Renault Mégane (2017)
27.10.2017Je asi tak rok pred dvanástou a začínam pomaly rozmýšľať, čo za univerzálne približovadlo mi bude nasledujúce roky robiť spoločnosť. Mám toto…
Renault Mégane (Dany)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Radosť čítať 27.10.2017 22:05 Bertold
- Samozrejme ze dobry vyber... 28.10.2017 23:55 jurozizo
- Super 29.10.2017 08:43 Ronault.
- Fotky a korekcie 30.10.2017 08:42 Dany
- Moc slov k tomu, 30.10.2017 20:31 praděda7
- Bezvadný 31.10.2017 04:56 woody-alien
- Plynovy pedal 02.11.2017 19:03 Loptos
- Recenzia 03.11.2017 12:07 Lackey
- Civic 06.11.2017 11:07 Dany
- GT 07.11.2017 10:41 Nicco
- taky GT 10.11.2017 15:26 ceen
- Recenzia na jednotku 15.11.2017 12:16 iudex
- DVě výtky 28.11.2017 22:19 Smells
- Chybné rozhodnutí 21.02.2018 00:49 Ada je zase tady
-
Bertold 27.10.2017 22:05
Radosť čítať
Obsahovo a štylisticky na úrovni. Radosť čítať a záujemca o toto auto tu nájde veľa informácií, ktoré sa nedozvie od predajcov. Takto má vyzerať dobrá recenzia! Gratulujem k novému autu.-
Verny_2013 30.10.2017 16:51
« Re: Radosť čítať
Taky se přidávám ke kolegům s pochvalou. Já je tento model byť krátké verzi, ale jen krátce - zkušební jízda při představení modelu. A bylo to hodně dobrý, na mě až moc. Jediné co bych tomu vytknul, je pro běžné přesuny po dálnici zbytečně vysoké otáčky motoru a tím i vyšší hluk. Ten 7° stupeň by mohl při 130 točit klidně 2500 ot, krouťák na to má. Na sport by stačilo těch prvních 6°. A jsem celkem zvědavej jak dlouho Ti ta 10 vydrží. Majitelé prémiových značek to nemají moc rádi.-
Dany 31.10.2017 07:52
« Re: Re: Radosť čítať
Díky. Motor nie je pri dialničných rýchlostiach rušivý a ani rozožraný. 3000 otáčok je presne tá hranica, od ktorej motor funguje bez pripomienok. Na druhú stranu, ak by bola dlhšia sedmička, ničomu by to nevadilo. Na body sa nehrám. Viem ako ťažké bolo dostať sa k niektorým informáciám a tak som s radosťou napísal skúsenosti. Hádam to niekomu pomôže.
-
jurozizo 28.10.2017 23:55
Samozrejme ze dobry vyber...
Ja ine ani nemozem napisat ;-) Potvrdzujem drvivu vacsinu nazorov v recenzii.
