kliku u značky Ferodo, že jsem narazil na tzv "zmetky", což je zřejmě asi pravděpodobné. Jednoduše řečeno....po výměně mi to brzdilo lépe, ale stále to není nic extra. Mám s nimi zatím dobré zkušenosti...
  • 00 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 06.04.2013  08:48

    ahoj :)

    jestli je rozhodování aktuální, já bych bral sharan:) kdysi jsem v jednom jel a ten prostor byl super, mám teď druhýho focuse v automatu a rozhodně bych měnil, automat jak jednou vyzkoušíš, nechceš jinak, sharan je po všech směrech pohodlnější auto, vyzkoušet schopnosti podvozku focuse mám tak jednou za x času a stejně když už jet pořádně, chtělo by to alespoň "stéčko" :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…