Kde ti nastavili tie svetla? Myslim, ze to bude zaujimat viacerych. -
-
marguc 31.10.2017 08:00
« Re: Super
Pekne zhrnutie skusenosti s autom a verim, ze vela ludom pomoze pri rozhodovani. Ked som ja vyberal auto rozpocet bol nizsi a za tie peniaze renault neponukal este poriadne motory a interier mi tiez az tak nezapasoval ale to je len otazka vkusu. Z vonku auto vyzera fajne :-)
-
praděda7 30.10.2017 20:31
Moc slov k tomu,
abys nám vysvětlil, že jsi udělal chybu tím, že jsi nekoupil Mazdu.....nu což, snad příště... ;-) -
woody-alien 31.10.2017 04:56
Bezvadný
Čau Dany,
parádní recenze a hodně zajímavých poznatků pro někoho, kdo vybírá mezi mírně "splašenými" kompaktními kombíky. Vzhledem k rozpočtu se samozřejmě nejedná o úplný výčet možností, chybí třeba Focus ST a 308 SW GT (vysvětleno i-cockpitem, mám to úplně stejně), ale co je nejpodstatnější - GTI Performance se v kombíku nedělá a tudíž dostali šanci ti druhořadí kandidáti. >:D Jasně, že vtipkuju. ;-)
Zřejmě bych se při stejném zadání (a že je mi opravdu hodně podobné, až na to vyžadování navigace) a rozpočtu dopracoval k téměř totožnému seznamu kandidátů. Až na Hondu. Civic Tourer 1.8 bych už dnes nebral v potaz, zato Civic hatch/sedan s 1.5 turbo je jízdně dost zajímavý - má ale kontroverzní vzhled. To dokresluje drobná příhoda z minulého týdne, kdy jsem zaregistroval nového Civica v modré metalíze u nás v blízkém okolí. Sportovně rozkročený hatchback s dramaticky sesekanou zádí, hrozivou přídí, masivními voštinovými nádechy, karosérie jeden pletenec svalů >:-[] připravených vyrazit vpřed a svými několika stovkami koní požrat cokoliv se mu v provozu připlete do cesty. Donutilo mě to otestovat brzdy a jít se podívat zblízka. Hmm, jakože fakt hustý. Hledám tři laufy, nic, tak aspoň dva laufy, taky nic...cože ? Ani jeden lauf velikosti komínového průduchu ? Nj, tak teda tříválec. >:-[]
Abych to dlouho nerozváděl. Podle mého je Megane GT moc dobrá volba, gratuluju a přeju ať slouží ke spokojenosti. ;-)-
Dany 31.10.2017 08:18
« Re: Bezvadný
Díky Woody. Ako vidíš, zo začiatku som sa ani netlačil do mierne splašených. Tam ma vietor zavial až neskôr. Ford som vyradil hneď na začiatku, lebo sa mi nepáči zadná časť kombíku, interiér a priestor. Ak by vyhovoval, zrejme by prišlo aj na ST.
Peugeot mi nie je sympatický kvôli pozlátkam a pochróme a tiež mi nevyhovoval posed, I-cocpit. Ja radšej pozerám pod sukne ;-) . Na druhú, vyššia miera komfortu by bola asi na strane plusov. Chcelo by to viacej najazdiť. Ale on ten Megan nie je na tom tak špatne, ako sa to snažím vykresliť. Len som proste hnidopich.
Jasne GTI, ak by, ale to sme na tom ako pri Mazde. A cena? Tých faktorov je trochu viac, ktoré rozhodujú. Keď už sme v týchto vodách, tak za priameho konkurenta považujem Octaviu RS. Možno nie tak celkom facelift, ktorým zas kúsok poskočila, ale predface určite.
Honda. Keď sa prenesieš rok až dva dozadu, tak bola situácia dosť odlišná. Civic bol taká spoľahlivostná alternatíva, ale nepresvedčila ničím iným. Súčastný Civic je celkom cirkus a ani ten interiér nie je úplne top (za tú cenu). Už som niekde spomínal statické dojmy. Horšie sedačky vzadu, komplikácia v kufri atď. Mňa by nepresvedčil ani teraz. Zostáva nám tá jazda. V sobotu sa idem zviezť 1,5 CVT a TypeR. Som zvedavý.-
woody-alien 31.10.2017 20:52
« Re: Re: Bezvadný
Jj, chtěl jsem okomentovat i pár kandidátů z tvého výběru. Jenže za prvé jsi to vlastně vystihl za mě a za druhé by můj příspěvek hraničil s grafománií. ;-)
Když jsi zmínil komfort, v recenzi píšeš, že originál 17" budou na zimáky dobrý. Plánuješ jiný 17" disky pro letňáky nebo zkusíš nesměrový 18" ?-
Dany 01.11.2017 14:20
« Re: Re: Re: Bezvadný
Myslím, že s grafomániou v tvojom podaní nemôže mať nikto problém ;-)
Na leto plánujem nefabrické 17". Zatiaľ to vidím na tieto Brobety :
[odkaz]
Mám na to celú zimu.
Disk by bol o 0,5" širší s ET 40. Guma by sa mala na ňom lepšie usadiť a celé kolo by sa malo vysunúť von o ten centimetrík. Bude to vyzerať o dosť lepšie a zároveň sa nechcem vzdať výšky gumy.
-
-
-
-
-
Loptos 02.11.2017 19:03
Plynovy pedal
Ahoj, gratulujem k autu. Bol to moj velky favorit ale nedokazal som sa preniest cez to nastavenie auta, plynoveho pedalu a prevodovky, tak ako pises. Prislo mi to auto kvoli tomu trochu ako playstation. Nakoniec som teda zvolil Civic s manualom.-
Dany 03.11.2017 07:48
« Re: Plynovy pedal
Je to výrazná slabina v režime normal. S tým, kto takto naladil ovládanie plynom, by som si rád pohovoril. Ale každé má svoje za a proti a u mňa sa to zišlo takto. Nakoniec, dá sa s tým naučiť žiť a ešte stále zostávajú v zálohe aj iné možnosti ;-) .
Na ovládanie je momentálne asi najlepšia Mazda. S novým Civicom ma skúsenosť ešte len čaká.-
Loptos 03.11.2017 10:42
« Re: Re: Plynovy pedal
Potom kludne posli dojmy :-) Na mazdu (3)som sa tesil tiez ale uplne ma odradilo toto:
1. cez podbehy som pocul kazdy kamienok
2. stredovy tunel siel vychylit o 2cm len zatlacenim nohy
3. radenie nebolo uplne presne, prislo mi ze niektore rychlosti tam musim pretlacat
4. po potiahnuti kluky dveri sa pohlo o 0.5cm aj plech okolo nich
5. sedacky boli na moj vkus dost uzke na chrbte :-) asi by som mal prestat cvicit >:D
Nastastie som ich testoval naraz spolu s meganom, vlastne s odstupom 10min a to bolo rozhodujuce. Isiel som v poradi 3,civic,gt.-
Dany 03.11.2017 14:14
« Re: Re: Re: Plynovy pedal
ešte si zabudol na výkon a hrdzu. Je to ako so všetkým. To čo je na jednej strane plus, môže byť zároveň aj mínus. Tá ľahkosť sa niekde prejaviť musela. S tou prevodovkou som si to tiež všimol, ale bolo to špecifikum jednotlivých kusov. Tiež bude záležať, či trafíš japonský, alebo mexický kus. Je proste komplikovaná -
PepaJ 08.11.2017 19:47
« Re: Re: Re: Plynovy pedal
To Loptos: Jakozto majitel M3 po fc ..mohu plne souhlasit s body 2,3 ..s temi kaminky /1/ je to porad stejne uz o dve generace zpet. Resi se mirnym pootocenim hlasitosti radia doprava:). S bodem /4/ nemohu souhlasit, u meho vozu tomu tak neni. Jinak na voze je trochu znat, to ze se na vaze setrilo, ale neni to nic hrozneho oproti zbytku ve tride. Sedacky/5/ jsou navrzeny pro Japonce a dle toho to dopadlo. Za me taktez nadprumerne a velmi pohodlne na hlavne na delsi cestovani 500km a vic v kuse.
-
-
-
-
Lackey 03.11.2017 12:07
Recenzia
Vynikajúco napísaná recenzia. :yes:
Ako sa správajú zvýšené okraje predných sedákov v bežnom užívaní - nasadaní-vystupovaní z auta, ako sa s nimi žije ?
-
Nicco 07.11.2017 10:41
GT
Takto v GTcku to nevyzera celkom zle. Keby ze tam nie su predne hokejky a zadne spojene svetla ako Fridino obocie, tak by som nad nim zacal uvazovat. Predosly Megan bol tiez vyrazne krajsi v GT. Kufor prepracovanim poraza aj Koncern. Volant nie je chlapsky a radio pripomina nejaku kreslenu postavicku a je rovne ako doska. Tej prazdnej rovnej ploche chyba napad.-
Dany 07.11.2017 13:31
« Re: GT
tiež nie som stotožnený s niektorími riešeniami. Sám by som si navrhol auto lepšie, resp. vyskladal iba to, čo sa mi páči a čo mi vyhovuje. Ale že by volant nebol chlapský? Čo si predstavuješ? Pozváranú hrdzavú reťaz do štvorca? Volant je jedna z vecí ku ktorým nemám žiadne výhrady. Najväčší problém rádia je, že nerádiuje tak ako si predstavujem ;-)-
Nicco 07.11.2017 14:22
« Re: Re: GT
Neviem, tazko to prirovnat, ten stred vyzera ako detska formicka na piesok. Retaze fakt nie su moj styl ;-)
Celkovo im to tu vyslo lepsie aj s palubovkou:
[odkaz]
Ale ako pises, kazde auto okrem Golfu ma dnes nejake finesy, ktore by som si rad odpustil. Napriklad spicate bocne svetla Focusu, zvastnu bocnu linku Astry, nafuknuty zadok a vykrojenie zadnych dveri Octavie liftback,...
-
-
-
ceen 10.11.2017 15:26
taky GT
Ahoj Dany, díky za sqelou recenzi se kterou se dost ztotožňuji. Auto vlastním od března a najel jsem 15 tis. Je to jako droga :-) Jen jsem si dopřál Magny Course 18" protože se mi fakt líbily, na zimu mám ty 17" +Conti zadara a Iron barvu. Chtěl jsem tu hnědou, ta je nenápadná, ale bohužel nejde kombinovat. Spoustu věcí zkusím (LED nastavit, i když podle mě svítí super nebo ty ostřikovače - v servisu prý s tím nic dělat nemůžou) Kdyby jsi chtěl, můžeme vyměnit pár postřehů. Jedno je jisté. Sedačky jsou ty nejlepší, co jsem seděl a řekne to každý, kde v tom jel ;-)-
-
woody-alien 10.11.2017 22:02
« Re: Re: taky GT
Lackey: Zřejmě věc názoru. Jsou to tři dny, co jsem v AGR sedačkách seděl dost dlouho na to, abych mohl konstatovat, že to zas taková sláva není. Za skvělé bych je neoznačil. Skvělé jsou podle mě například sedačky v Golfu GTI.-
-
Dany 13.11.2017 08:47
« Re: Re: Re: Re: taky GT
Zrovna sedačky sú tak individuálna záležitosť, že si to musí vyskúšať každý na svojej ... pozadí. Každý má iné parametre, požiadavky a potreby. Preto nie je priestor dohadovať sa, koho sedačky sú lepšie ako toho druhého ;-) . Ja osobne by som prijal, ak by som si mohol ešte mierne nakloniť sedák dozadu. A možno trošičku mäkšiu výplň, trošičku-
jurozizo 06.12.2017 17:14
« Re: Re: Re: Re: Re: taky GT
Nastavenie sklonu sedáku by som prijal aj ja. Lebo teraz keď chcem mať podopreté stehná tak musím sedieť na veeeľmi dlhé nohy a potom už poriadne nedočiahnem na volant a ešte k tomu je za mnou málo miesta pre zadného spolujazdca. Inak mám 183cm a sedačku v spodnej polohe.
-
-
-
-
-
-
ceen 13.11.2017 10:41
« Re: Re: taky GT
S těmi sedačkami má pravdu OndraGT. Mě ty sedačky v GT na moje tělo sedly úplně dokonale (tvar, tvrdost, pozice v autě, která u mě navozuje pocit bezpečí). V GTi jsem měl možnost jen sedět, určitě super, ale nebylo to jako v GT - láska na první posez. ORS mi třeba nesedí vůbec. Ty ostřikovače jsou fakt špatný (nad 130 už nedostříknou na sklo a jsou jak píšeš trojcincúrkové). Auto jsem objednával 10/2016 a přišlo na konci února 2017, tak nevím, co a kdy se montovalo, každopádně zkusím být na servise neodbytnější. Ohledně těch světel. Četl jsem, že se sklápí a zvedají automaticky, podle čidla na zadní nápravě. Dany ty jsi myslel, že se dají ještě jinak seřídit? Lépe? Co jsem si ještě na předváděčkách v Mostě před rokem všimnul, tak bylo rosení předních světel. Naštěstí u toho mého kusu je vše v pořádku, tak snad to odladili. A jeden postřeh k 4C. Mám z toho pocit, jako když jsem se před cca 10 lety po 4 letech pilování konečně naučil využívat na 100% potenciál carvingu. Lyžování nabylo poté úplně jiných rozměrů. Bez 4C je klasické lyžování, s 4C je carvingové :-)-
Dany 13.11.2017 11:42
« Re: Re: Re: taky GT
S tými sedačkami môže mať pravdu ktokoľvek ;-)
Ak už máš nové plastové trojostrekovače, tie by mali mať z boku štelovanie na malý imbus. Natočením nastavíš dostrek. Pôvodné boli mosadzné ploché.
Svetlá sa automaticky sklápajú podľa zaťaženia, ale dá sa nastaviť výška vo východzej polohe imbusom na vrchu svetlometu. Mne sa svetlá nerosia. ťuk, ťuk
-
-
-
-
iudex 15.11.2017 12:16
Recenzia na jednotku
Výborná recenzia, po dlhej dobe kvalitná recenzia s vyčerpávajúcimi informáciami, každý záujemca o Megane kombi musí chrochtať od spokojnosti.
Ono kombi nižšej strednej triedy je ideál z hľadiska value for money, má už dostatok priestoru pre rodinu aj bagáž, ale nie zbytočne veľké a nemotorné. K tomu nadpriemerne výkonný benzín, ktorý poskytne už aj nejakú tú radosť z jazdy. Megane je navyše dizajnovo vydarené auto, ktoré už v GT verzii vyzerá ostro (a súčasne nejde o cirkus Humberto á la Civic). Z môjho osobného pohľadu mi vadí iba ten automat, ale to je môj všeobecný odpor k automatom.
Tak nech slúži a robí radosť.-
Dany 15.11.2017 12:48
« Re: Recenzia na jednotku
Díky, Iudex.
Automat som tiež nejak nevyhľadával, ale nie je to auto na víkend a tie cukačky TT-BA už sú s manuálom otravné. Asi starnem.
Manuál z CtR alebo Mazdy by mi nevadil. V N-ku nakoniec tiež vyzerá manuál vymazlený. Všetko ostatné mi je skoro jedno.
Ono aj tá dvojspojka si pri rozbehu občas cukne, ale nepodtáča a v pohybe už radí plynulo a rýchlo. Hlavne má správnu logiku ovládania pri radení pákou a v ostrejšom tempe sa cíti dobre. Tiež neotravuje dvojitým podradením.
-
-
Smells 28.11.2017 22:19
DVě výtky
Super brko, závidím. Jen dvě výtky. Na GTečku elektronická ruční brzda? To jako fakt? Pochopím to na rodíným MPV,kombiku, ale na GT? A další věc co se mě nelíbí je ten středovej panel. Jak kdyby tam vůbec nepatřil, jak kdyby vzal někdo starou věž AIWA, kterou jsme měli doma v devadesátejch letech a napasoval ji mezi výdechy topení. Jinak nádherný auto a mě by stačilio se jen svézt. -
Ada je zase tady 21.02.2018 00:49
Chybné rozhodnutí
Koupě vozidla s tímto znakem není dobré rozhodnutí. :-!-
-
Ada je zase tady 22.02.2018 19:59
« Re: Re: Chybné rozhodnutí
Kdysi, jako majitel nové R19 jsem si tohle myslel taky... :no:-
Dany 23.02.2018 09:02
« Re: Re: Re: Chybné rozhodnutí
hmm, to je ale hlboká história...
V dnešnej dobe globalizácie, keď je v Renaulte japonsky motor, nemecká prevodovka, nemecká elektronika, globálne vyrábané komponenty, skladané niekým z Turecka...
Čo by si považoval za dobré rozhodnutie?
... Ja viem, PD, vysoký podvozok, čísla hore koncom, ručka...
-
-